• Переговорна процедура
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Асфальтобетонна суміш гаряча дрібнозерниста типу Б марка 1

Завершена

848 000.00 UAH з ПДВ
Номер: da9f6ba9557c4cb8882752f1ea29804e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-12-19-000043
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 19.12.2022 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 19.12.2022 18:07 - 10.01.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 19.12.2022 № 96-З Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області 19.12.2022 № 96-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1. UA-2022-10-25-000957-a, 25.10.2022, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Адреса: Ukraine, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 95) 515-79-91, mmorskaa3@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) встановлено порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону. За результатами аналізу питання відповідності укладеного договору законодавству встановлено порушення частини сьомої статті 40 Закону, частини четвертої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю встановлено порушення частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі; своєчасності оприлюднення договору; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на усунення встановлених порушень, а саме, шляхом розірвання договору поставки від 02.11.2022 № 153, укладеного між замовником та ТОВ «Лубенське шляхово-будівельне управління № 9», та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 04 січня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі; відповідності повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); своєчасності оприлюднення договору; відповідності укладеного договору законодавству; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Виконавчого комітету Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області (далі - замовник) на 2022 рік; повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури), оприлюднене в електронній системі закупівель 25 жовтня 2022 року; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Виконавчого комітету Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області від 24.10.2022 № 182/2022; договір поставки від 02.11.2022 № 153 (далі - договір), укладений з ТОВ «Лубенське шляхово-будівельне управління № 9» на суму 846 400,00 грн. (з ПДВ). Необхідно зазначити, що переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток, на що вказує частина перша статті 40 Закону. Моніторингом питання відповідності повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) встановлено, що замовником у пункті «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) не дотримано вимоги пункту восьмого частини шостої статті 40 Закону в частині обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі. Так, вказаною нормою передбачено, що «Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити таку інформацію: «обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі». При цьому, замовник у пункті «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) вказав наступну інформацію: «…переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом…». Вказане свідчить, що повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) UA-2022-10-25-000957-a не містить нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі, чим порушено пункт восьмий частини шостої статті 40 Закону. Моніторингом питання відповідності договору законодавству установлено, що договір поставки від 02.11.2022 № 153 укладено замовником на 8-й день з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір від 25.10.2022, чим порушено норми частини сьомої статті 40 Закону. Так, відповідно до норм частини сьомої статті 40 Закону замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Отже, у замовника відсутні підстави укладати договір у строк раніше ніж через 10 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Згідно з нормами пункту 4 частини першої статті 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним, зокрема, у разі укладення договору з порушенням вимог частини сьомої статті 40 цього Закону. Моніторингом питання відповідності укладеного договору нормам законодавства встановлено, що замовник на порушення частини четвертої статті 41 Закону уклав договір поставки від 02.11.2022 № 153 на суму 846400,00 грн, в той же час, в протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою Виконавчого комітету Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області від 24.10.2022 № 182/2022 (під час застосування переговорної процедури) UA-2022-10-25-000957-a зазначена сума 848000,00 грн (з ПДВ), про що свідчить оприлюднена інформація в електронній системі закупівель. Так, в протоколі від 24.10.2022 № 182/2022 вказано: «Для забезпечення наявної потреби замовника є необхідність у прийнятті рішення про намір укласти договір з учасником на суму 848000,00 грн…». Нормами частини четвертої статті 41 Закону передбачено: «умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі». Згідно пункту 2 частини першої статті 43 договір про закупівлю є нікчемним у разі: укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону. Таким чином, замовник при підписанні договору порушив частину четверту статті 41 Закону в частині невідповідності умов договору та узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, тому договір поставки від 02.11.2022 № 153, укладений між замовником та ТОВ «Лубенське шляхово-будівельне управління № 9» згідно пункту 2 частини першої статті 43 Закону є нікчемним. Моніторингом питання своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю встановлено, що замовником в порушення частини п’ятої статті 8 Закону не надано відповіді на запит органу державного фінансового контролю від 20.12.2022, оприлюднений в електронній системі закупівель. Так, в ході моніторингу органом державного фінансового контролю замовнику через електронну систему закупівель 20.12.2022 надано запит щодо забезпечення виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). Проте, замовником відповіді через електронну систему закупівель не надано. Відповідно до норм частини п’ятої статті 8 Закону передбачено, що протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Період усунення порушень: 04.01.2023 14:57 - 19.01.2023 00:00
Дата публікації висновку: 04.01.2023 14:57

Оскарження висновку в суді

Опис: Полтавський окружний адміністративний суд Справа №440/466/23 від 23.01.2023 року
Дата публікації: 23.01.2023 13:38

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Аргументовані заперечення на висновок Північно-східного офісу Держаудитслужби управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області про результати моніторингу процедури закупівлі «Асфальтобетонна суміш гаряча дрібнозерниста типу Б марка 1» (за ДК 021: 2015 – 44110000-4 Конструкційні матеріали) (ID моніторингу: UA-M-2022-12-19-000043) додаються в форматі Word.
Дата публікації звіту: 09.01.2023 11:44

Запити/Пояснення