-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт частини приміщення за адресою: смт. Підкамінь, вул. Незалежності, 62, для розміщення ЦНАП - Центр Дії Підкамінської селищної ради Львівської області»
Завершена
9 659 958.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 48 299.79 UAH
мін. крок: 0.5% або 48 299.79 UAH
Номер:
3f9a9aa2b68a4da091c12df86a0548d1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-01-17-000063
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.01.2023 00:00
Період моніторингу:
17.01.2023 13:36 - 08.02.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
17.01.2023 № 11
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 17.01.2023 № 11.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-10-18-011550-a, 18.10.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, встановлено порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 4-1 Постанови КМУ №710.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону, а також включення до тендерної документації Замовника умов, що суперечать нормам частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЕЛЕГАНТ», визначення вказаного учасника переможцем та укладення з ним договору встановлено порушення вимог частини шістнадцятої статті 29 Закону, пунктів 1 та 2 частини першої статті 31 Закону.
Крім того встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок несвоєчасного надання інформації та документів у випадках, визначених Законом, та порушення Замовником вимог частини першої статті 41 Закону внаслідок укладання договору про закупівлю не у відповідності до норм пунктів 15, 17, 83 та 84 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору вимогам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог пунктів 1 та 2 частини першої статті 31 Закону у встановленому законодавством порядку, а саме вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, письмово звернутися до ТОВ «ЕЛЕГАНТ» щодо розірвання договору.
Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушень вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону при заповненні документів, що оприлюднюються відповідно до Закону; вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі; вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону, вимог частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону – при складанні тендерної документації, вимог частини шістнадцятої статті 29 Закону – при розгляді тендерних пропозицій учасників, норм частини першої статті 41 Закону при укладанні договору про закупівлі, а також вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації та документів у випадках, визначених Законом.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 лютого 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VІІІ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Підкамінської селищної ради Львівської області (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-10-18-004232-c), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №1 від 04.11.2022, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕЛЕГАНТ» (далі – ТОВ «ЕЛЕГАНТ»), повідомлення про намір укласти договір, опубліковані переможцем тендеру після аукціону документи та інформацію, договір №1 від 18.11.2022, додаткову угоду №1 від 01.12.2022 до вказаного договору, опубліковані під час моніторингу Замовником інформацію на запит органу державного фінансового контролю.
Згідно з пунктом 9 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію – розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
Відповідно до частини першої статті 25 Закону до умов забезпечення тендерної пропозиції віднесено, зокрема, розмір, строк дії забезпечення та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику.
У тендерній документації (частина 2 розділу 3) Замовником встановлено вимогу щодо надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у виді електронної банківської гарантії, а також передбачено умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції (частина 3 розділу 3).
Проте, в оголошенні про проведення відкритих торгів не зазначено інформацію щодо виду та умов надання забезпечення тендерних пропозицій, чим порушено вимоги пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) постановлено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктам господарювання державного сектору економіки забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації джерелом фінансування досліджуваної закупівлі є кошти місцевого бюджету. Також, відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Замовник є розпорядником бюджетних коштів.
У межах проведення моніторингу Західним офісом Держаудитслужби надано Замовнику запит про надання пояснень шляхом його опублікування в електронній системі закупівель 18.01.2023, зокрема щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Однак, Замовником відповідь на вищевказаний запит надано лише 27.01.2023, тобто з порушенням строку, визначеного у частині п’ятій статті 8 Закону.
Замовником, на запит органу державного фінансового контролю щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення), у наданому під час моніторингу поясненні зазначено посилання на сторінку власного веб-сайту: https://pidkaminska-gromada.gov.ua/news/1674657769/, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі».
Однак, аналізом наявної на сайті Замовника інформації (https://pidkaminska-gromada.gov.ua/news/1674657769/) встановлено, що обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2022-10-18-011550-a опубліковано Замовником лише під час здійснення моніторингу 25.01.2023, тобто з порушенням строку, визначеного у пункті 4-1 Постанови КМУ №710.
Відповідно до пункту 14 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що на порушення пункту 14 частини другої статті 22 Закону в частині 1 розділу 4 тендерної документації Замовника не вказано кінцевого строку подання тендерних пропозицій (зазначено лише – «кінцевий строк подання тендерних пропозицій – дату, та час визначено електронною системою закупівель Prozorro»).
Відповідно до вимог тендерної документації (примітки Додатку №5) Замовником передбачено, що зазначені в цьому додатку умови договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо публічних закупівель.
Проте, за нормою частини шостої статті 33 Закону, замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів, відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця.
Окрім того, згідно з частиною четвертою статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Отже, встановлення у тендерній документації права змінювати (доповнювати і коригувати) основні вимоги до договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону.
У відповідності до вимог пункту 2 Додатку 6 до тендерної документації Замовником для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію, встановленому згідно статті 16 Закону, а саме наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід необхідно надати документ встановленого законодавством взірця (шляхом подання сканованих з оригіналу копій посвідчень та протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань), що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, які чинні на дату кінцевого строку подання пропозицій, а саме: учасник повинен надати чинні документи з перевірки знань спеціаліста із загального курсу з охорони праці.
При цьому, відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 03 листопада 2022 року.
Проведеним моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «ЕЛЕГАНТ» у складі тендерної пропозиції надано посвідчення №02-79, видане Морозу Андрію Петровичу про результати перевірки знань з охорони праці, у якому дата перевірки – 24.03.2021, а дата наступної перевірки – 24.03.2022.
Таким чином, вказане посвідчення є нечинним та, відповідно, учасник не підтвердив наявність у нього окремих працівників для виконання робіт за предметом закупівлі.
За нормою частини шістнадцятої статті 29 Закону якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Проте, за наявності вищевказаних невідповідностей у документах тендерної пропозиції ТОВ «ЕЛЕГАНТ», на порушення вимог частини шістнадцятої статті 29 Закону Замовником в електронній системі закупівель не розміщено повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Як наслідок, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону (відповідно до якого замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону) Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЕЛЕГАНТ», яким не підтверджено його відповідність кваліфікаційному критерію відповідно до тендерної документації Замовника, а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір №1 від 18.11.2022 на суму 9 421 772,80 гривень
Згідно з вимогами тендерної документації (частина 6 розділу 3) для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі пропозиції до закупівлі повинен надати, зокрема: розрахунок договірної ціни у відповідності до чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва»; локальний(-і) кошторис(-и) (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу); підсумкової відомості ресурсів.
При цьому, у тендерній документації визначено, що пропозиція, що не відповідає технічній специфікації, викладеній у додатку 2, буде відхилена як така, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Так, основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування визначено у Настанові з визначення вартості будівництва, затвердженій наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова №281).
Загальні положення зі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначено у розділі V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)».
Так, згідно з пунктом 5.1 розділу V Настанови №281 ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Відповідно до пункту 5.15 розділу V Настанови №281 (з врахуванням Зміни №1) у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) загальновиробничі витрати обчислюються за показниками, визначеними розрахунковоаналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними в Додатках 18 та 19 цієї Настанови.
Проведеним моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕЛЕГАНТ» надано розрахунок договірної ціни (архівована папка «договірна.rar»), зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва, пояснювальну записку, локальні кошториси, розрахунки загальновиробничих витрат, підсумкові відомості ресурсів.
Аналізом вищевказаних документів встановлено, що загальновиробничі витрати у складі ціни пропозиції (договірної ціни) учасником ТОВ «ЕЛЕГАНТ» розраховані відповідно до показників Додатка 18 Настанови №281, а саме коефіцієнт переходу від нормативно-розрахункової кошторисної трудомісткості робіт, які передбачаються у прямих витратах, до трудовитрат працівників, заробітна плата яких враховується у загальновиробничих витратах – 0,12, а також показники для визначення коштів на покриття решти статей загальновиробничих витрат 7,48 (до локальних кошторисів №02-01-01 «Будівельні роботи»; №02-01-02 «Проведення вогнезахисної обробки дерев'яних конструкцій покрівлі та горища»; №02-01-03 «Кондиціонування»; №02-01-05 «Вентиляція»; №02-01-07 «Монтаж та налагодження охоронної сигналізації»; №02-01-08 «Монтаж та налагодження інтернету»; №02-01-09 «Монтаж та налагодження пожежної сигналізації»; №02-01-010 «Відеонагляд»; №02-01-011 «Опалення»).
Також, встановлено, що у складі локального кошторису №02-01-01 «Будівельні роботи» передбачено виконання робіт з утеплення фасадів мінеральними плитами з використанням плит теплоізоляційних із мінеральної вати на синтетичному зв’язувальному (ЕН15-78-1, ЕН15-78-3, С114-4-У).
Додатком 18 до Настанови №281 визначено наступні коефіцієнти переходу від нормативно-розрахункової кошторисної трудомісткості робіт, які передбачаються у прямих витратах, до трудовитрат працівників, заробітна плата яких враховується у загальновиробничих витратах для теплоізоляційних робіт, а також показники для визначення коштів на покриття решти статей загальновиробничих витрат:
- для внутрішніх санітарно-технічних робіт, в тому числі вентиляція і кондиціонування – 0,105 та 8,70 відповідно;
- для прокладання та монтажу мереж зв’язку – 0,088 та 6,83 відповідно;
- для пусконалагоджувальних робіт – 0,087 та 6,74 відповідно;
- для теплоізоляційних – 0,92 та 7,15 відповідно.
Таким чином, учасником ТОВ «ЕЛЕГАНТ» недотримано норм чинного законодавства України (Настанови №281) при розрахунку договірної ціни, чим недотримано вимог частини 6 розділу 3 тендерної документації Замовника.
Окрім того, згідно з вимогами тендерної документації (частина 6 розділу 3) для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі пропозиції до закупівлі повинен надати копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань з охорони праці та/або дозволу виданих уповноваженим органом відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 зі змінами відповідно до тендерної пропозиції, та Технічного завдання наведеного в Додатку 2 (або лист про відсутність потреби в наданні даного документу).
Локальним кошторисом №02-01-01 «Будівельні роботи» та Підсумковою відомістю ресурсів до нього, поданим учасником ТОВ «ЕЛЕГАНТ» у складі тендерної пропозиції (відповідно до Технічного завдання, що міститься у Додатку №2 до тендерної документації) передбачено, зокрема, виконання робіт із застосуванням мастики бітумної, а також встановлення плит теплоізоляційних із мінеральної вати.
Відповідно до пункту 22 Групи Б «Види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці» Додатку 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 №1107 (із змінами) до робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці віднесено виготовлення та застосування скловати, шлаковати, азбесту, мастик на бітумній основі, перхлорвінілових і бакелітових матеріалів.
Однак, проведеним моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «ЕЛЕГАНТ» у складі тендерної пропозиції не надано декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці щодо застосування скловати та мастик на бітумній основі.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Однак, на порушення вимог пункту 2 частини першої статті 31 Закону, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЕЛЕГАНТ», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір.
Згідно з частиною першою статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України, з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Загальні умови №668). Відповідно до пункту 1 вказаної постанови КМУ ці Загальні умови відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва.
Загальні умови №668 є обов'язковими для врахування під час укладення та виконання договорів підряду в будівництві незалежно від джерел фінансування робіт, а також форми власності замовника та підрядника (субпідрядників).
Відповідно до норм пункту 15 Загальних умов №668 у договорі підряду сторони зобов'язані, зокрема, визначити основні параметри (потужність, площа, об'єм тощо), склад та обсяги робіт, які передбачені проектною документацією та підлягають виконанню підрядником, інші показники, що характеризують предмет договору.
Згідно з пунктом 17 Загальних умов №668 невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду.
Також, відповідно до пункту 83 Загальних умов фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду.
Відповідно до пункту 84 Загальних умов №668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат). Щомісячний розподіл коштів для перехідних об’єктів будівництва щороку узгоджується сторонами у визначені договором підряду строки.
Водночас, моніторингом встановлено, що при укладенні договору №1 від 18.11.2022 відсутній відповідний план фінансування робіт як невід’ємна частина цього договору, а графік виконання робіт (Додаток №2 до договору) не містить інформації щодо дати початку та закінчення в розрізі видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду, чим недотримано вимог пунктів 15, 17, 83 та 84 Загальних умов №668 та, відповідно, частини першої статті 41 Закону при укладанні договору за результатами проведеної процедури закупівлі.
Період усунення порушень:
09.02.2023 16:36 - 24.02.2023 00:00
Дата публікації висновку:
09.02.2023 16:36
Оскарження висновку в суді
Опис:
Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні базується на принципах, згідно з якими ніхто не може бути вимушений робити те, що не передбачено законодавством. Крім того, органи ДАСУ та їх посадові особи зобов’язані діяти тільки на основі повноважень, які передбачені Конституцією та законами України. А згідно з ч.2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. За таких обставин, висновок Західного офісу Держаудитслужби від 09.02.2023 року про результати моніторингу закупівлі UA-2022-10-18-011550-a щодо закупівлі «Капітальний ремонт частини приміщення за адресою: смт. Підкамінь, вул. Незалежності, 62, для розміщення ЦНАП - Центр Дії Підкамінської селищної ради Львівської області» є необґрунтованим і таким, що прийнято без врахування всіх істотних обставин, а тому підлягає скасуванню, на думку позивача.Висновок оскаржено до суду
Дата публікації:
24.02.2023 17:09
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Причини не можливості усунення порушень. Інформуємо Західний офіс Державної аудиторської служби України, про неможливість усунення порушень за даним Висновком, з огляду на те, що договір не передбачає можливості одностороннього розірвання без порушень його умов сторонами. Вважаємо, порушень з боку учасника в підготовці тендерної пропозиції, та складанні кошторису не було, документи складено у відповідності до умов тендерної документації та ЗУ «Про публічні закупівлі».
Разом з тим повідомляємо Західний офіс Державної аудиторської служби України, про проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо з відповідальними особами вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону при заповненні документів, що оприлюднюються відповідно до Закону; вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі; вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону, вимог частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону – при складанні тендерної документації, вимог частини шістнадцятої статті 29 Закону – при розгляді тендерних пропозицій учасників, норм частини першої статті 41 Закону при укладанні договору про закупівлі, а також вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації та документів у випадках, визначених Законом.
Розірвання договору в односторонньому порядку з нашого боку, завдасть шкоди майновим інтересам як переможця торгів, так і інтересам замовника. Отже даний договір знаходиться в процесі виконання, та не може бути розірваним без нанесення фінансової шкоди сторонам.
Дата публікації звіту:
16.02.2023 17:49
Запити/Пояснення
Номер:
02e8a4cb70a94300b1f34d7d2e722d04
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
18.01.2023 10:11
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.01.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-10-18-011550-a, яка проводилась Підкамінською селищною радою Львівської області (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
0c818721800f4c33accc77af280a7c09
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
27.01.2023 14:45
Опис:
1)Обґрунтування необхідності закупівлі даного виду робіт – замовник здійснює закупівлю даного виду робіт, оскільки вони за своїми якісними та технічними характеристиками найбільше відповідатиме вимогам та потребам замовника.
Визначення очікуваної вартості проєктних та проєктно-вишукувальних робіт проводиться з урахуванням видів та обсягів робіт, що планується закупити. Відповідно до «ЗВЕДЕНИЙ КОШТОРИСНИЙ РОЗРАХУНОК ВАРТОСТІ ОБ’ЄКТА БУДІВНИЦТВА» затвердженого 09.08.2022р «Капітальний ремонт частини приміщення за адресою: смт. Підкамінь, вул. Незалежності, 62, для розміщення ЦНАП - Центр Дії Підкамінської селищної ради Львівської області»
2) https://pidkaminska-gromada.gov.ua/news/1674657769/ В тексті Постанови повсякчас трапляються слова, спільнокореневі слову «рекомендація», і спеціальний Закон не покладає обов’язку оприлюднювати інформацію про доцільність та розрахунок очікуваної вартості процедури закупівлі, отже замовник не зобов'язаний оприлюднювати таку інформацію