-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
- 1
Електрична енергія за кодом ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія
Завершена
3 000 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
60d3c05a93414399a54b1a9c8ca016aa
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-12-05-000052
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.12.2022 00:00
Період моніторингу:
05.12.2022 12:54 - 27.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
05.12.2022 Одеса № 285
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 02.12.2022.
Начальник Наталія СТОЯНОВА
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 05.12.2022 № 285
Витяг
з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4 5
34 UA-2022-10-17-009975-a 17.10.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури) вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання оприлюднення договору про закупівлю встановлено порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання наявності умов застосування переговорної процедури (скорочена) встановлено порушення пункту 3 частини другої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору про закупівлю узгодженій ціні пропозиції учасника при застосуванні переговорної процедури закупівлі, внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 20 грудня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності умов застосування переговорної процедури (скорочена), відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю узгодженій ціні пропозиції учасника при застосуванні переговорної процедури закупівлі, внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунальної установи «Центр фінансування та господарської діяльності закладів та установ системи освіти Малиновського району м. Одеси» (далі – Замовник) на 2022 рік, обґрунтування застосування переговорної процедури (скорочена), повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури), оприлюднене в електронній системі закупівель 17.10.2022, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 17.10.2022 № 116 про намір укласти договір про закупівлю з учасником товариство з обмеженою відповідальністю «ОПЕРАТОР ЕНЕРГІЇ» (далі – ТОВ «ОПЕРАТОР ЕНЕРГІЇ»), укладений договір про закупівлю від 27.10.2022 № 94/22, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю оприлюднені в електронній системі закупівель 08.11.2022 та від 08.12.2022, додаткові угоди від 08.11.2022 № 1 та від 08.12.2022 № 2, пояснення та документи Замовника від 12.12.2022 отримані через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури) вимогам Закону встановлено наступне.
За результатами моніторингу установлено, що 17.10.2022 Замовником оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури) за номером ІD: UA-2022-10-17-009975-a на закупівлю електричної енергії за кодом ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія, очікуваною вартістю 3 000 000,00 гривень.
Зазначена переговорна процедура (скорочена) застосована Замовником відповідно до абзацу четвертого пункту 3 частини другої статті 40 Закону у зв’язку із розірванням договору про закупівлю з вини учасника на строк, достатній для проведення тендера, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі про закупівлю, який розірваний з вини такого учасника.
Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Проте на порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури) відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Так 26.06.2021 набув чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель», яким внесені зміни в тому числі щодо виключення у пункті 8 частини шостої статті 40 Закону слова «з посиланням на».
Таким чином, оприлюднене Замовником повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури) повинно містити саме документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
За результатами аналізу питання оприлюднення договору про закупівлю встановлено наступне.
Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Так, Замовником за результатами проведення цієї переговорної процедури закупівлі укладено договір про закупівлю електричної енергії у постачальника від 27.10.2022 № 94/22 (далі – Договір), відповідно до пункту 13.11. якого невід’ємною частиною Договору є Додатки:
1) № 1 «Заява-приєднання до умов договору закупівлі електричної енергії у постачальника із додатком»;
2) № 2 «Комерційна пропозиція»;
3) № 3 «Обсяги постачання (закупівлі) електричної енергії Споживачу(чем)»;
4) № 4 «Порядок розрахунків».
Замовником 27.10.2022 оприлюднено в електронній системі закупівель зазначений Договір не в повному обсязі, а саме: відсутній додаток до Додатку № 1 та Додатки №№ 2, 3, 4 до Договору, які є його невід’ємною частиною.
Отже, Замовником на порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону не оприлюднено в електронній системі закупівель договір про закупівлю електричної енергії у постачальника від 27.10.2022 № 94/22 та всі додатки до нього протягом трьох робочих днів з дня його укладення в частині додатку до Додатку № 1 та Додатків №№ 2, 3, 4 до Договору, які є його невід’ємною частиною.
За результатами аналізу питання наявності умов застосування переговорної процедури (скорочена) встановлено наступне.
Відповідно до повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури), оприлюдненого в електронній системі закупівель 28.07.2022, переговорна процедура застосована Замовником за умови відповідно до пункту 3 частини другої статті 40 Закону у зв’язку із розірванням договору про закупівлю з вини учасника на строк, достатній для проведення тендера, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі про закупівлю, який розірваний з вини такого учасника.
Відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 17.10.2022 № 116 про намір укласти договір про закупівлю з учасником ТОВ «ОПЕРАТОР ЕНЕРГІЇ» Замовником додатковою угодою від 17.10.2022 з вини учасника розірвано договір про закупівлю електричної енергії у постачальника від 11.01.2022 № 1/22 та узгоджена ціна пропозиції зазначеного учасника при застосуванні переговорної процедури закупівлі становить 3 000 000,00 грн з ПДВ.
Замовник за результатами застосування цієї переговорної процедури уклав з ТОВ «ОПЕРАТОР ЕНЕРГІЇ» Договір на загальну суму 3 000 000,00 грн з ПДВ.
При цьому, відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником договір про закупівлю електричної енергії у постачальника від 11.01.2022 № 1/22 укладено з ТОВ «ОПЕРАТОР ЕНЕРГІЇ» за результатами проведеної процедури відкритих торгів за номером ID: UA-2021-11-16-001043-b на загальну суму 14 989 462,02 грн з ПДВ. Відповідно до додаткової угоди від 17.10.2022 № 1 до договору про закупівлю електричної енергії у постачальника від 11.01.2022 № 1/22 зазначений договір розірвано у зв’язку з неможливістю Постачальником виконувати свої зобов’язання перед Споживачем.
Таким чином, граничний обсяг в розмірі 20 відсотків суми, визначеної в договорі про закупівлю електричної енергії у постачальника від 11.01.2022 № 1/22, який розірваний з вини учасника ТОВ «ОПЕРАТОР ЕНЕРГІЇ», на яку Замовник може застосувати переговорну процедуру з умови відповідно до пункту 3 частини другої статті 40 Закону, становить 2 997 892,404 грн (14 989 462,02*0,2).
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 08.12.2022 щодо перевищення Замовником при застосуванні переговорної процедури закупівлі (скорочена) обсягу у розмір 20 відсотків суми, визначеної в договорі про закупівлю електричної енергії у постачальника від 11.01.2022 № 1/22, який розірваний з вини учасника ТОВ «ОПЕРАТОР ЕНЕРГІЇ», Замовником надано пояснення, що при розміщенні оголошення була допущена технічна помилка, але додатковою угодою № 1 до укладеного договору від 27.10.2022 № 94/22, сума договору була зменшена на 514 288,10 грн. та склала 2 485 711,80 грн.
Проте, надані Замовником пояснення та документи не підтверджують допущення технічної помилки при розміщенні в електронній системі закупівель оголошення за номером ID: UA-2022-10-17-009975-a та не спростовують факту перевищення при проведенні цієї переговорної процедури (скорочена) обсягу у розмірі 20 відсотків суми, визначеної в договорі про закупівлю електричної енергії у постачальника від 11.01.2022 № 1/22, який розірваний з вини учасника ТОВ «ОПЕРАТОР ЕНЕРГІЇ», оскільки Замовником узгоджено ціну пропозиції учасника закупівлі у сумі 3 000 000,00 грн з ПДВ як під час проведення переговорів (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 17.10.2022 № 116), так і у договорі про закупівлю електричної енергії у постачальника від 27.10.2022 № 94/22 – 428 571 кВт*год за ціною 7,000007 грн з ПДВ/1 кВт*год на загальну суму 3 000 000,00 грн з ПДВ. При цьому, додатковою угодою від 08.11.2022 № 1 до Договору зменшено суму Договору на 514 288,20 грн внаслідок зменшення ціни за одиницю товару до 5,80 грн з ПДВ/1 кВт*год без зміни обсягу товару, а не через усунення технічної помилки при оприлюдненні оголошення.
Таким чином, Замовником на порушення пункту 3 частини другої статті 40 Закону застосовано переговорну процедуру закупівлі на умовах, не передбачених законом, в частині перевищення обсягу у розмірі 20 відсотків суми, визначеної в договорі про закупівлю, який розірваний з вини учасника ТОВ «ОПЕРАТОР ЕНЕРГІЇ».
Період усунення порушень:
20.12.2022 16:50 - 04.01.2023 00:00
Дата публікації висновку:
20.12.2022 16:50
Запити/Пояснення
Номер:
932857df4660448ca654d5e77f4a8458
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
08.12.2022 09:58
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.12.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
1. Яким чином Замовник може обґрунтувати відповідність оприлюдненого повідомлення про намір укласти договір про закупівлю пункту 8 частини 6 статті 40 Закону, тоді як в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір про закупівлю відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури (скорочена)?
Звертаємо Вашу увагу, що 26.06.2021 набув чинності Закон України про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель, яким внесені зміни в тому числі щодо виключення у пункті 8 частини шостої статті 40 Закону слова «з посиланням на».
Таким чином оприлюднене Замовником повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити саме документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури (скорочена).
2. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо застосування переговорної процедури (скорочена) за даним предметом закупівлі з підстави: «розірвання договору про закупівлю з вини учасника на строк, достатній для проведення тендера, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі про закупівлю, який розірваний з вини такого учасника», тоді як відповідно до даних електронної системи закупівель встановлено, що обсяг переговорної процедури (скорочена) складає 3 000 000,00 грн, що перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі про закупівлю, який розірваний з вини такого учасника (14 989 462,02 грн)?
3. Чому Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено договір про закупівлю електричної енергії у постачальника від 27.10.2022 № 94/22 (далі – Договір) не з усіма додатками, які відповідно до пункту 13.11 Договору є його невід’ємною частиною, а саме: відсутні Додаток № 2 «Комерційна частина», Додаток № 3 «Обсяги постачання (закупівлі) електричної енергії Споживачу(чем)», Додаток № 4 «Порядок розрахунків»? Просимо надати зазначені додатки до Договору.
4. Чи вносились Замовником зміни до Договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 Закону, окрім тих, що оприлюднені в електронній системі закупівель? У разі внесення відповідних змін до Договору, просимо надати усі додаткові угоди до Договору.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
cfbd3d084b2148ac959128b9836e9bba
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
12.12.2022 09:45
Опис:
ПОЯСНЕННЯ
на запит ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Одеська обл.)
в межах проведення моніторингу процедури закупівлі UA-2021-12-06-003842-b
КУ Центр фінансування та господарської діяльності закладів та установ системи освіти Малиновського району м. Одеси (надалі Замовник) уважно розглянула запит начальника відділу контролю у сфері закупівель ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Одеська обл.) Світлани САМОКІШ від 05 грудня 2022 року про надання пояснень. За результатами розгляду повідомляємо наступне.
1.Яким чином Замовник може обґрунтувати відповідність оприлюдненого повідомлення про намір укласти договір про закупівлю пункту 8 частини 6 статті 40 Закону, тоді як в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір про закупівлю відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури (скорочена)?
Відповідь Замовника:
Замовником була застосована переговорна процедура з такої підстави:
Застосування переговорної процедури: п.3 ч.2 ст.40 Закону України "Про публічні закупівлі": розірвання договору про закупівлю з вини учасника на строк, достатній для проведення тендера, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі про закупівлю, який розірваний з вини такого учасника, а саме, у зв'язку з неможливістю постачальником виконати свої зобов'язання перед Споживачем за договором, через неможливість постачати електричну енергію за ціною, встановленою в договорі, у зв'язку із значним коливанням середньозваженої ціни РДН на ринку "на добу вперед" на електроенергію в бік збільшення.
Додатковою угодою №1від 17.11.2022 до Договору від 11.01.2022 № 1/22 договір розірвано(https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-11-16-001043-b0)
2. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо застосування переговорної процедури (скорочена) за даним предметом закупівлі з підстави: «розірвання договору про закупівлю з вини учасника на строк, достатній для проведення тендера, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі про закупівлю, який розірваний з вини такого учасника», тоді як відповідно до даних електронної системи закупівель встановлено, що обсяг переговорної процедури (скорочена) складає 3 000 000,00 грн, що перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі про закупівлю, який розірваний з вини такого учасника (14 989 462,02 грн)?
Відповідь Замовника.
Замовником, при розміщенні оголошення, була допущена технічна помилка, але додатковою угодою № 1 до укладеного договору від 27.11.2022 № 94/22, сума договору була зменшена на 514288,10 грн. та склала 2485711,80 грн.
3. Чому Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено договір про закупівлю електричної енергії у постачальника від 27.10.2022 № 94/22 (далі – Договір) не з усіма додатками, які відповідно до пункту 13.11 Договору є його невід’ємною частиною, а саме: відсутні Додаток № 2 «Комерційна частина», Додаток № 3 «Обсяги постачання (закупівлі) електричної енергії Споживачу(чем)», Додаток № 4 «Порядок розрахунків»? Просимо надати зазначені додатки до Договору.
Відповідь Замовника.
Всі додатки оприлюднені.
4. Чи вносились Замовником зміни до Договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 Закону, окрім тих, що оприлюднені в електронній системі закупівель? У разі внесення відповідних змін до Договору, просимо надати усі додаткові угоди до Договору.
Відповідь Замовника.
Всі зміни до Договору опубліковані.