-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Будівельні роботи по об’єкту «Реконструкція будівлі на проспекті Свободи, 22-А, під відділення № 7 комунального некомерційного підприємства «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф міста Києва» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у Подільському районі» (Код ДК 021:2015 - 45454000-4 Реконструкція) (продовження робіт)
Завершена
74 745 783.90
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 373 728.91 UAH
мін. крок: 0.5% або 373 728.91 UAH
Номер:
26dbf741b52d423ca22738ee8e73d2cc
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-29-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.11.2022 00:00
Період моніторингу:
29.11.2022 16:03 - 21.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
29.11.2022 № 292
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
4. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
5. Відділу моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
6. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
від 29.11.2022 № 292
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
9 UA-2022-09-22-008566-a 22.09.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення частини 11 статті 29 та пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII.
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 грудня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 22.09.2022 б/н (далі – ТД), тендерну пропозицію ТОВ «АБСОЛЮТ-КЛІМАТ» (далі – Переможець), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14.10.2022 № 2-вт-уо, повідомлення про намір укласти договір від 14.10.2022, договір від 02.11.2022 № 172/22-11, відповіді Замовника на запити органу державного фінансового контролю від 02.12.2022 та від 05.12.2022.
У ході проведення моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції Переможця вимогам законодавства та умовам тендерної документації.
Відповідно до підпункту 1.1. пункту 1 Додатку 1 до ТД на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій Замовник установлює вимогу щодо надання учасником довідки у довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази Учасника, яке необхідне для виконання робіт.
На виконання зазначеної вище вимоги, Переможець у складі своєї тендерної пропозиції надає Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази Учасника, яке необхідне для виконання робіт від 03.10.2022 № 06/01 (далі – Довідка МТБ), у якій зазначає 24 найменування власного обладнання, необхідного йому для виконання робіт за технічним завданням.
Аналізом документів розміщених на веб порталі Уповноваженого органу, встановлено, що відповідно до пунктів 75, 82, 84, 87, 90 Дефектного акту № 2 необхідно виконати роботи з свердління кільцевими алмазними свердлами з застосуванням охолоджувальної рідини /води/ в залізобетонних конструкціях горизонтальних та вертикальних отворів, глибиною 200 мм, діаметром 20/160мм. Зазначені вище роботи виконуються окремим обладнанням – установкою алмазного буріння (свердління), однак у наданій Переможцем Довідці МТБ вищевказане обладнання не зазначено.
Аналогічно, відповідно до пункту 1 Дефектного акту № 37 та пункту 6 Дефектного акту № 38 необхідно виконати роботи з розроблення ґрунту з навантаженням на автомобілі-самоскиди екскаваторами одноковшовими дизельними на пневмоколісному ходу з ковшом місткістю 0,25 м3 група ґрунтів 2 /при глибинi котлована до 3м, незалежно вiд об'єму котлована або його площi, а також засипки ґрунту екскаваторами одноковшовими дизельними на пневмоколісному ходу з ковшом мiсткiстю 0,25 м3, група ґрунтів 1. Однак, автомобілі-самоскиди та екскаватори одноковшеві дизельні на пневматичному ходу відсутні у Довідці МТБ.
Також, відповідно до пункту 5 Дефектного акту № 37 та пункту 7 Дефектного акту № 38 необхідно виконати роботи з ущільнення ґрунту пневматичними трамбівками, група ґрунтів 1, 2, однак, вищевказане обладнання відсутнє у Довідці МТБ.
Відповідно до пункту 1 Дефектного акту № 38 необхідно виконати роботи з розроблення ґрунту у відвал екскаваторами «драглайн» або «зворотна лопата» з ковшом місткістю 0,25 м3, група ґрунтів 2, траншей прямокутного перерiзу. Проте, зазначені машини відсутні у Довідці МТБ, яку надає Переможець.
Відповідно до пункту 5 Дефектного акту № 44 необхідно виконати роботи з перевезення лісоматеріалів транспортом загального призначення з напівпричепом на відстань 30 км, при цьому, необхідні для виконання зазначених робіт машини та механізми не вказані у Довідці МТБ.
Таким чином, зважаючи на викладене вище, Переможець не підтвердив відповідність кваліфікаційному критерію наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, адже не зазначив у Довідці МТБ обладнання, машини та механізми, які необхідні для виконання робіт у відповідності до технічного завдання (дефектних актів), чим не виконав вимогу встановлену у підпункті 1.1. пункту 1 Додатку 1 до ТД.
Слід зазначити, що Переможець у складі своєї пропозиції надає довідку від 03.10.2022 № 01/10/22, у якій повідомляє про незалучення субпідрядних організацій до виконання робіт, що є предметом закупівлі, в жодних обсягах.
Зважаючи на викладене вище, Переможець не підтвердив свою відповідність кваліфікаційному критерію наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, адже надані документи не свідчать про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, яке необхідне для виконання робіт, зазначених у технічному завданні Замовника.
Крім того, відповідно до пункту 3 Додатку 1 до ТД, Замовник висуває вимогу щодо підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Так, відповідно до підпункту 3.1.-3.3. пункту 3 Додатку 1 до ТД, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: довідку про виконання Учасником аналогічних договорів (не менше трьох); аналогічні договори з усіма невід’ємними частинами до них, зазначені в довідці, згідно з вимогами п.3.1, а також акт(-и) приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в (далі – Акти КБ-2в) та Довідка(-и) про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за формою КБ-3 (далі – Довідки КБ-3), що підтверджують виконання кожного наданого аналогічного договору в повному обсязі.
На виконання зазначених вище вимог, Переможець надає довідку про виконання аналогічних договорів від 03.10.2022 № 06/09/03, у якій зазначає, як аналогічні, договори від 14.09.2018 № 294, від 22.09.2020 та від 17.03.2020 № ГП-ЯК-03-172/20, а також надає копії аналогічних договорів (з усіма невід’ємними частинами до них), акти виконаних робіт КБ-2в та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за формою КБ-3.
Так, відповідно до наданого аналогічного договору від 17.03.2020 № ГП-ЯК-03-172/20, загальна вартість договору (з урахування додаткової угоди № 3) становить 17 878 389,72 гривень. Переможцем надано Довідки КБ-3 на загальну суму 17 878 389,72 гривень, при цьому Акти КБ-2в надано на загальну суму 13 721 663,56 гривень, чим не підтвердження виконання договору у повному обсязі.
Аналогічно, відповідно до наданого аналогічного договору від 14.09.2018 № 294, загальна вартість договору (з урахуванням додаткової угоди № 5 та звіту про виконання договору про закупівлю оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу (процедура закупівлі за номером ID: UA-2018-07-27-000921-a) становить 14 177 653,26 гривень, однак Переможцем надано Довідку КБ-3, яка свідчить про виконання договору на загальну суму 16 149 845,68 гривень, а також Акти КБ-2в до даного договору на загальну суму 16 149 845,68 гривень, що також прямо суперечить наданій та оприлюдненій інформації щодо договору від 14.09.2018 № 294.
Відповідно до підпункту 3.3 пункту 3 Додатку 1 до ТД, Замовник наголошує, що у випадку невідповідності суми договору та довідки(-ок) про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за формою КБ-3, Актів приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в, учасник повинен надати письмове пояснення у довільній формі щодо невідповідності сум.
Однак, надавши суперечливі відомості у документах стосовно аналогічних договорів, Переможець не надав Замовнику письмові пояснення щодо невідповідності сум аналогічних договорів до Актів КБ-2в та Довідок КБ-3, чим не виконав вимоги пункту 3 Додатку 1 до ТД, та не підтвердив свою відповідність кваліфікаційному критерію наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Відповідно до частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону № 922-VIII.
Враховуючи вищевикладене, в порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «АБСОЛЮТ-КЛІМАТ» у зв’язку з тим, що учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону № 922-VIII, а уклав з ним Договір на суму 74 490 000,00 гривень.
Вищевказане призвело до порушення частини 11 статті 29 Закону № 922-VIII відповідно до якої у разі відхилення тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію/ пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею.
Період усунення порушень:
22.12.2022 14:50 - 06.01.2023 00:00
Дата публікації висновку:
22.12.2022 14:50
Оскарження висновку в суді
Опис:
05.01.2023 Замовником подано до Київського окружного адміністративного суду позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-09-22-008566-a від 22.12.2022.
Дата публікації:
05.01.2023 18:45
Дата відкриття провадження:
08.03.2023 00:00
Номер відкриття провадження:
№ 320/5230/23
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
ff0a600160144baeafc8bd87d644cf88
Назва:
Запит про надання інформації
Дата опублікування:
30.11.2022 08:36
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.12.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предметом якої є будівельні роботи по об’єкту «Реконструкція будівлі на проспекті Свободи, 22-А, під відділення № 7 комунального некомерційного підприємства «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф міста Києва» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у Подільському районі» (Код ДК 021:2015 - 45454000-4 Реконструкція) (продовження робіт), замовником якої є Комунальне підприємство «Інженерний центр» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Замовник), (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-09-22-008566-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба у отриманні пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
2. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якій розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
ec06b9e8c4b949d4b94a33dfef9d0a2c
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
02.12.2022 11:20
Опис:
У комунальному підприємстві «Інженерний центр» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – КП «Інженерний центр») розглянуто запит Північного офісу Держаудитслужби від 30.11.2022 щодо надання пояснень у межах проведення моніторингу процедури закупівлі - Будівельні роботи по об’єкту «Реконструкція будівлі на проспекті Свободи, 22-А, під відділення № 7 комунального некомерційного підприємства «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф міста Києва» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у Подільському районі» (Код ДК 021:2015 - 45454000-4 Реконструкція) (продовження робіт)» (ID: UA-2022-09-22-008566-a) та надаються наступні пояснення.
Відповідно до положень частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
При цьому відповідно до частини першої статті 253 Цивільного кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язано його початок.
З огляду на викладене, для обчислення перебігу строків необхідно керуватися Цивільним кодексом України, який закріплює загальні положення щодо правильного обчислення строків та визначення початку перебігу строку, а також Законом, в якому визначаються строки, перебіг яких починається після настання певної події, з якою пов’язаний її початок. У такому разі перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язаний її початок, та вважається першим днем для вчинення певної дії, яка має юридичне значення.
Даний запит Північного офісу Держаудитслужби опубліковано у електронній системі закупівель 30.11.2022.
Тобто, перебіг процесуального строку для надання Замовником відповіді починається з наступного дня після оприлюднення органом державного фінансового контролю запиту, з урахуванням офіційних вихідних днів.
Відтак, з урахуванням вимог Цивільного кодексу України, Закону України «Про публічні закупівлі», останнім робочим днем для надання відповіді являється 05.12.2022.
Щодо надання пояснень на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість по даній закупівлі.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до розробленого у відповідності до вимог державних будівельних норм і правил та затвердженого у встановленому порядку проєкту «Реконструкція будівлі на проспекті Свободи, 22-А, під відділення № 7 комунального некомерційного підприємства «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф міста Києва» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у Подільському районі», який пройшов комплексну експертизу, про що отримано експертний звіт (позитивний) щодо розгляду проєктної документації на будівництво за робочим проєктом ТОВ «Центр комплексних експертиз проектів» №529/КЕ/2021 від 12.11.2021 (додається).
Відповідно до рішення Київської міської ради від 09.12.2021 № 3703/3744 «Про внесення змін до Програми економічного і соціального розвитку міста Києва на 2021-2023 роки» (додається) по головному розпоряднику бюджетних коштів – Департаменту охорони здоров’я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), КП «Інженерний центр», як замовнику, було передбачено видатки для фінансування робіт по об’єкту «Реконструкція будівлі на проспекті Свободи, 22-А, під відділення № 7 комунального некомерційного підприємства «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф міста Києва» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у Подільському районі».
Очікувана вартість робіт з капітального ремонту, реконструкції та реставрації визначається з урахуванням Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» відповідно до розробленої та затвердженої проєктної документації.
Відтак, ґрунтуючись на експертному звіті та на зведеному кошторисному розрахунку вартості об’єкта будівництва, була визначена очікувана вартість робіт за предметом закупівлі.
Таким чином, на підставі вищевикладеного, враховуючи наявне фінансування та необхідність виконання робіт з реконструкції будівлі на проспекті Свободи, 22-А, під відділення № 7 комунального некомерційного підприємства «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф міста Києва» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у Подільському районі для створення належних умов надання медичних послуг, підвищення комфортності перебування для пацієнтів та покращення матеріально-технічної бази, була запланована та проведена вищезазначена закупівля.
Щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі повідомляємо наступне.
Відповідно до положень пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 р. № 710 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1266) передбачений обов’язок головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктів господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Відповідно до пункту 38 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України одержувач бюджетних коштів – суб’єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету.
Так, у відповідності до вимог Бюджетного кодексу України КП «Інженерний центр» являється саме одержувачем бюджетних коштів.
Підсумовуючи вищевикладене та враховуючи той факт, що КП «Інженерний центр» не є бюджетною установою та як наслідок розпорядником бюджетних коштів та беручи до уваги вимоги пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів», КП «Інженерний центр» не відноситься до суб’єктів, які зобов’язані обов’язково оприлюднювати на офіційному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розмір бюджетного призначення, очікувану вартість предмета закупівлі.
Номер:
9d1befeed6264f43a7f517c94faa09f2
Назва:
Запит про надання інформації
Дата опублікування:
05.12.2022 10:59
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.12.2022 00:00
Опис:
Прошу надати позитивний експертний звіт.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
a01f380a086240eaba3bcfeec7aa51ca
Назва:
Аргументовані заперечення до висновку
Дата опублікування:
29.12.2022 19:49
Опис:
Аргументовані заперечення до висновку
Комунальне підприємство «Інженерний центр» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Замовник) в порядку частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» повідомляє про наступне.
22 грудня 2022 року за результатами моніторингу процедури закупівлі UA-2022-09-22-008566-a Північним офісом Держаудитслужби в електронній системі закупівель було оприлюднено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - Висновок), який затверджено заступником начальника Стецов Євгеном Олександровичем.
Відповідно до зазначеного висновку, у ході проведення моніторингу Держаудитслужбою встановлено невідповідність тендерної пропозиції Переможця вимогам законодавства та умовам тендерної документації (надалі - ТД).
Замовник не погоджується із вищезазначеним висновком та надає дані аргументовані заперечення до нього, які полягають у наступному.
Відповідно до підпункту 1.1. пункту 1 Додатку 1 до ТД на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій Замовник установлює вимогу щодо надання учасником довідки у довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази Учасника, яке необхідне для виконання робіт.
На виконання зазначеної вище вимоги, Переможець у складі своєї тендерної пропозиції надає Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази Учасника, яке необхідне для виконання робіт від 03.10.2022 № 06/01 (далі – Довідка МТБ), у якій зазначає 24 найменування власного обладнання, необхідного йому для виконання робіт за технічним завданням.
Аналізом документів розміщених на веб порталі Уповноваженого органу, Північним офісом Держаудитслужби встановлено, що відповідно до пунктів 75, 82, 84, 87, 90 Дефектного акту № 2 необхідно виконати роботи з свердління кільцевими алмазними свердлами з застосуванням охолоджувальної рідини / води/ в залізобетонних конструкціях горизонтальних та вертикальних отворів, глибиною 200 мм, діаметром 20/160мм. Зазначені вище роботи виконуються окремим обладнанням – установкою алмазного буріння (свердління), однак у наданій Переможцем Довідці МТБ вищевказане обладнання не зазначено.
Аналогічно, відповідно до пункту 1 Дефектного акту № 37 та пункту 6 Дефектного акту № 38 необхідно виконати роботи з розроблення ґрунту з навантаженням на автомобілі-самоскиди екскаваторами одноковшовими дизельними на пневмоколісному ходу з ковшом місткістю 0,25 м3 група ґрунтів 2 /при глибинi котлована до 3м, незалежно вiд об'єму котлована або його площi, а також засипки ґрунту екскаваторами одноковшовими дизельними на пневмоколісному ходу з ковшом мiсткiстю 0,25 м3, група ґрунтів 1. Однак, автомобілі-самоскиди та екскаватори одноковшеві дизельні на пневматичному ходу відсутні у Довідці МТБ.
Також, відповідно до пункту 5 Дефектного акту № 37 та пункту 7 Дефектного акту № 38 необхідно виконати роботи з ущільнення ґрунту пневматичними трамбівками, група ґрунтів 1, 2, однак, вищевказане обладнання відсутнє у Довідці МТБ.
Відповідно до пункту 1 Дефектного акту № 38 необхідно виконати роботи з розроблення ґрунту у відвал екскаваторами «драглайн» або «зворотна лопата» з ковшом місткістю 0,25 м3, група ґрунтів 2, траншей прямокутного перерiзу. Проте, зазначені машини відсутні у Довідці МТБ, яку надає Переможець.
Відповідно до пункту 5 Дефектного акту № 44 необхідно виконати роботи з перевезення лісоматеріалів транспортом загального призначення з напівпричепом на відстань 30 км, при цьому, необхідні для виконання зазначених робіт машини та механізми не вказані у Довідці МТБ.
Таким чином, на думку Держаудитслужби, Переможець не підтвердив відповідність кваліфікаційному критерію наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, адже не зазначив у Довідці МТБ обладнання, машини та механізми, які необхідні для виконання робіт у відповідності до технічного завдання (дефектних актів), чим не виконав вимогу встановлену у підпункті 1.1. пункту 1 Додатку 1 до ТД.
Однак, звертаємо увагу, що Замовник не передбачав конкретний перелік обладнання та матеріально-технічної бази, наявність яких необхідно підтвердити учаснику, а надав право самостійно визначати яку саме техніку буде ними залучено для виконання всього комплексу робіт, передбачених технічним завданням.
Тобто, ТД не містить вимог щодо надання довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази Учасника (додаток № 1 до тендерної документації) відповідно до технічного завдання.
Отже, надана Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази Учасника, повністю відповідає вимогам тендерної документації в цій частині.
Крім того, відповідно до пункту 3 Додатку 1 до ТД, Замовник висуває вимогу щодо підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Так, відповідно до підпункту 3.1.-3.3. пункту 3 Додатку 1 до ТД, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: довідку про виконання Учасником аналогічних договорів (не менше трьох); аналогічні договори з усіма невід’ємними частинами до них, зазначені в довідці, згідно з вимогами п.3.1, а також акт(-и) приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в (далі – Акти КБ-2в) та Довідка(-и) про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за формою КБ-3 (далі – Довідки КБ-3), що підтверджують виконання кожного наданого аналогічного договору в повному обсязі.
У висновку зазначено, що на виконання зазначених вище вимог, Переможець надає довідку про виконання аналогічних договорів від 03.10.2022 № 06/09/03, у якій зазначає, як аналогічні, договори від 14.09.2018 № 294, від 22.09.2020 та від 17.03.2020 № ГП-ЯК-03-172/20, а також надає копії аналогічних договорів (з усіма невід’ємними частинами до них), акти виконаних робіт КБ-2в та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за формою КБ-3.
Так, відповідно до наданого аналогічного договору від 17.03.2020 № ГП-ЯК-03-172/20, загальна вартість договору (з урахування додаткової угоди № 3) становить 17 878 389,72 гривень. Переможцем надано Довідки КБ-3 на загальну суму 17 878 389,72 гривень, при цьому Акти КБ-2в надано на загальну суму 13 721 663,56 гривень, чим на думку Держаудитслужби не підтвердженно виконання договору у повному обсязі.
Відповідно до підпункту 3.3 пункту 3 Додатку 1 до ТД, Замовник наголошує, що у випадку невідповідності суми договору та довідки(-ок) про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за формою КБ-3, Актів приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в, учасник повинен надати письмове пояснення у довільній формі щодо невідповідності сум.
Однак, оскільки сума договору від 17.03.2020 № ГП-ЯК-03-172/20 відповідає сумі довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за формою КБ-3, переможець не був зобов’язаний надавати будь-які пояснення з даного приводу. Крім того, сума Актів КБ-2в вирахувана Держаудитслужбою некоректно, що не може бути підставою для зазначених тверджень.
Аналогічно, на думку Держаудитслужби, відповідно до наданого аналогічного договору від 14.09.2018 № 294, загальна вартість договору (з урахуванням додаткової угоди № 5 та звіту про виконання договору про закупівлю оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу (процедура закупівлі за номером ID: UA-2018-07-27-000921-a) становить 14 177 653,26 гривень, однак Переможцем надано Довідку КБ-3, яка свідчить про виконання договору на загальну суму 16 149 845,68 гривень, а також Акти КБ-2в до даного договору на загальну суму 16 149 845,68 гривень, що також прямо суперечить наданій та оприлюдненій інформації щодо договору від 14.09.2018 № 294.
Зазначаємо, що Відповідно до додаткової угоди № 5 до договору № 294 від 14.09.2018р. сума робіт становить 14 177 653,26 гривень на 2019 рік, без врахування суми виконаних робіт у розмірі 1 972 192,42 на 2018 рік, відповідно до додаткової угоди № 2.
Отже, загальну сума договору від 14.09.2018 № 294, з урахуванням додаткових угод №№ 2, та 5 становить 16 149 845,68 гривень.
Таким чином, переможець підтвердив свою відповідність кваліфікаційному критерію наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Не зважаючи на наведене, провідний державний аудитор прийшла до висновку, що з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
При цьому, Замовник вважає за необхідне зазначити, що захід реагування у вигляді зобов`язання розірвати укладений договір, що наразі виконується, є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу корупційним діям і зловживанням. При цьому, зауваження Держаудитслужби зводяться до тверджень щодо відсутності документів та інформації, які замовник не вимагав. Тобто, орган державного фінансового контролю вдається до нехтування пропорційністю своїх вимог відносно до стверджуваних «порушень».
Конституційний Суд України у рішенні від 25.01.2012 №3-рп/2012 (справа №1-11/2012) зазначив, що одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності, який серед іншого означає, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватися на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею. Додержання принципу пропорційності означає необхідність дотримання балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване відповідне рішення.
Органом державного фінансового контролю не проаналізовано наслідків стверджуваних ним порушень в кореспонденції із результатами закупівлі, заходами, які вимагається вчинити Замовнику, їх співмірність та пропорційність, істотність та адекватність.
Враховуючи вищевикладене, Замовник вважає, що при проведенні процедури закупівлі відсутні ознаки порушення законодавства, а висновок від 22 грудня 2022 року за результатами моніторингу процедури закупівлі UA-2022-09-22-008566-a Північного офісу Держаудитслужби є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.