• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015: 45110000-1 Руйнування та знесення будівель і земляні роботи «Благоустрій населених пунктів - улаштування тротуару ( в с. Сонячне вул. Сікорського, Житомирського району Житомирської області»

Завершена

1 771 228.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 17 712.28 UAH
Номер: 58765af618dc45ce93e79043f58f2a44
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-02-13-000097
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 13.02.2023 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 13.02.2023 16:27 - 07.03.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 13.02.2023 № 9-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 13.02.2023 № 9-З. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 20. UA-2022-11-18-013657-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 96) 246-16-47, ania.sherstoboeva@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог пункту 17 частини 2, абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП МХІКЯН ГУРГЕН САМВЕЛОВИЧ установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей, що не відповідає принципам публічних закупівель, що закріплені в статті 5 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 12.01.2023 № 1, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 16 лютого 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Оліївської сільської ради Житомирського району Житомирської області (далі - Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація Замовника від 15.11.2022, тендерна пропозиція учасника ТОВ «АСФАЛЬТ ПЛЮС», тендерна пропозиція учасника Приватного підприємства «ЄВРОБУД-9» (далі - ПП «ЄВРОБУД-9»), тендерна пропозиція переможця ФОП МХІКЯН ГУРГЕН САМВЕЛОВИЧ, протоколи рішення уповноваженої особи від 02.12.2022 № 92-а та № 93-а про відхилення тендерних пропозицій ТОВ «АСФАЛЬТ ПЛЮС» та ПП «ЄВРОБУД-9», протокол рішення уповноваженої особи від 02.12.2022 № 94-а щодо прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю з ФОП МХІКЯН ГУРГЕН САМВЕЛОВИЧ, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель як органу оскарження (далі – колегія АМКУ) від 15.12.2022 року № 7450-р/пк-пз, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 23.12.2022 до учасника ТОВ «АСФАЛЬТ ПЛЮС», повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 27.12.2022 до учасника ПП «ЄВРОБУД-9», протокол рішення уповноваженої особи від 27.12.2022 та від 29.12.2022 № 97 про відхилення тендерних пропозицій учасників ТОВ «АСФАЛЬТ ПЛЮС» та ПП «ЄВРОБУД-9», протокол рішення уповноваженої особи від 29.12.2022 № 99 щодо прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю з ФОП МХІКЯН ГУРГЕН САМВЕЛОВИЧ, повідомлення про намір укласти договір від 29.12.2022, договір про закупівлю від 12.01.2023 № 1. За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено наступні порушення, а саме: - в порушення вимог пункту 17 частини 2 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей, тендерна документація Замовника не містить по батькові, посади та електронної адреси посадової особи Замовника (Юрій Чорний), уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками; - в порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей, Замовником в пункті 4 розділу 4 Додатку № 3 до тендерної документації встановлено умову, щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників гарантійного листа про дотримання у своїй діяльності, зокрема, Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 14.10.2014 р. № 1702-VII, при тому, що зазначений нормативний документ втратив чинність. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція учасника-переможця процедури закупівлі ФОП МХІКЯН ГУРГЕН САМВЕЛОВИЧ не відповідає умовам тендерної документації Замовника. Так, відповідно до пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації, встановлено імперативну умову, що ціна тендерної пропозиції учасника повинна бути визначена за твердою договірною ціною згідно «Настанови з визначення вартості будівництва» згідно наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі - Настанова), яка формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів, з наданням у складі тендерної пропозиції учасника, зокрема, договірної ціни; розрахунку загальновиробничих витрат до локальних кошторисів; пояснювальної записки; локальних кошторисів; відомості ресурсів до локального кошторису. Слід відмітити, що відповідно пункту 5.13 - 5.15 Настанови визначено, що у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) загальновиробничі витрати (далі - ЗВВ) включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат). Проте, моніторингом установлено, що відповідно до наданих у складі тендерної пропозиції учасника ФОП МХІКЯН ГУРГЕН САМВЕЛОВИЧ пояснювальної записки до договірної ціни та розрахунку ЗВВ до локального кошторису № 02-01-01 (файл «Кошторисна частина»), ЗВВ у складі договірної ціни розраховані за показниками згідно Додатку № 18 Настанови (показники слугують виключно для інвесторської кошторисної документації), а не на підставі показників визначених розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу, що не відповідає вимогам пунктів 5.13 - 5.15 Настанови, а відтак не відповідає умовам пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації. Аналогічно, відповідно до пункту 5.17 Настанови визначено, що у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат). Проте, проведеним моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ФОП МХІКЯН ГУРГЕН САМВЕЛОВИЧ адміністративні витрати у складі договірної ціни (файл «Кошторисна частина») розраховані відповідно до показників Додатку № 27 Настанови (показники слугують виключно для інвесторської кошторисної документації), а не на підставі показників визначених розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу, що не відповідає вимогам пункту 5.17 Настанови, а відтак не відповідає умовам пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації. Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП МХІКЯН ГУРГЕН САМВЕЛОВИЧ як таку, що не відповідала умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та, яку таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Враховуючи вищевикладене, моніторингом установлено, що Замовник, за наявності підстав відхилення визначених у пункті 41 Особливостей, відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «АСФАЛЬТ ПЛЮС» проте, за наявності підстав відхилення визначених у пункті 41 Особливостей, не відхилив тендерну пропозицію ФОП МХІКЯН ГУРГЕН САМВЕЛОВИЧ, що за результатами аукціону була дорожчою на 290 010,02 гривень (1 684 704,50 - 1 394 694,30) за пропозицію відхиленого учасника ТОВ «АСФАЛЬТ ПЛЮС», що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною пропозицією, що не відповідає принципам публічних закупівель, що закріплені в статті 5 Закону. Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 пункту 47 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Слід відмітити, що моніторинг закупівлі щодо порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
Період усунення порушень: 16.02.2023 16:22 - 03.03.2023 00:00
Дата публікації висновку: 16.02.2023 16:22

Оскарження висновку в суді

Опис: Повідомляю, що висновок від 16.02.2023 року про моніторинг процедури закупівлі UA-2022-11-18-013657-a оскаржено в судовому порядку в Житомирському окружному адміністративному суді.
Дата публікації: 02.03.2023 20:53
Дата відкриття провадження: 09.03.2023 12:00
Номер відкриття провадження: 240/5575/23

Запити/Пояснення