-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
лінолеум
Завершена
192 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 960.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 960.00 UAH
Номер:
f609cfb71bf646feb421348bdb655b4c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-01-31-000052
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
31.01.2023 00:00
Період моніторингу:
31.01.2023 20:46 - 22.02.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
31.01.2022
№ 6-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 31.01.2023 №6-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
6. UA-2022-11-02-011062-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог пункту 3 Порядку № 1082, пункту 24 Особливостей та пункту 12 частини 1 статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо дотримання вимог Постанови № 710 установлено, що Замовником недотримано вимоги передбачені пунктом 4¹ вказаної постанови.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам Закону установлено, що тендерну документацію складено з порушенням вимог передбачених пунктами 17, 18, 19, 40, 41, абзацами 2, 3 та 5 пункту 44 Особливостей, пунктом 19 частини 2 та абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Кривошеї Руслана Володимировича установлено порушення вимог передбачених пунктом 41 Особливостей та пунктом 3 розділу V тендерної документації.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ОБРІЙ-СЕРВІС» установлено порушення вимог передбачених підпунктом 2 пункту 41 Особливостей та пунктом 3 розділу V тендерної документації.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та відсутності механізму їх усунення внаслідок виконання договору про закупівлю, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення вимог передбачених пунктом 3 Порядку № 1082, пунктами 17, 18, 19, 24, 40, 41, абзацами 2, 3 та 5 пункту 44 Особливостей, пунктом 12 частини 1 статті 10 Закону, пунктом 19 частини 2 та абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону, та недотримання вимог передбачених пунктом 4¹ Постанови № 710, а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 лютого 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – Постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Новоград-Волинського ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою Житомирської обласної ради (далі - Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 02.11.2022 № 31, тендерні пропозиції ФОП Кривошеї Руслана Володимировича та ТОВ «ОБРІЙ-СЕРВІС» (переможець торгів), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 17.11.2022, повідомлення з вимогою про усунення порушень від 28.11.2022, протоколи щодо прийняття рішень уповноваженою особою Замовника від 23.11.2022 № 37, від 01.12.2022 № 38 та від 05.12.2022 № 40, повідомлення про намір укласти договір від 05.12.2022, договір про закупівлю від 12.12.2022 № 112, пояснення Замовника з копіями документів надані через електронну систему закупівель 10.02.2023 та 14.02.2023, звіт про виконання договору про закупівлю від 08.02.2023.
Відповідно до пункту 24 Особливостей, замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 (далі - Порядок № 1082), та цих Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Згідно вимог пункту 3 Порядку № 1082 розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника.
Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи.
Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису - апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
Слід зазначити, що в листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначено, що «якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим».
Однак, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями тощо), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис уповноваженої особи Замовника Вернигори Тетяни Леонідівни (тип носія особистого ключа - незахищений, тип підпису - удосконалений, сертифікат - кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим не дотримано вимоги пункту 3 Порядку № 1082 та пункту 24 Особливостей.
Окрім того, відповідно до пояснення та копій документів, наданих Замовником на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, повне виконання сторонами зобов’язань за договором від 12.12.2022 № 112 відбулося 21.12.2022, при цьому, строк дії вказаного договору до 31.12.2022.
Слід зазначити, що відповідно до вимог пункту 12 частини 1 статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, звіт про виконання договору про закупівлю - протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання.
Разом з тим, Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено звіт про виконання договору про закупівлю 08.02.2023, тобто на 28 робочий день з дня закінчення строку дії договору про закупівлю від 12.12.2022 № 112.
Таким чином, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 12 частини 1 статті 10 Закону, оприлюднено звіт про виконання договору про закупівлю з порушенням строків визначених у вказаній нормі Закону.
За результатами аналізу питання дотримання вимог Постанови № 710 встановлено, що Замовником не оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель, чим недотримано вимоги передбачені пунктом 4¹ Постанови № 710.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено наступні порушення законодавства у сфері закупівель, а саме:
- на порушення вимог абзаців 2 та 5 пункту 44 Особливостей, Замовником у пункті 5 розділу ІІІ та пункті 2 розділу V тендерної документації та Додатках 6 та 9 до тендерної документації, від учасників у складі тендерних пропозицій вимагалось надання гарантійного листа про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, що визначені у частині 1 та частині 2 статті 17 Закону, а також надання переможцем торгів документів, які підтверджують відсутність підстав передбачених пунктом 13 частини 1 статті 17 Закону;
- на порушення вимог абзацу 3 пункту 44 Особливостей, в пункті 5 розділу III та пункті 2 розділу V тендерної документації встановлено умову, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен розмістити на веб-порталі Уповноваженого органу окремий перелік документів, а не у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю;
- на порушення вимог пункту 19 частини 2 та абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, пункту 28 Особливостей, опис та перелік формальних помилок, передбачений Замовником у пункті 1 розділу V тендерної документації, не містить Переліку формальних помилок, затвердженого Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998;
- на порушення вимог пункту 41 Особливостей та абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, Замовником у пунктах 2 та 3 розділу V тендерної документації передбачено підстави відхилення тендерних пропозицій на умовах не передбачених вищевказаним законодавством, зокрема, передбачено підстави встановлені статтею 31 Закону, які на момент проведення процедури закупівлі не застосовувалися;
- на порушення вимог пунктів 17, 18 та 19 Особливостей, абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, у пункті 3.4 розділу ІІІ проекту договору (Додаток 2 до тендерної документації) передбачено: «Умови Договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі та не повинні змінюватися після підписання Договору про закупівлю до повного виконання зобов’язань сторонами, крім випадків визначених ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» та умовами даного Договору», при тому, що чинним законодавством не передбачено вказаний випадок зміни умов договору;
- на порушення вимог пункту 40 Особливостей, у пункті 2 розділу V тендерної документації Замовником передбачено умови розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, які не відповідають вимогам встановленим у зазначеному вище пункті Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника торгів ФОП Кривошеї Руслана Володимировича встановлено, що протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 23.11.2022 № 37 тендерну пропозицію подану вказаним учасником відхилено від участі у процедурі закупівлі у зв’язку з ненаданням, на вимогу про усунення невідповідностей від 17.11.2022, висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи і роз’яснень про його невідповідність.
Водночас, Замовником у вищевказаному протоколі зазначено «Вимога про невідповідність в документах надавалась учаснику відповідно до частини 16 статті 29 Закону», що суперечить передбаченому пунктом 39 Особливостей, зокрема, оскільки при розгляді тендерних пропозицій положення частини 16 статті 29 Закону не застосовуються.
Слід зазначити, що у повідомлені з вимогою про усунення невідповідностей від 17.11.2022 Замовником зазначено «Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи викладено або не в повному обсязі, або складається з двох різних документів. Надати роз’яснення або підкріпити документ Інформацію про екологічну безпеку товару, що пропонується для постачання Учасники повинні додатково підтвердити інформацію (складену учасником в довільній формі) про те, що технічні, якісні характеристики товару, що пропонується для постачання, відповідатимуть встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля. Учасник повинен надати гарантійного листа, щодо зобов’язання надання ним документів передбачених для переможця процедури закупівлі на протязі 10 календарних днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір».
Тобто, виходячи зі змісту вищевказаного повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, фактично не передбачено надання для усунення невідповідностей ФОП Кривошеєм Русланом Володимировичем висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи або роз’яснень про його невідповідність.
Водночас, проведеним аналізом встановлено, що у складі тендерної пропозиції вищевказаного учасника надано висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи в повному обсязі.
Крім того, в електронній системі закупівель ФОП Кривошеєм Русланом Володимировичем оприлюднено вимогу до Замовника щодо скасування рішення про відхилення його тендерної пропозиції від участі у торгах, оскільки учасником у складі пропозиції надано висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи за № 12.2-18-3/25069 від 30.12.2021 в повному обсязі, який є справжнім і відповідає всім законам та постановам України.
Згідно наданої відповіді уповноваженої особи Замовника, на зазначену вище вимогу, прийнято рішення задовільнити вимогу ФОП Кривошеї Руслана Володимировича та відновити розгляд пропозиції вказаного учасника (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 01.12.2022 № 38).
Однак, розгляд тендерної пропозиції ФОП Кривошеї Руслана Володимировича фактично не відновлено та визнано переможцем пропозицію іншого учасника ТОВ «ОБРІЙ-СЕРВІС», яка на 28 750,00 грн. є дорожчою.
Враховуючи вищевикладене, Замовником в порушення вимог передбачених пунктом 41 Особливостей та пунктом 3 розділу V тендерної документації безпідставно відхилено тендерну пропозицію подану Кривошеєм Русланом Володимировичем з найменшою ціновою пропозицією, чим в свою чергу порушено принципи здійснення публічних закупівель (об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, максимальна економія, ефективність та пропорційність), дотримання яких передбачено статтею 5 Закону та пунктом 3 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника торгів ТОВ «ОБРІЙ-СЕРВІС» встановлено наступне.
Відповідно до пункту 2 розділу VI тендерної документації учаснику процедури закупівлі необхідно надати у складі пропозиції, зокрема, документ, що посвідчує особу, уповноважену на підписання договору.
Згідно частини 1 статті 13 Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус», до документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, віднесено: паспорт громадянина України; паспорт громадянина України для виїзду за кордон; дипломатичний паспорт України; службовий паспорт України; посвідчення особи моряка; посвідчення члена екіпажу; посвідчення особи на повернення в Україну; тимчасове посвідчення громадянина України.
Так, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ОБРІЙ-СЕРВІС» надано копії сторінок за номерами 1- 7 та 12-13 паспорта громадянина України Туза Віктора Олександровича, який є директором вказаного товариства.
Слід зазначити, що пунктом 5 Положення про паспорт громадянина України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.1992 № 2503-XII передбачено, що паспортна книжечка являє собою зшиту внакидку нитками обрізну книжечку розміром 88х125 мм, що складається з обкладинки та 16 сторінок.
Разом з тим, відповідно до пункту 2 розділу І Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 №1000/5, який зареєстровано 22.06.2015 за № 736/27181, зокрема визначено, що копія документа – це документ, що містить точне знакове відтворення змісту чи документальної інформації іншого документа і в окремих випадках - деяких його зовнішніх ознак.
Враховуючи вищевикладене, ненадання ТОВ «ОБРІЙ-СЕРВІС» у складі поданої тендерної пропозиції всіх сторінок паспорта громадянина України Туза Віктора Олександровича призводить до порушення вказаним товариством вимог передбачених пунктом 2 розділу VI тендерної документації.
Відповідно до підпункту 2 пункту 41 Особливостей та пункту 3 розділу V тендерної документації, визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі невідповідності вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону.
Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення підпункту 2 пункту 41 Особливостей та пункту 3 розділу V тендерної документації, Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ОБРІЙ-СЕРВІС» як таку, що не відповідає умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону.
Разом з тим, підпунктом 2 пункту 47 Особливостей встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, Замовник відміняє тендер.
Період усунення порушень:
17.02.2023 18:56 - 04.03.2023 00:00
Дата публікації висновку:
17.02.2023 18:56
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ВІДПОВІДЬ:
Адміністрація Звягельського ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою Житомирської обласної ради прийняла до уваги висновки Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зроблені за результатом моніторингу електронної закупівлі за предметом закупівлі «Лінолеум» ідентифікатор закупівлі UA-2022-11-02-011062-a та вжила наступних заходів:
З уповноваженою особою було проведено бесіду щодо дотримання вимог ЗУ «Про публічні закупівлі», Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», Постанови КМУ «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016р. №710. Наказу «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» №1082 від 11.06.2020.
Уповноваженій особі – головному бухгалтеру Тетяні Вернигора проведено роз’яснення про наслідки недотримання вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Також повідомляємо, що уповноважену особу протягом березня-травня за наявності коштів буде направлено на курси підвищення кваліфікації у сфері публічних закупівель з отриманням посвідчення.
Дата публікації звіту:
23.02.2023 15:45
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionPublicDisclosure: Так
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- corruptionCancelled: Так
- other: Так
- rejectionOfBidsNotByLaw: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом притягнення до відповідальності посадової особи Новоград-Волинського ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою Житомирської обласної ради, у вигляді зняття надбавки у розмірі 20 % за березень 2023 року (наказ від 06.03.2023 №23-к/тр).
Дата публікації:
07.03.2023 18:48
Запити/Пояснення
Номер:
88cbb117f4e544aaa974e90b0d7d8329
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів) № 1
Дата опублікування:
07.02.2023 15:01
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.02.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі відкриті торги з особливостями проведеної Новоград-Волинським ліцеєм з посиленою військово-фізичною підготовкою Житомирської обласної ради (далі - Замовник) по предмету «Ліноліум», (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-11-02-011062-a) та відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації та копії документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість (з наданням копій таких документів)?
Також, прошу надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (з наданням скрін-копії з відповідного веб-сайту).
2. Відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 23.11.2022 № 37, тендерну пропозиції ФОП Кривошея Руслана Володимировича (далі – ФОП Кривошея Р.В.), подану до участі у тендері з найменшою ціною, відхилено від участі у торгах у зв’язку з ненаданням висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи і ненаданням роз’яснень про його невідповідність, на вимогу встановлену Замовником.
Разом з тим, згідно інформації, яку оприлюднено уповноваженою особою Замовника в електронній системі закупівель 01.12.2022, у відповідь на вимогу про усунення зобов’язань виставленою вищевказаним учасником, Замовник зобов’язався відновити розгляд пропозиції від учасника закупівлі ФОП Кривошея Р.В.
Однак, розгляд тендерної пропозиції ФОП Кривошея Р.В. не відновлено та визнано переможцем пропозицію іншого учасника ТОВ «ОБРІЙ-СЕРВІС», яка на 28 750,00 грн дорожча.
Крім того, проведеним аналізом встановлено, що висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи поданий в повному обсязі у складі тендерної пропозиції ФОП Кривошея Р.В., а вимога про усунення невідповідностей Замовника не містить вимоги щодо надання копії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи або ж надання роз’яснень про його невідповідність.
Враховуючи вищевикладене, прошу вказати законодавчі підстави відхилення від участі у процедурі закупівлі тендерної пропозиції з найменшою ціною поданої ФОП Кривошея Р.В., з документальним підтвердженням наявності таких підстав.
Пояснення (інформацію та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
dcd045cf336541dd9b24b67c6dc9a7fb
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
10.02.2023 12:32
Опис:
На Ваш Запит про надання пояснень UA-М-2023-01-31-000052 по закупівлі «Лінолеум за ДК 021-2015 44110000-4 - Конструкційні матеріали (ідентифікатор закупівлі UA-2022-11-02-011062-а)» надаємо наступну інформацію:
1. Розрахунок очікуваної вартості предмету закупівлі зроблено згідно Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, та здійснювався шляхом моніторингу середньоринкових цін на відповідний вид лінолеуму при плануванні даної закупівлі. Уповноважена особа замовника здійснювала пошук, збір та аналіз загальнодоступної цінової інформації, до якої відноситься інформація про ціни на лінолеум, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках, а також проводились ринкові консультації з постачальниками на місцевому рівні (магазини будівельних товарів). Згідно вказаної методики розрахунок очікуваної вартості товарів проводився методом порівняння ринкових цін та визначення середньої ціни.
Щодо документального підтвердження наявності такої інформації у Замовника в даній Методиці не вказано, а отже Замовник не зобов’язаний здійснювати роздруківку, або фіксувати якимось іншим чином свою діяльність у вказаному випадку.
Замовником не було розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на власному сайті. Постанова КМУ від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) та встановлені нею вимоги щодо обґрунтування та оприлюднення інформації з питань закупівель не належить до законодавства про публічні закупівлі, відтак неоприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на власному сайті не є порушенням Закону України «Про публічні закупівлі».
2. Уповноваженою особою було опубліковано Повідомлення з вимогою про усунення не відповідностей, а саме:
1) Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи викладено або не в повному обсязі, або складається з двох різних документів. Надати роз’яснення або підкріпити документ.
2) Інформацію про екологічну безпеку товару, що пропонується для постачання.
Учасники повинні додатково підтвердити інформацію (складену учасником в довільній формі) про те, що технічні, якісні характеристики товару, що пропонується для постачання, відповідатимуть встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля.
3) Учасник повинен надати гарантійного листа, щодо зобов’язання надання ним документів передбачених для переможця процедури закупівлі на протязі 10 календарних днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір.
Учасник ФОП Кривошея Р.В. надав відповіді на другий та третій пункти вимоги, по першому пункту не надав роз’яснень.
Згідно законодавства замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Тому пропозицію даного учасника було відхилено, а електронною системою було визначено переможцем наступного учасника. На що учасник ФОП Кривошея Р.В. опублікував оскарження на дискваліфікацію, аргументувавши тим, що був наданий запит в Державну службу з питань безпечності харчових продуктів та захисту прав споживачів щодо відповідності та справжності Висновка державної санітарно-епідеміологічної експертизи за номером №12.2-18-3/25069 від 30.12.2021 року, який був поданий учасником ФОП Кривошея Р.В. під час подачі документів для участі в тендері.
Відповідь служби наступна, що за таким номером та датою Висновок є справжнім та відповідає всім законам та постановам України, та надав контактні номери служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту прав споживачів.
Уповноважена особа поспілкувавшись з представником відділу видачі Висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи за тел. 044-279-79-89, 044-279-75-58, де підтвердили, що дійсно такий висновок видавався, на ім’я Корева Павло Миколайович на лінолеум Grabo Smart, зареєстрований від 30.12.2021 року №12.2.-18-3/25069, і висновок дійсно має складатися з першої сторінки кольорової, а друга чорно-біла. Роз’яснень з цього приводу учасником ФОП Кривошея Р.В. не надавалось.
На підставі вищенаведеного уповноваженою особою замовника було прийнято рішення задовольнити вимогу учасника ФОП Кривошея Р.В. та відновити розгляд його пропозиції, про що був опублікований протокол, щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 01.12.2022р №38.
Після опублікування рішення очікувалось, що електронною системою буде відновлено учасника ФОП Кривошея Р.В. Звернувшись за роз’ясненням до служби підтримки сайту gov.e-tender.ua, щодо можливості відновлення тендерної пропозиції учасника-переможця після опублікування протоколу щодо відновлення розгляду його пропозиції, була надана наступна відповідь: «поновлення дискваліфікованого учасника-переможця можливе тільки після оскарження ним рішення замовника до Антимонопольного комітету та на підставі рішення останнього. Тобто фактично технічної можливості на повернення до розгляду пропозиції дискваліфікованого переможця станом на дату початку розгляду тендерної пропозиції іншого учасника не було.
На момент підписання договору з наступним учасником оскаржень від ФОП Кривошея Р.В. не надходило.
У своїй діяльності уповноважена особа завжди керується виключно чинним законодавством України та вимогами, що були опубліковані в тендерній документації, крім того всі рішення уповноважена особа приймає суворо дотримуючись принципів чинного законодавства України про публічні закупівлі.
На момент надання відповіді договір виконаний, лінолеум використаний за призначенням.
Номер:
f1951f316c414dfdaa39037389bc8c44
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів) № 2
Дата опублікування:
12.02.2023 17:09
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.02.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі відкриті торги з особливостями проведеної Новоград-Волинським ліцеєм з посиленою військово-фізичною підготовкою Житомирської обласної ради (далі - Замовник) по предмету «Ліноліум», (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-11-02-011062-a) та відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації та копії документів).
Прошу вказати останню дату виконання зобов'язань за договором від 12.12.2022 № 112, з наданням копій документів, які підтверджують постачання лінолеуму та документів, які відображають оплату за поставлений товар (лінолеум).
Пояснення (інформацію та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
9b859d29ed1244e093744ee5643eecd1
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
14.02.2023 16:27
Опис:
На Ваш Запит про надання пояснень UA-М-2023-01-31-000052 по закупівлі «Лінолеум за ДК 021-2015 44110000-4 - Конструкційні матеріали (ідентифікатор закупівлі UA-2022-11-02-011062-а)» надаємо копію накладної №102 від 19.12.2022р. та копію платіжного доручення №500 від 21.12 2022р.