• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

код ДК 021:2015- 33110000-4 Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини; код НК 024:2019: 37654 — Система магнітно-резонансної томографії всього тіла, з надпровідним магнітом (Магнітно-резонансний томограф)

Закупівля здійснюється відповідно до Постанови КМУ "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" від 12 жовтня 2022 р. № 1178

Завершена

62 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 310 000.00 UAH
Номер: 58517e9de4e34581ad58244b779e312e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-01-25-000049
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 25.01.2023 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 25.01.2023 11:55 - 16.02.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 25.01.2023 № 18 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 14 UA-2022-10-31-003176-a 31.10.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, marchukm.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанові №1178 встановлено порушення вимог пункту 46 Постанови № 1178. За результатами аналізу питання відповідності умов договору вимогам тендерної документації та законодавству встановлено порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону, пункту 17 та абзацу четвертого пункту 46 Постанови № 1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АФС Медицинтехнік» встановлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Постанови № 1178. За результатами аналізу питання відповідності умов договору вимогам тендерної документації встановлено порушення вимог абзацу четвертого пункту 46 Постанови № 1178. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції та виконання учасником, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю та змін до нього, надання відповіді на запити органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 14 лютого 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю та змін до нього, відповідності умов договору вимогам тендерної документації, умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі та законодавству, надання відповіді на запити органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Медичне об'єднання Луцької міської територіальної громади» (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 31.10.2022 № 51-ВТ/К, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «АФС Медицинтехнік» (далі – ТОВ «АФС Медицинтехнік»), вимогу про усунення невідповідностей, оприлюднену в електронній системі закупівель 10.11.2022, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 08.11.2022, протокольне рішення уповноваженої особи від 14.11.2022 № б/н, повідомлення про намір укласти договір від 14.11.2022, договір про закупівлю товарів від 24.11.2022 № 857 (далі – Договір), додаткову угоду від 13.12.2022 № 1, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 06.02.2023. 1.За результатами проведеного моніторингу установлено, що закупівля проводиться за типом процедури «Відкриті торги з особливостями». Терміни для укладення договору про закупівлю мають відповідати нормам пункту 46 Постанови № 1178, а саме: договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю та пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю. Однак, в пункті 3 додатку 1 до тендерної документації Замовник встановив вимогу для учасників щодо гарантування ними обов’язку укласти договір про закупівлю не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю та не раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, чим недотримався вимог пункту 46 Постанови № 1178. 2. Крім цього, в ході моніторингу встановлено, що положеннями пункту 4.4 частини четвертої розділу 1 тендерної документації Замовник встановив для потенційних учасників закупівлі кінцевий строк поставки товарів – 30.04.2023. Зазначена інформація підтверджується заповненим полем «Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг» в оголошенні про проведення закупівлі в електронній системі закупівель. Проте, відповідно до положень пункту 5.1 Договору укладеного за результатами проведеного аукціону між Замовником та переможцем закупівлі ТОВ «АФС Медицинтехнік» поставка товару здійснюється протягом 90 робочих днів згідно письмової заявки Замовника на поставку Товару. Крім цього пунктом 10.1 Договору визначено, що кінцевим строком його дії є 31 грудня 2023 року включно, а в частині виконання зобов'язань - до повного їх виконання. Отже укладений Договір не містить інформації щодо кінцевого строку постачання товару, який був встановлений умовами тендерної документації – 30.04.2023. Відповідно до вимог абзацу четвертого пункту 46 Постанови № 1178 замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Згідно з положеннями пункту 11.5 розділу XI проекту договору (додаток 3 до тендерної документації) - строк постачання товару є істотною умовою договору. Таким чином, Замовник в недотримання вимог абзацу четвертого пункту 46 Постанови № 1178 не включив в Договір істотну умову, що була ним встановлена в пункті 4.4 частини четвертої розділу 1 тендерної документації. Слід зазначити, що медико-технічні вимоги (далі – МТВ), встановлені в додатку 4 до тендерної документації на товар, що є предметом закупівлі передбачають його закупівлю виключно іноземного виробництва, позаяк в Україні відсутні підприємства, що займаються виробництвом магнітно-резонансних томографів аналогічних до предмету закупівлі. Також, однією із ключовою істотною умовою визначено строк постачання товару - до 30.04.2023 року. Окрім цього, пунктом 8.1 проекту договору (додаток 3 до тендерної документації) та Договору визначено, що сторони не несуть відповідальності за невиконання умов договору в разі настання обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин). В пункті 8.2 цих же документів наведений перелік можливих форс-мажорних обставин та спосіб підтвердження їх наявності. Серед іншого, в переліку форс-мажорних обставин зазначено наступне: загроза війни, збройний конфлікт або серйозна погроза такого конфлікту, включаючи але не обмежуючись ворожими атаками, блокадами, дії іноземного ворога, воєнний стан, загальна військова мобілізація, військові дії, оголошена та неоголошена війна, диверсії, вторгнення, блокада, введення комендантської години, карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, захоплення підприємств, вибух, закриття морських проток. Загалом, зазначений перелік форс-мажорних обставин відповідає переліку, встановленому в частині другій статті 141 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» від 02.12.1997. Відповідно до пункту 3.2 частини третьої розділу VI тендерної документації договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України (далі – ЦКУ та ГКУ) з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої – п’ятої, сьомої та восьмої статті 41 Закону, та особливостей предмету закупівлі. Положення статті 617 ЦКУ та частини другої статті 218 ГКУ передбачають звільнення сторони договору від відповідальності за невиконання або неналежне виконання договірних зобов’язань, якщо причиною цього стали обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини). Доказом виникнення обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин) та строку їх дії є відповідні документи, які видаються Торгово-промисловою палатою України (далі - ТПП) або відповідними компетентними органами. ТПП України 28.02.2022 на своїй офіційній інтернет-сторінці за посиланням https://ucci.org.ua/uploads/files/621cba543cda9382669631.pdf розмістила лист № 2024/02.0-7.1, в якому засвідчила, що військова агресія рф проти України є форс-мажорною обставиною (обставиною непереборної сили). Слід зазначити, що саме собою існування форс-мажорних обставин не є підставою для звільнення особи від відповідальності за невиконання взятих на себе зобов’язань. Положення пункту 6.9 частини шостої «Регламенту засвідчення ТПП України та регіональними ТПП форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили)» від 15.07.2014 № 40 (3) передбачає вичерпний перелік критеріїв (вимог) до документів, які сторона договірних правовідносин надає для отримання сертифіката про форс-мажорні обставини. Одним з таких критеріїв є непередбачуваність обставин (їх настання та наслідки неможливо було передбачити, зокрема, на момент укладення відповідного договору, перед терміном настанням зобов'язання або до настання податкового обов'язку). На момент укладання Договору перелічені вище форс-мажорні обставини, що містяться в пункті 8.1 проекту договору та Договорі не відповідають критерію «непередбачуваності обставин», адже станом на 24.11.2022 в Україні діяв правовий режим воєнного стану, введений Указом Президента України від 24.02.2022 № №64/2022, внаслідок прямого воєнного вторгнення рф зі всіма наслідками та ризиками, характерними для збройного воєнного конфлікту. Окрім цього, на момент укладання Договору в Україні (окрім Закарпатської області) була введена комендантська година та діяв карантин, встановлений постановою Кабінету Міністрів України від 09.12 2020 № 1236. Отже, зазначені в пункті 8.1 Договору форс-мажорні обставини, що пов’язані з військовою агресією рф та карантином, фактично не відповідають ознакам непередбачуваних обставин та є такими, що неправомірно звільняють сторони від відповідальності за невиконання договірних зобов’язань. Таким чином, включення Замовником в Договір норм, що суперечать вимогам ЦКУ і ГКУ є неотриманням частини першої статті 41 Закону та пункту 17 Постанови №1178. 3.Окрім цього, в ході моніторингу встановлено, що для підтвердження відповідності тендерної пропозиції МТВ до предмету закупівлі, учасники мали надати в складі тендерної пропозиції таблицю відповідності згідно додатку 4 до тендерної документації з обов’язковим заповненням колонки «Відповідність з посиланням на сторінки проспекту виробника та/або іншу технічну документацію». Відповідно до пункту 11.7 частини одинадцятої додатку 4 до тендерної документації, в комплекті «Система магнітно-резонансної томографії всього тіла, з надпровідним магнітом» передбачена наявність припливно–витяжної вентиляції процедурної та технічного приміщення МРТ. На підтвердження тендерної пропозиції МТВ, учасник закупівлі ТОВ «АФС Медицинтехнік» надав в складі тендерної пропозиції «Таблицю відповідності МТВ згідно Додатку 4 до тендерної документації» (далі – Таблиця) (файл «04_Таблиця відповідності_Ingenia Ambition S (Луцьк).pdf»). Згідно з інформацією, наведеною в Таблиці, учасник «АФС Медицинтехнік» пропонує до постачання припливно–витяжну вентиляцію процедурної та технічного приміщення МРТ виробництва компанії Philips Medical Systems Nederland BV, (Нідерланди). Підтвердженням цьому є посилання на стор. 24-25 «Технічного опису складових частин обладнання згідно комплектації поставки на систему магнітно-резонансну томографічну Ingenia Ambition S (кат. № 782108) виробництва компанії Philips Medical Systems Nederland BV, (Нідерланди») (далі – Технічний опис) в Таблиці. Зокрема, згідно з інформацією, що міститься на стор. 24-25 Технічного опису, Система охолодження/кондиціювання повітря та припливно-витяжної вентиляції для МРТ (далі - Система кондиціювання) складається з декількох систем, а саме: - Припливно-витяжна установка з секціями підігріву ,охолодження та зволоження; - Витяжний вентилятор, канальний кондиціонер зі зволожувачем та кондиціонер для джерела безперебійного живлення; - Чіллер у комплекті з гідромодулем та баком Згідно з інформацією в Технічному описі, у якості холодильної машини для наведених вище систем, використовується моноблочний чіллер торгової марки «Carrier». Проте, в «Довідці про країну походження кожної з номенклатурних позицій товару» від 07.11.2022 № 0711/22-27 (далі – Довідка) (файл «27_довідка про походження товару .pdf), яку учасник «АФС Медицинтехнік» надав на виконання вимоги пункту 3.8 частини третьої додатку 2 до тендерної документації, інформацію про те, що Система кондиціювання буде постачатись виробництва ТОВ «Крокус Клімат Інжиніринг» (Україна), а не Philips Medical Systems Nederland BV, (Нідерланди). Держаудитслужба керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону, 06.02.2023 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою встановлення виробника Системи кондиціювання, що буде постачатись відповідно до умов Договору. У встановлений Законом термін, 09.02.2023 Замовник завантажив в електронну систему закупівель інформацію та підтверджуючі документи, що свідчать про те, що в Специфікації (Додатку 1) до Договору, переможцем закупівлі буде постачатись обладнання для Системи кондиціювання виробництва компанії ТОВ «КРОКУС КЛІМАТ ІНЖИНІРИНГ». Зокрема, в гарантійному листі від 06.11.2022 № 061122 виробника ТОВ «КРОКУС КЛІМАТ ІНЖИНІРИНГ» адресованому учаснику закупівлі ТОВ «АФС Медицинтехнік» зазначено, що Система кондиціювання буде виготовлена на базі обладнання торгової марки «KEYTER» (Іспанія). Таким чином, під час розгляду та оцінки тендерної пропозиції «АФС Медицинтехнік», Замовник володів інформацією про те, що учасником пропонується постачання Система кондиціювання, МТВ якої, не були належним чином підтверджені відповідно до вимог додатку 4 до тендерної документації. Відповідно до вимог підпункту 2 пункту 4.1 частини четвертої розділу V тендерної документації, замовник відхиляє тендерну пропозицію, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Проте, Замовник в порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Постанови № 1178 визначив учасника ТОВ «АФС Медицинтехнік» переможцем закупівлі та уклав з ним Договір, в Специфікації (Додатку 1) до якого, вказана Система кондиціювання, МТВ якої, не були документально підтверджені зазначеним учасником в складі тендерної пропозиції.
Період усунення порушень: 17.02.2023 17:19 - 04.03.2023 00:00
Дата публікації висновку: 17.02.2023 17:19

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Порушення усунуто
Дата публікації звіту: 24.02.2023 13:04

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Відсутній механізм
  • corruptionAwarded: Так
  • corruptionContracting: Так
Опис: Замовником завантажено додаткову угоду № 2 від 24.02.2023 до договору про закупівлю товарів від 24.11.2022 № 857 про припинення зобовязань за договором та опубліковано звіт про виконання договору
Дата публікації: 09.03.2023 15:22

Запити/Пояснення