• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з технічного обслуговування ліфтів за кодом ДК 021-2015 (CPV) 50750000-7 (Послуги з технічного обслуговування ліфтів у Подільському районі м.Києва)

Завершена

12 760 785.72 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 63 803.93 UAH
Номер: 9d6c2f8cbf62418a9494d15c1bcf5244
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-01-17-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 17.01.2023 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 17.01.2023 16:39 - 08.02.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 17.01.2023 № 10 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин. Начальник Олександр КАРАБАНОВ Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби від 17.01.2023 № 10 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 12 UA-2022-11-30-007033-a 30.11.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 97) 188-19-24, lisitsyna9325@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення пункту 40, частини 2 пункту 41 та частини 1 пункту 48 Особливостей № 1178. За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 07 лютого 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 30.11.2022 № 3011 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «Майстерліфт» (далі – Переможець), повідомлення про намір укласти договір від 13.12.2022, договір від 21.12.2022 № 2112/Л, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 20.01.2023. Відповідно до пункту 7 Розділу 1 ТД під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Тендерна пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї, складаються Учасниками українською мовою. У разі надання документів іншою мовою, вони повинні мати офіційний автентичний переклад на українську мову. Переклад повинен бути посвідчений підписом перекладача (з зазначенням його ПІБ, місця роботи перекладача) та печаткою учасника торгів або посвідчений нотаріально. Відповідно до підпункту 2.2 пункту 2 розділу 2 Додатку 1 ТД учасники повинні надати копії з оригіналів документів, які підтверджують наявність працівників зазначених у довідці, відповідно до пункту 2.1., а саме копії наказів або сторінок трудової книжки з інформацією про працевлаштування вказаних у довідці працівників, що мають бути належним чином завірені. На виконання підпункту 2.2 пункту 2 розділу 2 Додатку 1 ТД Переможцем надано кольорові скан-копії оригіналів трудових книжок працівників зазначених у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, однак трудові книжки Мощенко М.С., Сурженко С.П., Нетревожко Р.К та Юр А.П. не містять перекладу українською мовою. Відповідно до частини 2 пункту 41 Особливостей № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури, не відповідає вимогам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Таким чином, в порушення частини 2 пункту 41 Особливостей № 1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Майстерліфт» як таку, що не відповідала вимогам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а уклав з ним договір від договір від 21.12.2022 № 2112/Л на суму 12 691 876,92 гривень. Вищевказане призвело до порушення пункту 40 Особливостей № 1178, відповідно до якого, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Крім того, вищевказане призвело до порушення частини 1 пункту 48 Особливостей № 1178, відповідно до якої тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом (у тому числі, якщо була подана одна тендерна пропозиція, яка відхилена замовником) згідно з цими особливостями.
Період усунення порушень: 09.02.2023 16:29 - 24.02.2023 00:00
Дата публікації висновку: 09.02.2023 16:29

Оскарження висновку в суді

Опис: Комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва» не погоджується з інформацією, викладеною у висновку, у зв'язку з чим подано позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку від 09.02.2023 про результати проведення моніторингу (UA-M-2023-01-17-000005) процедури закупівлі UA-2022-11-30-007033-a. Місце подачі - Київський окружний адміністративний суд. Дата подачі - 17.02.2023, номер вх. 4560. Реєстраційний номер справи - 320/3756/23
Дата публікації: 20.02.2023 15:46
Дата відкриття провадження: 24.02.2023 00:00
Номер відкриття провадження: П/320/3756/23

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Аргументовані заперечення до висновку Північного офісу Держаудитслужби від 09.02.2023 про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-11-30-007033-a. Комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва» категорично не погоджується з оскаржуваним висновком Органу фінансового контролю, та вважає його необґрунтованим, протиправним та таким, що спотворює дійсні обставини процедури закупівель та порушує права та інтереси Замовника, з наступних підстав: Тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель (пункт 31 Частини 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі»). Тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації (пункт 32 Частини 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі»). Пунктом 31 Особливостей встановлено, що тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Статтею 26 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Пунктом 28 Особливостей встановлено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням особливостей. Отже, п. 2.2. Розділу 2 Кваліфікаційних вимог Додатку 1 до тендерної документації по даній закупівлі Замовником передбачено умову для учасника надати у складі пропозиції копії з оригіналів документів, які підтверджують наявність працівників зазначених у (п.2.1.) (копії наказів або сторінок трудової книжки з інформацією про працевлаштування вказаних у довідці працівників, що мають бути належним чином завірені). Учасником закупівлі – ТОВ «Майстерліфт» ( надалі- учасник) у складі пропозиції надано файл під назвою «№2 Перелік документів, щодо документального підтвердження кваліфікаційним критеріям.rar» з під файлом під назвою «17 Копії трудових книжок 15 електромеханіків.pdf». У складі вказаного документа містяться відомості які підтверджують наявність працівників та на сторінках трудових книжок з інформацією про працевлаштування працівників, містяться записи виконані українською мовою про прийняття на роботу до ТОВ «Майстерліфт» працівників, в тому числі відносно працівників Мощенко М.С., Сурженко С.П., Нетревожко Р.К та Юр А.П. Ураховуючи, що замовник на підтвердження кваліфікації учасника фактично вимагав інформацію про працевлаштування працівників, така інформація ТОВ «Майстерліфт» надана у складі пропозиції і викладена вона українською мовою, що не потребує перекладу. Слід зазначити, що умовами тендерної документації Замовником не вимагалось від учасника надання документу відносно працівників у вигляді повної копії трудової книжки, а отже документ- трудова книжка надана учасником закупівлі не підлягає огляду Замовником та не впливає на зміст пропозиції учасника. Відповідно до умов тендерної документації до огляду Замовника підпадає лише інформація про працевлаштування працівників. Відповідно до пункту 7 Розділу 1 тендерної документації під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Тендерна пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї, складаються Учасниками українською мовою. Слід зазначити, що Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд, у тому числі якщо такі документи надані іноземною мовою без перекладу. Таким чином, Замовник, оглянувши тендерну пропозицію з інформацією про працевлаштування працівників у вигляді записів українською мовою, не мав сумнівів щодо наявності у учасника працівників відповідної кваліфікації. Оскільки інформація тендерної пропозиції, що вимагалась Замовником надана та виконана українською мовою, підстави для відхилення пропозиції учасника відсутні. Крім того, підпунктом 19 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», встановлено, що тендерна документація повинна містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Пунктом 12 Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Переліку формальних помилок» від 15 квітня 2020 року № 710, встановлено що формальною помилкою є подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції в форматі, що відрізняється від формату, який вимагається замовником у тендерній документації, при цьому такий формат документа забезпечує можливість його перегляду. Додатком 7 до тендерної документації по даній закупівлі викладено перелік формальних помилок, де пунктом 12 формальною помилкою визначено подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції в форматі, що відрізняється від формату, який вимагається замовником у тендерній документації, при цьому такий формат документа забезпечує можливість його перегляду. Інформація про працевлаштування працівників у вигляді записів українською мовою учасником подано у документі у складі тендерної пропозиції в форматі, що відрізняється від формату, який вимагається замовником у тендерній документації, при цьому формат документу забезпечує можливість його перегляду та отримання запитуваної інформації саме українською мовою, а отже, Замовником віднесено формат документу до формальних помилок, допущення яких не призводить до відхилення тендерної пропозиції. Основною метою встановлення кваліфікаційного критерію для учасника є – переконатися у спроможності учасника до виконання послуг за предметом закупівлі. Фактична наявність у складі пропозиції учасника всіх передбачених умовами тендерної документації документів надає Замовнику чітке бачення забезпеченості учасника відповідними кваліфікаційними працівниками, наявним досвідом та матеріально-технічною базою для своєчасного виконання послуг в повному обсязі. Держаудитслужба у висновку від 09.02.2023 про результати проведення моніторингу (UA-M-2023-01-17-000005) процедури закупівлі UA-2022-11-30-007033-a стверджує про порушення Замовником вимог пункту 40, частини 2 пункту 41 та частини 1 пункту 48 Особливостей № 1178. Вказане твердження є необгрунтованим та не відповідає дійсності. По перше. Пунктом 40 Особливостей передбачено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Як зазначалося вище учасником надана вся інформація, що вимагалася умовами тендерної документації та запитувана інформація викладена українською мовою, а отже й відсутні невідповідності, у зв’язку з чим, у Замовника відсутні підстави для застосовування п. 40 Особливостей щодо розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. По друге. Наголошуємо, що у Замовника відсутні підстави для відхилення пропозиції ТОВ «Майстерліфт» передбачені частиною 2 пункту 41 Особливостей, якими визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція викладена іншою мовою (мовами), ніж мова (мови), що передбачена тендерною документацією, оскільки запитувана інформація учасником викладена українською мовою. Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд, у тому числі якщо такі документи надані іноземною мовою без перекладу. По третє. Вважаємо безпідставним встановлені вимоги у висновку від 09.02.2023 про результати проведення моніторингу (UA-M-2023-01-17-000005) процедури закупівлі UA-2022-11-30-007033-a, відносно обов’язку відхилення пропозицій та відміни відкритих торгів на підставі частини 1 пункту 48 Особливостей, оскільки, з огляду на надані документи учасників закупівлі, Замовник не мав підстав для відхилення тендерних пропозицій учасників, оскільки вся інформація та документи що встановлювалися вимогами Тендерної документації наявні у складі пропозицій учасника. До того ж, відхилення пропозиції учасників закупівлі через формальні підстави, призвело б до порушення Замовником прав Учасника, норм та принципів передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», що Закупівлі здійснюються зокрема за такими принципами як максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників, об`єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Враховуючи зазначене та беручи до уваги мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, у тому числі розгляду та оцінки тендерних пропозицій, Замовником дотримано законодавство та принципи здійснення закупівель. Враховуючи наведене, орган Держаудитслужби, приймаючи Висновок діяв протиправно, без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття такого рішення, непропорційно, зокрема без дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямовані таке рішення. Таким чином, вважаємо, що зазначені у висновку порушення є проявом надмірного формалізму з боку Держаудитслужби, адже визначальним у цій ситуації є надання відомостей запитуваних Замовником саме українською мовою та можливість або неможливість надання послуг учасником та підтвердження учасником такої можливості шляхом надання у складі пропозицій відповідних документів, що вимагалися умовами тендерної документації. Враховуючи вищевикладене, Замовник категорично не погоджується з висновком Органу фінансового контролю від 09.02.2023 щодо нібито встановлених порушень під час моніторингу UA-M-2023-01-17-000005, опублікованого в електронній системі закупівель , за результатами моніторингу у межах проведення моніторингу закупівлі Послуги з технічного обслуговування ліфтів за кодом ДК 021-2015 (CPV) 50750000-7 (Послуги з технічного обслуговування ліфтів у Подільському районі м.Києва) закупівля № UA-2022-11-30-007033-a.
Дата публікації звіту: 14.02.2023 17:38

Запити/Пояснення