• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Ізолюючий шахтний саморятівник ШСС 1П KS

Завершена

10 780 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 107 800.00 UAH
Номер: 74a6a039f80a478aaa83959670b6fb51
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-01-30-000044
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 30.01.2023 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127366
Період моніторингу: 30.01.2023 20:26 - 21.02.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ 30.01.2023 № 4 -з Маріуполь Про початок моніторингу закупівель Відповідно до пункту 2 частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 13 пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3 (із змінами). НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2.Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеного у пункті 1 цього наказу. В.о.начальника управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області Наталія БЄЛКІНА Додаток до наказу від 30.01.2023 № 4-з Перелік процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі замовник унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1. Державне підприємство "Селидіввугілля" UA-2022-11-22-016852-а 22.11.2022 п.2 ч.2 ст.8 Закону України "Про публічні закупівлі" - інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Маріуполь
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 66) 932-39-10, tamarabeleckaja@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення порядку визначення предмета закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пунктів 8 та 11 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі встановлено порушення пункту 22 частини першої статті 1 Закону та пункту 3 розділу І Порядку №708. За результатами аналізу питання обґрунтованості відхилення тендерних пропозицій встановлено порушення статті 10 та частини 2 статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, своєчасності надання роз’яснень до процедури закупівель, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом дотримання в подальшому вимог статті 22 Закону під час складання тендерної документації, притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення в частині неправомірного відхилення,забезпечити додержання вимог пункту 21 Постанови№1178, недопущення таких порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про врахування або вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 20 лютого 2023 року. Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова), надання роз’яснень щодо тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та його оприлюднення, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план (додаток) Державного підприємства «Селидіввугілля» (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 22.11.2022 №72, реєстр пропозицій, протокол розкриття, протокол щодо прийнятого рішення уповноваженою особою від 03.11.2022№13, тендерні пропозиції учасників: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ (далі - ТОВ «БУДІНТЕХНО»), ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РЕЙТОР ЛТД» (далі – ТОВ «РЕЙТОР ЛТД»), роз’яснення до процедури, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення учасника від 07.12.2022№91, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визнання переможця від 07.12.2022№94, повідомлення про намір укласти договір, договір поставки від 14.12.2022 № Т1/17-2022 на суму 10 560 000,00 грн. з ПДВ, пояснення з відповідними документами на запит Держаудитслужби, надане 17.02.2023 через електронну систему закупівель. Моніторингом відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено: частиною 7 статті 26 Закону тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом зазначеного в тендерній документації строку. Пунктом 11 частини 2 статті 22 Закону передбачено що замовником вказується строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Моніторингом встановлено, що відповідно до пункту 4 «Строк, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД визначено, що Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів з дати розкриття пропозицій конкурсних торгів, та у Додатку 1 «Форма Тендерна пропозиція» до ТД передбачено погодження Учасника стосовно дотримання умов пропозиції протягом 90 календарних днів з дня визначення переможця тендеру. Вищезазначене не відповідає вимогам пункту 11 частини другої статті 22 Закону, яким передбачено, що строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними повинен бути не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Відповідно до пункту 8 частини 2 статті 22 Закону в складі тендерної пропозиції має бути проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Пунктом 4 «Істотні умови, що обов’язково включаються до договору про закупівлю» Розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» зазначено, що Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків визначених пунктом 19 Особливостей з наведеним переліком змін. Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель Prozorro, встановлено, що проєкт договору про закупівлю не містить інформації про порядок змін його умов, чим порушено вимогу пункту 8 частини 2 статі 22 Закону. За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі встановлено наступне: Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено оголошення за номером UA-2022-11-22-016852-a на закупівлю товару «Ізолюючий шахтний саморятівник ШСС 1П KS» за кодом ДК 021:2015:42510000-4: Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої, що також зазначено в пункті 4.1 розділу 1 тендерної документації Замовника. Відповідно до національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749, придбання Ізолюючих шахтних саморятівників, як запобіжного засобу призначеного для захисту життя та здоров'я споживачів у атмосфері непридатної до дихання при евакуації відноситься до коду ДК 021:2015 – 35110000-8 – Протипожежне рятувальне та захисне обладнання (за показником четвертої цифри основного словника). Таким чином, Замовником на порушення пункту 22 частини першої статті 1 Закону та пункту 3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №708, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 червня 2020р. за №500/34783 (далі Порядок №708) невірно визначено предмет закупівлі, а саме: Замовником визначено предмет закупівлі із невірним застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку Пунктом 21 Постанови №1178 передбачено, що договір про закупівлю є нікчемним у разі, коли найменування предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником. Моніторингом питання обґрунтованості відхилення тендерних пропозицій встановлено, що пунктом 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» зазначено що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі згідно з Додатком 4 до тендерної документації. В свою чергу Додатком 4 до тендерної документації встановлено перелік вимог, яким повинен відповідати предмет закупівлі, зазначений у специфікації, зокрема: - відповідати вимогам ДСТУ або ТУ, або іншій технічній документації, що забезпечує гарантію якості (сертифікати якості, паспорта і т.д.). Так, учасником ТОВ «БУДІНТЕХНО» в складі тендерної пропозиції надано документи, які передбачені тендерною документацією, у тому числі документи, які підтверджують відповідність умовам технічної специфікації, а саме: сертифікат експертизи типу на продукцію саморятівник шахтний ШСС-1П KS та учбовий апарат «ТРЕНЕР», зареєстрованим в реєстрі за № UA.TR.056-0050-21, виданим ТОВ «Дезега Холдінг Україна». Підставою для відхилення, відповідно до Протоколу від 07.12.2022№91 щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення учасника, стали наступні обставини: «Тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації», а саме у складі тендерної пропозиції на підтвердження відповідності вимогам до предмета закупівлі, учасником закупівлі ТОВ «Будінтехно» було надано Сертифікат експертизи типу на продукцію саморятівник шахтний ШСС-1П KS та учбовий апарат «ТРЕНЕР», 2 зареєстрованим в реєстрі за № UA.TR.056-0050-21, виданим ТОВ «Дезега Холдінг Україна», але не надано підтвердження повноважень офіційного дилера. Слід зазначити, що тендерна пропозиція ТОВ «РЕЙТОР ЛТД» з підстав, визначених Замовником у протоколі від 07.12.2022№91 про відхилення учасника через невідповідність, відхилена неправомірно, оскільки тендерна документація Замовника не містила окремих вимог щодо підтвердження повноважень офіційного дилера, зокрема, не передбачалося вимог щодо встановлення дилерських повноважень. Отже, відхилення вищезазначеного учасника з урахуванням статті 10 та частини 2 статті 31 Закону є неправомірним.
Період усунення порушень: 22.02.2023 13:33 - 09.03.2023 00:00
Дата публікації висновку: 22.02.2023 13:33

Оскарження висновку в суді

Опис: Вважаємо Висновок Управління незаконним, таким, що ґрунтується виключно на суб`єктивних висновках посадової особи контролюючого органі та не відповідає дійсності, а зміст зобов`язання щодо усунення порушення у сфері публічних закупівель, яке міститься у висновку є неконкретизованим і не відповідає вимогам чинного законодавства України та підлягає скасуванню з наступних підстав.
Дата публікації: 03.03.2023 18:21
Дата відкриття провадження: 13.03.2023 00:00
Номер відкриття провадження: 200/924/23

Запити/Пояснення