• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт котельні Закладу загальної середньої освіти та дошкільної освіти І-ІІ ступенів с. Руданці Новояричівської селищної ради Львівського району Львівської області»

Завершена

2 416 089.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 080.45 UAH
Номер: 3dd5d6c55cdb4946b893910b5444f307
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-02-21-000028
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.02.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 21.02.2023 15:53 - 15.03.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 21.02.2023 № 59 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 21.02.2023 № 59 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-10-03-009157-a 03.10.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТзОВ «АБЕЛІТ ПЛЮС» встановлено порушення вимог пунктів 1 та 2 частини першої статті 31 Закону. Крім того, при укладанні договору про закупівлю недотримано вимог пунктів 83 та 84 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 та, відповідно, частини першої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, відповідності тендерної документації вимогам Закону, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору вимогам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог пунктів 1 та 2 частини першої статті 31 Закону у встановленому законодавством порядку, а саме вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, письмово звернутися до ТОВ «АБЕЛІТ ПЛЮС» щодо розірвання договору. Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону при оприлюдненні інформації про закупівлі, а також норм частини першої статті 41 Закону і пунктів 83 та 84 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 – при укладенні договорів підряду. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 13 березня 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VІІІ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору вимогам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту Новояричівської селищної ради (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-10-03-002384-a), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокольне рішення (протокол) від 27.10.2022 щодо продовження строку розгляду тендерної пропозиції, тендерну пропозицію ТОВ «АБЕЛІТ ПЛЮС», опубліковане повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у документах тендерної пропозиції ТОВ «АБЕЛІТ ПЛЮС» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про намір укласти договір №31/10 від 31.10.2022, повідомлення про намір укласти договір, опубліковані переможцем тендеру після аукціону документи та інформацію, договір №16/11-1 від 16.11.2022, додаткові угоди №1 від 16.11.2022, №2 від 19.12.2022, №3 від 30.12.2022 до вказаного договору, опубліковані під час моніторингу Замовником інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю. Згідно з умовами пункту 1 частини 3.1 розділу 3 тендерної документації Замовника тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються у тендерній документації, зокрема з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (надається згідно з розділом 1 Додатку №1 до тендерної документації). У розділі 1 Додатку №1 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо підтвердження кваліфікації працівників спеціаліст(а)ів, що відповідатиме(уть) за охорону праці, документом встановленого законодавством взірця (шляхом подання сканованих з оригіналу копій посвідчень та протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань), що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, які чинні на дату кінцевого строку подання пропозицій, а саме: учасник повинен надати чинні документи з перевірки знань спеціалістів із правил безпеки систем газопостачання, правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском, правил пожежної безпеки, правил охорони електричних мереж. При цьому, відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 19 жовтня 2022 року. Слід зазначити, що відповідно до п.1.4. Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 №15, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 лютого 2005 року за № 231/10511 (далі – Типове положення №15) працівники, які залучаються до виконання робіт підвищеної небезпеки або там, де є потреба в професійному доборі, повинні щорічно проходити спеціальне навчання з охорони праці. При цьому, у пункті 4.1 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці посадові особи та інші працівники, безпосередньо зайняті на роботах, зазначених у Переліку робіт з підвищеною небезпекою, затвердженому наказом Держнаглядохоронпраці України від 26.01.2005 № 15 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України від 15.02.2005 №232/10512, та Переліку робіт, де є потреба у професійному доборі, затвердженому наказом МОЗ та Держнаглядохоронпраці України від 23.09.94 №263/121 і зареєстрованому Міністерством юстиції України 25.01.95 з №18/554 (далі - роботи підвищеної небезпеки), проходять спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці. Проведеним моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «АБЕЛІТ ПЛЮС» у складі тендерної пропозиції надано витяг з протоколу №21-43/6 про проходження 05.02.2021 навчання та перевірки знань Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів (НПАОП 40.1-1.28-98), Закону України «Про пожежну безпеку» (ЗППБ), Правил охорони електричних мереж (ПОЕМ, 1997р.), Правил безпечної роботи з інструментом і пристроями (НПАОП 0.00-1.71-13), Правила улаштування електроустановок (ПУЕ, 2008р.), Правила експлуатації електрозахисних засобів (НПАОП 40.1-1.07-01) працівником учасника Швецем А.А. (головний інженер). Також, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «АБЕЛІТ ПЛЮС» міститься посвідчення №21/02-36, видане Швецю А.А. про допуск до роботи на електроустановках напругою до і вище 1000 В за результатами перевірки знань з охорони праці (файл «Кваліфікація спеціалістів з охорони праці.pdf»). У зазначених вище документах вказано дату останньої перевірки знань – 05.02.2021 та визначено дату наступної перевірки знань – 05.02.2022. Таким чином, надане у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «АБЕЛІТ ПЛЮС» посвідчення про проходження працівником Швецем А.А. навчання та перевірки знань з перевірки знань із правил пожежної безпеки та правил охорони електричних мереж є нечинним на дату кінцевого строку подання пропозицій (19.10.2022), чим недотримано вимог Розділу 1 Додатку №1 до тендерної документації Замовника при підтвердженні учасником його відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід». Відповідно до норм пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону. Однак, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «АБЕЛІТ ПЛЮС», яким не підтверджено його відповідність кваліфікаційному критерію відповідно до тендерної документації Замовника, а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір. Відповідно до умов пункту 3.7.2. частини 3.7 розділу 3 тендерної документації для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі пропозиції до закупівлі повинен надати, зокрема, розрахунок договірної ціни; зведений кошторисний розрахунок; пояснювальну записку; локальний кошторис (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу); підсумкову відомість ресурсів; розрахунок загальновиробничих витрат; проект календарного графіку виконання робіт. При цьому відповідно до пункту 3.4. Проєкту договору, що міститься у Додатку №5 до тендерної документації, договірна ціна робіт обґрунтовується відповідно до чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво», затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281 з усіма змінами і доповненнями (далі – Настанова №281) та згідно інших діючих нормативно-кошторисних документів. У частині 5.1 розділу 5 тендерної документації, а також у п.3.1 та п.3.2 Проєкту договору (Додаток №5 до тендерної документації) визначено, що договірна ціна, що пропонується згідно предмету закупівлі у цілому, за умовами торгів є твердою. Так, визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) регламентовано у Розділі V Настанови №281. У пункті 5.31 Розділу V Настанови №281 визначено, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: стадії проектування; виду будівництва; технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; тривалості будівництва; способів фінансування будівництва; виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Одночасно, відповідно до норм пункту 5.31 Розділу V Настанови №281 зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів, при цьому за твердої договірної ціни – в розмірі до 1,5%. Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що у наданому у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «АБЕЛІТ ПЛЮС» розрахунку договірної ціни та пояснювальній записці до зведеного кошторисного розрахунку (файл «Кошторисна документація Руданці ТК.rar») включено кошти на покриття ризиків всіх учасників будівництва у розмірі 2,4%, що не відповідає нормам пункту 5.31 Розділу V Настанови №281, чим недотримано умов пункту 3.4. Проєкту договору (Додаток №5 до тендерної документації) та пункту 3.7.2. частини 3.7 розділу 3 тендерної документації Замовника. Відповідно до норм пункту 2 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Проте, на порушення пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «АБЕЛІТ ПЛЮС», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір. Згідно з частиною першою статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до пункту 83 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва), фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. У пункті 84 вказаних Загальних умов визначено, що план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат). Однак, проведеним моніторингом встановлено, що укладений Замовником з ТОВ «АБЕЛІТ ПЛЮС» договір №16/11-1 від 16.11.2022 (в тому числі з врахуванням внесених до нього змін щодо строків виконання робіт) не містить плану фінансування будівництва, складеного на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат), чим недотримано вимог пунктів 83 та 84 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668, та, відповідно, частини першої статті 41 Закону. Відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін. Проведеним моніторингом встановлено, що Замовником додаткову угоду №3 від 30.12.2022 та повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю такою додатковою угодою, опубліковано в електронній системі закупівель лише 05.01.2023, тобто з порушенням (перевищенням) терміну, встановленого Законом, чим порушено вимогу пункту 11 частини першої статті 10 Закону.
Період усунення порушень: 13.03.2023 15:37 - 28.03.2023 01:00
Дата публікації висновку: 13.03.2023 15:37

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: У відповідь на висновок про результати моніторингу закупівлі від 13 березня 2023 р. повідомляємо наступне: З метою усунення виявлених порушень, Замовником прийнято рішення про розірвання Договору №16/11-1 від 16.11.2022 р. На даний час Замовник вживає заходів щодо розірвання договору, зокрема, шляхом надсилання до Підрядника письмового повідомлення щодо дострокового припинення зобов’язань за вищезазначеним договором за взаємною згодою. Інформація про припинення зобов’язань за договором підряду №16/11-1 від 16.11.2022 р. буде оприлюднена на веб – порталі Уповноваженого органу згідно із вимогами чинного законодавства.
Дата публікації звіту: 20.03.2023 15:17

Запити/Пояснення