• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої ДК:021:2015: 42130000-9 (запірна арматура))

Завершена

1 592 513.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 15 925.13 UAH
Номер: 8cac200b044441d99bac3cbc9ebaac0a
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-02-21-000019
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.02.2023 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913671
Період моніторингу: 22.02.2023 10:52 - 16.03.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 21.02.2023 № 13-з Луцьк Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 184 (із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291) НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК Додаток №1 до наказу Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 21.02.2023 №13-з Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області. Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2022-12-01-018136-a від 01.12.2022. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Луцьк
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 95) 789-29-71, dmytrotkachuk86@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу розміщення Замовником інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 3 Порядку №1082. За результатами аналізу питання визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, розгляду тендерних пропозицій, оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та забезпечити виготовлення кваліфікованого електронного підпису уповноваженим особам і протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 28 лютого 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік Комунального підприємства «Луцькводоканал» (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним Рішенням уповноваженої особи від 01.12.2022 №7 (далі – тендерна документація), тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ЕТНА-ІНДАСТРІ», повідомлення про намір укласти договір від 19.12.2022, договір про закупівлю від 27.12.2022 №1021, додаткова угода від 28.12.2022 №1, додаткова угода від 30.12.2022 №2, відповідь Замовника на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 27.02.2023 року. За результатами аналізу розміщення Замовником інформації про закупівлю встановлено наступне. Відповідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 (далі – Порядок №1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника, після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку. За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону. Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису). Водночас, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, тендерну документацію тощо), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис уповноваженої особи Мосійчук Анатолія Федоровича (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, сертифікат – кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом уповноваженої особи Замовника, чим порушено вимоги пункту 3 Порядку №1082. За результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на виконання вимог частини третьої статті 12 Закону та пункту 3 Порядку №1082, з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки Замовником в інструкції з підготовки тендерних пропозицій тендерної документації встановлюються вимоги щодо документів та даних, які створюються та подаються учасниками в електронній системі закупівель з обов’язковим підтвердження шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису посадової особи Учасника на тендерну пропозицію з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Проте, Замовником у пункті 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації не зазначено вимоги щодо документів та даних, які створюються та подаються учасниками в електронній системі закупівель з обов’язковим підтвердженням шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису посадової особи Учасника на тендерну пропозицію. Таким чином, Замовником розроблено та затверджено тендерну документацію з порушенням вимог пункту 3 Порядку №1082.
Період усунення порушень: 28.02.2023 15:45 - 15.03.2023 00:00
Дата публікації висновку: 28.02.2023 15:45

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАСТУПНИКУ НАЧАЛЬНИКА УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ – НАЧАЛЬНИКУ ВІДДІЛУ Бондарю В. 43005, м. Луцьк, пр-т. Грушевського, 3а 28.02.2023 о 15 годині 45 хвилин Управлінням в електронній системі закупівель оприлюднено висновок про результати моніторингу по закупівлі: UA-2022-12-01-018136-a- Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої ДК:021:2015: 42130000-9 (запірна арматура), оголошеної КП «Луцькводоканал». У відповідь на даний висновок КП «Луцькводоканал» зазначає, що тендерної документація по даній закупівлі повністю відповідає вимогам встановленим ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Примірною тендерною документацією затвердженою наказом Мінекономрозвитку України № 680 від 13.04.2016 р. «Про затвердження примірної тендерної документації», та містить всю інформацію передбачену ч.2 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі». Ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Такими чином, включення до тендерної документації іншої інформації, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством, (зокрема зазначення вимоги щодо документів та даних, які створюються та подаються учасниками в електронній системі закупівель з обов’язковим підтвердженням шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису посадової особи Учасника на тендерну пропозицію), є правом Замовника, а не його обов’язком. Відповідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 (далі – Наказ Мінекономрозвитку №1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника, після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. На виконання вищезазначеного Наказу Мінекономрозвитку №1082, КП «Луцькводоканал», після внесення інформації в електронні поля в електронній системі закупівель та завантаження відповідних документів при оголошенні закупівлі, річного плану, публікації тендерної документації чи інших необхідних документів, на них було накладено КЕП /УЕП уповноваженої особи Мосійчука Анатолія Федоровича. Ч.2 ст. 23 Закону України «Про електронні довірчі послуги» дійсно, як зазначено у висновку моніторингу, містить перелік ознак наявність яких свідчить про те, що кваліфікований електронний підпис чи печатка вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження Однак, ч.3 статті 23 Закону України «Про електронні довірчі послуги» передбачає, що електронний підпис чи печатка не можуть бути визнані недійсними та позбавлені можливості розглядатися як доказ у судових справах виключно на тій підставі, що вони мають електронний вигляд або не відповідають вимогам до кваліфікованого електронного підпису чи печатки. Таким чином, невідповідність удосконаленого електронного цифрового підпису уповноваженої особи КП «Луцькводоканал» Мосійчука Анатолія Федоровича, який використовувався Замовником після внесення інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів по закупівлі UA-2022-12-01-018136-a- Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої ДК:021:2015: 42130000-9 (запірна арматура), одному із критеріїв зазначеному в ч. 2 ст. 23 Закону України «Про електронні довірчі послуги», не може свідчити про його недійсність та про порушення Замовником вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 Однак, враховуючи зауваження Управління, які були зазначені в висновку моніторингу, уповноваженою особою КП «Луцькводоканал» Мосійчуком Анатолієм Федоровичем, було виготовлено удосконалений електронний цифровий підпис, який збережений на захищеному носії з метою його використання в подальшій роботі. Директор В.М. Гуменюк
Дата публікації звіту: 07.03.2023 12:11

Запити/Пояснення