-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
09320000-8 Пара, гаряча вода та пов'язана продукція (виробництво, транспортування, постачання теплової енергії для опалення)
Завершена
599 724.86
UAH з ПДВ
Номер:
ba73ce596db541d6a332c856ff226bf2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-23-000039
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.09.2022 00:00
Період моніторингу:
23.09.2022 14:38 - 15.10.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
23.09.2022 № 38
Чернігів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Ірина БІЛАЗЕРСЬКА
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
від 23.09.2022 № 38
Перелік процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1. UA-2022-09-14-010965-a 14.09.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) встановлено порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю − порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення їх у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 вересня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури), наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державної установи «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №15 (м. Чернігів) Національної поліції України» (далі – Замовник) на 2022 рік, повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) оприлюднене в електронній системі закупівель 14.09.2022, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14.09.2022 № 1 та б/н, договір на виробництво, транспортування, постачання теплової енергії від 20.09.2022 № 1-0013-22, укладений Замовником з Акціонерним товариством «Облтеплокомуненерго».
Відповідно до вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Проте, в порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Період усунення порушень:
27.09.2022 14:46 - 12.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
27.09.2022 14:46
Запити/Пояснення
Номер:
e2329d11e35a4099aea892c335bf7923
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
29.09.2022 09:08
Опис:
Заперечення
до Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі
UA-2022-09-14-010965-a
1. Замовник: Державна установа "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №15 (м.Чернігів) Національної поліції України", 23314959, Україна, Чернігів, м.Чернігів, вул. Лермонтова, 16
2. Процедура закупівлі: Переговорна процедура (скорочена)
3. Предмет закупівлі: ДК 021:2015 09320000-8 Пара, гаряча вода та пов’язана продукція (виробництво, транспортування, постачання теплової енергії для опалення), 599724.86 UAH, 09320000-8, ДК021, 153.804, гігакалорія
4. Час проведення моніторингу: 23-27 вересня 2022 року
5. Виявлені порушення: Відповідно до вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Проте, в порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
За результатами аналізу повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) встановлено порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю − порушень не встановлено.
6. Зобов’язання щодо усунення порушень: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення їх у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Заперечення
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові та організаційні засади здійснення фінансового контролю в Україні, визначені Законом України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні".
Відповідно до статті 2 цього Закону, головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі, діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.
Відповідно до статті 5 вказаного Закону контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України "Про публічні закупівлі" (у редакції, чинній на момент складення оспорюваного висновку) (далі також - «Закон»), проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування.
Підстави для проведення моніторингу публічних закупівель викладені в статті 8 Закону, а саме:
1) дані автоматичних індикаторів ризиків;
2) інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель;
3) повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель;
4) виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель;
5) інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону.
Для аналізу даних, що свідчать про ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, може використовуватися:
інформація, оприлюднена в електронній системі закупівель;
інформація, що міститься в єдиних державних реєстрах;
інформація в базах даних, відкритих для доступу центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
За наявності однієї або декількох таких підстав, які визначено у статті 8 Закону № 922, керівник органу державного фінансового контролю заступник (або уповноважена керівником особа) приймає рішення про початок моніторингу процедури закупівлі за наявності однієї або декількох із таких підстав, та відповідно до частини третьої статті 8 Закону таке рішення оприлюднюється протягом двох робочих днів з дня його прийняття в електронній системі закупівель органом державного фінансового контролю із зазначенням унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель, та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі, а також опису підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі.
Відповідно до частини четвертої статті 8 Закону строк здійснення моніторингу процедури закупівлі не може перевищувати 15 робочих днів з наступного робочого дня від дати оприлюднення повідомлення про початок моніторингу процедури закупівлі в електронній системі закупівель.
Частиною першою статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі" моніторинг закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю).
Відповідно до частин шостої, сьомої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі" за результатами моніторингу закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.
У висновку обов`язково зазначаються:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі;
2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності) та його очікувана вартість;
3) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі;
4) опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі;
5) зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
У висновку може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю.
Якщо за результатами моніторингу закупівлі не виявлено порушень законодавства у сфері публічних закупівель, у висновку зазначається інформація про відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Якщо під час моніторингу, за результатами якого виявлено ознаки порушення законодавства у сфері публічних закупівель, було відмінено тендер чи визнано його таким, що не відбувся, орган державного фінансового контролю зазначає опис порушення без зобов’язання щодо усунення такого порушення.
Відповідно до частини четвертої статті 8 Закону замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Відповідно до абзацу четвертого пункту 2 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі відсутності конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
Пунктом 8 частини восьмої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити, зокрема, таку інформацію:
- обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Аналіз зазначених норм законодавства дає можливість встановити, що повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити саме інформацію з обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, а не самі документи.
Законодавством не конкретизується, які саме документи повинні свідчити про наявність умов для застосування переговорної процедури в частині експертних , нормативних, технічних та інших документів, а отже саме замовник має право визначати, які документи підтверджують умови застосування переговорної процедури закупівлі.
Відповідно до Повідомлення про намір укласти договір, оприлюдненому по цій закупівлі, зазначено наступне обгрунтування застосування переговорної процедури закупівлі:
АТ «Облтеплокомуненерго» входить до числа підприємств, які зазначені у зведеному переліку суб'єктів природних монополій, який у встановленому порядку розміщений на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України (http://www.amc.gov.ua), а також Реєстрі суб'єктів природних монополій у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення, захоронення побутових відходів, що формується національною комісією, яка здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, опублікованому на офіційному веб-сайті НКРЕКП (http://www.nerc.gov.ua). Даний постачальник теплової енергії є організацією, яка має технічну можливість для забезпечення потреб споживача в повному обсязі. Альтернативних постачальників, а також технічних можливостей із забезпечення тепловою енергією іншим шляхом в даний час немає, так як це потребує проведення реконструкції системи теплопостачання, її перепідключення до інших джерела постачання, вкладення значних фінансових ресурсів та довгострокового терміну на реалізацію даного заходу (складання проекту, отримання узгоджень та експертиз у відповідних інстанціях, виконання робіт), що унеможливлює стабільне проведення опалювального періоду. Крім того, мережі, якими поставляється товар, перебуває у користуванні АТ «Облтеплокомуненерго» і тому змінити постачальника немає можливості На підставі викладеного, закупівлю даного товару може бути здійснено лише у певного постачальника, а саме АТ «Облтеплокомуненерго», що у свою чергу означає відсутність конкуренції на відповідному ринку. Отже, ЗАМОВНИК для здійснення закупівлі постачання теплової енергії, відповідно до положень п.2 ч.2 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі», повинен застосувати переговорну процедуру закупівлі з причини відсутності конкуренції, а саме: переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі якщо послуги можуть бути надані виключно певним суб'єктом господарювання за відсутності конкуренції з технічних причин.
Як вбачається з зазначеного обгрунтування воно містить інформацію про зведений перелік суб'єктів природних монополій, який у встановленому порядку розміщений на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України (http://www.amc.gov.ua), а також Реєстрі суб'єктів природних монополій у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення, захоронення побутових відходів, що формується національною комісією, яка здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, опублікованому на офіційному веб-сайті НКРЕКП (http://www.nerc.gov.ua).
Зважаючи на те, що законодавство не містить перелік документів. які повинні підтверджувати умови застосування переговорної процедури закупівлі, нами було визначено достатність даних документів для визнання АТ «Облтеплокомуненерго» переможцем процедури закупівлі.
Законодавство не надає право органу, що здійснює моніторинг, проводити ревізію зазначених документів і встановлювати конкретний перелік документів, які підтверджують умови застосування переговорної процедури закупівлі.
Крім того, перевіряючим органом не встановлено, що зазначені документи не відносяться до документів, які визначають умови для застосування переговорної процедури закупівлі.
Таким чином, порушення законодавства в сфері публічних закупівель, зазначенних у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі від 27.09.2022 року, не підтверджується, Повідомлення про намір укласти договір містить документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Також слід зазначити наступне.
Постановою Верховного Суду України від 26 серпня 2021 року по справі № 280/2494/19 встановлено зокрема наступне.
Верховний Суд зауважує, що системний аналіз приписів статті 7-1 Закону (примітка, номер статті в попередній редакції Закону), а також установлених обставин справи, дозволяє дійти висновку, що з метою виконання вимоги щодо обґрунтованості спірного висновку, відповідачу недостатньо вказати у його змісті на факт відповідного правопорушення. Відповідач зобов`язаний навести опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого(их) за результатами моніторингу закупівлі, а також, у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, окремо зазначити структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якої орган державного фінансового контролю зобов`язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку виявлені порушення, а також зобов`язання щодо їх усунення.
Зміст спірного висновку, який є індивідуально-правовим актом та породжує права і обов`язки для позивача, полягає в тому, щоб "усунути виявлені порушення", встановлені Держаудитслужбою, не відповідає критеріям, встановленим частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Колегія суддів бере до уваги, що норми Закону не передбачають процедури усунення виявлених порушень процедури закупівлі після визначення переможця процедури закупівлі та укладення із ним договору про закупівлю. Отже, після отримання оскаржуваного висновку у позивача була відсутня об`єктивна можливість усунути недоліки, вказані у ньому.
Подібна правова позиція висловлена, зокрема, у постанові Верховного Суду від 28 січня 2021 року у справі № 160/12925/19.
Крім цього, Верховний Суд вважає за необхідне підкреслити, що Європейський суд з прав людини у своїх рішеннях неодноразово підкреслював особливу важливість принципу «належного урядування». Цей принцип передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (дивитися рішення у справах «Беєлер проти Італії» [ВП] (Beyeler v. Italy [GC]), заява № 33202/96, п. 120, ECHR 2000-I, «Онер`їлдіз проти Туреччини» [ВП] (Oneryildiz v. Turkey [GC]), заява № 48939/99, п. 128, ECHR 2004-XII, «Megadat.com S.r.l. проти Молдови» (Megadat.com S.r.l. v. Moldova), заява № 21151/04, п. 72, від 8 квітня 2008 року, і «Москаль проти Польщі» (Moskal v. Poland), заява № 10373/05, п. 51, від 15 вересня 2009 року).
Верховний Суд також зауважує, що зазначивши у висновку про необхідність «усунути порушення законодавства в сфері публічних закупівель», відповідач не конкретизував яких саме заходів має вжити позивач, не визначив спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його нечіткість та невизначеність.
Так, Верховний Суд, зокрема, у постановах від 10 грудня 2019 року у справі №160/9513/18, від 5 березня 2020 року в справі № 640/467/19, від 23 квітня 2020 року у справі №160/5735/19, від 11 червня 2020 року в справі № 160/6502/19, від 12 серпня 2020 року у справі № 160/11304/19, від 21 січня 2021 року у справі №400/4458/19, висловлював правову позицію, що спонукання позивача самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення позивачем чинного законодавства. Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі Замовника для усунення порушень.
Аналіз пункту 18 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює:
- переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
Замовником 15.09.2022 року визначено переможцем процедури закупівлі АТ «Облтеплокомуненерго» в той час як Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі було оприлюднено 27.09.2022 року.
20.09.2022 року між Замовником та АТ «Облтеплокомуненерго» було укладено договір про закупівлю
Зважаючи на те, що норми Закону не передбачають процедури усунення виявлених порушень процедури закупівлі після визначення переможця процедури закупівлі та укладення із ним договору про закупівлю, після оприлюднення зазначеного висновку у Замовника відсутня об`єктивна можливість усунути недоліки, вказані у ньому.
Також Верховний Суд зауважує, що зазначивши у висновку про необхідність «усунути порушення законодавства в сфері публічних закупівель», відповідач не конкретизував яких саме заходів має вжити позивач, не визначив спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його нечіткість та невизначеність.
Аналіз Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі було оприлюднено 27.09.2022 року дає можливість встановити, що перевіряючий орган не конкретизував яких саме заходів має вжити Замовник, не визначив спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його нечіткість та невизначеність.
Тим самим перевіряючий орган спонукає Замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, в свою чергу, це може призвести до нового можливого порушення чинного законодавства. Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі Замовника для усунення порушень.
Слід також зазначити, що відповідно до частин шостої, сьомої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі" у висновку обов`язково повинно бути зазначено зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Аналіз Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі від 27.09.2022 року дає можливість встановити, що Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення їх у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Таким чином переряючий орган встановлює зобов’язання не усунути порушення виявлені під час проведення моніторингу, а зобов’язує Замовника здійснити заходи щодо недопущення їх у подальшому.
Встановлення зобов’язань для Замовника не може визнаватись додатковою інформацією визначеною органом державного фінансового контролю, оскільке це повинна бути саме інформація, а не встановлення зобов’язань.
Ввстановлення зобов’язань про недопущення порушень в подальшому виходить за межі компетенції перевіряючого органу
Таким чином перевіряючий орган виходить за межі повноважень визначених статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі, що є порушенням статті 19 Конституції України оскільки органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення їх у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Зважаючи на викладене просимо роз’яснити, які заходи повинен здійснити Замовник, з урахуванням вищезазначеного, щодо недопущення порушень у подальшому та яку інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів, повинно бути оприлюднено протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку через електронну систему закупівель.