• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

Високовольтні електронагрівачі

ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів 1. Найменування замовника*. Філія «Пасажирська компанія» АТ «Укрзалізниця». 2. Код згідно з ЄДРПОУ замовника*. 41022900. 3. Місцезнаходження замовника* вулиця Симона Петлюри, 21а, місто Київ, 01032/ вулиця Уманська 8, місто Київ, 03049. 4. Категорія замовника: юридична особа та/або суб’єкти господарювання, який здійснює діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у п. 4 ч. 1 ст. 2 ЗУ «Про публічні закупівлі». 5. Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): 34630000-2 Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху (Високовольтні електронагрівачі). 5.1. Назва товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі та код товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником: відповідно до додатку 1 тендерної документації, код ДК 021:2015: 34630000-2. 6. Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг: відповідно до умов Додатку №1 тендерної документації. 7. Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг. Україна, відповідно Додатку №1 тендерної документації. 8. Очікувана вартість предмета закупівлі: 13 440 000,00 грн (тринадцять мільйонів чотириста сорок тисяч гривень 00 копійок), а саме: Лот № 1 – всього 6 384 000,00 грн (шість мільйонів триста вісімдесят чотири тисячі гривень 00 копійок); Лот № 2 – всього 7 056 000,00 грн (сім мільйонів п’ятдесят шість тисяч гривень 00 копійок). 9. Строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг: Протягом 2022 року (до 31.12.2022 р.) відповідно умов договору. 10. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 25.11.2022 18:00 11. Умови оплати: відповідно до умов Договору 12. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська відповідно до умов тендерної документації. 13. Розмір забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): не вимагається. 14. Вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): не вимагається; 15. Дата та час розкриття тендерних пропозицій, якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднюється відповідно до ч. 3 ст. 10 ЗУ «Про публічні закупівлі»: ----. 16. Розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків очікуваної вартості закупівлі або в грошових одиницях: 1%. 17. Математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування)- не застосовується; 18. Інша інформація: інші умови відповідно тендерної документації. Вид закупівлі – товар - відкриті торги відповідно до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 та ЗУ «Про публічні закупівлі»; Застосовані критерії оцінки - ціна. Уповноважена особа Філії «Пасажирська компанія» АТ «Українська залізниця»_______________________________________ Веселовський Артем

Завершена

13 440 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 63 840.00 UAH
Номер: 18d43aceb7e441ee86933e4883e2419f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-12-09-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.12.2022 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 09.12.2022 13:00 - 31.12.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 08.12.2022 № 290 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 39 UA-2022-11-17-008311-a 17.11.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 485-17-99, opanashchuk.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо надання інформації та документів у випадках передбачених Законом встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій ТОВ «УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ «ОСЕЛЯ» за лотом 1 та ТП ТОВ «КМГ ТРЕЙД» за лотом 2 установлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Постанови. За результатами аналізу питання щодо відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Постанови установлено порушення вимог пункту 40 Постанови. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, з врахуванням особливостей, затверджених Постановою, внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СПЕЦІАЛЬНЕ КОНСТРУКТОРСЬКЕ ТА ТЕХНОЛОГІЧНЕ БЮРО «ЕЛЕКТРОНАГРІВАЧ», своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов договорів умовам тендерної пропозиції переможців – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю матеріально-технічних ресурсів від 16.12.2022 № ПK/МТЗ/22536/Ю (лот 1) з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 28 грудня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), з врахуванням особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова), внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Постанови, своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов договорів умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ФІЛІЇ «ПАСАЖИРСЬКА КОМПАНІЯ» АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями від 17.11.2022, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 17.11.2022, зміни до тендерної документації затверджені протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 22.11.2022, реєстр пропозицій від 29.11.2022, тендерні пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КМГ ТРЕЙД» ( далі –ТОВ «КМГ ТРЕЙД») (лоти 1 та 2), тендерні пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ «ОСЕЛЯ» (далі -ТОВ УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ «ОСЕЛЯ» (лот 1), тендерні пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СПЕЦІАЛЬНЕ КОНСТРУКТОРСЬКЕ ТА ТЕХНОЛОГІЧНЕ БЮРО «ЕЛЕКТРОНАГРІВАЧ» (далі – ТОВ «СПЕЦІАЛЬНЕ КОНСТРУКТОРСЬКЕ ТА ТЕХНОЛОГІЧНЕ БЮРО «ЕЛЕКТРОНАГРІВАЧ») (лот 2) (далі-Учасники), протокол розкриття тендерних пропозицій від 01.12.2022 за лотом 1, вимога про усунення невідповідностей від 30.11.2022 за лотом 1 (тендерна пропозиція ТОВ УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ «ОСЕЛЯ»), протокол розкриття тендерних пропозицій від 01.12.2022 та від 02.12.2022 за лотом 2, вимоги про усунення невідповідностей від 30.11.2022 (тендерна пропозиція ТОВ «КМГ ТРЕЙД») та від 01.12.2022 (тендерна пропозиція ТОВ «СПЕЦІАЛЬНЕ КОНСТРУКТОРСЬКЕ ТА ТЕХНОЛОГІЧНЕ БЮРО «ЕЛЕКТРОНАГРІВАЧ») за лотом 2, повідомлення про намір укласти договір від 01.12.2022 за лотом 1 та повідомлення про намір укласти договір від 02.12.2022 за лотом 2, договір про закупівлю матеріально-технічних ресурсів від 16.12.2022 № ПK/МТЗ/22536/Ю (лот 1) (далі – Договір № ПK/МТЗ/22536/Ю) та договір про закупівлю матеріально-технічних від 16.12.2022 ресурсів ПK/МТЗ/22537/Ю (лот 2), пояснення Замовника, надані 20.12.2022 через електронну систему закупівель. Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 15.12.2022 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації та документів, зокрема, щодо визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. У запитанні також зазначено, що пояснення, інформацію та документи щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого питання, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів. Замовник 20.12.2022 надав пояснення та інформацію щодо очікуваної вартості предмета закупівлі (файл «Обгрунтування ціни.docx»), відповідно до яких для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі за кодом ДК 021:2015 – 34630000-2 Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху (Високовольтні електронагрівачі), відділом забезпечення виробництва філії «Пасажирська компанія» направлені комерційні запити виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам даної продукції та отримано комерційні пропозиції. Методом порівняння ринкових цін та цін попередніх власних закупівель, для розрахунку очікуваної вартості було визначено мінімальну ціну. При цьому, Замовник до зазначених пояснень щодо визначення очікуваної вартості предмета закупівлі не надав через електронну систему закупівель її документального підтвердження (комерційних пропозицій отриманих, відповідно до запитів, на які посилається Замовник в своїх поясненнях), чим порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону. Відповідно до пункту 5 розділу ІІ «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) зазначена у Додатку №1 тендерної документації. Учасник готує свою тендерну пропозицію (в технічній частині) відповідно до Додатку №1 тендерної документації. Згідно із пунктом 1 розділ ІІ Додатку №1 тендерної документації на підтвердження відповідності продукції, що пропонується до постачання учасник надає: сертифікат відповідності (свідоцтво про визнання), або їх копії, що видані органом з оцінки відповідності відповідної галузі акредитації, або декларації про відповідність, складеної відповідно до вимог технічних регламентів; або інший (ші) документ (ти) один або декілька, такі як: маркування, сертифікату експертизи типу, свідоцтво про допуск типу конструкції, свідоцтво про допуск до експлуатації, технічне свідоцтво, протокол (у тому числі протокол випробувань), звіт, висновок, атестат, інший документ, який підтверджує оцінку відповідності. Зазначені документи мають бути видані органом з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Крім того, відповідно до пункту 2 розділ ІІ Додатку №1 тендерної документації на підтвердження відповідності продукції вимогам замовника зазначеним в додатку А додатка 1 тендерної документації, учасник надає один або декілька документів виробника таких як: документ що підтверджує якість та походження продукції, запропонованої до постачання (паспорт та/або сертифікат якості тощо); витяги або повні копії: технічних умов (ТУ) та/або технічного завдання та/або іншого документу. Згідно пункту 3 розділ ІІ Додатку №1 тендерної документації якщо учасник не є виробником продукції, він повинен надати документ(ти), який(і) підтверджують стосунки із виробником: а) договір з виробником; або б) сертифікат дистриб’ютора, представника, дилера; або в) лист виробника про представництво його інтересів учасником. Під час моніторингу встановлено, що учасник ТП ТОВ «УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ «ОСЕЛЯ» (лот 1) у своїй тендерній пропозиції не надав документів відповідно до вимог пункту 1 розділ ІІ Додатку №1 тендерної документації, які видані органом з оцінки відповідності. Також учасник не надав документи виробника на підтвердження відповідності показнику: Ресурс, годин, не менше 10000,0, чим не дотримано вимоги підпункту 2.1 пункту 2 Додатку № 1 тендерної документації. Крім цього встановлено, що учасник ТП ТОВ «КМГ ТРЕЙД» у своїй тендерній пропозиції (лот 2) не надав документи відповідно до вимог пунктів 1, 2 та 3 розділу ІІ Додатку №1 тендерної документації. Однак Замовник, не відхилив тендерні пропозиції учасників та ТОВ «КМГ ТРЕЙД» (лот 2) та ТОВ «УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ «ОСЕЛЯ» (лот 1), як таких, що не відповідають умовам технічної специфікації, та уклав Договір № ПK/МТЗ/22536/Ю з останнім, чим порушив вимоги абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Постанови. При цьому, Замовник 30.11.2022 розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей (далі – Повідомлення) учасникам торгів ТОВ «УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ «ОСЕЛЯ» (лот 1) та ТОВ «КМГ ТРЕЙД» (лот 2) та необхідністю надання документів на підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, які визначені в Додатку №1 тендерної документації. Відповідно до вимог пункту 40 Постанови якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Отже, Замовник оприлюднює учаснику повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, які подані учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі. Однак, на порушення вимог пункту 40 Постанови Замовник оприлюднив учасникам торгів ТОВ «УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ «ОСЕЛЯ» (лот 1) та ТОВ «КМГ ТРЕЙД» (лот 2) Повідомлення з вимогою про надання документів, які підтверджують відповідність їх тендерних пропозицій вимогам технічної специфікації до предмета закупівлі, що відсутні у складі їх тендерних пропозицій. Відповідно до протоколу уповноваженої особи Замовника від 01.12.2022 № 9-01/12/22 тендерну пропозицію учасника ТОВ «КМГ ТРЕЙД» (лот 2) відхилено на підставі абзацу четвертого підпункту 1 пункту 41 Постанови.
Період усунення порушень: 29.12.2022 17:40 - 13.01.2023 00:00
Дата публікації висновку: 29.12.2022 17:40

Оскарження висновку в суді

Опис: Позовна заява про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, яка додається
Дата публікації: 12.01.2023 17:43

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Протокол № 2- 04/01/23 засідання тендерного комітету філії «Пасажирська компанія» АТ «Укрзалізниця» м. Київ 04.01.2023 р. ПОРЯДОК ДЕННИЙ: 1. ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ наказом від 08.12.2022 № 290 розпочала моніторинг закупівлі 34630000-2 Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху (Високовольтні електронагрівачі), UA-2022-11-17-008311-a. Орган державного фінансового контролю через електронну систему закупівель оприлюднив висновок про результати моніторингу закупівлі 29 грудня 2022, а саме: «І. Вступна частина 1. Інформація про замовника: повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань; місцезнаходження: ФІЛІЯ "ПАСАЖИРСЬКА КОМПАНІЯ" АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ", 41022900, Україна, Київ, ВУЛИЦЯ СИМОНА ПЕТЛЮРИ, будинок 21 А 2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: Елемент нагрівальний високовольтний, 13440000 UAH, 34630000-2, ДК021, 1900, штуки. Елемент нагрівальний високовольтний, 13440000 UAH, 34630000-2, ДК021, 2100, штуки. 3. Інформація про оприлюднення: 00cb765d07af41df98f30a0914055d7e, 2022-11-17 4. Застосована процедура закупівлі: Відкриті торги з особливостями 5. Підстава здійснення моніторингу: • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель 6. Дата початку моніторингу: 9 грудня 2022 ІІ. Констатуюча частина 1. Дата закінчення моніторингу: 28грудня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), з врахуванням особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова), внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Постанови, своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов договорів умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ФІЛІЇ «ПАСАЖИРСЬКА КОМПАНІЯ» АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями від 17.11.2022, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 17.11.2022, зміни до тендерної документації затверджені протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 22.11.2022, реєстр пропозицій від 29.11.2022, тендерні пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КМГ ТРЕЙД» ( далі – ТОВ «КМГ ТРЕЙД») (лоти 1 та 2), тендерні пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ «ОСЕЛЯ» (далі -ТОВ УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ «ОСЕЛЯ» (лот 1), тендерні пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СПЕЦІАЛЬНЕ КОНСТРУКТОРСЬКЕ ТА ТЕХНОЛОГІЧНЕ БЮРО «ЕЛЕКТРОНАГРІВАЧ» (далі – ТОВ «СПЕЦІАЛЬНЕ КОНСТРУКТОРСЬКЕ ТА ТЕХНОЛОГІЧНЕ БЮРО «ЕЛЕКТРОНАГРІВАЧ») (лот 2) (далі-Учасники), протокол розкриття тендерних пропозицій від 01.12.2022 за лотом 1, вимога про усунення невідповідностей від 30.11.2022 за лотом 1 (тендерна пропозиція ТОВ УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ «ОСЕЛЯ»), протокол розкриття тендерних пропозицій від 01.12.2022 та від 02.12.2022 за лотом 2, вимоги про усунення невідповідностей від 30.11.2022 (тендерна пропозиція ТОВ «КМГ ТРЕЙД») та від 01.12.2022 (тендерна пропозиція ТОВ «СПЕЦІАЛЬНЕ КОНСТРУКТОРСЬКЕ ТА ТЕХНОЛОГІЧНЕ БЮРО «ЕЛЕКТРОНАГРІВАЧ») за лотом 2, повідомлення про намір укласти договір від 01.12.2022 за лотом 1 та повідомлення про намір укласти договір від 02.12.2022 за лотом 2, договір про закупівлю матеріально-технічних ресурсів від 16.12.2022 № ПK/МТЗ/22536/Ю (лот 1) (далі – Договір №ПK/МТЗ/22536/Ю) та договір про закупівлю матеріально- технічних від 16.12.2022 ресурсів ПK/МТЗ/22537/Ю (лот 2), пояснення Замовника, надані 20.12.2022 через електронну систему закупівель. Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 15.12.2022 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації та документів, зокрема, щодо визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. У запитанні також зазначено, що пояснення, інформацію та документи щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого питання, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів. Замовник 20.12.2022 надав пояснення та інформацію щодо очікуваної вартості предмета закупівлі (файл «Обгрунтування ціни.docx»), відповідно до яких для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі за кодом ДК 021:2015 – 34630000-2 Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху (Високовольтні електронагрівачі), відділом забезпечення виробництва філії «Пасажирська компанія» направлені комерційні запити виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам даної продукції та отримано комерційні пропозиції. Методом порівняння ринкових цін та цін попередніх власних закупівель, для розрахунку очікуваної вартості було визначено мінімальну ціну. При цьому, Замовник до зазначених пояснень щодо визначення очікуваної вартості предмета закупівлі не надав через електронну систему закупівель її документального підтвердження (комерційних пропозицій отриманих, відповідно до запитів, на які посилається Замовник в своїх поясненнях), чим порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону. Відповідно до пункту 5 розділу ІІ «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічнаспецифікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) зазначена у Додатку №1 тендерної документації. Учасник готує свою тендерну пропозицію (в технічній частині) відповідно до Додатку №1 тендерної документації. Згідно із пунктом 1 розділ ІІ Додатку №1 тендерної документації на підтвердження відповідності продукції, що пропонується до постачання учасник надає: сертифікат відповідності (свідоцтво про визнання), або їх копії, що видані органом з оцінки відповідності відповідної галузі акредитації, або декларації про відповідність, складеної відповідно до вимог технічних регламентів; або інший (ші) документ (ти) один або декілька, такі як: маркування, сертифікату експертизи типу, свідоцтво про допуск типу конструкції, свідоцтво про допуск до експлуатації, технічне свідоцтво, протокол (у тому числі протокол випробувань), звіт, висновок, атестат, інший документ, який підтверджує оцінку відповідності. Зазначені документи мають бути видані органом з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Крім того, відповідно до пункту 2 розділ ІІ Додатку №1 тендерної документації на підтвердження відповідності продукції вимогам замовника зазначеним в додатку А додатка 1 тендерної документації, учасник надає один або декілька документів виробника таких як: документ що підтверджує якість та походження продукції, запропонованої до постачання (паспорт та/або сертифікат якості тощо); витяги або повні копії: технічних умов (ТУ) та/або технічного завдання та/або іншого документу. Згідно пункту 3 розділ ІІ Додатку №1 тендерної документації якщо учасник не є виробником продукції, він повинен надати документ(ти), який(і) підтверджують стосунки із виробником: а) договір з виробником; або б) сертифікат дистриб’ютора, представника, дилера; або в) лист виробника про представництво його інтересів учасником. Під час моніторингу встановлено, що учасник ТП ТОВ «УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ «ОСЕЛЯ» (лот 1) у своїй тендерній пропозиції не надав документів відповідно до вимог пункту 1 розділ ІІ Додатку №1 тендерної документації, які видані органом з оцінки відповідності. Також учасник не надав документи виробника на підтвердження відповідності показнику: Ресурс, годин, не менше 10000,0, чим не дотримано вимоги підпункту 2.1 пункту 2 Додатку № 1 тендерної документації. Крім цього встановлено, що учасник ТП ТОВ «КМГ ТРЕЙД» у своїй тендерній пропозиції (лот 2) не надав документи відповідно до вимог пунктів 1, 2 та 3 розділу ІІ Додатку №1 тендерної документації. Однак Замовник, не відхилив тендерні пропозиції учасників та ТОВ «КМГ ТРЕЙД» (лот 2) та ТОВ «УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ «ОСЕЛЯ» (лот 1), як таких, що не відповідають умовам технічної специфікації, та уклав Договір № ПK/МТЗ/22536/Ю з останнім, чим порушив вимоги абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Постанови. При цьому, Замовник 30.11.2022 розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей (далі – Повідомлення) учасникам торгів ТОВ «УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ «ОСЕЛЯ» (лот 1) та ТОВ «КМГ ТРЕЙД» (лот 2) та необхідністю надання документів на підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, які визначені в Додатку №1 тендерної документації. Відповідно до вимог пункту 40 Постанови якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Отже, Замовник оприлюднює учаснику повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/ або документах, які подані учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі. Однак, на порушення вимог пункту 40 Постанови Замовник оприлюднив учасникам торгів ТОВ «УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ «ОСЕЛЯ» (лот 1) та ТОВ «КМГ ТРЕЙД» (лот 2) Повідомлення з вимогою про надання документів, які підтверджують відповідність їх тендерних пропозицій вимогам технічної специфікації до предмета закупівлі, що відсутні у складі їх тендерних пропозицій. Відповідно до протоколу уповноваженої особи Замовника від 01.12.2022 № 9-01/12/22 тендерну пропозицію учасника ТОВ «КМГ ТРЕЙД» (лот 2) відхилено на підставі абзацу четвертого підпункту 1 пункту 41 Постанови. 2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства: - За результатами аналізу питання щодо надання інформації та документів у випадках передбачених Законом встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. - За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій ТОВ «УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ «ОСЕЛЯ» за лотом 1 та ТП ТОВ «КМГ ТРЕЙД» за лотом 2 установлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Постанови. - За результатами аналізу питання щодо відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Постанови установлено порушення вимог пункту 40 Постанови. - За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, з врахуванням особливостей, затверджених Постановою, внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СПЕЦІАЛЬНЕ КОНСТРУКТОРСЬКЕ ТА ТЕХНОЛОГІЧНЕ БЮРО «ЕЛЕКТРОНАГРІВАЧ», своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов договорів умовам тендерної пропозиції переможців – порушень не встановлено. 3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень): З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю матеріальнотехнічних ресурсів від 16.12.2022 № ПK/МТЗ/22536/Ю (лот 1) з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. ВИРІШЕНО: 1) Надати аргументовані заперечення до висновку та інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, а саме: І) щодо встановленого порушення законодавства, а саме: «Замовник до зазначених пояснень щодо визначення очікуваної вартості предмета закупівлі не надав через електронну систему закупівель її документального підтвердження (комерційних пропозицій отриманих, відповідно до запитів, на які посилається Замовник в своїх поясненнях), чим порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону». Запитом Державної аудиторської служби України замовнику на пояснення 2022-12-15 23:16:24 вимагалося: «У межах проведення моніторингу процедури закупівлі високовольтних електронагрівачів (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-11-17-008311-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів): 1. Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та розраховано його очікувану вартість. Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.». Відповідно Замовником на запит щодо надання інформації та відповідних документів, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та розраховано його очікувану вартість надано інформацію та документи щодо обґрунтування кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: завантажено файли «Обгрунтування характеристик.docx» та «Обгрунтування ціни.docx». Файл «Обгрунтування ціни.docx» безпосередньо містив відомості про те, на підставі чого та яких документів Замовником визначено очікувану вартість предмету закупівлі. Крім того в поясненнях зазначалося: «Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710» постанову Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» та відповідно обставин зазначених в самих обґрунтуваннях.» останні наявні в вільному доступі. Відтак у відповідності до ч. 5 ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Замовник у відповідний строк та спосіб надав запитувану інформацію та документи з огляду на що порушення в цій частині відсутні. Слід зауважити, що на підставі ч. 5 ст. 8 Закон Державна аудиторська служба України мала право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, а саме: оприлюднити додатковий запит замовнику на пояснення щодо надання саме комерційних пропозицій, отриманих відповідно запитів, на які посилається Замовник в своїх пояснення та/або обґрунтуванні. Також замовнику не зрозуміло чому посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель в разі ознайомлення із змістом обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі, розміщеним в системі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-11-17-008311-a, як файл (17 листопада 2022 14:36 Обгрунтування ціни.docx), одразу не сформувала запит на отримання документального підтвердження (комерційних пропозицій отриманих, відповідно до запитів, на які посилається Замовник в обґрунтуванні так як сформулювала свою думку в констатуючій частині висновку. Такі дії можуть свідчити про не бажання, зокрема належно виконати вимоги абз. 13 пп. 4 п. 4 положення про Державну аудиторську службу України затвердженого постановою КМУ від 3 лютого 2016 р. № 43 (далі - Положення) – «Держаудитслужба відповідно до покладених на неї завдань: здійснює контроль за: усуненням виявлених недоліків і порушень», а бажання зафіксувати штучно надумані та неправомірні порушення в висновку. Тобто надавши належний повторний запит замовнику відповідно ч. 5 ст. 8 Закону та на виконання абз. 13 пп. 4 п. 4 положення посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу могла сприяти усуненню недоліків і порушень в цій частині проте цього не зробила. Отже, порушення замовником ч. 5 ст. 8 Закону відсутні, а при проведенні моніторингу Державна аудиторська служба України не врахувала положення ч. 5 ст. 8 Закону та абз. 13 пп. 4 п. 4 Положення. ІІ) щодо порушення – «За результатами аналізу питання щодо відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Постанови установлено порушення вимог пункту 40 Постанови». Відповідно висновку про результати моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба мотивує порушення наступним: «…Відповідно до пункту 5 розділу ІІ «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації… Учасник готує свою тендерну пропозицію (в технічній частині) відповідно до Додатку №1 тендерної документації….Отже, Замовник оприлюднює учаснику повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/ або документах, які подані учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі. Однак, на порушення вимог пункту 40 Постанови Замовник оприлюднив учасникам торгів ТОВ «УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ «ОСЕЛЯ» (лот 1) та ТОВ «КМГ ТРЕЙД» (лот 2) Повідомлення з вимогою про надання документів, які підтверджують відповідність їх тендерних пропозицій вимогам технічної специфікації до предмета закупівлі, що відсутні у складі їх тендерних пропозицій.». З зазначеного випливає, що в технічній частині учасник готує свою тендерну пропозицію відповідно до Додатку №1 тендерної документації (далі - ТД) при цьому Держаудитслужба робить висновок що такі документи надані та/або повинні були бути надані в пропозиції відповідно Додатку 1 ТД є документами на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі. Абз. 1 п. 40 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості) – «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель»; Речення 1 абз. 2 п. 40 Особливостей – «Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).»; Речення 2 абз. 2 п. 40 Особливостей – «Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.»; Отже п. 40 Особливостей встановлено обов’язок замовника при виявленні невідповідностей, які в свою чергу розуміються в тому числі відсутністю інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією, розмістити повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. При цьому норма речення 2 абз. 2 п. 40 Особливостей застерігає замовників, що у випадку виявленні невідповідностей (в тому числі відсутністю інформації та/або документів) на виконання вимог технічної специфікації (в випадку закупівлі UA-2022-11-17-008311-a документи надані та/або повинні були бути надані в пропозиції відповідно Додатку 1 ТД відповідно висновку Держаудитслужби) виправлення не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. З зазначеного випливає, що повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей розміщене в електронній системі закупівель ТОВ «УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ «ОСЕЛЯ» (лот 1) та ТОВ «КМГ ТРЕЙД» (лот 2) відповідає вимогам п. 40 особливостей а висновок Держаудитслужби в цій частині хибний. Хибність висновку Держаудитслужби скоріш за все випливає з виключення речення 1 абз. 2 п. 40 Особливостей – «крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції». Проте не зрозуміло чому Держаудитслужба віднесши у висновку інформацію та/або документи надані та/або які повинні були бути надані в пропозиції відповідно Додатку 1 ТД до документів на виконання вимог технічної специфікації в результаті відносить їх до інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. Також не зрозуміло чому Держаудитслужба розглядаючи вимоги ТД, такі як: - «Учасник готує свою тендерну пропозицію (в технічній частині) відповідно до Додатку №1 ТД.»; - Розділ ІІ. Документальне підтвердження додатку 1 ТД «Типи документів або даних: технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності екологічним чи іншим характеристикам установленим у тендерній документації, пропонованих учасником товарів, послуг чи робіт»; не визначила інформацію та/або документи які має надати учасник на вимогу п. 1, 2, 3 розділу ІІ додатку 1 ТД, як документи встановлені замовником відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону «іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації» та/або як документи встановлені відповідно п. 4 ч. 2 ст. 22 Закону «інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби)». Не зрозуміло і не надання замовнику запиту в цій частині відповідно ч. 5 ст. 8 Закону. Додатково слід відзначити, що замовник діяв виключно у відповідності до п. 40 Особливостей крім того забезпечував виконання п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників: - максимальна економія, ефективність та пропорційність». Замовник переконаний в надважливості виконання вказаних принципів тим більше в умовах військової агресії Російської Федерації проти України та воєнного стану в Україні. На думку Замовника «ефективність» в свою чергу полягає в своєчасному забезпеченні товарами, роботами, послугами. Отже, порушення замовником п. 40 Особливостей відсутні, а при проведенні моніторингу Державна аудиторська служба України не врахувала положення ч. 5 ст. 8, ч. 3 ст. 22. 4 ч. 2 ст. 22 Закону, речення 2 абз. 2 п. 40 Особливостей та абз. 2 пп. 4 п. 4 Положення. ІІІ) щодо невідхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ «ОСЕЛЯ» за лотом 1 та порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Особливостей. Питання відсутності порушень п. 40 Особливостей та правомірності розміщення повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, зокрема до ТОВ «УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ «ОСЕЛЯ» за лотом 1 та правова позиція Замовника з цього питання детально описане в п. ІІ даних заперечень. Крім того учасником ТОВ «УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ «ОСЕЛЯ» у складі своєї тендерної пропозиції завантажено файл «ТУ (1).PDF», в якому на сторінці 6 в підпункті «1.3.2 Надійність повинна характеризуватися наступними показниками: - Ресурс, годин, не менш - 10000» на показнику «ресурс, годин, не менше» поставлено печатку, в зв’язку з чим замовник вчасно не ідентифікував даний показник як наявний. Враховуючи зазначене, Замовник прийняв рішення щодо необхідності застосування положення ч. 16 ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням положень ч. 40 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 та розмістити повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах до Лот 1 1) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ "ОСЕЛЯ", а саме: 1) Тендерна пропозиція не містить документу на вимогу п. 1 додатку 1 ТД виданого органом з оцінки відповідності. 2) Тендерна пропозиція не містить документу виробника на вимогу пп. 2.1 п. 2 додатку 1 ТД на підтвердження відповідності показнику: Ресурс, годин, не менше 10000,0 На вимогу замовника про усунення невідповідностей Учасником ТОВ «УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ «ОСЕЛЯ» завантажено файл «ТУ У 27.5-33806480-001 лист 6.PDF», в якому міститься інформація стосовно ресурсу та на цьому місці відсутня печатка. До того ж, якщо приблизити сторінку 6 ТУ, завантаженого учасником в тендерній пропозиції, то можливо розпізнати цифровий показник ресурсу, тобто інформація, надана учасником є достовірною. Також учасником завантажено сертифікат відповідності на вимогу п. 1 додатку 1 ТД, виданого органом з оцінки відповідності. Наданий документ повністю відповідає вимогам п. 1 додатку 1 ТД. Додатково слід зауважити, що сертифікат відповідності виданий до кінцевого строку подання та був наявний у учасника проте скоріш за все помилково не був завантажений в пропозиції. Наданий сертифікат відповідності на запропоновану до постачання продукцію відповідно наданих документів в складі пропозиції на вимогу п.2, 3 додатку 1 ТД та п. 4 додатку 2 ТД а отже виконує вимогу виправлення помилки при умові відсутності зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Також слід відмітити, що сертифікат відповідності є документом який підтверджує відповідність, а не документом про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. Абз 2 ч. 9 ст. 26 Закону – «Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.». З огляду на викладене пропозиція ТОВ «УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ «ОСЕЛЯ» повною мірою відповідає вимогам Замовника, ТД та Закону, зокрема містить належні документи на виконання вимог п. 1, 2, 3 додатку 1 ТД та підстави для відхилення такої пропозиції відсутні. Також незрозумілим чому висновок вказує на абз. 2 пп. 2 п. 41 Особливостей а не на абз. 6 пп. 2 п. 41 Особливостей – «не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону». Отже, порушення замовником абз. 2 пп. 2 п. 41 Особливостей та п. 40 Особливостей відсутні, а при проведенні моніторингу Державна аудиторська служба України не врахувала положення ч. 5 ст. 8, ч. 3 ст. 22. 4 ч. 2 ст. 22, абз 2 ч. 9 ст. 26 Закону, речення 2 абз. 2 п. 40 Особливостей. ІV) щодо невідхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «КМГ ТРЕЙД» за лотом 2 та порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Особливостей. Питання відсутності порушень п. 40 Особливостей та правомірності розміщення повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, зокрема до ТОВ «КМГ ТРЕЙД» (лот 2) та правова позиція Замовника з цього питання детально описане в п. ІІ даних заперечень. Керуючись п. 40 Особливостей Замовник правомірно розмістив повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель до ТОВ «КМГ ТРЕЙД» (лот 2) по завершенню 24 годин вказаний учасник не надав необхідних документів тобто не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в зв’язку з чим був правомірно відхилений на підставі абз. 4 пп. 1 п. 41 Особливостей Також незрозумілим чому висновок вказує на абз. 2 пп. 2 п. 41 Особливостей а не на абз. 6 пп. 2 п. 41 Особливостей – «не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону». Отже, порушення замовником абз. 2 пп. 2 п. 41 Особливостей та п. 40 Особливостей відсутні, а при проведенні моніторингу Державна аудиторська служба України не врахувала положення ч. 5 ст. 8, ч. 3 ст. 22. 4 ч. 2 ст. 22 Закону, речення 2 абз. 2 п. 40 Особливостей. Просимо ДЕРЖАВНУ АУДИТОРСЬКУ СЛУЖБУ УКРАЇНИ в порядку п. 9 ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі» підтвердити факт усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку в цій частині, зокрема у зв’язку із відсутністю порушень. Уповноважена особа Філії «Пасажирська компанія» АТ «Українська залізниця» _____________________ Веселовський Артем
Дата публікації звіту: 04.01.2023 18:24

Запити/Пояснення