-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Комплект зимової форми одягу: куртка вітровологозахисна зимова з флісовою вставкою, штани вітровологозахисні зимові, тактична кофта
Завершена
1 410 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 050.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 050.00 UAH
Номер:
d0db781776f64261baae7e8d55cd7e02
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-12-12-000030
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
12.12.2022 00:00
Період моніторингу:
12.12.2022 15:49 - 03.01.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
12.12.2022 № 65
м. Рівне
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 116,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу.
3. Контроль за виконання даного наказу залишаю за собою.
Начальник Управління Західного
офісу Держаудитслужби в
Рівненській області Анатолій КАРП’ЮК
Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 12.12.2022 № 65
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
8 UA-2022-11-09-013886-a 09.11.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері
закупівель Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Рівненській області Віктор Григорук
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника-переможця ФОП Фегир Ірина Гаврилівна встановлено порушення підпунктів 2, 3 пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які (яке) є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця торгів із застосуванням електронної системи закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 грудня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII із змінами (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Костопільської міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік за номером ID: UA-P-2022-10-20-002255-b; оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджена рішенням уповноваженої особи від 09.11.2022 (протокол №60), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції учасника ФОП Фегир Ірина Гаврилівна, протокол розкриття тендерних пропозицій UA-2022-11-09-013886-a, протокольне рішення уповноваженої особи у сфері публічних закупівель та визначення переможця відкритих торгів від 22.11.2021 № 73, повідомлення про намір укласти договір від 22.11.2021, Договір купівлі-продажу № 015/2022 від 29.11.2022, пояснення Замовника отримане через електронну систему закупівель 15.12.2022.
За результатами розгляду тендерної пропозиції учасника-переможця ФОП Фегир Ірина Гаврилівна встановлено наступне.
Замовником під час розгляду тендерних пропозицій учасника ФОП Фегир Ірина Гаврилівна в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro розміщено вимогу про усунення невідповідностей, а саме: «У складі тендерної документації відсутній Додаток 4 тендерної документації «Проєкт договору». - У складі тендерної документації відсутня довідка, складена в довільній формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником до основних технічних та якісних характеристик товару, що пропонується Учасником із зазначенням країни-виробника, виробника, фото товару, кількості в упаковці. (Додаток 3 тендерної документації «Технічні та кількісні вимоги до предмету закупівлі» пункт 8 «Перелік підтверджувальних документів»)».
Відповідно абзацу 2 пункту 40 Особливостей зазначено, що під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Також, згідно абзацу 3 пункту 44 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Слід зазначити, що дана вимога передбачена п. 5 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовника та в Додатку 2 до Тендерної документації.
Учасник якого визнано переможцем процедури закупівлі ФОП Фегир Ірина Гаврилівна не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених відповідно пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Відповідно до підпункту 3 пункту 41 Особливостей Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону), із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих Особливостей.
Поряд з цим, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника-переможця торгів ФОП Фегир Ірина Гаврилівна, та укладено з ним Договір купівлі-продажу № 015/2022 від 29.11.2022, чим не дотримано вимоги п.п. 2, п.п.3 пункту 41 Особливостей.
На запити Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, які оприлюднені через електронну систему закупівель, 15.12.2022 Замовником надано пояснення, які не обґрунтовують прийняте рішення про визнання переможцем торгів ФОП Фегир Ірина Гаврилівна
Період усунення порушень:
20.12.2022 14:13 - 04.01.2023 00:00
Дата публікації висновку:
20.12.2022 14:13
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Додаткова угода щодо припинення дії договору
Дата публікації звіту:
27.12.2022 16:38
Запити/Пояснення
Номер:
58febb506b96450899866a0a7739bd58
Назва:
Запит Замовнику про надання пояснення
Дата опублікування:
12.12.2022 16:06
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.12.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Комплект зимової форми одягу: куртка вітровологозахисна зимова з флісовою вставкою, штани вітровологозахисні зимові, тактична кофта» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-11-09-013886-a ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р № 43, постала потреба в отриманні наступних пояснень.
1. Замовником під час розгляду тендерних пропозицій учасника ФОП Фегир Ірина Гаврилівна в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro розміщено вимогу про усунення невідповідностей, а саме: « У складі тендерної документації відсутній Додаток 4 тендерної документації «Проєкт договору». - У складі тендерної документації відсутня довідка, складена в довільній формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником до основних технічних та якісних характеристик товару, що пропонується Учасником із зазначенням країни-виробника, виробника, фото товару, кількості в упаковці. (Додаток 3 тендерної документації «Технічні та кількісні вимоги до предмету закупівлі» пункт 8 «Перелік підтверджувальних документів»)».
Відповідно абзацу 2 пункту 40 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) зазначено, що під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати інформацію чому Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП Фегир Ірина Гаврилівна?
2. Згідно абзацу 3 пункту 44 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Також, дана вимога передбачена п.1, п. 5 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовника та в Додатку 2 до Тендерної документації.
Учасник якого визнано переможцем процедури закупівлі ФОП Фегир Ірина Гаврилівна не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених відповідно пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Відповідно до підпункту 3 пункту 41 Особливостей Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону), із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих Особливостей.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати інформацію чому Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника-переможця ФОП Фегир Ірина Гаврилівна відповідно до підпункту 3 пункту 41 Особливостей?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень просимо долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
4394db2f9c4242f0aea4c0088b1f2282
Назва:
Відповідь на моніторинг на зимову форму 14.12.2022
Дата опублікування:
15.12.2022 18:41
Опис:
Можливо це продубльовано.
1. Щодо відсутності Додатку 4 тендерної документації «Проєкт договору» та Додатку 3 тендерної документації «Технічні та кількісні вимоги до предмету закупівлі» пункт 8 «Перелік підтверджувальних документів», то варто зазначити, що замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено вищезазначені невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та, відповідно, розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей до 23:20 21 листопада 2022 року. Учасником процедури закупівлі у відповідності до п. 9 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) було розміщено в електронній системі закупівель інформацію/документи, які вимагалися замовником. Так 21.11.2022 о 18:14 учасником було завантажено довідку №21 від 21.11.2022, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником до основних технічних та якісних характеристик товару, що пропонується Учасником із зазначенням країни-виробника, виробника, фото товару, кількості в упаковці. А також 21.11.2022 о 18:17 було завантажено Проект договору купівлі-продажу №015/2022. Відсутність даних документів у складі тендерної документації не впливає на технічні та якісні характеристик и закупівлі, оскільки у складі поданої учасником тендерної документації були підтверджені технічні та якісні характеристики товару, які вимагалися замовником. Крім того, ні довідка порівняльної характеристики, ні проєкт договору не змінюють істотних умов договору (закупівлі), не призведуть до зміни ціни за одиницю товару, таким чином не змінять суми договору.
Тобто учасником було виправлено виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, а отже підстави для відхилення тендерної пропозиції передбачені абзацом 3 пп. 1) п. 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 та пп. 5 п. 1) ч. 1 ст. 31 Закону.
2. Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону. Замовник відповідно до п 1, п. 5 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації та Додатку 2 до тендерної документації, визначив, що способом документального підтвердження відсутності підстав, визначених зокрема пунктами 3, 5, 6, 12 ч. 1 та ч. 2 ст. 17 Закону, є оприлюднення відповідних документів в електронній системі закупівель.
На виконання вимог, передбачених пунктами 3, 5, 6, 12 ч. 1 ст. 17 Закону, переможець процедури закупівлі оприлюднив в електронній системі закупівель довідки, які видані Департаментом інформатизації Міністерства внутрішніх справ щодо не притягнення до кримінальної відповідальності, відсутності судимостей та не перебуванні в розшуку.
Так учасником було оприлюднено вказані довідки в яких міститься інформація станом на 08.11.2022, тобто раніше дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Разом з тим, така довідка жодним чином не впливає на зміст тендерної пропозиції. Відповідно до п. 18 ч. 1 ст.1 Закону переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю. При цьому, як передбачено в п.15 ч.1 ст.1 Закону, найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція/пропозиція - тендерна пропозиція/пропозиція, що визнана найкращою за результатами оцінки тендерних пропозицій/пропозицій відповідно до статті 29 цього Закону. Переможець торгів надає замовнику документи, що підтверджують відсутності підстав, визначених пунктами 5, 6, 12 і 13 ч. 1 та ч. 2 ст. 17 Закону, у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Таким чином, документи, що підтверджують відсутність судимості (у формулюванні ч.1 ст. 17 Закону), не беруться до уваги для визначення найкращої пропозиції торгів забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері та розвитком добросовісної конкуренції.
Тому вважаємо, що порушення переможцем процедури закупівлі порядку оприлюднення (документи були оприлюднені на етапі коли учасника, а не переможця) в електронній системі закупівель документів на підтвердження відсутності підстав визначених зокрема пунктами 3, 5, 6, 12 ч. 1 та ч. 2 ст. 17 Закону не є критичним (конкретно щодо даного випадку). А також враховуючи нагальну необхідність в закупівлі комплектів зимової форми одягу (відсутність часу для проведення повторної процедури закупівлі), наявність лише одного учасника, та той факт, що дане порушення вчинено не навмисне і не мало на меті порушення законодавства, то у випадку відхилення замовником пропозиції учасника-переможця мало б набагато більш критичні негативні наслідки (неможливість забезпечення зимовим одягом захисників) у зв’язку з чим не замовником не було відхилено пропозицію учасника-переможця. Дана закупівля була оголошена на підставі листа клопотання від добровольчого формування Костопільської територіальної громади №1/18-6/49 від 02.11.2022, яка має нагальну потребу у забезпеченні їх формою зимового одягу (копія додається).