-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Дизельні транспортабельні котельні
Завершена
271 770 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 147 300.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 147 300.00 UAH
Номер:
a8824bb6dba04afe997b00b55f4a6674
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-02-22-000041
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.02.2023 00:00
Період моніторингу:
22.02.2023 11:25 - 16.03.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
22.02.2023 № 50
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
13 UA-2022-11-17-011598-a 17.11.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання внесення змін до договору установлено порушення вимог частини першої статті 631 Цивільного кодексу України, підпункту 4 пункту 19 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договорів про закупівлю, відповідності умов договорів умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим через ризик неефективного використання бюджетних коштів, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом повернення авансових платежів за ДОГОВОРАМИ, а уразі неможливості розірвати ДОГОВОРИ, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків їх недійсності/нікчемності та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 березня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договорів про закупівлю, відповідності умов договорів умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київтеплоенерго» (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням Уповноваженої особи від 23.11.2022 № 387/22 (зміни), тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Укрспецсервіс» (далі – ТОВ «Укрспецсервіс») (лоти №№ 1, 2, 3, 7, 8) та товариства з обмеженою відповідальністю «УКРЕНЕРГОПРОМ» (далі - ТОВ «УКРЕНЕРГОПРОМ») (лоти №№ 7, 8), повідомлення про намір укласти договір від 02.12.2022 (лоти №№ 7,8), вимогу про усунення невідповідностей (лоти №№ 1, 2, 3, 7, 8), протокольні рішення Уповноваженої особи від 02.12.2022 № 406/22 (лот №1), № 407/22 (лот № 2), № 408/22 (лот № 3), №№ 409/22 та 411/22 (лот № 7), №№ 410/22 та 412/22 (лот № 8), договір про закупівлю товарів від 16.12.2022 № 3733/ДЗЗ-22 та додаткові угоди до нього від 26.12.2022 №1 та від 17.02.2023 № 2 (лот № 7), договір про закупівлю товарів від 16.12.2022 № 3734/ДЗЗ-22 та додаткові угоди до нього від 26.12.2022 №1 та від 17.02.2023 № 2 (лот № 8), пояснення Замовника, надане 10.03.2023 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник відмінив торги за лотами № 1-6 через відсутність пропозицій.
За результатами проведеного моніторингу установлено, що відповідно до вимог пункту 4.4 розділу І тендерної документації строк поставки товарів встановлено з дати підписання Договору до 18.02.2023, що також підтверджено положеннями пункту 5.1. проєкту договору (лоти №№ 7 та 8).
Договір набуває чинності з моменту його підписання Сторонами і діє по 19.02.2023 включно, а в частині грошових зобов’язань – до повного їх виконання (пункт 11.1 проєкту Договору) (лоти №№ 7 та 8).
За результатами торів Замовник (Покупець) уклав з ТОВ «УКРЕНЕРГОПРОМ» (Постачальник, Виконавець) договори про закупівлю товарів від 16.12.2022 № 3733/ДЗЗ-22 (по лоту № 7) (далі – Договір № 1) та від 16.12.2022 № 3734/ДЗЗ-22 (по лоту № 8) (далі – Договір № 2) (разом – ДОГОВОРИ).
При цьому, Замовник установив положення ДОГОВОРІВ, якими передбачив наступне.
Пунктом 1.1. встановлено, що Постачальник зобов’язується поставити Покупцеві товари згідно з ДК 021:2015: 42160000-8 — Котельні установки (Дизельні транспортабельні котельні для Шевченківського району м. Києва) (далі – «Товар»), а Покупець – прийняти і оплатити Товар.
Відповідно до пункту 3.1. загальна ціна ДОГОВОРІВ становить 24 549 000,00 грн (Договір № 1) та 29 287 441,49 грн (Договір № 2).
Обсяг фінансування відповідно до розпорядження Київської міської військової адміністрації від 28.09.2022 №668 та взяття на себе Замовником зобов’язань (обсяг поставленого Постачальником та прийнятого Покупцем Товару, оплати тощо) у відповідності з цим Договором упродовж 2022 року не перевищує 17 184 300,00 грн. (Договір № 1) та 20 501 209,04 грн. (Договір № 2).
Обсяг фінансування на наступні бюджетні періоди визначається шляхом укладення додаткових угод до цього Договору у відповідності з фактичним обсягом видатків Замовника.
Зобов’язання за Договором виникають у межах затверджених обсягів бюджетного фінансування на відповідний бюджетний період. Оплата товару здійснюється у межах фактичного фінансування Замовника.
Відповідно до вимог пункту 5.1. поставка Товару здійснюється Постачальником на підставі окремого замовлення Покупця до 18.02.2023 включно.
Пунктом 4.1.1. встановлено, що розрахунки за Договором здійснюються на підставі окремого листа та відповідних письмових обґрунтувань Постачальника Покупець має право здійснювати попередню оплату не більше 70 відсотків для придбання Товарів з урахуванням вимог чинного законодавства та/або джерела фінансування.
Розмір та строк, на який Постачальнику надається попередня оплата, кількість платежів з попередньої оплати, перелік документів, для здійснення попередньої оплати та інші умови її здійснення погоджуються Сторонами у додаткових угодах до цього Договору на умовах.
Постачальник зобов’язується використати грошові кошти, отримані як попередня оплата, упродовж відповідного строку, погодженого Сторонами у додаткових угодах до цих ДОГОВОРІВ. Таке використання підтверджується шляхом підписання обома Сторонами оформлених належним чином видаткових накладних.
Пунктом 4.1.2. встановлено, що остаточні розрахунки за поставлений Товар, з урахуванням сплаченого авансу, здійснюються протягом 30 (тридцяти) банківських днів від дати підписання Покупцем видаткової накладної на поставлений Товар за умови наявності цільового фінансування Покупця.
Пунктом 6.3.1. встановлено, що Постачальник зобов’язаний забезпечити поставку Товару у строки, встановлені цим Договором.
Пунктом 6.4.1. встановлено, що постачальник має право своєчасно та в повному обсязі отримувати плату за вчасно поставлений Товар, що відповідає умовам Договору.
Відповідно до пункту 11.1. ДОГОВОРИ набувають чинності з моменту їх підписання Сторонами і діють по 19.02.2023 включно, а в частині грошових зобов’язань – до повного їх виконання.
До ДОГОВОРІВ укладено Додаткові угоді від 26.12.2022 №1 (далі – д/у № 1) та від 17.02.2023 № 2 (далі – д/у № 2).
Пунктом 1 д/у № 1 встановлено, що Покупець перераховує Виконавцю попередню оплату (аванс) у розмірі 70% від загальної ціни Договору, що становить 17 184 300,00 грн (Договір № 1) та 20 501 209,04 грн (Договір № 2).
Пунктом 2 д/у № 1 зазначено, що попередня оплата надається Постачальнику з терміном закриття 19.02.2023. Облік строку на який надається попередня оплата, починається з дня перерахування Покупцем коштів на рахунок Постачальника.
Пунктом 1 д/у № 2 встановлено, що остаточний розрахунок за отриманий Товар на підставі підписаних Сторонами видаткових накладних, відповідно до обсягу бюджетних призначень на 2023 рік, а також, що попередня оплата надається Постачальнику з терміном закриття 28.03.2023.
Пунктом 2 д/у № 2 внесено зміни в частині поставки Товару, а саме: «Поставка Товару здійснюється Постачальником на підставі окремого замовлення Покупця до 28.03.2023» та пунктом 3 цих додаткових угод продовжено термін дії ДОГОВОРІВ – не пізніше 31.05.2023.
З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 07.03.2023 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень, зокрема, стосовно надання інформації та її документального підтвердження щодо об’єктивних обставин, які призвели до продовження строку дії ДОГОВОРІВ та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару.
На зазначений запит Держаудитслужби Замовник 10.03.2023 надав пояснення, в яких зазначив, зокрема, що: «ТОВ «УКРЕНЕРГОПРОМ» опинилося в обставинах, що спричинили неможливість виконання зобов’язань у встановлені договорами строки. Так, Державна казначейська служба (ДКСУ) перерахувала авансові кошти постачальнику дизельних генераторів ТОВ «Діскус Україна», значно пізніше, ніж розрахував переможець. Внаслідок цього ТОВ «Діскус Україна» не отримавши попередньої оплати у попередньо встановлений сторонами строк, скасувало замовлення товару, який очікувався до постачання до 01.02.2023 та перенесло строки поставки. Очікування ТОВ «УКРЕНЕРГОПРОМ», що попередню оплату буде здійснено у строк до 06.01.2023 були обґрунтовані, оскільки на ДКСУ, як на учасника системи електронних платежів Національного банку України поширює свою дію Закон України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні»... При внесення змін до договорів, окрім наданих підтвердних документів ТОВ «УКРЕНЕРГОПРОМ» Замовник також керував необхідністю закриття авансу протягом 3-х місяців після одержання… Документальне підтвердження обставин додається».
До пояснень Замовник долучив лист складений ТОВ «УКРЕНЕРГОПРОМ» (документальне підтвердження обставин) від 13.02.2022 № 36, в якому учасник зазначив інформацію: «Просимо зауважити, що договори були підписані 16.12.2022, а нами було отримано аванс лише 28.12.2022, тобто через 13 днів після укладання договору, у розмірі 17 184 300,00, згідно умов (Договору № 1) та 20 501 209,04 грн, згідно умов Договору № 2. Але і ДКСУ затримала перерахування авансових коштів нашим основним постачальникам товарів, обладнань та комплектуючих для ТКУ-600. Відповідно до договорів та рахунків-фактур, постачальники отримали кошти лише 24.01.2023, тобто через 27 днів після відправки платіжних доручень в Держказначейств, що відповідним чином відтермінувало початок закупівлі вітчизняних та імпортованих матеріалів обладнань та комплектуючих… Для забезпечення виконання своїх зобов’язань, відповідно до вищевказаних договорів ТОВ «УКРЕНЕРГОПРОМ» оцінило ситуацію на ринку та зробило відповідні запити на строки поставки всіх необхідних важливих комплектуючих для ТКУ-600 з урахуванням затримки авансу. І виявилось наступне: ДКСУ не встигла перерахувати кошти нашим постачальникам до 06.01.2023 особливо ТОВ «Діскус Україна», яка є постачальником дизельних генераторів. Компанія ТОВ «Діскус Україна», не змогла підтвердити заявку на поставку дизельних генераторів, оскільки не була забезпечена нами сума авансу для перерахування коштів офіційному сертифікованому представнику дизельних генераторів в Україні – ТОВ «ДАЛГАКИРАН КОМПРЕСОР УКРАЇНА». При повторному нашому зверненні від 24.01.2023, строк готовності до відвантаження генераторів у офіційного сертифікованого представника даної продукції ТОВ «ДАЛГАКИРАН КОМПРЕСОР УКРАЇНА» можливий не раніше кінця квітня, тобто генератори можуть бути відвантажені в термін до 15 травня 2023 року. Цей строк постачання є чинним на сьогоднішній день, за повідомленням ТОВ «Діскус Україна». Прискорити термін постачання, нажаль, наразі є НЕМОЖЛИВИМ… Тож з метою уніфікації ЗІП з моделями генераторів, що постачались Вам у складі ТКУ-600 раніше…. пропонуємо Вам продовжити терміни поставки та закриття авансу, шляхом підписання додаткових угод до договорів, строком до 31.05.2023».
Як вже зазначалось вище, згідно умов ДОГОВОРІВ попередня оплата здійснюється у розмірі не більше 70 відсотків, шляхом укладання додаткових угод до ДОГОВОРІВ; остаточні розрахунки за поставлений Товар, з урахуванням сплаченого авансу, здійснюються протягом 30 (тридцяти) банківських днів від дати підписання Покупцем видаткової накладної на поставлений Товар; та обсяг фінансування упродовж 2022 року не перевищує 17 184 300,00 грн. (Договір № 1) та 20 501 209,04 грн. (Договір № 2).
Моніторингом встановлено, що д/у № 1 якими передбачено надання попередньої оплати (авансу) у розмірі 70% укладені 26.12.2022, а їх виконання, в частини перерахування попередньої оплати, здійснено 28.12.2022 (зазначене підтверджується даним виписки Державної казначейської служби за 28.12.2022 (яку Замовник надав до пояснення), а також інформацією розміщеної на Єдиному веб-портал використання публічних коштів (https://spending.gov.ua/).
Отже, Замовником виконано усі умови ДОГОВОРІВ та д/у № 1 до них в частині попередньої оплати за Товар.
Згідно з підпунктом 4 пункту 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Однак, Замовник документально не підтвердив виникнення об’єктивних обставини, що спричинили таке продовження.
Відповідно до частини першої статті 631 Цивільного кодексу України строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов'язки відповідно до договору.
Отже, Замовник в ДОГОВОРАХ, визначив строк поставки до 18.02.2023, який вже минув та протягом якого постачальник не зміг здійснити свої зобов’язання за укладеними ДОГОВОРАМИ, що є порушенням статті 631 Цивільного кодексу України та підпункту 4 пункту 19 Особливостей.
Період усунення порушень:
17.03.2023 17:19 - 01.04.2023 01:00
Дата публікації висновку:
17.03.2023 17:19
Оскарження висновку в суді
Опис:
На підставі ч. 10 ст. 8 Закону України "Про публічні закупівлі", ураховуючи незгоду з інформацією, викладеною у висновку, КП "КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО" оскаржено висновок до суду 27.03.2023.
Дата публікації:
28.03.2023 09:09
Дата відкриття провадження:
20.04.2023 00:00
Номер відкриття провадження:
№ 320/8518/23
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Заперечення до висновку від 17.03.2023
за результатами моніторингу № UA-M-2023-02-22-000041.
КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВРАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» (Замовник) розглянуто висновок від 17.03.2023 за результатами моніторингу
№ UA-M-2023-02-22-000041 закупівлі за предметом ДК 021:2015: 42160000-8 Котельні установки (Дизельні транспортабельні котельні), 8 лотів, оголошення № UA-2022-11-17-011598-a (Висновок).
Замовник не погоджується з Висновком в частині наявності порушення вимог частини першої статті 631 Цивільного кодексу України (ЦК України), підпункту 4 пункту 19 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (Особливості), а також з вимогою здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом повернення авансових платежів за договорами від 16.12.2022 № 3733/ДЗЗ-22 та 3734/ДЗЗ-22 (Договори), а уразі неможливості розірвати Договори, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків їх недійсності/нікчемності та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів з огляду на такі обставини.
Відповідно до вимог пункту 5.1. Договорів поставка Товару здійснюється Постачальником на підставі окремого замовлення Покупця до 18.02.2023 включно. Пунктом 4.1.1. встановлено, що розрахунки за Договором здійснюються на підставі окремого листа та відповідних письмових обґрунтувань Постачальника Покупець має право здійснювати попередню оплату не більше 70 відсотків для придбання Товарів з урахуванням вимог чинного законодавства та/або джерела фінансування. Розмір та строк, на який Постачальнику надається попередня оплата, кількість платежів з попередньої оплати, перелік документів, для здійснення попередньої оплати та інші умови її здійснення погоджуються Сторонами у додаткових угодах до цього Договору на умовах. Постачальник зобов’язується використати грошові кошти, отримані як попередня оплата, упродовж відповідного строку, погодженого Сторонами у додаткових угодах до цих Договорів. Таке використання підтверджується шляхом підписання обома Сторонами оформлених належним чином видаткових накладних. Пунктом 4.1.2. встановлено, що остаточні розрахунки за поставлений Товар, з урахуванням сплаченого авансу, здійснюються протягом 30 (тридцяти) банківських днів від дати підписання Покупцем видаткової накладної на поставлений Товар за умови наявності цільового фінансування Покупця. Пунктом 6.3.1. встановлено, що Постачальник зобов’язаний забезпечити поставку Товару у строки, встановлені цим Договором. Пунктом 6.4.1. встановлено, що постачальник має право своєчасно та в повному обсязі отримувати плату за вчасно поставлений Товар, що відповідає умовам Договору. Відповідно до пункту 11.1. Договори набувають чинності з моменту їх підписання Сторонами і діють по 19.02.2023 включно, а в частині грошових зобов’язань – до повного їх виконання.
Згідно з пунктом 12.2. Договорів сторони мають право вносити зміни до них у разі виникнення обставин, які перешкоджають їх виконанню. Строк виконання зобов’язань в частині передачі товару та дії Договорів було продовжено до 28.03.2023 та до 31.05.2023 відповідно на підставі пп. 4 п. 19 Особливостей, оскільки при виконанні згаданих Договорів виникли документально підтверджені об’єктивні обставини, що спричинили таке продовження. При цьому зміни не призвели до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. При внесенні змін до договорів, окрім наданих підтвердних документів ТОВ «УКРЕНЕРГОПРОМ» Замовник також керувався необхідністю закриття авансу протягом 3-х місяців після одержання (дата одержання 28.12.2022).
Зауважимо, що при застосуванні підпункту 4 пункту 19 Особливостей необхідно: досліджувати існування умов, встановлених cтаттею 652 ЦК України; засвідчувати обставини, що унеможливлюють виконання договору протягом встановленого ним строку.
ТОВ «УКРЕНЕРГОПРОМ» 13.02.2023 повідомило Замовника про те, що опинилося в обставинах, які спричинили неможливість виконання зобов’язань у встановлені договорами строки. Так, Державна казначейська служба України (ДКСУ) перерахувала авансові кошти постачальнику дизельних генераторів ТОВ «ДІСКУС УКРАЇНА», значно пізніше, ніж розраховував переможець.
У Висновку орган контролю зазначає, що Замовником дотримано умов Договорів в частині перерахування попередньої оплати ТОВ «УКРЕНЕРГОПРОМ». Водночас, цей факт не спростовується Замовником та не є причиною внесення змін до істотних умов Договорів, оскільки одна із суттєвих обставин полягає у затримці перерахування коштів контрагенту ТОВ «ДІСКУС УКРАЇНА», а не ТОВ «УКРЕНЕРГОПРОМ». Наведене свідчить про неповне дослідження органом контролю всіх обставин справи.
Внаслідок затримки перерахування коштів ТОВ «ДІСКУС УКРАЇНА», не отримавши попередньої оплати у попередньо встановлений сторонами строк (до 06.01.2023), скасувало замовлення товару, який очікувався до постачання до 01.02.2023 та перенесло строки поставки, що обумовлено перенесенням строків поставки безпосередньо офіційним представником виробника дизель-генераторів ТОВ «ДАЛГАКИРАН КОМПРЕСОР УКРАЇНА». При укладанні Договорів зазначені обставини не могли бути враховані, оскільки інформація про те, що постачальник ТОВ «ДІСКУС УКРАЇНА» подовжить строки поставки дизельних генераторів, стала відомою після укладення Договорів. Слід зазначити, що дизельний генератор є необхідною комплектуючою обладнання, що є предметом Закупівлі. Наведене підтверджується зокрема Специфікаціями до Договорів, де зазначено найменування товару.
Очікування ТОВ «УКРЕНЕРГОПРОМ», що попередню оплату буде здійснено у строк до 06.01.2023 були обґрунтовані, оскільки на ДКСУ, як на учасника системи електронних платежів Національного банку України, поширює свою дію Закон України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні», що підтверджено практикою Верховного суду України, зокрема постановою від 05.07.2017, справа № 760/11577/15-ц. Відповідно до пп. 8.1., 8.4., ст. 8 згаданого Закону банк зобов’язаний виконати доручення клієнта, що міститься в розрахунковому документі, який надійшов протягом операційного часу банку, в день його надходження. Міжбанківський переказ виконується в строк до трьох операційних днів.
Слід зазначити, що законодавство не містить вичерпного переліку документів, що є належним підтвердженням обставин, які обумовлюють продовження строку дії договору про закупівлю та виконання зобов’язань за ним.
ТОВ «УКРЕНЕРГОПРОМ» надано документальне підтвердження зазначених обставин, яке не було належно досліджено при здійсненні моніторингу, а саме:
- лист ТОВ «УКРЕНЕРГОПРОМ» від 13.02.2022 № 36 з описом обставин, які зумовлюють необхідність внесення змін до істотних умов Договорів;
- виписка з 28.12.2022 про зарахування попередньої оплати ТОВ «УКРЕНЕРГОПРОМ»;
- виписка за 24.01.2023 про зарахування попередньої оплати постачальникам ТОВ «УКРЕНЕРГОПРОМ», зокрема ТОВ «ДІСКУС УКРАЇНА»;
- лист ТОВ «ДІСКУС УКРАЇНА» від 13.02.2022 № 13/02/2023-1 про продовження термінів поставки;
- лист ТОВ «ДАЛГАКИРАН КОМПРЕСОР УКРАЇНА» ВІД 08.02.2023 № 59/1 про неможливість поставки в задані строки.
Щодо дотримання вимог ст. 631 ЦК України зазначимо, що відповідно до частини першої згаданої статті строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов'язки відповідно до договору. Твердження у Висновку, що Замовник в Договорах, визначив строк поставки до 18.02.2023, який вже минув та протягом якого постачальник не зміг здійснити свої зобов’язання за укладеними Договорами, що є порушенням статті 631 ЦК України є не обґрунтованим, оскільки постачальник дійсно не зміг виконати зобов’язань протягом першочергово встановленого строку з об’єктивних причин, водночас строк дії виконання зобов’язань та строку дії було продовжено, а тому порушення чинного законодавства в цій частині відсутнє.
Підставами для внесення змін до договору, передбаченими законом, є: істотне порушення договору його стороною (частина 2 статті 651 ЦК України), істотна зміна обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору (стаття 652 ЦК України), інші випадки, встановлені договором або законом (частина 2 статті 651 ЦК України).
Відповідно до частини 1 статті 652 ЦК України у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов`язання. Зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що, якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах.
Обставина є істотною, оскільки відсутність необхідної комплектуючої з причини затримки її постачання унеможливлю постачання виробу в цілому, і така обставина виникла вже після підписання Договорів.
Ураховуючи викладене, Замовником дотримано всіх вимог чинного законодавства
при внесенні змін до істотних умов Договорів.
Окремої уваги заслуговує те, що орган контролю не піддає сумніву та не спростовує факт наявності обставин для продовження строку дії, а лише зауважує, що замовником не надано документального підтвердження таких обставин.
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як актів правозастосування, є їх обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення суб`єктом владних повноважень конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Так, Висновок вбачається необґрунтованим в частині твердження, що Замовник документально не підтвердив виникнення об’єктивних обставини, що спричинили продовження строку виконання зобов’язань та дії Договорів, оскільки документальне підтвердження, як зазначено вище наявне, а сам Висновок не містить пояснення, в чому полягає неналежність наданого підтвердження.
Ураховуючи незгоду з Висновком, Замовник має намір оскаржити його до суду, як це передбачено ч. 10 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата публікації звіту:
23.03.2023 13:13
Запити/Пояснення
Номер:
be3fe1017aaf445b806fa49724bfa9f7
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
07.03.2023 17:55
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.03.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Дизельні транспортабельні котельні» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2022-11-17-011598-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Яким чином і на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Просимо надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо об’єктивних обставин, які призвели до продовження строку дії договорів про закупівлю (від 16.02.2022 № 3733/ДЗЗ-22 та №3734/ДЗЗ-22) та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару.
4. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо виконання переможцем торгів умов пункту 6 розділу VI тендерної документації, в частині надання ним забезпечення виконання договору.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
d39ea18db6954e3a9e2bda77ff1caac0
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень від 07.03.2023 у межах здійснення моніторингу № UA-M-2023-02-22-000041
Дата опублікування:
10.03.2023 15:38
Опис:
Пояснення, інформація та документи, щодо яких зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань надаються в прикріплених файлах.