• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Будівельні роботи по об’єкту «Капітальний ремонт будівель та приміщень Київського міського пологового будинку № 1 на вул. Арсенальній, 5 у Печерському районі» (Код ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) (продовження робіт)

Завершена

8 439 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 42 195.00 UAH
Номер: cd7f17572fde4b54b6738ff2a629b073
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-12-02-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 02.12.2022 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 02.12.2022 16:16 - 24.12.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 02.12.2022 № 286 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 29 UA-2022-11-01-009872-a 01.11.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, bekirova.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БУД-ОПТІМА-КОНСТРАКШЕН» установлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови №1178, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 22 грудня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Інженерний центр» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням уповноваженої особи від 01.11.2022 № 3-вт-уо, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «БУД-ОПТІМА-КОНСТРАКШЕН» (далі – ТОВ «БУД-ОПТІМА-КОНСТРАКШЕН»), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 09.11.2022, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 11.11.2022 № 4-вт-уо, повідомлення про намір укласти договір від 11.11.2022, договір підряду від 22.11.2022 № 172/22-17 (далі – Договір). За результатами проведеного моніторингу встановлено: на підтвердження кваліфікаційного критерію «наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» положеннями підпункту 1.2.2 пункту 1.2 частини 1 додатку 1 до тендерної документації, Замовник зобов’язав учасників надати діючий договір, що підтверджує наявність в Учасника права користування офісним та складським приміщеннями (договір оренди/суборенди). На виконання зазначеної вимоги тендерної документації, учасник ТОВ «БУД-ОПТІМА-КОНСТРАКШЕН» надав в складі тендерної пропозиції договір оренди від 03.06.2019 № 03/06/19 (далі – Договір № 03/06/19) офісного приміщення, розміщеного за адресою: м. Київ, вул. Богданівська, будинок 7-В, прим. 4-2. Зазначене офісне приміщення вказане також цим учасником в довідці про наявність матеріально-технічної бази від 08.11.2022 № 059, як таке що використовується ним для розміщення офісу. Згідно із положеннями пункту 6.1 Договору № 03/06/19 термін його дії (термін оренди) становить 35 календарних місяців. Пунктом 6.7 цього договору закріплено зобов’язання сторін щодо внесення змін та доповнень до Договору 03/06/19 виключно шляхом укладання додаткових угод. Умов щодо автоматичної пролонгації договірних відносин в Договорі № 03/06/19 не передбачено. Оскільки будь-яких додаткових угод стосовно продовження строку дії Договору № 03/06/19 в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «БУД-ОПТІМА-КОНСТРАКШЕН» не міститься, Договір № 03/06/19 на момент подання тендерної пропозиції(кінцевий термін подання тендерних пропозицій-09.11.2022) був таким, строк дії якого закінчився (був чинним до травня 2022 року). Отже, учасник ТОВ «БУД-ОПТІМА-КОНСТРАКШЕН» у складі своєї тендерної пропозиції надав договір оренди з закінченим терміном дії, чим недотримання вимог підпункту 1.2.2 пункту 1.2 частини 1 додатку 1 до тендерної документації. Крім цього на підтвердження кваліфікаційного критерію «наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» положеннями пункту 1.1 частини 1 додатку 1 до тендерної документації, Замовник зобов’язав учасників надати довідку у довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, яке необхідне для виконання робіт. Учасник ТОВ «БУД-ОПТІМА-КОНСТРАКШЕН» надав в складі тендерної пропозиції довідку про наявність матеріально-технічної бази від 08.11.2022 № 059 (далі – Довідка № 059), в якій серед переліку матеріально-технічної бази зазначено лише офісне та складське приміщення. При цьому не міститься жодної інформації щодо обладнання/пристроїв/інструментів та засобів вимірювання. Водночас, положення пункту 1.3 частини 1 додатку 1 до тендерної документації зобов’язують учасників закупівлі надати документи, що підтверджують правові підстави володіння та використання матеріально-технічної бази (в частині обладнання/пристроїв/інструментів та засобів вимірювання зазначених в довідці) (надається по кожній позиції). На виконання зазначеної вимоги Учасник ТОВ «БУД-ОПТІМА-КОНСТРАКШЕН» надав в складі тендерної пропозиції договір оренди від 03.08.2021 № 1/03-08-2021 (далі – Договір № 1/03-08-2021) з переліком обладнання, що орендується зазначеним учасником закупівлі на умовах строкового платного користування. Проте, пунктом 1.3 частини 1 додатку 1 до тендерної документації вимагалось надання документів, що підтверджують правові підстави володіння та використання матеріально-технічної бази з того переліку, що зазначений в довідці про наявність обладнання. Таким чином, в Довідці № 059 не зазначено жодної позиції обладнання, що відповідало б переліку з Договору № 1/03-08-2021. Як наслідок, обладнання, що зазначене в Договорі № 1/03-08-2021 підтверджує правові підстави володіння приміщенням, але не підтверджує правові підстави володіння обладнанням, зазначеним в Довідці № 059, як того вимагалось умовами тендерної документації. Отже, в порушення вимог пункту 1.3 частини 1 додатку 1 до тендерної документації учасник ТОВ «БУД-ОПТІМА-КОНСТРАКШЕН» не підтвердив правових підстав володіння та використання матеріально-технічної бази (в частині обладнання/пристроїв/інструментів та засобів вимірювання зазначених в довідці про наявність обладнання). Відповідно до положень пункту 2 частини третьої розділу «Оцінка тендерних пропозицій» Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Також відповідно до вимог пункту 2.1 частини 2 додатку 1 до тендерної документації, Замовник зобов’язав учасників надати довідку у довільній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні освіту, знання та досвід, яка має бути підписана уповноваженою особою з ведення кадрової роботи (у разі наявності), головним бухгалтером (бухгалтером) та керівником підприємства. На виконання зазначеної вимоги тендерної документації, учасник ТОВ «БУД-ОПТІМА-КОНСТРАКШЕН» надав в складі тендерної пропозиції довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні освіту, знання та досвід від 08.11.2022 № 060 (далі – Довідка № 060), яка не містить підпису уповноваженої особи з ведення кадрової роботи, чим недотримався вимогам пункту 2.1 частини 2 додатку 1 до тендерної документації Крім цього, відповідно до вимог пункту 4.1 частини 4 додатку 1 до тендерної документації, Замовник зобов’язав учасників надати копію фінансової звітності за останній звітний період з відміткою органу статистики (або копія квитанції про підтвердження подачі звітності в електронному вигляді). На виконання зазначеної вимоги тендерної документації, учасник ТОВ «БУД-ОПТІМА-КОНСТРАКШЕН» надав в складі тендерної пропозиції копію фінансової звітності (файли «26 Фінансовий звіт.pdf» та «26 Баланс та звіт 2020 2021.pdf»), де останнім звітним періодом зазначено 2020 рік. Також в складі тендерної пропозиції ТОВ «БУД-ОПТІМА-КОНСТРАКШЕН» завантажено копію фінансової звітності за перше півріччя 2021 року. Проте, згідно із вимогами тендерної документації від учасників вимагалось подання в складі тендерної пропозиції копії фінансової звітності за останній звітний період. Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначає Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Відповідно до статті 1 України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» фінансова звітність - звітність, що містить інформацію про фінансовий стан та результати діяльності підприємств. Згідно зі статтею 13 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Проміжна фінансова звітність складається за результатами першого кварталу, першого півріччя, дев`яти місяців. Крім того, відповідно до облікової політики підприємства фінансова звітність може складатися за інші періоди. Постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2000 № 419 затверджено Порядок подання фінансової звітності. Пунктом 5 вказаного Порядку визначено, що проміжна фінансова звітність (I квартал, перше півріччя, дев`ять місяців), крім консолідованої, подається підприємствами органам, зазначеним у пункті 2 (крім органів Казначейства), не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним кварталом, а річна - не пізніше 28 лютого наступного за звітним року. З огляду на те, що оголошення про проведення закупівлі UA-2022-11-01-009872-a було оприлюднене в електронні системі закупівель 01.11.2022, останнім звітним періодом відповідно до норм статті 13 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» на момент її оголошення був 2021 рік, а кінцевою датою подання річної фінансової звітності – 28.02.2022, учасником ТОВ «БУД-ОПТІМА-КОНСТРАКШЕН» не було дотримано вимоги пункту 4.1 частини 4 додатку 1 до тендерної документації. З огляду на викладене учасник ТОВ «БУД-ОПТІМА-КОНСТРАКШЕН» у складі своєї тендерної пропозиції не підтвердив свою відповідність кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону. Однак на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «БУД-ОПТІМА-КОНСТРАКШЕН», як такого який не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону та уклав з ним договір.
Період усунення порушень: 23.12.2022 22:57 - 07.01.2023 00:00
Дата публікації висновку: 23.12.2022 22:57

Оскарження висновку в суді

Опис: 06.01.2023 Замовником подано до Київського окружного адміністративного суду позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-11-01-009872-a від 23.12.2022.
Дата публікації: 06.01.2023 15:56
Дата відкриття провадження: 21.03.2023 00:00
Номер відкриття провадження: № 320/6552/23