-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Фізична охорона адміністративної будівлі
Завершена
575 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1.5% або 8 625.00 UAH
мін. крок: 1.5% або 8 625.00 UAH
Номер:
376992a31b9647439d1387d41bb19dd9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-06-13-000051
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
12.06.2023 00:00
Період моніторингу:
13.06.2023 12:23 - 05.07.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
12.06.2023 № 172
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, зважаючи на наказ Держаудитслужби від 19 травня 2023 року № 110-в «Про відпустку Басалаєвої А.В.»,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК
Додаток
до наказу Державної аудиторської
служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№
з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або
повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі
Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі
Уповноваженого органу
7 UA-2022-11-08-013022-a 08.11.2022
інформація, отримана від органів державної влади, народних
депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність
ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних
закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Комплексне Гарантування Безпеки» установлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЩИТ-ЗАХИСТ» установлено порушення вимог пункту 40 Особливостей (в редакції станом на дату проведення торгів).
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «ГРІЗЛІ-ОБОРОНА», своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю та змін до нього, відповідності умов договору вимогам законодавства – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 03 липня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю та змін до нього, відповідності умов договору умовам тендерної документації, тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі та законодавству.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Головного управління Державної казначейської служби України у Вінницькій області (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 08.11.2022 із змінами, затвердженими рішеннями уповноваженої особи Замовника від 11.11.2022 та 14.11.2023, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 21.11.2022, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю ТОВ «ГРІЗЛІ-ОБОРОНА» (далі – ТОВ «ГРІЗЛІ-ОБОРОНА»), товариства з обмеженою відповідальністю «ЩИТ-ЗАХИСТ» (далі – ТОВ «ЩИТ-ЗАХИСТ»), товариства з обмеженою відповідальністю «Комплексне Гарантування Безпеки» (далі – ТОВ «Комплексне Гарантування Безпеки»), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 28.11.2022 № 10, від 05.12.2022 № 13, від 14.12.2022 № 15 та від 14.12.2022 № 16, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 14.12.2022, договір на охорону об`єкта від 21.12.2022 № 72 на суму 422 932,80 грн, повідомлення про внесення змін до договору, додаткову угоду № 1 до Договору на охорону об`єкта від 22.12.2022, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 20.06.2023.
За результатом моніторингу встановлено, що Замовник абзацом 2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання.
Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати всі документи згідно переліку, (перелік таких критеріїв та документів на їх підтвердження наведено в Таблиці 1 Додатку 3 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 2 таблиці 1 Додатку 3 тендерної документації для підтвердження кваліфікаційному критерію наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання, учасник надає довідку про наявність в штаті підприємства, або прийнятих за контрактом, трудовою угодою працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, за формою 1. Також надаються завірені копії свідоцтв охоронників.
На виконання зазначених вимог учасник ТОВ «Комплексне Гарантування Безпеки» у складі своєї тендерної пропозиції надав довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання послуг з фізичної охорони від 17.11.2022 № 28/11-22, в пункті 3 якої зазначено інформацію про охоронника 3 розряду Тихонюк Ю.М.
Також, на підтвердження відповідної кваліфікації працівників, які мають необхідні знання та досвід ТОВ «Комплексне Гарантування Безпеки» надано, зокрема скановану копію додатку до Свідоцтва про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації серії ХМ № 41550348 від 21.06.2011 про присвоєння Тихонюк Ю.М. кваліфікації охоронник 3-го розряду. Проте, Свідоцтво про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації Тихонюк Ю.М. кваліфікації охоронник 3-го розряду в тендерній пропозиції учасником не надано.
Таким чином, ТОВ «Комплексне Гарантування Безпеки» у своїй тендерній пропозиції не підтвердив відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям, згідно абзацу 2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та пункту 2 Таблиці 1 Додатку 3 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 3 особливостей Замовники, що зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Однак на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Комплексне Гарантування Безпеки», як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, зокрема наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, установленим статтею 16 Закону, та уклав з ним Договір на охорону об`єкта від 21.12.2022 № 72.
Під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ЩИТ-ЗАХИСТ» Замовником виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції, подання яких передбачалося тендерною документацією.
Відповідно до оприлюдненого в електронній системі закупівель протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14.12.2022 № 15 Замовником встановлено: «За результатами перевірки платіжної інструкції №230 від 01.09.2022 (код доручення 2BF1847A3237DC) на офіційній сторінці pb.ua/cheek АТ КБ «ПриватБанк», Головним управлінням було з`ясовано, що за тим самим кодом доручення рахується платіжна інструкція № 230 від 14.11.2022 про здійснення ТОВ «ЩИТ-ЗАХИСТ» оплати страхового платежу за договором страхування № 212027376 від 14.11.2022 на рахунок № 212027376 від 14.11.2022 в розмірі 2459,52грн. на користь СК ПРАТ «Арсенал Страхування». Враховуючи вищевикладене, Головним управлінням встановлено факт подання недостовірної інформації учасником ТОВ «ЩИТ-ЗАХИСТ» в тендерній пропозиції, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів» та вирішено відхилити тендерну пропозицію ТОВ «ЩИТ-ЗАХИСТ».
Отже, Замовник виявивши невідповідність в документах (платіжній інструкції №230 від 01.09.2022, код доручення 2BF1847A3237DC), яку надав у тендерній пропозиції учасник ТОВ «ЩИТ-ЗАХИСТ» не надав можливості учаснику виправити наведену невідповідність, чим порушив вимоги пункту 40 Особливостей та не дотримався принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону.
Період усунення порушень:
04.07.2023 18:18 - 19.07.2023 00:00
Дата публікації висновку:
04.07.2023 18:18
Оскарження висновку в суді
Опис:
Головним управлінням Державної казначейської служби України у Вінницькій області 14.07.2023 року подано до Вінницького окружного адміністративного суду адміністративний позов від 14.07.2023 №04.2-23-10/4377 про визнання протиправним та скасування висновку Державної аудиторської служби України про результати моніторингу UA-M-2023-06-13-000051 процедури закупівлі UA-2022-11-08-013022-a.
Дата публікації:
17.07.2023 12:38
Дата відкриття провадження:
20.07.2023 00:00
Номер відкриття провадження:
120/10573/23
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
6945beebe61f4d25a2a0d25558339c96
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
16.06.2023 14:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.06.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі послуг з фізичної охорони адміністративної будівлі, ДК 021:2015: 79713000-5 — Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-11-08-013022-а) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та розраховано його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) та яка буде доступна для перегляду.
3. Інформацію з документальним підтвердженням щодо виконання ТОВ «Комплексне Гарантування Безпеки» вимог частини другої статті 41 Закону.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
b1ce2de833fa40f48be0e6609a9f8587
Назва:
Відповідь на звернення затверджено протокольним рішенням уповноваженої особи ГУДКСУ у Вінницькій області від 20.06.2023 №8
Дата опублікування:
20.06.2023 15:34
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі послуг з фізичної охорони адміністративної будівлі, ДК 021:2015: 79713000-5 — Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-11-08-013022-а) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та розраховано його очікувану вартість.
Визначаючись із очікуваною вартістю закупівлі послуг з фізичної охорони адміністративної будівлі, ДК 021:2015: 79713000-5 — Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони, Головне управління керувалось положеннями розділу III «Методи визначення очікуваної вартості» Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275.
Так, Головним управлінням при визначенні очікуваної вартості закупівлі послуг з фізичної охорони адміністративної будівлі було застосовано метод порівняння ринкових цін, який ґрунтується на визначенні очікуваної вартості на підставі даних ринку, зокрема загальнодоступної відкритої інформації про ціни на сайтах підприємств, які займаються наданням відповідних послуг, електронній системі закупівель «Prozorro», метод розрахунку очікуваної вартості на підставі закупівельних цін минулих закупівель, з врахуванням чинного законодавства що регулює трудові відносини (враховуючи кількість постів охорони, охоронників, норми тривалості робочого часу на рік з розрахунку на одну людину, кількості годин охорони, розміру мінімальної заробітної плати, необхідності сплати податків відповідно до приписів чинного законодавства тощо).
Послуги з фізичної охорони адміністративної будівлі Головного управління Державної казначейської служби України у Вінницькій області (далі – об’єкт охорони) надаються за адресою: м. Вінниця, вул. ПИРОГОВА, 29. Охорона повинна здійснюватися з повною матеріальною (майновою) відповідальністю охоронної організації за взятий під охорону об’єкт охорони в об’ємі та в порядку, передбачених договором з надання охоронних послуг. Цілодобова фізична охорона на посту з використанням технічних та інших спеціальних засобів та зброї. Забезпечення охорони майна і збереження товарно-матеріальних цінностей та забезпечення особистої безпеки працівників Замовника. Кількість постів – 1. Необхідна кількість – 4 охоронника. Надання послуг з фізичної охорони кількістю 8760 годин.
2. Надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) та яка буде доступна для перегляду.
Розміщення інформації на вебсторінці Головного управління Державної казначейської служби України у Вінницькій області здійснюється на єдиному вебпорталі Державної казначейської служби України www.treasury.gov.ua в розділі Головна/ Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі/ Головні управління Державної казначейської служби України/ ГУ ДКСУ у Вінницькій області/ 2022.
Однак, у зв’язку із введення воєнного стану в Україні та відповідно до підпункту 4 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 12.03.2022 №263 «Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів в умовах воєнного стану» подання, розміщення та оприлюднення інформації на вебпорталі Казначейства у період дії воєнного стану обмежено.
У зв’язку із введенням воєнного стану в Україні, що супроводжується частими кібератаками на органи влади зі сторони агресора, Державною казначейською службою України здійснювалися роботи по відновленню єдиного вебпорталу www.treasury.gov.ua. Станом на даний момент, робота вебпоратлу відновлена не в повному обсязі, тому надати посилання на активну сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів) немає можливості.
Враховуючи вищевикладені обставини та на виконання пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) Головне управління листом від 09.11.2022 за №15-08-08/6806 звернулось до Державної казначейської служби України із проханням щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі фізичної охорони адміністративної будівлі для потреб Головного управління Державної казначейської служби України у Вінницькій області на вебсайті.
На підтвердження розміщення вищевказаної інформації на вебпорталі Державної казначейської служби України, надаємо у вигляді скріншоту сайту, зробленої з архівної копії сайту – посилання на розміщену інформацію на вебпорталі Казначейства:
https://www.treasury.gov.ua/diyalnist/publichni-zakupivli/obgruntuvannya-tehnichnih-ta-yakisnih-harakteristik-predmeta-zakupivli-rozmiru-byudzhetnogo-priznachennya-ochikuvanoyi-vartosti-predmeta-zakupivli/holovni-upravlinnia-derzhavnoi-kaznacheiskoi-sluzhby-ukrainy/hu-dksu-u-vinnytskii-oblasti/2022?v=64903c2521261 (скіншот додається).
3. Інформацію з документальним підтвердженням щодо виконанням ТОВ «Комплексне Гарантування Безпеки» вимог частини другої статті 41 Закону.
Відповідно до вимог частини другої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» переможець процедури закупівлі/спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати:
1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю;
2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Так, для підписання Договору на охорону об’єкта, Товариством з обмеженою відповідальністю «Комплексне Гарантування Безпеки» надано Головному управлінню наступні документи:
1) протокол №6/12 загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «Комплексне Гарантування Безпеки» від 15.12.2022;
2) довідку Товариства з обмеженою відповідальністю «Комплексне Гарантування Безпеки» про ліцензію №15/12-22 від 15.12.2022;
3) сканкопію витягу з наказу Міністерства внутрішніх справ України від 14.12.2012 за №1028 «Про видачу ліцензій на провадження охоронної діяльності»;
4) Статут Товариства з обмеженою відповідальністю «Комплексне Гарантування Безпеки», затверджений Загальними зборами учасників ТОВ «Комплексне Гарантування Безпеки» (протокол №25 від 09.09.2021).
Сканкопії вищевказаних документів додаються.
Номер:
30c4f6366b484d82a2fdba884cebd3d1
Назва:
АРГУМЕНТОВАНЕ ЗАПЕРЕЧЕННЯ ДО ВИСНОВКУ затверджене протокльним рішенням уповноваженої особи від 10.07.2023 №9
Дата опублікування:
10.07.2023 17:33
Опис:
Головне управління Державної казначейської служби України у Вінницькій області
Державній аудиторській службі України
Замовник: Головне управління Державної казначейської служби України
у Вінницькій області
Моніторинг — UA-M-2023-06-13-000051
Оголошення — UA-2022-11-08-013022-a Предмет закупівлі : Фізична охорона адміністративної будівлі
АРГУМЕНТОВАНЕ ЗАПЕРЕЧЕННЯ ДО ВИСНОВКУ
Державною аудиторською службою України (далі – ДАСУ) відповідно до наказу останньої від 12.06.2023 №172 «Про початок моніторингу процедур закупівель» у період часу з 13.06.2023 по 03.07.2023 проведено моніторинг процедури закупівлі (ID UA-2022-11-08-013022-a) Фізичної охорони адміністративної будівлі за кодом Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 «79710000-4» охоронні послуги, що проводилась Головним управлінням Державної казначейської служби України у Вінницькій області (Далі – Головне управління).
За наслідками моніторингу ДАСУ складено висновок, зі змісту якого вбачається, що Головним управлінням в ході проведення вищезазначеної процедури закупівлі допущено безпідставне відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЩИТ-ЗАХИСТ», чим порушено вимоги пункту 40 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (Далі-Особливості) та не відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Комплексне Гарантування Безпеки», чим порушено вимоги абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Однак, Головне управління не погоджується з висновком Державної аудиторської служби України з огляду на наступне.
Так, у вищезгаданому висновку зазначено: «…Під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ЩИТ-ЗАХИСТ» Замовником виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції, подання яких передбачалося тендерною документацією. Відповідно до оприлюдненого в електронній системі закупівель протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14.12.2022 № 15 Замовником встановлено: «За результатами перевірки платіжної інструкції №230 від 01.09.2022 (код доручення 2BF1847A3237DC) на офіційній сторінці pb.ua/cheek АТ КБ «ПриватБанк», Головним управлінням було з`ясовано, що за тим самим кодом доручення рахується платіжна інструкція № 230 від 14.11.2022 про здійснення ТОВ «ЩИТЗАХИСТ» оплати страхового платежу за договором страхування № 212027376 від 14.11.2022 на рахунок № 212027376 від 14.11.2022 в розмірі 2459,52грн. на користь СК ПРАТ «Арсенал Страхування». Враховуючи вищевикладене, Головним управлінням встановлено факт подання недостовірної інформації учасником ТОВ «ЩИТЗАХИСТ» в тендерній пропозиції, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів та вирішено відхилити тендерну пропозицію ТОВ «ЩИТ-ЗАХИСТ». Отже, Замовник виявивши невідповідність в документах (платіжній інструкції №230 від 01.09.2022, код доручення 2BF1847A3237DC), яку надав у тендерній пропозиції учасник ТОВ «ЩИТ-ЗАХИСТ» не надав можливості учаснику виправити наведену невідповідність, чим порушив вимоги пункту 40 Особливостей та не дотримався принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону…».
Однак, Головне управління вважає висновок Державної аудиторської служби в цій частині таким, що суперечить приписам п.41 Особливостей, яким передбачено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону.
Враховуючи вищевикладене, Головним управлінням встановлено факт подання недостовірної інформації Учасником - Товариством з обмеженою відповідальністю «ЩИТ-ЗАХИСТ» в тендерній пропозиції, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів. Факт подання недостовірної інформації Учасником не є підставою для розміщення Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей відповідно до пункту 40 Особливостей. А відтак, з огляду на зазначене, Державною аудиторською службою зроблено помилкові висновки щодо порушення Головним управлінням п.40 Особливостей, щодо ненадання можливості ТОВ «Щит-Захист» виправити наведену невідповідність, оскільки в даному випадку має місце наданням згаданим учасником недостовірної інформації.
Крім того, у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-11-08-013022-a зазначено: «…На виконання зазначених вимог учасник ТОВ «Комплексне Гарантування Безпеки» у складі своєї тендерної пропозиції надав довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання послуг з фізичної охорони від 17.11.2022 № 28/11-22, в пункті 3 якої зазначено інформацію про охоронника 3 розряду Тихонюка Ю.М. Також, на підтвердження відповідної кваліфікації працівників, які мають необхідні знання та досвід ТОВ «Комплексне Гарантування Безпеки» надано, зокрема скановану копію додатку до Свідоцтва про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації серії ХМ № 41550348 від 21.06.2011 про присвоєння Тихонюку Ю.М. кваліфікації охоронник 3-го розряду. Проте, Свідоцтво про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації Тихонюк Ю.М. кваліфікації охоронник 3-го розряду в тендерній пропозиції учасником не надано. Таким чином, ТОВ «Комплексне Гарантування Безпеки» у своїй тендерній пропозиції не підтвердив відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям, згідно абзацу 2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та пункту 2 Таблиці 1 Додатку 3 до тендерної документації. Відповідно до пункту 3 особливостей Замовники, що зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. Однак на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Комплексне Гарантування Безпеки», як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, зокрема наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, установленим статтею 16 Закону, та уклав з ним Договір на охорону об`єкта від 21.12.2022 № 72…».
Однак, з такою позицією ДАСУ погодитись неможливо з огляду на наступне. Так, за результатами розгляду тендерної пропозиції поданої Товариством з обмеженою відповідальністю «Комплексне Гарантування Безпеки» Головне управління визнало останнє переможцем за результатами відкритих торгів за предметом закупівлі – Фізична охорона адміністративної будівлі, оскільки подана ним тендерна пропозиція містила всі необхідні документи, що вимагались відповідно до Тендерної документації Замовника. У тому числі зазначений Учасник подав усі необхідні документи, що підтверджують наявність у його працівників відповідної кваліфікації, необхідних знань та досвіду.
Поряд з тим, відсутність у складі тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Комплексне Гарантування Безпеки» свідоцтва №41550348 про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації Тихонюку Ю.М. кваліфікації охоронник 3-го розряду не спростовує факту наявності в останнього відповідно кваліфікації, оскільки в складі тендерної пропозиції зазначеного учасника міститься додаток до свідоцтва про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації ХМ №41550348 Тихонюку Ю.М., а саме кваліфікації охоронник 3-го розряду.
Варто зауважити про те, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Комплексне Гарантування Безпеки» у складі своєї тендерної пропозиції на підтвердження наявності у нього працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання послуг з фізичної охорони надав документи про освіту (окрім документів Тихонюка Ю.М.) також :
- Старжинського М.А. (свідоцтво про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації серії 12 СВ №499524 разом із Додатком до свідоцтва про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації серії 12 СВ №49952);
- Цимбала Л.В. (свідоцтво про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації серії 24 БВ №1400505 разом із Додатком до свідоцтва про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації серії 24 БВ №1400505);
- Щербатого П.В. (свідоцтво про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації серії Р19 №026996 разом із Додатком до свідоцтва про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації серії Р19 №026996).
Зазначені обставини Державна аудиторська служба не спростовує у вищевказаному Висновку, а також не наводить жодної правової норми, на підставі якої спростовується факт відсутності у Тихонюка Ю.М. кваліфікації охоронника 3-го розряду. Державна аудиторська служба не наводить правових підстав для відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Комплексне Гарантування Безпеки», враховуючи те, що вказаний Учасник надав документи про наявність у нього працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання послуг з фізичної охорони, що містяться у Законі України «Про публічні закупівлі» та Особливостях.
А відтак, Головне управління вважає таку констатацію фактів у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-11-08-013022-a такими, що не відповідають приписам чинного законодавства, що регулюють питання проведення публічних закупівель.
З огляду на вищевикладене, а також відсутність з боку Учасників згаданої процедури закупівлі оскарження її результатів можна зробити висновок про те, що Головним Управлінням у повному обсязі дотримано вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей у процесі її проведення.
За таких обставин Головне управління вважає вимогу Державної аудиторської служби про розірвання договору із переможцем процедури закупівлі Товариством з обмеженою відповідальністю «Комплексне Гарантування Безпеки» незаконною та має намір звернутися до суду із позовом про визнання Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-11-08-013022-a протиправним.