-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Послуги обов’язкового аудиту окремої, консолідованої/комбінованої фінансової звітності ДК «Укроборонпром» за 2022, 2023 та 2024 роки)
Завершена
70 050 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 700 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 700 500.00 UAH
Номер:
e47be1a345a94ef297ce658163e0b9d0
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-01-02-000030
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.12.2022 00:00
Період моніторингу:
02.01.2023 12:05 - 24.01.2023 00:00
Статус:
Завершено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
30.12.2022 № 320
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
39 UA-2022-11-21-002118-a 21.11.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник директора департаменту – начальник відділу моніторингу
закупівель суб’єктів державної власності, що мають стратегічне
значення для економіки держави, Департаменту моніторингу закупівель Дмитро СТЕК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178, своєчасності надання роз’яснень до тендерної документації, відповідності повідомлень з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Постанови № 1178, своєчасності його розміщення та виконання учасником, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БЕЙКЕР ТІЛЛІ Україна», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 січня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності надання роз’яснень щодо тендерної документації, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Постанови № 1178, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного концерну «Укроборонпром» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 25.11.2022 № 138) зі змінами, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 08.12.2022 № 151, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА» (далі – ТОВ «БЕЙКЕР ТІЛЛІ Україна»), повідомлення про намір укласти договір від 08.12.2022, договір від 22.12.2022 № UOP-9.1.3-125-Д-22 (далі – Договір), пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 09.01.2023 та від 13.01.2023.
Період усунення порушень:
25.01.2023 18:36 - 31.01.2023 00:00
Дата публікації висновку:
25.01.2023 18:36
Запити/Пояснення
Номер:
d87426cc628b4533a594295948726b14
Назва:
запит про надання пояснення
Дата опублікування:
04.01.2023 13:26
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.01.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Послуги обов’язкового аудиту окремої, консолідованої/комбінованої фінансової звітності ДК «Укроборонпром» за 2022, 2023 та 2024 роки) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2022-11-21-002118-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами забезпечено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик промету закупівлі та розраховано його очікувану вартість.
2. Просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
289f368d56cd4e38961ec2e9aee4459c
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень від 04.01.2023 13:26 під час здійснення моніторингу процедури закупівлі
Дата опублікування:
09.01.2023 14:30
Опис:
У відповідь на запит Державної аудиторської служби під час здійснення моніторингу процедури відкритих торгів з особливостями, ідентифікатор закупівлі UA-2022-11-21-002118-a згідно з кодом ДК 021:2015: 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Послуги обов’язкового аудиту окремої, консолідованої/комбінованої фінансової звітності ДК «Укроборонпром» за 2022, 2023 та 2024 роки), Державний концерн «Укроборонпром» (далі — ДК «Укроборонпром» або Концерн, або Замовник) повідомляє таку інформацію:
1. Стосовно обґрунтування розміру бюджетного призначення
Обґрунтування розміру бюджетного призначення не застосовується щодо Концерну і не підлягає складенню під час проведення Концерном цієї чи будь-якої іншої процедури закупівлі.
Так, згідно з п. 8 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу України, бюджетне призначення — це повноваження головного розпорядника бюджетних коштів, надане цим Кодексом, законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), яке має кількісні, часові і цільові обмеження та дозволяє надавати бюджетні асигнування. Згідно з п. 18 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу України, головними розпорядники бюджетних коштів є бюджетні установи в особі їхніх керівників, які відповідно до статті 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень. Бюджетними установами є органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетні установи є неприбутковими. (П. 12 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу України.) Однак Концерн не є бюджетною установою, що утримується за рахунок Державного бюджету України чи місцевого бюджету. Концерн є державним господарським об’єднанням. Відповідно до пункту 6 Статуту Концерну, затвердженого постановою кабінету Міністрів України від 31.08.2011 № 993, Концерн діє на принципах повної господарської самостійності та самоокупності. Згідно з пунктом 21 Статуту Концерну, Концерн здійснює матеріально-технічне забезпечення власної господарської діяльності відповідно до законодавства. Джерелом фінансування ДК «Укроборонпром» є власні кошти, а отже, норма про обґрунтування розміру бюджетного призначення не може застосовуватись до Концерну.
Стосовно обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Обрані технічні та якісні характеристики повністю відповідають потребам користувачів та визначались потребою Замовника у послугах обов’язкового аудиту окремої, консолідованої/комбінованої фінансової звітності ДК «Укроборонпром» за 2022, 2023 та 2024 роки у відповідності до Закону України “Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність”. Закупівля ґрунтується на рішенні вищого органу управління ДК «Укроборонпром» - Наглядової Ради від 08.07.2022 , файл «Витяг з протоколу №2» docx додається.
З метою належної реалізації принципів закупівель, а саме:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням,
Замовником були проведені передтендерні консультації з учасниками ринку – суб’єктами аудиторської діяльності (САД). На 6 ТОП аудиторських компаній («Ернст енд Янг Аудиторські послуги», БДО, KPMG, Deloitte, PWC, Bakertilly), які гарантовано відповідають кваліфікаційним вимогам, були направлені запити та проекти документів тендерної документації, та згодом проведені онлайн-зустрічі. Метою проведення консультацій було з’ясування наступних питань:
- Чи є завдання з аудиту зрозумілим та обґрунтованим;
- Чи є вимоги, на думку САД, заангажованими та такими, що необґрунтовано обмежують конкуренцію;
- Чи планують вони брати участь у торгах (якщо ні – просимо повідомити чому);
- Якою є можлива вартість робіт (окремо: аудит консолідованої/комбінованої звітності; аудит 15-17 підприємств, що становлять суспільний інтерес).
Закупівля послуг аудиту на 3 роки обґрунтована процесом корпоратизації підприємств-учасників Концерну. 6 жовтня 2021 року набрав чинності ЗУ «Про особливості реформування підприємств оборонно-промислового комплексу державної форми власності», який регулює процес перетворення державних підприємств на господарські товариства, а також трансформацію самого концерну в акціонерне товариство. Процес корпоратизації розпочався 06.10.2021 та планувався завершитися до кінця 2023 року, проте, зважаючи на широкомасштабне вторгнення рф, завершення процесу корпоратизації може затягнутись до 2024 року. Протягом зазначеного періоду 2022-2024 років підприємства можуть поетапно (або одночасно) сформувати Групу компаній, яка відповідно до Міжнародних стандартів фінансової звітності має подавати консолідовану фінансову звітність, яка має бути проаудійована та подана у відповідні контролюючі органи.
Після проведеної корпоратизації підприємство-правонаступник ДК «Укроборонпром» (перетворене АТ) буде зобов’язано проходити аудит окремої фінансової звітності як підприємство, що становить суспільний інтерес. Крім того, згідно плану корпоратизації перетворене АТ буде материнською компанією для інших підприємств, та відповідно національних та міжнародних стандартів бухгалтерського обліку буде формувати Групу підприємств.
Ця Група має також відповідно зазначених МСФЗ (а саме МСФЗ 10 «Консолідована фінансова звітність») складати консолідовану фінансову звітність та звітувати у законодавчо встановлені строки – до 30 квітня (року, наступного за звітним) разом з аудиторським висновком до НКЦПФР.
Крім того, підприємства, що становлять суспільний інтерес, також мають проходити обов’язковий аудит, і до консолідованої фінансової звітності має включатися вже аудійована фінансова звітність цих підприємств.
Практика залучення різних аудиторів для окремих фінансових звітностей підприємств, що становлять суспільний інтерес, та для комбінованої фінансової звітності показала значні недоліки адміністрування даного процесу – були затримки у часі та різні підходи до ключових питань.
З метою економії ресурсів - як фінансових, так і трудових та ресурсів часу для підприємств, з метою покращення приймання управлінських рішень на основі аудійованої фінансової звітності, було прийнято рішення для проведення спільного конкурсу для підприємств, що становлять суспільний інтерес та завдань для аудиту фінансової звітності на рівні концерну. Зважаючи на значну увагу суспільства до корпоратизації підприємств-учасників концерну та формування прозорої структури Групи, послуги аудиту мають забезпечувати єдиний підхід щодо аудиту фінансової звітності (як окремої так і комбінованої\консолідованої) до кінця завершення процесу корпоратизації.
Таким чином, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі обґрунтовані потребою Замовника з урахуванням стандартів до надання таких послуг. Визначені в документації технічні та якісні характеристики предмета закупівлі є необхідними та достатніми (оптимальними) для задоволення потреб Замовника та відповідають пропозиціям відповідного ринку.
Стосовно обґрунтування очікуваної вартості.
Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі визначається відповідно до внутрішніх нормативних документів, затверджених в ДК «Укроборонпром». Звертаємо Вашу увагу на те, що Закон чи інші нормативно-правові акти у сфері закупівель не встановлюють обов’язкових вимог щодо порядку обчислення Концерном, як замовником, очікуваної вартості. Не є таким нормативно-правовим актом, який встановлює обов’язок Концерну визначати та обґрунтовувати очікувану вартість, і Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18 лютого 2020 року № 275, оскільки остання має рекомендаційних характер (п.1 вказаної методики). Повідомляємо, що розмір витрат та визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено шляхом оцінки двох комерційних/цінових пропозицій потенційних надавачів послуг, які повністю відповідають кількісним, технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі (на підставі наданих ТОВ «Бейкер Тіллі Україна», ТОВ «БДО» пропозицій в електронному листуванні. Очікувана вартість була розрахована як найменше значення серед отриманих пропозицій. Відповідний порівняльний аналіз у складі заявки на проведення закупівлі №В-9.1.3/84 від 09.11.2022, згідно якої в подальшому було оголошено тендер, додається окремим файлом «Техніко-економічне обґрунтування закупівлі» (.docx) (відповідний файл містить таблицю, що підтверджує вартість).
Очікувана вартість предмета закупівлі за джерелом фінансування закупівлі - власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства) склала - 70 050 000,00 UAH.
2. Стосовно посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
На виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 (зі змінами) ДК «Укроборонпром» організовано, з використанням можливостей електронних майданчиків, на сторінці власного веб-сайту https://ukroboronprom.com.ua розділі «Публічні закупівлі» розміщення інформації про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета кожної конкурентної закупівлі та очікуваної вартості предмета такої закупівлі. (Пошук за ідентифікатором UA-2022-11-21-002118-a, посилання https://ukroboronprom.com.ua/publicni-zakupivli, у віджеті від майданчику «Смарт тендер»). Також, звертаємо увагу, що відповідна інформація наведена безпосередньо у тендерній документації даної процедури закупівлі, а саме у пункті 8 розділу 1.
Номер:
5d2985596d8a4ed6886ed66e6b73c19a
Назва:
запит про надання пояснення
Дата опублікування:
12.01.2023 13:17
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.01.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Послуги обов’язкового аудиту окремої, консолідованої/комбінованої фінансової звітності ДК «Укроборонпром» за 2022, 2023 та 2024 роки) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2022-11-21-002118-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
Державним концерном «Укроборонпром» (далі - Замовник) на запит Держаудитслужби від 04.01.2023 надано відповідь від 09.01.2013 щодо розміщення інформації про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості. У зазначеній відповіді міститься посилання на сайт https://ukroboronprom.com.ua/publicni-zakupivli. Проте, за цим посиланням відображається сторінка з електронного майданчика «Смарт тендер», яка не містить інформацію про вищезазначене обгрунтування.
У зв’язку з викладеним повторно просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційний веб-сайт суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
704b29c4b01c4b5f8cef0a9a092b75ea
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень від 12.01.2023 13:17 під час здійснення моніторингу процедури закупівлі
Дата опублікування:
13.01.2023 14:29
Опис:
У відповідь на запит Державної аудиторської служби під час здійснення моніторингу процедури відкритих торгів з особливостями, ідентифікатор закупівлі UA-2022-11-21-002118-a згідно з кодом ДК 021:2015: 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Послуги обов’язкового аудиту окремої, консолідованої/комбінованої фінансової звітності ДК «Укроборонпром» за 2022, 2023 та 2024 роки), Державний концерн «Укроборонпром» (далі — ДК «Укроборонпром» або Концерн, або Замовник) повідомляє таку інформацію:
Стосовно посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
На виконання вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710). ДК «Укроборонпром» організовано, з використанням можливостей електронних майданчиків, на сторінці власного веб-сайту https://ukroboronprom.com.ua у розділі «Публічні закупівлі» розміщення інформації про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета кожної конкурентної закупівлі та очікуваної вартості предмета такої закупівлі. (Пошук за ідентифікатором UA-2022-11-21-002118-a, посилання https://ukroboronprom.com.ua/publicni-zakupivli у віджеті від майданчику «Смарт тендер»).
Скриншот, що підтверджує розміщення даної інформації на сторінці власного веб-сайту https://ukroboronprom.com.ua додається окремим файлом «UOP_ Скрин сайту» (.jpg).
Також, звертаємо увагу, що відповідна інформація наведена безпосередньо у тендерній документації даної процедури закупівлі, а саме у пункті 8 розділу 1.
Зауважимо, аналогічну відповідь на запит Державної аудиторської служби України (далі – ДАСУ) стосовно посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено інформацію про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі, було надано у іншому моніторингу Замовника, а саме: UA-M-2022-11-09-000048. При цьому, висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-11-19-009893-a не встановив порушення вимоги частини 4-1 Постанова № 710.
Також, 29.03.2022 р. Управління ДАСУ опублікувало висновок про результати проведення моніторингу UA-M-2022-10-03-000045, згідно якого порушення у закупівлі UA-2021-12-24-004754-a не виявлено, хоча відповідь замовника на пояснення від 10.10.2022 16:51 відповідно пункту 2 Запиту замовнику на пояснення від 07.10.2022 13:25 містила аналогічну відповідь та ідентичну реалізацію Замовником виконання вимог Постанови № 710 з використанням можливостей електронних майданчиків, на сторінці власного веб-сайту.
Враховуючи зазначене, вважаємо надані пояснення з посиланнями на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено інформацію про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі, достатніми та такими, що відповідають вимогам законодавства та мають бути прийнятими ДАСУ зважаючи на координацію й напрацювання однакових підходів і методології щодо виявлення однотипних порушень ДАСУ у сфері закупівель.