-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Деревина хвойної породи.
Оголошено українською мовою. Забезпечення не передбачено.
Завершена
150 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 750.00 UAH
Номер:
a1a9a8697a6d4f358b159c7aee54a5cf
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-12-12-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
12.12.2022 00:00
Період моніторингу:
12.12.2022 16:44 - 03.01.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
12.12.2022 №54
Чернігів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Ірина БІЛАЗЕРСЬКА
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
від 12.12.2022 № 54
Перелік процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 7. UA-2022-11-15-007386-a 15.11.2022 Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі».
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог пункту 3 частини другої статті 21 Закону та порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту 28 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питання розгляду Замовником тендерної пропозиції ФОП Концевий Валерій Іванович встановлено порушення вимоги абзацу шостого підпункту 2 пункту 41 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону, повноти відображення інформації у річному плані закупівель відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та правомірності внесення змін до нього, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п'яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 грудня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляд тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та правомірності внесення змін до нього, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Спеціального авіаційного загону Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 15.11.2022 (далі – тендерна документація), вимоги про усунення порушення від учасника ДП Роменський агролісгосп, оприлюднені в електронній системі закупівель 28.11.2022 та рішення Замовника від 28.11.2022, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Концевий Валерій Іванович (далі – ФОП Концевий Валерій Іванович), протокол щодо прийняття рішення уповноважено особою від 25.11.2022, повідомлення про намір укласти договір від 25.11.2022, договір поставки від 06.12.2022 № 534, укладений Замовником з ФОП Концевий Валерій Іванович (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору, додаткова угода від 07.12.2022 № 1 до Договору, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 07.12.2022.
Згідно з пунктом 26 Постанови № 1178 оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону.
Відповідно до вимог пункту 3 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію щодо кількості та місця поставки товарів, обсягу і місця виконання робіт чи надання послуг.
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено, що Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів у розділі «Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг» зазначено «Україна, Відповідно до документації».
Отже, Замовником в порушення вимог пункту 3 частини другої статті 21 Закону в оголошенні про проведення відкритих торгів не зазначено місце поставки товарів.
Крім того, за результатами моніторингу встановлено, що на порушення вимог пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року № 610/34893, зі змінами (далі – Порядок № 1082), в оголошенні про проведення процедури закупівлі в окремих електронних полях не зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Згідно з оголошенням про проведення відкритих торгів та вимогами тендерної документації Замовником визначено предмет закупівлі як «Деревина хвойних порід».
При цьому, Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено код предмета закупівлі ДК 021:2015:03410000-7: Деревина та не зазначено в окремому електронному полі інформацію щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі (слід зазначити, що Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 містить позицію, що найбільше відповідає товару, який має намір придбати Замовник, а саме: 03411000-4 - Деревина хвойних порід).
В ході аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено наступне.
Згідно з вимогами пункту 28 Постанови № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Замовник в тендерній документації обов’язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
При цьому, Замовником у пункті 8 «Інформація про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів» розділу «Загальні положення» тендерної документації зазначено наступну інформацію: «Замовник не приймає до розгляду тендерні пропозиції, ціни яких є вищими ніж очікувана вартість предмета, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів або Замовник приймає до розгляду тендерні пропозиції, ціни яких є вищими ніж очікувана вартість предмета, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Прийнятний відсоток перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, визначеної замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів складає _ (зазначити відсоток) відсотків.», що не дає учасникам чіткого розуміння можливості чи неможливості подання тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, чим порушено вимоги пункту 28 Постанови № 1178.
В ході аналізу питання розгляду Замовником тендерної пропозиції ФОП Концевий Валерій Іванович встановлено її невідповідність кваліфікаційним критеріям, установленим Замовником у тендерній документації, та вимогам тендерної документації, з огляду на наступне.
Згідно з пунктом 45 Постанови № 1178 під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону, тобто замовнику надано право самостійно вирішувати питання доцільності встановлення у тендерній документації кваліфікаційних критеріїв.
Додатком 1 до тендерної документації Замовником встановлено кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону та визначено спосіб документального підтвердження відповідності учасників таким кваліфікаційним критеріям, а саме:
- «на підтвердження наявності на обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 1. Для підтвердження підстави володіння та / або користування учасник процедури закупівлі має надати документи, що підтверджують право власності або інший документ, який підтверджує право володіння або договори оренди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договори суборенди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договір про надання послуг тощо, які підтверджують наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій визначені у довідці»;
- «на підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 2. Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати накази про призначення працівників або трудові книжки або цивільно-правові договори»;
- «на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 3. Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати копію аналогічного договору з усіма додатками до нього та копію документу(ів), що підтверджують його виконання»;
- «на підтвердження фінансової спроможності учасник процедури закупівлі має надати фінансову звітність відповідно до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 № 73 або скорочену фінансову звітність відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»…»
В порушення вищевказаних вимог учасником ФОП Концевий Валерій Іванович жодного документа на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям у складі тендерної пропозиції не надано. Натомість надано довідку від 18.11.2022 вих. № 31 відповідно до якої ФОП Концевий Валерій Іванович повідомляє, що до складу документів тендерної пропозиції не подає документи, визначені в Додатку № 1 тендерної документації керуючись пунктом 29 Постанови № 1178.
Пунктом 29 Постанови № 1178 передбачено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Враховуючи визначений Замовником предмет закупівлі - «Деревина хвойних порід» (ДК 021:2015:03410000-7: Деревина), положення пункту 29 Постанови № 1178 не застосовуються до даної процедури закупівлі, а отже відсутність у складі тендерної пропозиції ФОП Концевий Валерій Іванович документів, що підтверджують його відповідність кваліфікаційним критеріям, визначеним Замовником у тендерній документації, є порушенням вимог Додатку № 1 до тендерної документації.
Пунктом 40 Постанови № 1178 передбачено можливість Замовника при виявлені невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією (а також їх ненадання), розмістити у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, щодо інформації/документів, що підтверджують відповідність учасників процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону.
Проте, Замовник не розмістив повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, та не надав ФОП Концевий Валерій Іванович можливість виправити наведену вище невідповідність, чим порушив вимоги пункту 40 Постанови № 1178.
Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів кінцевий строк подання тендерних пропозицій визначено 23.11.2022.
Відповідно до пункту 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, «у складі тендерної пропозиції учасник надає інформацію в довільній формі про те, що учасник процедури закупівлі не є юридичною особою - резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь державної форми власності, юридичною особою, створеною та/або зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, та/або юридичною особою, кінцевим бенефіціарним власником (власником) якої є резидент (резиденти) Російської Федерації/Республіки Білорусь, або фізичною особою (фізичною особою – підприємцем) – резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь…» та «…довідку в довільній формі про те, що він не здійснює господарську діяльність або його місцезнаходження (місце проживання – для фізичних осіб-підприємців) не знаходиться на тимчасово окупованій території…».
Учасником ФОП Концевий Валерій Іванович вказані довідки оприлюднено в електронній системі закупівель після кінцевого строку подання тендерних пропозицій та після оприлюднення Замовником повідомлення про намір укласти договір – 30.11.2022, чим не дотримано вимоги пункту 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації.
Таким чином, станом на 25.11.2022 (дату прийняття Замовником рішення про визначення ФОП Концевий Валерій Іванович переможцем торгів) тендерна пропозиція ФОП Концевий Валерій Іванович не відповідала вимогам тендерної документації Замовника та підлягала відхиленню, натомість Замовником, в порушення вимог абзацу шостого підпункту 2 пункту 41 Постанови № 1178, визнано ФОП Концевий Валерій Іванович переможцем торгів та укладено Договір.
Період усунення порушень:
27.12.2022 13:14 - 11.01.2023 00:00
Дата публікації висновку:
27.12.2022 13:14
Запити/Пояснення
Номер:
099441b5425244f290cfe4cff6ad5e71
Назва:
Щодо закупівлі.
Дата опублікування:
03.01.2023 14:05
Опис:
Договір виконаний у повному обсязі. Товар поставлений вчасно. Оплата проведена.