-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Придбання програмно-апаратного комплексу
Завершена
19 859 417.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 99 297.08 UAH
мін. крок: 0.5% або 99 297.08 UAH
Номер:
407216d5d9274b178ddbaf86aeb88ccd
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-12-02-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.12.2022 00:00
Період моніторингу:
02.12.2022 16:18 - 24.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
02.12.2022 № 286
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
22 UA-2022-11-17-012802-a 17.11.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання внесення змін до договору та їх оприлюднення установлено порушення пункту 19 Постанови № 1178 та пункту 11 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Українські Інфосистеми», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом оприлюднення додатку 1 до Договору зі змінами, внесеними додатковою угодою від 20.12.2022 № 1 до Договору, притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 грудня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Інформатика» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 17.11.2022 протокол № 69/22, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Українські Інфосистеми» (далі – ТОВ «Українські Інфосистеми»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 29.11.2022 № 81/22, повідомлення про намір укласти договір від 29.11.2022, договір поставки від 06.12.2022 № 6122022 (далі – Договір), додаткова угода від 20.12.2022 № 1 до Договору, пояснення та документи Замовника на запит Держаудитслужби, отримані через електронну систему закупівель 15.12.2022.
В ході моніторингу установлено, що відповідно до пункту 4 розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Законом.
Так, за результатами проведеної процедури закупівлі Замовник уклав Договір з переможцем процедури закупівлі ТОВ «Українські Інфосистеми».
Вимогами пункту 2.4 Договору зазначено, що гарантійний строк на поставлений товар визначений у Технічних вимогах (Додаток 1 до цього Договору) та становить 12 (дванадцять) місяців від дати підписання сторонами акту приймання-передачі товару (Додаток 3 до цього Договору).
Вимогами пункту 12.1 Договору передбачено, що зміни та доповнення, додаткові угоди та додатки до цього Договору є його невід’ємною частиною і мають юридичну силу у разі, якщо вони викладені у письмовій формі, підписані сторонами і скріплені печатками. Зміни у цей Договір можуть бути внесені тільки за домовленістю сторін, яка оформляється додатковою угодою до цього Договору.
З метою покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, Замовник Додатковою угодою від 20.12.2022 № 1 вніс зміни у пункт 2.4 Договору виклавши його в новій редакції, а саме «Гарантійний строк на поставлений товар визначений у Технічних вимогах (Додаток 1 до цього Договору)».
При цьому Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель Додаток 1 до Додаткової угоди від 20.12.2022 № 1, чим не підтвердив правомірність застосування пункту 19 Постанови № 1178 та порушив порядок оприлюднення інформації, визначений пунктом 11 частини першої статті 10 Закону.
Період усунення порушень:
27.12.2022 15:36 - 11.01.2023 00:00
Дата публікації висновку:
27.12.2022 15:36
Оскарження висновку в суді
Опис:
Позов про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі
Дата публікації:
09.01.2023 15:15
Дата відкриття провадження:
06.03.2023 00:00
Номер відкриття провадження:
320/4788/23
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
d057b91bd9144d29b0efa80e4dcb13f1
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
12.12.2022 15:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.12.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі програмно-апаратного комплексу (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-11-17-012802-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступного питання:
Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
8dd354a51a5c4c1b91d5cba1e3aec681
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень
Дата опублікування:
15.12.2022 15:09
Опис:
Комунальне підприємство «Інформатика» (далі – КП «Інформатика»), щодо вашого запиту на пояснення від 12.12.2022 р. при проведенні моніторингу (UA-M-2022-12-02-000008) повідомляє наступне.
КП «Інформатика», як співвиконавець Комплексної міської цільової програми «Електронна столиця» на 2019-2022 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 18.12.2018 № 461/6512 (опубліковано на офіційному порталі міста Києва https://kyivcity.gov.ua/npa/pro_zatverdzhennya_kompleksno_misko_tsilovo_programi_elektronna_stolitsya_na_2019-2022_roki/ ), відповідно до заходу п.16.4 «Дооснащення інтелектуально-аналітичного комплексу міського дата-центру міста Києва» здійснює закупівлю програмно-апаратного комплексу за вищезазначеним заходом, як замовник згідно Закону України «Про публічні закупівлі».
Стосовно надання інформації та відповідних документів, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, повідомляємо наступне.
Розмір бюджетних призначень визначено відповідно до паспорту бюджетної програми місцевого бюджету на 2022 рік, затвердженого наказом Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій від 28.10.2022 №97, на виконання пункту 16.4 «Дооснащення інтелектуально-аналітичного комплексу міського дата-центру міста Києва» напрямів діяльності та заходів Комплексної міської цільової програми «Електронна столиця» на 2019-2022 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 18.12.2018 № 461/6512 (зі змінами).
Обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі визначені відповідальними фахівцями КП Інформатика, виходячи з мети збільшення потужностей та обсягів збереження медіа даних, наявних аналітичних функцій), уніфікації всього функціоналу комплексної системи відеоспостереження та систем центру обробки даних (міського дата-центру) та програмного забезпечення (програмна продукція для автоматичної ідентифікації номерних знаків, збору та зберігання даних про транспортні засоби) для масштабування функціоналу аналітичного комплексу, які погоджені “Обґрунтуванням доцільності закупівлі, її обсягів, якісних характеристик та очікуваної ціни в 2022 році від 10.11.2022 та протоколом № 91 від 03 листопада 2022 року засідання робочої групи з розробки та погодження технічних вимог до закупівель робіт, товарів і послуг при виконанні заходів Комплексної міської цільової програми «Електронна столиця» на 2019 – 2022 роки.
Очікувану вартість, в розмірі 19 859 417,00 гривень, визначено відповідно до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 11 вересня 2009 року № 1036 «Про вдосконалення порядку здійснення внутрішнього фінансового контролю підприємств, установ та організацій комунальної форми власності міста та районів міста Києва, а також державних підприємств, що перебувають у сфері управління виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)» (зі змінами), з урахуванням основних термінів та положень Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275, отриманих відповідей на запити від ТОВ “ТЕРАПРО” з ціною 19 861 800, 80 грн, ТОВ “ТЕЛЕКОМ ПРОЕКТ БУД” з ціною 20 340 256,00 грн та ТОВ “КВАРЦ ТЕЛЕСИСТЕМИ” з ціною 18 768 152,00 грн, в тому числі беручи до уваги індекс інфляції, зміни курсів іноземних валют на період вивчення цін та граничних видатків, затверджених паспортом бюджетної програми місцевого бюджету, на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій на момент вивчення ринку.
Додатки:
1. Паспорт бюджетної програми місцевого бюджету на 2022 рік, затверджені наказом Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій від 28.10.2022 №97 (зі змінами) – на 15 арк.
2. Протокол № 91 від 03 листопада 2022 року засідання робочої групи з розробки та погодження технічних вимог до закупівель робіт, товарів і послуг при виконанні заходів Комплексної міської цільової програми «Електронна столиця» на 2019 – 2022 роки – на 2 арк.
3.Комерційні пропозиції – на 3 арк.
4. Обґрунтування доцільності закупівлі, її обсягів, якісних характеристик та очікуваної ціни в 2022 році від 10.11.2022 - на 1 арк.
Номер:
8d92d5abf22c426bacf6d41e4fce847e
Назва:
Звернення за роз'ясненням змісту висновку
Дата опублікування:
29.12.2022 16:17
Опис:
Державною аудиторською службою України (надалі – Держаудитслужба), відповідно до Наказу № 286 від 02.12.2022, проведено моніторинг процедури закупівлі UA-2022-11-17-012802-a проведеної КП «Інформатика».
27 грудня 2022 року, Держаудитслужбою опубліковано відповідний Висновок про результати моніторингу закупівлі (надалі – Висновок).
Пунктом 3 Розділу ІІ Висновку, вказано, що з огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом оприлюднення додатку 1 до Договору зі змінами, внесеними додатковою угодою від 20.12.2022 № 1 до Договору, притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів..
Частиною 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», закріплено, що замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
У зв’язку з чим, просимо надати роз’яснення змісту висновку та його зобов’язань з огляду на таке.
Додатковою угодою № 1 від 20.12.2022, внесено зміни до Договору поставки № 6122022 укладеного 06.12.2022, шляхом викладення пункту 2.4. в новій редакції, наступного змісту:
«2.4. Гарантійний строк на поставлений Товар визначений у Технічних вимогах (Додаток 1 до цього Договору)».
Технічні вимоги (Додаток 1) є невід’ємною частиною Договору поставки № 6122022 укладеного 06.12.2022. Слово «Договір» по тексту Додаткової угоди № 1, згідно преамбули є скороченням назви та реквізитів - Договір поставки № 6122022, укладений 06.12.2022.
Тому, зміст пункту 2.4. викладеного в новій редакції Додатковою угодою 1 від 20.12.2022 наведено в лапках, що свідчить про те, що (Додаток № 1 до цього Договору) це є додаток до самого Договору поставки № 6122022 укладеного 06.12.2022, а не до Додаткової угоди № 1.
Звертаємо Вашу увагу, що Технічні вимоги (Додаток № 1 до Договору) не змінювались та є чинними в редакції, що була опублікована разом з Договором поставки № 6122022.
Отже, враховуючи викладене та керуючись статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо надати роз’яснення змісту висновку та його зобов’язань в частині необхідності повторної публікації Технічних вимогах (Додаток 1 до цього Договору), враховуючи, що Додатковою угодою № 1 зміни до цього Додатку не вносились.
Номер:
5251bf5876364983a209515be439e300
Назва:
Про надання роз’яснення щодо висновку
Дата опублікування:
04.01.2023 11:01
Опис:
Державна аудиторська служба України відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) здійснила моніторинг процедури закупівлі програмно-апаратного комплексу (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID:
UA-2022-11-17-012802-a), проведеної комунальним підприємством «Інформатика» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Замовник).
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель Додаток 1 до Додаткової угоди від 20.12.2022 № 1 до договору поставки від 06.12.2022
№ 6122022 (далі – Договір), чим не підтвердив правомірність застосування пункту 19 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та порушив порядок оприлюднення інформації, визначений пунктом 11 частини першої статті 10 Закону.
Зазначене порушення відображено у висновку про результати моніторингу закупівлі, який опубліковано в електронній системі закупівель 27.12.2022.
Відповідно до пунктів 10, 11 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення та повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін.
Отже, при внесенні змін до Договору додатковою угодою від 20.12.2022 № 1 Замовник мав розмістити в електронній системі закупівель разом із додатковою угодою додаток № 1, на який є посилання в пункті 1 зазначеної додаткової угоди, та який є її невід’ємною частиною.
Слід зазначити, що згідно з частиною п’ятою статті 8 Закону Замовник у межах строку здійснення моніторингу процедури закупівлі має право з власної ініціативи надавати пояснення щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Відповідно до пункту 3 частини першої статті 8 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та підпункту 9 пункту 4 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України
від 03 лютого 2016 року № 43, Держаудитслужба вживає в установленому порядку заходів щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства.
Крім того, пункт 3 розділу ІІІ Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу закупівлі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 08 вересня 2020 року № 552 (далі – Порядок № 552) передбачає, що у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 висновку про результати моніторингу процедури закупівлі має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якої орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов’язання щодо їх усунення.
Так, з огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба в пункті 3 розділу ІІ Констатуючої частини висновку про результати моніторингу закупівлі зобов’язала Замовника здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом оприлюднення додатку 1 до Договору зі змінами, внесеними додатковою угодою від 20.12.2022 № 1 до Договору, притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Отже, зважаючи на зазначене, Держаудитслужба зобов’язала Замовника усунути встановлене порушення та запропонувала один із можливих шляхів усунення цього порушення.
Слід зазначити, що відповідно до частини дев’ятої статті 8 Закону у разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку.