-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Відновні роботи (поточний ремонт) дороги по вул. Б. Хмельницького в смт. Івано-Франкове Яворівського району Львівської області
Завершена
915 252.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 576.26 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 576.26 UAH
Номер:
4e453fa7d57c41e697f1c281c6acdda6
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-02-14-000137
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.02.2023 00:00
Період моніторингу:
14.02.2023 15:27 - 08.03.2023 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
14.02.2023 № 48
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 14.02.2023 № 48.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-09-15-009518-a, 15.09.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПП «Рома», визначення вказаного учасника переможцем та укладення з ним договору встановлено порушення вимог пунктів 1 та 3 частини першої статті 31 та частини сьомої статті 33 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, відповідності тендерної документації вимогам Закону, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень вимог пункту1 та пункту 3 частини першої статті 31 та частини сьомої статті 33 Закону у встановленому законодавством порядку, а саме вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ПП «Рома» щодо розірвання договору.
Крім того, вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 лютого 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); відповідності тендерної документації вимогам Закону; розгляду тендерних пропозицій; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Івано-Франківської селищної ради (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-09-15-005206-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію приватного підприємства «Рома» (далі – ПП «Рома»); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про намір укласти договір від 07.10.2022; повідомлення про намір укласти договір; оприлюднені переможцем тендеру після аукціону документи; договір від 27.10.2022 №3д та додаткову угоду від 30.12.2022 №1 до вказаного договору; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Проведеним моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ПП «Рома» завантажено окремі файли, які є недоступними для перегляду (зазначені як конфіденційні документи), а саме: Штатний на 15.09.2022.pdf, J0510407 3 Додаток 4 (ДФ) Відомості про суми нарахованого доходу_ утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору.pdf, J0510407 2 Додаток 4 (ДФ) Відомості про суми нарахованого доходу_ утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору.pdf, J0510407 1 Додаток 4 (ДФ) Відомості про суми нарахованого доходу_ утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору.pdf, J0510107 3 Додаток 1 (Д1) Відомості про нарахування заробітної плати (доходу_ грошового забезпечення) застрахованим особам.pdf, J0510107 2 Додаток 1 (Д1) Відомості про нарахування заробітної плати (доходу_ грошового забезпечення) застрахованим особам.pdf, J0510107 1 Додаток 1 (Д1) Відомості про нарахування заробітної плати (доходу_ грошового забезпечення) застрахованим особам (1).pdf, конфіденційні документи. При цьому зазначено, що така інформація є комерційною таємницею підприємства.
Слід зазначити, що вищевказані документи вимагались Замовником на підтвердження відповідності учасників встановленим в тендерній документації кваліфікаційним критеріям (Розділ №2 «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Додатку №1 до тендерної документації).
Відповідно до абзацу першого частини другої статті 28 Закону під час розкриття тендерних пропозицій автоматично розкривається вся інформація, зазначена в тендерних пропозиціях учасників, крім інформації, зазначеної в абзаці другому цієї частини, та формується список учасників у порядку від найнижчої до найвищої запропонованої ними ціни/приведеної ціни.
Згідно з абзацом другим частини другої статті 28 Закону не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі що містить персональні дані.
При цьому, відповідно до норм абзацу другого частини другої статті 28 Закону конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Однак, в тендерній пропозиції учасника ПП «Рома» після аукціону вищезазначені файли з документами, які вимагались Замовником на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію відповідно до статті 16 цього Закону, не є доступними для перегляду та перевірки (визначені як конфіденційні).
Згідно з нормою пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник процедури закупівлі визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону.
Однак Замовником, на порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону, не відхилено тендерну пропозицію учасника ПП «Рома», а визначено його переможцем.
Відповідно до вимог частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Отже, нормою частини шостої статті 17 Закону імперативно визначено обов’язок переможця надати замовнику, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, документи, які підтверджують відсутність відповідних підстав, визначених відповідними пунктами частини першої та частиною другою цієї статті.
Умовами тендерної документації Замовника (Додаток №4) визначено спосіб підтвердження переможцем відсутності підстав, визначених відповідними пунктами частини першої та частиною другою статті 17 Закону
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що в недотримання вимог частини шостої статті 17 Закону, а також Додатку 4 до тендерної документації Замовника, переможцем тендеру ПП «Рома» у визначений Законом термін не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 8 частини першої статті 17 Закону та частиною другою цієї статті.
Відповідно до частини сьомої статті 33 Закону, у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
Також, відповідно до вимог пункту 3 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Однак, на порушення вимог пункту 3 частини першої статті 31 та частини сьомої статті 33 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця тендеру ПП «Рома», а укладено з ним договір від 27.10.2022 №3д на суму 736 832,40 гривень.
Відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін.
Проведеним моніторингом встановлено, що до укладеного договору від 27.10.2022 №3д було внесено зміни додатковою угодою від 30.12.2022 №1, зокрема, щодо продовження строку дії договору на наступний рік.
Однак, на порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону Замовником укладену додаткову угоду від 30.12.2022 №1 та повідомлення про внесення змін до договору опубліковано в електронній системі закупівель 05.01.2023, тобто з перевищенням встановленого Законом строку (протягом трьох робочих днів з дня внесення змін до договору).
Період усунення порушень:
23.02.2023 16:33 - 10.03.2023 00:00
Дата публікації висновку:
23.02.2023 16:33
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Угоду розірвано
Дата публікації звіту:
06.03.2023 16:44
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionPublicDisclosure: Відсутній механізм
- corruptionAwarded: Так
Опис:
Договір розірвано
Дата публікації:
17.03.2023 15:20
Запити/Пояснення
Номер:
4c2c504e4172437e8c25456c5dda732d
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
16.02.2023 14:07
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.02.2023 00:00
Опис:
Дата: 16.02.2023
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-09-15-009518-a, яка проводилась Івано-Франківською селищною радою (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування бюджетних призначень, розміру очікуваної вартості предмета закупівель, його технічних та якісних характеристик?
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Відповідно до частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, а також копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Надати відповідну інформацію чи було надано переможцем тендеру при укладанні договору відповідні документи про підтвердження права підписання договору про закупівлю та копію ліцензій або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності (з обов’язковим долученням до пояснення відповідних підтверджуючих документів)?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
b72c8f7906b845abae81fa3e03429f65
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
20.02.2023 16:35
Опис:
Пояснення