-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Гранули паливні з деревини – пелети (Код ДК 021:2015: 09110000-3 Тверде паливо).
Торги відмінено
2 820 000.00
UAH без ПДВ
Номер:
1ced98d3eb8a4cacb6930e3a551b938d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-12-30-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.12.2022 00:00
Період моніторингу:
30.12.2022 11:05 - 21.01.2023 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
29.12.2022 № 393
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 29.12.2022 № 393.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-09-14-011325-a, 14.09.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання виконання Замовником рішення Органу оскарження встановлено порушення вимог частини двадцять другої статті 18 Закону внаслідок несвоєчасного його виконання.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, надання учасником-переможцем під час проведення переговорів документів щодо підтвердження відсутності підстав для відмови йому в участі у процедурі закупівлі - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
Під час моніторингу Замовником відмінено торги, про що опубліковано відповідну інформацію в електронній системі закупівель 03.01.2023.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 13 січня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); виконання замовником рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження); надання учасником-переможцем під час проведення переговорів документів щодо підтвердження відсутності підстав для відмови йому в участі у процедурі закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального закладу Львівської обласної ради «Винниківська загальноосвітня санаторна школа І-ІІІ ступенів» (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-09-14-002824-a); оприлюднене в електронній системі закупівель обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі; повідомлення про намір укласти договір від 14.09.2022; наявну в електронній системі закупівель інформацію щодо оскарження ФОП Крючковим Артуром Геннадійовичем (далі – ФОП Крючков А.Г.) порядку проведення Замовником процедури закупівлі та винесене Органом оскарження рішення від 27.09.2022 №6028-р/пк-пз за результатами розгляду скарги; опубліковану під час моніторингу відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю; рішення уповноваженої особи від 28.10.2022 №28/10-01.
З врахуванням розгляду Органом оскарження скарги ФОП Крючкова А.Г. від 16.09.2022 №UA-2022-09-14-011325-a.a1 та прийняття відповідного рішення за результатами такого розгляду (рішення від 27.09.2022 №6028-р/пк-пз), моніторинг щодо питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження, не проводився.
Відповідно до частини четвертої статті 40 Закону за результатами проведених переговорів з учасником (учасниками) процедури закупівлі замовник приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Проведеним моніторингом встановлено, що відповідно до оприлюдненого повідомлення про намір укласти договір від 14.09.2022 Замовником за результатами проведених переговорів прийнято рішення про укладання договору з ФОП Гребенюком Сергієм Миколайовичем.
Водночас, скаржником ФОП Крючковим А.Г. 16.09.2022 подано скаргу до Органу оскарження щодо скасування рішення про визначення переможця та намір укласти договір з ФОП Гребенюком Сергієм Миколайовичем.
За результатами розгляду вищевказаної скарги Органом оскарження винесено рішення від 27.09.2022 №6028-р/пк-пз (дата публікації рішення – 29.09.2022), яким Замовника було зобов'язано відмінити процедуру закупівлі за ID: UA-2022-09-14-011325-a.
Відповідно до частини двадцять другої статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Крім того, за нормами частини двадцять третьої вищезазначеної статті Закону рішення органу оскарження може бути оскаржене суб’єктом оскарження, замовником до окружного адміністративного суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, протягом 30 днів з дня його оприлюднення в електронній системі закупівель.
Отже, у разі прийняття рішення Органу оскарження від 27.09.2022 Замовник, на виконання вимог частини двадцять другої статті 18 Закону, повинен був відмінити переговорну процедуру закупівлі UA-2022-09-14-011325-a не пізніше 30.10.2022.
Водночас, відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації станом на дату прийняття рішення про проведення моніторингу (30.12.2022) по закупівлі за ID: UA-2022-09-14-011325-a процедура перебувала у статусі «Підготовка угоди» та не була відмінена.
Рішення уповноваженої особи Замовника від 28.10.2022 №28/10-01 про відміну переговорної процедури закупівлі опубліковано лише 03.01.2023.
В опублікованому під час моніторингу поясненні на запит органу державного фінансового контролю Замовник зазначив, зокрема, що уповноваженою особою було прийнято рішення про відміну даної закупівлі, проте виставити рішення на сайті уповноваженого органу не було можливості, оскільки після подачі скарги дана процедура була заблокована.
Крім того, у поясненні вказано, що після розблокування процедури майданчиком рішення було оприлюднено. На даний час рішення розміщене на сайті уповноваженого органу.
Згідно з пунктом 2 частини восьмої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства щодо закупівель.
Крім того, відповідно до частини сімнадцятої статті 18 Закону у разі усунення замовником порушень, зазначених у скарзі, замовник протягом одного робочого дня з моменту усунення порушення повинен повідомити про це орган оскарження та розмістити підтвердження в електронній системі закупівель.
Однак, документального підтвердження щодо повідомлення Органу оскарження про усунення порушень, а також неможливості оприлюднення у встановлений законом термін рішення уповноваженої особи від 28.10.2022 №28/10-01 Замовником до моніторингу не представлено.
Таким чином, проведеним моніторингом встановлено, що на порушення вимог частини двадцять другої статті 18 Закону Замовником у визначений термін не було виконано рішення Органу оскарження від 27.09.2022. Протокол №28/10-01 від 28.10.2022 містить лише рішення уповноваженої особи щодо відміни закупівлі. Фактично процедуру закупівлі відмінено лише під час моніторингу (03.01.2023).
Період усунення порушень:
13.01.2023 14:12 - 28.01.2023 00:00
Дата публікації висновку:
13.01.2023 14:12
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionCancelled: Так
- other: Відсутній механізм
Опис:
Торги відмінено
Дата публікації:
10.04.2023 11:39
Запити/Пояснення
Номер:
54de743c488043168b7a9c784e4255b2
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
03.01.2023 15:32
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.01.2023 00:00
Опис:
Дата: 03.01.2023
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-09-14-011325-a, яка проводилась Комунальним закладом Львіввської обласної ради «Винниківська загальноосвітня санаторна школа І-ІІІ ступенів» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Зокрема, під час моніторингу досліджується питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення (джерелом фінансування за вказаною процедурою закупівлі є кошти місцевого бюджету), технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
За нормами частини сьомої статті 41 Закону замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
2. Чи укладався Замовником договір за результатами процедури закупівлі UA-2022-09-14-011325-a? У разі укладання – пояснити причини його не опублікування.
Відповідно до норм частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, а також копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо це вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Надати інформацію (з обов’язковим долученням відповідних документів) про те, яким чином переможцем процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю (у випадку його підписання) виконано вимогу частини другої статті 41 Закону щодо надання відповідної інформації та документів під час укладання договору.
За вимогою частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Також, відповідно до частини третьої статті 40 Закону замовник (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої цієї статті) під час проведення переговорів вимагає від учасника (учасників) надати підтвердження про відсутність підстав для відмови йому (їм) в участі у процедурі закупівлі відповідно до частини першої статті 17 цього Закону.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
4. Вказати, чи виконано учасником-переможцем переговорної процедури закупівлі вимогу частини шостої статті 17 Закону щодо надання Замовнику документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. До інформації обов’язково долучити документальне підтвердження виконання переможцем вимог частини шостої статті 17 Закону.
Під час моніторингу встановлено, що згідно з інформацією, розміщеною в електронній системі закупівель, 14.09.2022 оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з ФОП Гребенюком С.М.
Скаржником ФОП Крючков А.Г. 16.09.2022 подано скаргу Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження) щодо скасування рішення про визначення переможця та намір укласти договір з ФОП Гребенюком С.М.
За результатами розгляду вищевказаної скарги Органом оскарження винесено рішення від 27.09.2022 №6028-р/пк-пз (дата публікації рішення – 29.09.2022), яким Замовника було зобов'язано відмінити процедуру закупівлі – «Гранули паливні з деревини – пелети (Код ДК 021:2015:09110000-3 Тверде паливо)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталіь Уповноваженого органу за ID: UA-2022-09-14-011325-a.
Відповідно до частини двадцять другої стаття 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Крім того, за нормами частини двадцять третьої вищезазначеної статті Закону рішення органу оскарження може бути оскаржене суб’єктом оскарження, замовником до окружного адміністративного суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, протягом 30 днів з дня його оприлюднення в електронній системі закупівель.
Отже, у разі прийняття рішення Органу оскарження від 27.09.2022 Замовник повинен був відмінити переговорну процедуру закупівлі
Водночас, відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації по закупівлі за ID: UA-2022-09-14-011325-a процедура перебуває у статусі «Підготовка угоди».
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
5. Надати обгрунтовані пояснення щодо причини невиконання рішення Органу оскарження від 27.09.2022?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
e315ca7ea53e4d499b99fb16ee9b92a8
Назва:
Відповідь по суті поставлених питань.
Дата опублікування:
05.01.2023 15:40
Опис:
Щодо обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначення його очікуваної вартості. Замовник самостійно визначає очікувану вартість предмета закупівлі, зважаючи на його специфіку, з дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), згідно яких закупівлі здійснюють за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка регламентується наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі може здійснюватися різними методами, серед яких зокрема - розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін. Отже, очікувану вартість при проведенні закупівлі послуг по забезпеченню паливними пелетами визначено шляхом проведення моніторингу цін на вказаний вид товару.
Щодо наступних питань.
На виконання Рішення Постійно діючої адміністративної колегії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 6028-р/пк-пз від 27.09.2022
1. Замовник по даній закупівлі ніяких договорів не укладав. Ніяких подальших дій спрямованих на укладення чи виконання договору в т.ч. отримання товару чи проведення платежів не здійснював.
2. Враховуючи те, що укладення договору в зв’язку і на виконання вищевказаного рішення стало неможливим та незаконним, Замовником, документів від переможця процедури на вимоги ст. 41 та 17 ЗУ Про публічні закупівлі не отримувалось.
3. Уповноваженою особою замовника було прийнято рішення про відміну даної закупівлі. Проте виставити рішення на сайті уповноваженого органу не було можливості, оскільки після подачі скарги, дана процедура була заблокована. Після розблокування процедури торговим майданчиком рішення було оприлюднено. На даний час рішення розміщене на сайті уповноваженого органу.