• Переговорна процедура (скорочена)
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Поточний ремонт будівлі харчового блоку з влаштуванням резервного електропостачання в КНП "Дунайська обласна лікарня" Одеської обласної ради" по вул. Телеграфна, 182/1 в м. Ізмаїлі Ізмаїльського району Одеської області

Завершена

1 052 243.00 UAH з ПДВ
Номер: 60b930c054a0479888f7dbc8641bd548
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-12-05-000049
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 05.12.2022 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 05.12.2022 12:30 - 27.12.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 05.12.2022 Одеса № 285 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 02.12.2022. Начальник Наталія СТОЯНОВА Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 05.12.2022 № 285 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення 1 2 3 4 31 UA-2022-09-16-008976-a 16.09.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Адреса: Ukraine, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 48) 705-51-89, il_krasiy@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури (скорочена) вимогам Закону встановлено порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону. За результатами аналізу питання своєчасності оприлюднення договору про закупівлю встановлено порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства встановлено порушення частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі (скорочена), своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору узгодженій ціні пропозиції учасника при застосуванні переговорної процедури закупівлі (скорочена), своєчасності оприлюднення внесених змін до істотних умов договору про закупівлю, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 23 грудня 2022 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі (скорочена), відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури (скорочена) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору узгодженій ціні пропозиції учасника при застосуванні переговорної процедури закупівлі (скорочена), внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Дунайська обласна лікарня» Одеської обласної ради» (далі – Замовник) на 2022 рік, обґрунтування застосування переговорної процедури (скорочена), повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури закупівлі (скорочена), оприлюднене в електронній системі закупівель 16.09.2022, протокол проведення переговорів між Замовником та товариством з обмеженою відповідальністю «ПІВДЕНБУД-М» (далі – ТОВ «ПІВДЕНБУД-М») від 16.09.2022, б/н, дефектний акт на ремонтні роботи від 07.09.2022, зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва, договір від 27.09.2022 № 151-Н (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору, додаткова угода до Договору від 13.10.2022 № 1, пояснення та документи на запит Південного офісу Держаудитслужби, отримані 15.12.2022 через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури (скорочена) вимогам Закону встановлено наступне. За результатами моніторингу установлено, що 16.09.2022 Замовником оприлюднено повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури (скорочена) за номером ІD: UA-2022-09-16-008976-a за предметом закупівлі: Поточний ремонт будівлі харчового блоку з влаштуванням резервного електропостачання в КНП «Дунайська обласна лікарня» Одеської обласної ради» по вул. Телеграфна, 182/1 в м. Ізмаїлі Ізмаїльського району Одеської області (ДК 021:2015: 45450000-6: Інші завершальні будівельні роботи), очікуваною вартістю 1 052 243,00 грн з ПДВ, відповідно до якого Замовником укладено Договір з ТОВ «ПІВДЕНБУД-М». Зазначена переговорна процедура (скорочена) застосована відповідно до пункту 3 частини другої статті 40 Закону як виняток у разі: якщо у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендера. Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 12.12.2022 щодо відсутності експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, Замовником 15.12.2022 оприлюднено в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначено, що робота харчоблоку лікарні на межі зупинки і потребує прийняття екстрених мір по ремонту мережі водопостачання, водовідведення та енергозабезпечення будівлі та недопущення зриву забезпечення харчуванням хворих, які знаходяться на лікуванні, а також бійців територіальної оборони, яким лікарня готує харчування за домовленістю згідно Договору б/н від 08.04.2022. Також, надано лист Замовника від 07.09.2022 № 477, який надіслано до Департаменту економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації щодо надання дозволу на проведення даної закупівлі. В листі зазначено про аварійну ситуацію харчоблоку лікарні та потреби проведення термінових робіт для забезпечення харчування хворих, які знаходяться на лікуванні, а також бійців територіальної оборони. Проте на порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури (скорочена) відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Так, 26.06.2021 набув чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель», яким внесені зміни, в тому числі щодо виключення у пункті 8 частини шостої статті 40 Закону слова «з посиланням на». Таким чином, оприлюднене Замовником повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури (скорочена) повинно містити саме документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. За результатами аналізу питання своєчасності оприлюднення договору про закупівлю встановлено наступне. Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Відповідно до пункту 17.1. Договору невід’ємною частиною Договору є Договірна ціна (Додаток № 1). На запит Південного офісу Держаудитслужби від 12.12.2022 щодо відсутності в електронній системі закупівель додатку до Договору, Замовником 15.12.2022 надано пояснення, в якому зазначено, що додаток до Договору не завантажено помилково. Крім того, відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14.12.2022 № 214 додаток до Договору оприлюднено в електронній системі закупівль 14.12.2022. Отже на порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовником не оприлюднено додаток № 1 до Договору (Договірна ціна) протягом трьох робочих днів з дня укладення Договору, а оприлюднено лише на 56 робочий день з дня укладення Договору. За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства встановлено наступне. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовник за результатами переговорної процедури (скорочена) уклав з ТОВ «ПІВДЕНБУД-М» Договір. Відповідно до пункту 3.1. вартість робіт визначається на основі договірної ціни, що є невід’ємною частиною Договору (Додаток № 1) і складає 1 052 243,00 грн з ПДВ. Вид договірної ціни: тверда. Відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником 14.10.2022 оприлюднено повідомлення про внесення змін до Договору та додаткову угоду до Договору від 13.10.2022 № 1, згідно з якою внесено зміни до істотних умов договору про закупівлю щодо збільшення суми Договору на 105 224,30 грн у зв’язку з додатковими обсягами робіт та змінами цін на будівельні матеріали на підставі пункту 7 частини п’ятої статті 41 Закону. Відповідно до пункту 7 частини п’ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни. Водночас зміна істотних умов договору про закупівлю у випадках, встановлених частиною п’ятою статті 41 Закону, може здійснюватися саме у разі та у спосіб, що передбачені договором про закупівлю. При цьому порядок зміни умов договору про закупівлю визначається замовником самостійно та з дотриманням законодавства в цілому. Внесення змін до договору про закупівлю у випадках, які передбачені Законом та умовами такого договору, має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 12.12.2022 щодо збільшення загальної суми Договору, Замовником 15.12.2022 оприлюднено в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначено, що в ході виконання робіт було виявлено невідповідність кошторису по фактичному виконанню робіт, а саме: відсутність в кошторисі вартості монтажних робіт по установленню деяких електромонтажних виробів, у зв’язку з чим було погодження збільшення вартості ремонтних робіт з подальшим корегуванням кошторисної документації в проектному інституті та укладанням з Підрядником Додаткової угоди з приведеною до відповідності договірною ціною. Проте, надане Замовником пояснення не підтверджує наявність підстави для збільшення загальної суми Договору відповідно до пункту 7 частини п’ятої статті 41 Закону, оскільки частиною п’ятою статті 41 Закону взагалі не передбачено випадки збільшення загальної суми договору із закупівлі робіт у зв’язку з додатковими обсягами робіт та змінами цін на будівельні матеріали, а також Договором не встановлено саме порядку зміни ціни із зазначеного випадку, обов’язкова наявність якого у договорах про закупівлю визначена пунктом 7 частини п’ятої статті 41 Закону. Таким чином, Замовником додатковою угодою до Договору від 13.10.2022 № 1 внесено зміни до істотних умов Договору в частині збільшення загальної суми Договору, що не відповідає вимогам пункту 7 частини п’ятої статті 41 Закону та умовам Договору.
Період усунення порушень: 26.12.2022 11:24 - 10.01.2023 00:00
Дата публікації висновку: 26.12.2022 11:24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: 2. КНП «ДОЛ» ООР повідомляє: Щодо висновку по моніторингу, нами здійснено такі заходи, а саме: 1.) Заключено Додаткову угоду №2 від 29.12.2022р. на розірвання Додаткової угоди №1 на збільшення суми №151-Н від 27.09.2022р., згідно листа від 27.12.2022р. за №798 щодо заключення ДУ №2 та відшкодування вартості ДУ №1, на проведення «Поточний ремонт будівлі харчового блоку з влаштуванням резервного електропостачання в КНП "Дунайська обласна лікарня" Одеської обласної ради" по вул. Телеграфна, 182/1 в м. Ізмаїлі Ізмаїльського району Одеської області», шляхом застосування переговорної процедури на підставі пункту 3 частини 2 статті 40 Закону, як виняток у разі якщо у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов'язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендера. 2.) Додаткову угоду №2 від 29.12.2022р. та лист з проханням підписати цю додаткову угоду та відшкодувати вартість Додаткової угоди №1 від 16.05.2022р. завантажено до електронної системи. 3.) Суму в розмірі 105224,30грн. відшкодовано згідно платіжного доручення №719 від 29.12.2022р. (скан-копії додаються).
Дата публікації звіту: 30.12.2022 13:08

Запити/Пояснення