• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з благоустрою населених пунктів (утримання вулично-дорожньої мережі та штучних споруд Сумської міської територіальної громади)

Завершена

45 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 450 000.00 UAH
Номер: 7622ca6bf35748bb8c724a80afacaf5d
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-01-02-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 30.12.2022 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 02.01.2023 12:04 - 24.01.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 30.12.2022 № 320 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 13 UA-2022-12-01-010985-a 01.12.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник директора департаменту – начальник відділу моніторингу закупівель суб’єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки держави, Департаменту моніторингу закупівель Дмитро СТЕК
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, gevak.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання своєчасності оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті, або офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації та змін до неї вимогам Закону та Постанови, розгляду тендерної пропозиції КП «ШЛЯХРЕМБУД» Сумської міської ради, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, –порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом розміщення на власному веб-сайті (або офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі та в подальшому забезпечити дотримання вимог пункту 4-1 Постанови № 710, а також привести у відповідність положення договору від 22.12.2022 № 913-б до потреби у отриманні послуг (кількість та вартість послуг) та притягнути до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 20 січня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідності вимог тендерної документації та змін до неї вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) і Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту інфраструктури міста Сумської міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію зі змінами, затверджену протоколом уповноваженої особи від 02.12.2022 № 243/05.02.03/2022, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію комунального підприємства «ШЛЯХРЕМБУД» Сумської міської ради (далі – КП «ШЛЯХРЕМБУД» Сумської міської ради), протокол розкриття тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 12.12.2022, договір на надання послуг з благоустрою населених пунктів (утримання вулично-дорожньої мережі та штучних споруд Сумської міської територіальної громади) від 22.12.2022 № 913-б, пояснення (інформація та документи) Замовника, надані 06.01.2023 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби. Відповідно до частини першої статті 4 Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. При цьому згідно із вимогами пункту 3 частини другої статті 4 Закону річний план закупівель повинен містити інформацію про розмір бюджетного призначення та/або очікувану вартість предмета закупівлі. Отже перед здійсненням процедури закупівлі замовник зобов’язаний визначити очікувану вартість предмета закупівлі з урахуванням усіх його необхідних технічних, функціональних та якісних характеристики. Згідно із частиною п’ятою статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 05.01.2023 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання, зокрема, інформації та документів на підставі яких Замовник обґрунтував розмір бюджетних призначень та якісних характеристик предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість, а також посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено інформацію про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710) головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Водночас Замовник, на запит Держаудитслужби, 06.01.2023 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення з посиланням про розміщення інформації з обґрунтуванням технічних та якісних характеристик предмета закупівлі на сайті Замовника за посиланням: https://dim.smr.gov.ua/obgruntuvannya/. При дослідженні інформації, розміщеної за наданим посиланням виявлено, що повідомлення Замовника про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відсутнє за предметом закупівлі «Послуги з благоустрою населених пунктів (утримання вулично-дорожньої мережі та штучних споруд Сумської міської територіальної громади)» очікуваною вартістю 45 000 000,00 гривень. З огляду на викладене та враховуючи відсутність на сайті інформації про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовник порушив вимоги пункту 4-1 Постанови № 710. Замовник 06.01.2023 надав пояснення, що потреба в закупівлі визначалася на підставі аналізу фактичної потреби для забезпечення діяльності Сумської міської територіальної громади у минулих періодах та з урахуванням запланованих поточних завдань Замовника на 2023 рік, для встановлення очікуваної вартості послуг, використовувались як ціни власних попередніх закупівель (укладених договорів) на закупівлю цих послуг так і ціни відповідних закупівель минулих періодів, інформація про які міститься в електронній системі закупівель та основні прогнозні показники економічного і соціального розвитку України на 2023 рік. Однак Замовник на порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону не надав через електронну систему закупівель інформацію та документи на підставі яких розрахував розмір витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість. За результатами зазначеної закупівлі Замовник уклав договір від 22.12.2022 № 913-б (далі–Договір)з КП «ШЛЯХРЕМБУД» Сумської міської ради на надання послуг з благоустрою населених пунктів (утримання вулично-дорожньої мережі та штучних споруд Сумської міської територіальної громади), відповідно до пункту 5.1 якого, виконавець розпочинає надання послуг з 01.01.2023 і надає послуги до 31.12.2023 (вартість фінансування на січень 2023 року згідно Додатку 3 до Договору становить 4,5 млн.грн). Водночас, відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі закупівель (ID: UA-2021-11-16-000467-c), Замовником укладено договір від 03.02.2022 № 38-б з КП «ШЛЯХРЕМБУД» Сумської міської ради на надання послуг з благоустрою населених пунктів (утримання вулично-дорожньої мережі та штучних споруд Сумської міської територіальної громади), відповідно до пункту 5.1 якого, виконавець розпочинає надання послуг з 03.02.2022 і надає послуги до 31.01.2023. Крім того, додатком 3 до договору від 03.02.2022 № 38-б (з урахуванням додаткової угоди від 10.02.2022 № 1) визначено перелік об’єктів, які в переважній більшості дублюються з об’єктами визначеними в додатку 3 до договору від 22.12.2022 № 913-б. Враховуючи зазначене, Замовником не дотримано принципи здійснення публічних закупівель, визначені у статті 5 Закону та порушено вимоги частини першої статті 4 Закону.
Період усунення порушень: 25.01.2023 18:58 - 09.02.2023 00:00
Дата публікації висновку: 25.01.2023 18:58

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання зобов’язання здійснення заходів, викладених у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2022-12-01-010985-a та керуючись абз.2 ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» Департамент інфраструктури міста Сумської міської ради оприлюднив на сторінке власного веб-сайту обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі: https://dim.smr.gov.ua/obgruntuvannya/. Виконуючи зобов’язання щодо здійснення заходів, направлених на недопущення встановлених порушень у подальшому, з начальником відділу дорожнього господарства та уповноваженою особою проведено роз’яснювальну роботу, економічне навчання та буде розглянуте питання щодо зниження преміювання. Що стосується договорів №913-б та 38-б, то відповідно до укладеного Договору №38-б від 03.02.2022 року між Департаментом інфраструктури міста Сумської міської ради та КП «Шляхрембуд» Сумської міської ради на надання послуг з благоустрою населених пунктів (утримання вулично-дорожньої мережі та штучних споруд Сумської міської територіальної громади), КП «Шляхрембуд» Сумської міської ради в зимовий період надавало послуги по очищенню доріг в старостинських округах. Департаментом інфраструктури міста Сумської міської ради прийнято рішення провести закупівлю послуги по очищенню снігу в зимовий період по старостинським округам, які у 2022 році були складовою Договору 38-б - окремими відкритими торгами №UA-2022-12-08-012065-a (лотами). Оскільки станом на 29.12.2022 року дана закупівля в повному обсязі не відбулась (з 4 лотів відбулись відкриті торги тільки по 2 лотам), а послугу потрібно надавати в повному обсязі протягом 2023 року, Департаментом було прийнято рішення про продовження терміну дії Договору №38-б від 03.02.2022 року на строк достатній для завершення процедури закупівлі по очищенню снігу по старостинських округах у 2023 році. Оплата послуг за Договором №38-б здійснюється на підставі наданих підрядником актів виконаних послуг за фактично надані послуги. В Договорі №913-б від 22.12.2022 послуги з благоустрою населених пунктів-утримання вулично-дорожньої мережі старостинських округів (зимове утримання) відсутні. Тобто, строк дії Договору №38-б від 03.02.2022 року був продовжений на суму не більше 20% на строк достатній для проведення процедури закупівлі №UA-2022-12-08-012065-a та №UA-2022-12-26-015987-a для безперервного надання послуг з утримання вулично-дорожньої мережі старостинських округів (зимове утримання).
Дата публікації звіту: 27.01.2023 14:34

Запити/Пояснення