• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Будівельні роботи по об’єкту «Реконструкція будівлі на проспекті Свободи, 22-А, під відділення № 7 комунального некомерційного підприємства «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф міста Києва» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у Подільському районі» (Код ДК 021:2015 - 45454000-4 Реконструкція) (продовження робіт)

Завершена

74 745 783.90 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 373 728.91 UAH
Номер: 26dbf741b52d423ca22738ee8e73d2cc
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-11-29-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 29.11.2022 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 29.11.2022 16:03 - 21.12.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 29.11.2022 № 292 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 4. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 5. Відділу моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 6. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин. Начальник Олександр КАРАБАНОВ Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби від 29.11.2022 № 292 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 9 UA-2022-09-22-008566-a 22.09.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 93) 391-39-85, mendelmo33@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення частини 11 статті 29 та пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII. За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 20 грудня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 22.09.2022 б/н (далі – ТД), тендерну пропозицію ТОВ «АБСОЛЮТ-КЛІМАТ» (далі – Переможець), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14.10.2022 № 2-вт-уо, повідомлення про намір укласти договір від 14.10.2022, договір від 02.11.2022 № 172/22-11, відповіді Замовника на запити органу державного фінансового контролю від 02.12.2022 та від 05.12.2022. У ході проведення моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції Переможця вимогам законодавства та умовам тендерної документації. Відповідно до підпункту 1.1. пункту 1 Додатку 1 до ТД на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій Замовник установлює вимогу щодо надання учасником довідки у довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази Учасника, яке необхідне для виконання робіт. На виконання зазначеної вище вимоги, Переможець у складі своєї тендерної пропозиції надає Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази Учасника, яке необхідне для виконання робіт від 03.10.2022 № 06/01 (далі – Довідка МТБ), у якій зазначає 24 найменування власного обладнання, необхідного йому для виконання робіт за технічним завданням. Аналізом документів розміщених на веб порталі Уповноваженого органу, встановлено, що відповідно до пунктів 75, 82, 84, 87, 90 Дефектного акту № 2 необхідно виконати роботи з свердління кільцевими алмазними свердлами з застосуванням охолоджувальної рідини /води/ в залізобетонних конструкціях горизонтальних та вертикальних отворів, глибиною 200 мм, діаметром 20/160мм. Зазначені вище роботи виконуються окремим обладнанням – установкою алмазного буріння (свердління), однак у наданій Переможцем Довідці МТБ вищевказане обладнання не зазначено. Аналогічно, відповідно до пункту 1 Дефектного акту № 37 та пункту 6 Дефектного акту № 38 необхідно виконати роботи з розроблення ґрунту з навантаженням на автомобілі-самоскиди екскаваторами одноковшовими дизельними на пневмоколісному ходу з ковшом місткістю 0,25 м3 група ґрунтів 2 /при глибинi котлована до 3м, незалежно вiд об'єму котлована або його площi, а також засипки ґрунту екскаваторами одноковшовими дизельними на пневмоколісному ходу з ковшом мiсткiстю 0,25 м3, група ґрунтів 1. Однак, автомобілі-самоскиди та екскаватори одноковшеві дизельні на пневматичному ходу відсутні у Довідці МТБ. Також, відповідно до пункту 5 Дефектного акту № 37 та пункту 7 Дефектного акту № 38 необхідно виконати роботи з ущільнення ґрунту пневматичними трамбівками, група ґрунтів 1, 2, однак, вищевказане обладнання відсутнє у Довідці МТБ. Відповідно до пункту 1 Дефектного акту № 38 необхідно виконати роботи з розроблення ґрунту у відвал екскаваторами «драглайн» або «зворотна лопата» з ковшом місткістю 0,25 м3, група ґрунтів 2, траншей прямокутного перерiзу. Проте, зазначені машини відсутні у Довідці МТБ, яку надає Переможець. Відповідно до пункту 5 Дефектного акту № 44 необхідно виконати роботи з перевезення лісоматеріалів транспортом загального призначення з напівпричепом на відстань 30 км, при цьому, необхідні для виконання зазначених робіт машини та механізми не вказані у Довідці МТБ. Таким чином, зважаючи на викладене вище, Переможець не підтвердив відповідність кваліфікаційному критерію наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, адже не зазначив у Довідці МТБ обладнання, машини та механізми, які необхідні для виконання робіт у відповідності до технічного завдання (дефектних актів), чим не виконав вимогу встановлену у підпункті 1.1. пункту 1 Додатку 1 до ТД. Слід зазначити, що Переможець у складі своєї пропозиції надає довідку від 03.10.2022 № 01/10/22, у якій повідомляє про незалучення субпідрядних організацій до виконання робіт, що є предметом закупівлі, в жодних обсягах. Зважаючи на викладене вище, Переможець не підтвердив свою відповідність кваліфікаційному критерію наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, адже надані документи не свідчать про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, яке необхідне для виконання робіт, зазначених у технічному завданні Замовника. Крім того, відповідно до пункту 3 Додатку 1 до ТД, Замовник висуває вимогу щодо підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Так, відповідно до підпункту 3.1.-3.3. пункту 3 Додатку 1 до ТД, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: довідку про виконання Учасником аналогічних договорів (не менше трьох); аналогічні договори з усіма невід’ємними частинами до них, зазначені в довідці, згідно з вимогами п.3.1, а також акт(-и) приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в (далі – Акти КБ-2в) та Довідка(-и) про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за формою КБ-3 (далі – Довідки КБ-3), що підтверджують виконання кожного наданого аналогічного договору в повному обсязі. На виконання зазначених вище вимог, Переможець надає довідку про виконання аналогічних договорів від 03.10.2022 № 06/09/03, у якій зазначає, як аналогічні, договори від 14.09.2018 № 294, від 22.09.2020 та від 17.03.2020 № ГП-ЯК-03-172/20, а також надає копії аналогічних договорів (з усіма невід’ємними частинами до них), акти виконаних робіт КБ-2в та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за формою КБ-3. Так, відповідно до наданого аналогічного договору від 17.03.2020 № ГП-ЯК-03-172/20, загальна вартість договору (з урахування додаткової угоди № 3) становить 17 878 389,72 гривень. Переможцем надано Довідки КБ-3 на загальну суму 17 878 389,72 гривень, при цьому Акти КБ-2в надано на загальну суму 13 721 663,56 гривень, чим не підтвердження виконання договору у повному обсязі. Аналогічно, відповідно до наданого аналогічного договору від 14.09.2018 № 294, загальна вартість договору (з урахуванням додаткової угоди № 5 та звіту про виконання договору про закупівлю оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу (процедура закупівлі за номером ID: UA-2018-07-27-000921-a) становить 14 177 653,26 гривень, однак Переможцем надано Довідку КБ-3, яка свідчить про виконання договору на загальну суму 16 149 845,68 гривень, а також Акти КБ-2в до даного договору на загальну суму 16 149 845,68 гривень, що також прямо суперечить наданій та оприлюдненій інформації щодо договору від 14.09.2018 № 294. Відповідно до підпункту 3.3 пункту 3 Додатку 1 до ТД, Замовник наголошує, що у випадку невідповідності суми договору та довідки(-ок) про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за формою КБ-3, Актів приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в, учасник повинен надати письмове пояснення у довільній формі щодо невідповідності сум. Однак, надавши суперечливі відомості у документах стосовно аналогічних договорів, Переможець не надав Замовнику письмові пояснення щодо невідповідності сум аналогічних договорів до Актів КБ-2в та Довідок КБ-3, чим не виконав вимоги пункту 3 Додатку 1 до ТД, та не підтвердив свою відповідність кваліфікаційному критерію наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Відповідно до частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону № 922-VIII. Враховуючи вищевикладене, в порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «АБСОЛЮТ-КЛІМАТ» у зв’язку з тим, що учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону № 922-VIII, а уклав з ним Договір на суму 74 490 000,00 гривень. Вищевказане призвело до порушення частини 11 статті 29 Закону № 922-VIII відповідно до якої у разі відхилення тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію/ пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею.
Період усунення порушень: 22.12.2022 14:50 - 06.01.2023 00:00
Дата публікації висновку: 22.12.2022 14:50

Оскарження висновку в суді

Опис: 05.01.2023 Замовником подано до Київського окружного адміністративного суду позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-09-22-008566-a від 22.12.2022.
Дата публікації: 05.01.2023 18:45
Дата відкриття провадження: 08.03.2023 00:00
Номер відкриття провадження: № 320/5230/23

Запити/Пояснення