-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Пожежні гідранти підземні та ковери них
Пожежні гідранти підземні та ковери них
Завершена
4 050 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 40 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 40 500.00 UAH
Номер:
201ba34a76fb495f83c5ad3e9c09b80f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-23-000032
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.11.2022 00:00
Період моніторингу:
24.11.2022 11:25 - 16.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
23.11.2022 № 275
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
30 UA-2022-09-06-003131-a 06.09.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «КАСІ-Україна» та ТОВ «ТК Регион Комплект», своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує вжити заходи щодо оприлюднення інформації та відповідних документів на підставі яких Замовник визначив технічні та якісні характеристик предмета закупівлі та розрахував його очікувану вартість, забезпечити недопущення виявлених порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 грудня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Львівського міського комунального підприємства "Львівводоканал" (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи з проведення закупівель від 06.09.2022 №22-30В-1 тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «КАСІ-Україна» (далі – ТОВ «КАСІ-Україна»), та товариства з обмеженою відповідальністю «ТК Регион Комплект» (далі – ТОВ «ТК Регион Комплект»), протокол розкриття тендерних пропозицій від 25.10.2022, повідомлення про намір укласти договір від 25.10.2022, договір про закупівлю (поставку) товарів від 09.11.2022 № 06-1102Т, пояснення на запит Держаудитслужби наданні 05.12.2022 через електрону систему закупівель.
Відповідно до частини першої статті 4 Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель.
При цьому згідно із вимогами пункту 3 частини другої статті 4 Закону річний план закупівель повинен містити інформацію про розмір бюджетного призначення та/або очікувану вартість предмета закупівлі.
Отже перед здійсненням процедури закупівлі замовник зобов’язаний визначити очікувану вартість предмета закупівлі з урахуванням усіх його необхідних технічних, функціональних та якісних характеристики.
Згідно із частиною п’ятою статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 30.11.2022 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання, зокрема, інформації та документів на підставі яких Замовник обґрунтував розмір витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість.
Однак Замовник на порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону не надав через електронну систему закупівель інформацію та відповідні документи на підставі яких розрахував розмір витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість.
Період усунення порушень:
16.12.2022 22:15 - 31.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
16.12.2022 22:15
Оскарження висновку в суді
Опис:
Замовником було подано позов до суду щодо оскарження висновку. Номер провадження буде повідомлено додатково після його відкриття.
Дата публікації:
23.12.2022 15:52
Дата відкриття провадження:
29.12.2022 00:00
Номер відкриття провадження:
П/380/19177/22
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
0c5d37f17e5640e28bc6b4d2825c9c43
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
30.11.2022 21:39
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.12.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «пожежних гідрантів підземних та ковери них» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2022-09-06-003131-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та розраховано його очікувану вартість.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях,та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
6ee908f81b26407ab5d9c9645e9cd63a
Назва:
Відповідь на запит ДАСУ
Дата опублікування:
05.12.2022 13:02
Опис:
Львівське міське комунальне підприємство «Львівводоканал» (надалі – Замовник/підприємство) на підставі статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) надає шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель пояснення (інформацію) на запит по моніторингу відкритих торгів з публікацією англійською мовою на закупівлю «Пожежні гідранти підземні та ковери них», (унікальний номер в електронній системі закупівель - UA-2022-09-06-003131-a) (номер моніторингу в електронній системі закупівель - UA-M-2022-11-23-000032) (надалі – Запит ДАСУ на пояснення).
На виконання запиту Державної аудиторської служби України, Львівське міське комунальне підприємство "Львівводоканал" надає наступні письмові пояснення щодо першого питання:
Відповідно до інформації про початок проведення моніторингу публічної закупівлі UA-M-2022-11-23-000032, яка оприлюднена в електронній системі закупівель, предметом моніторингу є наступні етапи закупівельного процесу:1) Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення; 2)Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка; 3) Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів). Слід зазначити, що етапи розкриття тендерних пропозиції, розгляду, оцінки тендерних пропозицій та укладання/виконання договору про закупівлю не передбачають і не можуть передбачати такого механізму як обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості. В свою чергу, етап планування публічної закупівлі, що врегульований статтею 4 Закону України “Про публічні закупівлі”, не передбачає жодних механізмів або вимог щодо обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості. Інші норми закону також не встановлюють жодних обов’язків до Замовника в частині обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості. Нормативно-правовим актом, що містить згадку про необхідність обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості є постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 “Про ефективне використання державних коштів”. Відповідно до п.4-1 постанови зазначеної постанови головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб`єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів необхідно забезпечити: 1)обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; 2)оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб`єкта управління об`єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб`єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Таким чином, розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на сторінці власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів є обов`язковим саме для головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня) та суб`єктів господарювання державного сектору економіки.
Оскільки, Львівське міське комунальне підприємство "Львівводоканал" здійснювало закупівлю за рахунок коштів від власної господарської діяльності, то відповідно замовник не може бути головним розпорядником бюджетних коштів (розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня). Крім того, Замовник – ЛМКП «Львівводоканал» не є суб’єктом господарювання державного сектору економіки, оскільки відповідно до положень Статуту підприємства, статті 63 Господарського Кодексу України (надалі – ГКУ) Замовник є комунальним підприємством, що діє на основі комунальної власності територіальної громади, тобто згідно до статті 24 ГКУ відноситься до комунального сектора економіки, а отже Львівське міське комунальне підприємство "Львівводоканал" не відноситься до суб’єкта господарювання державного сектору економіки. Таким чином, обов’язок щодо складання та розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі не передбачений для ЛМКП “Львівводоканал”. Ані Конституція України, ані Закон України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), ані постанова Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (надалі – Постанова), ані інші нормативно-правові акти не передбачають та не зобов’язують обґрунтування та оприлюднення замовниками - комунальними підприємствами технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначення його очікуваної вартості. Згідно до абзацу першого статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. На виконання вимог статті 4 Закону Замовником в електронній системі закупівель (https://prozorro.gov.ua) оприлюднений річний план закупівель, який в т.ч. містить очікувану вартість предмета закупівлі (унікальний номер в електронній системі закупівель - UA-P-2022-09-06-000733-c та протокол № 22-30В від 06.09.2022 року про затвердження та оприлюднення річного плану). На виконання вимог статті 10 Закону Замовником в електронній системі закупівель оприлюднене оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою (унікальний номер в електронній системі закупівель - UA-2022-09-06-003131-a), яке в т.ч. на виконання вимог п.4 ч.2 ст.21 Закону містить очікувану вартість предмета закупівлі. Також, при плануванні і визначенні очікуваної вартості закупівлі Замовник враховував методику визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, що розроблені Уповноваженим органом (в т.ч. Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275). Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі в повному обсязі зазначені в Додатку 2 до тендерної документації, яка оприлюднена в електронній системі закупівель в установленому Законом порядку разом із оголошенням про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою. В свою чергу, з метою дотримання принципів публічних закупівель технічні вимоги до предмета закупівлі були сформовані відповідно до необхідних технічних та експлуатаційних характеристик товару, що повинен забезпечити виробничі та технологічні процеси Замовника, а також на виконання Замовником наказу Міністерства внутрішніх справ України №696 від 15 червня 2015 року. Як випливає з матеріалів постанови Верховного Суду від 21.04.2021 у справі № 640/16025/19 Замовник має право вибору конкретної специфікації предмета закупівлі та не обмежений у можливості встановлювати вимоги, які спрямовані на забезпечення задоволення його потреб у продукції з відповідними технічними, якісними та кількісними характеристиками. Звертаємо увагу та наголошуємо, що Замовник діє виключно в межах діючого законодавства України.
Документи, що додаються до пояснення:
1.Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2022-09-06-003131-a.
2.Протокол № 22-30В від 06.09.2022 року про затвердження та оприлюднення річного плану.
3.Протокол №22-30В-1 від 06.09.2022 року про затвердження і оприлюднення тендерної документації.
4.Додаток № 2 (Технічні вимоги) до тендерної документації.