-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Лушпиння соняшника гранульоване (ДК 021:2015: 09110000-3 Тверде паливо)
Кваліфікація
від початку періоду пройшов 771 робочий день
511 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 555.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 555.00 UAH
Номер:
16d2bf622c934e38a8ace3175aa771e0
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-04-06-000007
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.04.2023 00:00
Період моніторингу:
06.04.2023 17:34 - 28.04.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
05.04.2023 № 77
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 05.04.2023 № 77
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
10 UA-2022-09-05-008777-a
05.06.2022 КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ" ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
код ЄДРПОУ 32835966 Інформація, отримана від громадських обєднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель
Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу 4 пункту 2 частини 1 статті 31 Закону №922 в частині невідхилення тендерних пропозицій, строк дії яких закінчився 03.01.2023 року.
За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону №922 порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом відміни процедури закупівлі відкритих торгів відповідно до вимог визначених пунктом 2 частини 1 статті 32 Закону №922 (в редакції, яка діяла на момент проведення процедури закупівлі відкритих торгів) та притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 квітня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про процедуру закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIIІ у редакції яка діяла на момент проведення закупівлі (далі Закон №922), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель
КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ" ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ в інтересах КП Комунального підприємства "Водно-спортивний комбінат" Дніпровської міської ради (далі Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-07-05-003341-b), оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, яка затверджена протокольним рішенням Уповноваженої особи (протокол від 22.09.2022), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, лист замовника-ініціатор процедури закупівлі відкритих торгів про відміну закупівлі від 23.11.2022 №121, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відміну закупівлі від 25.11.2022 № 5, рішення №6789-р/пк-пз від 17.11.2022 та від 14.12.2022 №7397-р/пк-пз Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 12.04.2023.
Відповідно до частини 12 статті 8 Закону моніторинг щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ та викладені у рішеннях №6789-р/пк-пз від 17.11.2022 та від 14.12.2022 №7397-р/пк-пз не проводився.
Моніторингом встановлено, що пунктом 4 розділу ІІІ.«Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника передбачено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. До закінчення цього строку замовник має право вимагати від учасників процедури закупівлі продовження строку дії тендерних пропозицій. Учасник процедури закупівлі має право:- відхилити таку вимогу; - погодитися з вимогою та продовжити строк дії - поданої ним тендерної пропозиції. Пунктом 29 частини першої статті 1 Закону № 922 визначено, що строк дії тендерної пропозиції - установлений замовником у тендерній документації строк, після закінчення якого тендерна пропозиція вважається недійсною та відхиляється. Вимогами частини 8 статті 12 Закону № 922 передбачено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель, Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі. Під час проведення моніторингу встановлено, що інформація про подовження строку дії тендерних пропозицій в електронній системі закупівель не оприлюднювалась та що кінцевий строк подання тендерних пропозицій відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів є 05 жовтня 2022 року. Отже строк дії тендерних пропозицій закінчився 03.01.2023 року. Таким чином, на момент завершення моніторингу тендерні пропозиції учасників є недійсними.
Відповідно до абзацу 4 пункту 2 частини 1 статті 31 Закону №922 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника є такою, строк дії якої закінчився.
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 32 Закону №922 Замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Період усунення порушень:
18.04.2023 16:32 - 03.05.2023 00:00
Дата публікації висновку:
18.04.2023 16:32
Оскарження висновку в суді
Опис:
02.05.2023 року було подано Позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі до Дніпропетровського окружного адмінісративного суду.
Дата публікації:
03.05.2023 14:34
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
3bf7f7a0a66a4ff2992a366392b9a139
Назва:
Питання до пояснення
Дата опублікування:
07.04.2023 11:34
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.04.2023 00:00
Опис:
Питання у файлі
Номер:
e58cc324f5d14d3d9844844258ebba67
Назва:
Відповіді на питання моніторингу
Дата опублікування:
12.04.2023 15:31
Опис:
ЩОДО ПИТАННЯ № 1:
Комунальне підприємство «ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ» Дніпровської міської ради (далі – «КП «ЦЗО» ДМР») під час здійснення публічних закупівель є юридичною особою комунальної власності, яка організовує і проводять тендери та закупівлі за рамковими угодами в інтересах замовників відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі».
КП «ЦЗО» ДМР в своїй діяльності керується Законом України «Про публічні закупівлі», Постановою Кабінету Міністрів України № 1216 від 27.12.2018 «Про особливості створення та діяльності централізованих закупівельних організацій», Рішенням Дніпровської міської ради «Про визначення комунального підприємства «Централізована закупівельна організація» Дніпровської міської ради централізованою закупівельною організацією» від 23.06.2021 № 7/8, Розпорядженням Дніпровського міського голови «Про затвердження порядку взаємодії замовників з Комунальним підприємством «Централізована закупівельна організація» Дніпровської міської ради з питань організації та проведення закупівель» від 29.09.2021 № 6-29/9-р та іншими нормативно-правовими актами.
Пунктом 19 Особливостей створення та діяльності централізованих закупівельних організацій, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 № 1216 визначено перелік основних функцій централізованої закупівельної організації на підставі яких здійснює свою роботу КП «ЦЗО» ДМР.
Згідно з п. 3.1. Порядку взаємодії замовників з Комунальним підприємством «Централізована закупівельна організація» Дніпровської міської ради з питань організації та проведення закупівель, затвердженої Розпорядженням Дніпровського міського голови № 6-29/9-р від 29.09.2021 р. (далі за текстом – «Порядок»): «Замовник самостійно визначає потребу в закупівлі, яку планує передати до ЦЗО, та вносить інформацію про закупівлю у власний річний план закупівель…».
Так, замовником-ініціатором закупівлі – Комунальним підприємством «Водно-спортивний комбінат» Дніпровської міської ради (код ЄДРПОУ 03564217) (далі за текстом – КП «ВСК» ДМР) в річному плані закупівель придбання Лушпиння соняшникового гранульованого передбачено саме за кодом ДК 021:2015:09110000-3 Тверде паливо (ідентифікатор плану закупівлі UA-P-2022-07-05-003341-b).
Проведеним КП «ЦЗО» ДМР аналізом аналогічних закупівель в системі PROZORRO встановлено, що зазвичай закупівля лушпиння соняшникового гранульованого проводиться саме за кодом ДК 021:2015:09110000-3 Тверде паливо, враховуючи те, що товар буде закуповуватись з метою використання його саме в якості палива, а не продукту рослинного походження.
Враховуючи, що саме замовником-ініціатором закупівлі КП «ВСК» ДМР визначається код ДК закупівлі, у КП «ЦЗО» ДМР були відсутні підстави на зміну коду з ДК 021:2015:09110000-3 Тверде паливо на ДК 021:2015:03110000-5 Сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва
Додатково повідомляємо:
Централізовані закупівельні організації здійснюють організацію та проведення тендерів в інтересах замовників (п. 15 Постанови Кабінету Міністрів України № 1216 від 27.12.2018 «Про особливості створення та діяльності централізованих закупівельних організацій»).
«Порядком взаємодії замовників з Комунальним підприємством «Централізована закупівельна організація» Дніпровської міської ради з питань організації та проведення закупівель», затвердженим Розпорядженням Дніпровського міського голови № 6-29/9-р від 29.09.2021, встановлені повноваження КП «ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ» Дніпровської міської ради. Вказаним Порядком, як і іншими чинними нормативними актами не передбачено, що КП «ЦЗО» ДМР має повноваження контролювати, перевіряти або якимось чином впливати (в тому числі і витребовувати будь-які документи чи інформацію, якщо це прямо не передбачена законом) на господарську діяльність Замовників-ініціаторів закупівлі, що встановлено ст.ст. 6, 23 Господарського кодексу України.
ЩОДО ПИТАННЯ № 2:
05.09.2022 Комунальне підприємство «ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ» Дніпровської міської ради оголосило закупівлю UA-2022-09-05-008777-a (предмет закупівлі: Лушпиння соняшника гранульоване (ДК 021:2015: 09110000-3 Тверде паливо) в електронній системі закупівель за веб-посиланням: https://zakupki.prom.ua/gov/tenders/UA-2022-09-05-008777-a в інтересах Комунального підприємства «Водно-спортивний комбінат» Дніпровської міської ради (далі «Замовник-ініціатор»).
Протоколом № 5 від 25.11.2022 Уповноваженої особи зазначена закупівля була відмінена на підставі Листа від 23.11.2022 № 121 (копія надається) від Замовника-ініціатора, керуючись статтями 11, 32 Закону України «Про публічні закупівлі», останній звернувся до КП «ЦЗО» ДМР з проханням відмінити закупівлю UA-2022-09-05-008777-a з підстав, визначених частиною 1 статті 32 Закону, а саме: відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів з заявленими технічними характеристиками».
У відповідь на відміну вказаної закупівлі, Приватним підприємством «ІНВЕСТ АЛЬЯНС» (код ЄДРПОУ 42737308) 04.12.2022 р. було подано Скаргу № 02/12-2 від 02.12.2022 р. до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, в якій ПП «ІНВЕСТ АЛЬЯНС» просило скасувати рішення Замовника про відміну процедури закупівлі з огляду на те, що потреба у закупівлі Замовника-ініціатора не зникала, а, отже, відміна закупівлі є неправомірною.
14.12.2022 р. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – «АМКУ») прийняла Рішення № 7397-р/пк-пз, відповідно до якого КП «ЦЗО» ДМР було зобов’язане скасувати рішення про відміну процедури закупівлі UA-2022-09-05-008777-a «Лушпиння соняшникове гранульоване (ДК 021:2015:09110000-3 Тверде паливо)» з огляду на те, що Замовник не довів та документально не підтвердив правомірність відміни процедури закупівлі з зазначених у Відповіді на скаргу № 04/12 від 09.12.2022 р. підстав.
КП «ЦЗО» ДМР не погодилось з вказаним рішенням АМКУ, з огляду на те, що нормою п. 1 ч. 1 ст. 32 Закону України "Про публічні закупівлі" передбачено право замовника на відміну тендеру у разі відсутності потреби у подальшій закупівлі. На підтвердження факту відсутності потреби у подальшій закупівлі Замовник-ініціатор закупівлі надав Лист від 23.11.2022 № 121.
Оцінка обґрунтованості причин, викладених у вказаному Листі від 23.11.2022 № 121, аналіз змісту мотивації чи її повноти не входить до повноважень АМКУ, про що неодноразово зазначали суди в своїх рішеннях, зокрема, у справі № 640/12037/21.
Додатково зазначаємо, що закупівля будь-яких товарів, робіт або послуг є господарською діяльністю Замовника-ініціатора (КП «ВСК» ДМР), в яку КП «ЦЗО» ДМР, як Замовник закупівель, не може втручатись і будь-яким чином впливати на господарські потреби.
Відповідно до ч. 1 ст. 6 Господарського кодексу України: «Загальними принципами господарювання в Україні є: … заборона незаконного втручання органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб у господарські відносини.»
Ч. 3 ст. 8 Господарського кодексу України встановлює: «Господарська компетенція органів державної влади та органів місцевого самоврядування реалізується від імені відповідної державної чи комунальної установи. Безпосередня участь держави, органів державної влади та органів місцевого самоврядування у господарській діяльності може здійснюватися лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.»
Згідно з п. 4 ст. 23 Господарського кодексу України: «Незаконне втручання органів та посадових осіб місцевого самоврядування у господарську діяльність суб'єктів господарювання забороняється.»
Не погоджуючись з рішенням АМКУ, КП «ЦЗО» ДМР вирішило оскаржити рішення № 7397-р/пк-пз від 14.12.2022 в судовому порядку.
Ст. 27 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює: «…адміністративні справи з приводу оскарження рішень Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вирішуються окружним адміністративним судом, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ».
Відповідно до ч. 23 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Рішення органу оскарження може бути оскаржене суб’єктом оскарження, замовником до окружного адміністративного суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, протягом 30 днів з дня його оприлюднення в електронній системі закупівель.»
Дата публікації вказаного рішення АМКУ в електронній системі закупівель – 19.12.2022 о 10:51.
Відповідно до ч. 1 ст. 120 Кодексу адміністративного судочинства України: «Перебіг процесуального строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язано його початок.»
Отже, строк на оскарження Рішення № 7397-р/пк-пз від 14.12.2022 становив з 20.12.2022 по 18.01.2023.
17.01.2023 КП «ЦЗО» ДМР було подано позовну заяву про визнання протиправним та скасування рішення, зобов’язання вчинити певні дії до Київського окружного адміністративного суду, про що надаємо накладну № 4900098976685 від 17.01.2023, фіскальний чек ФН 3000435179 від 17.01.2023 та опис поштового вкладення від 17.01.2023.
Відповідно до даних трекінгу Укрпошти (роздруківка з офіційного сайту надається), Київський окружний адміністративний суд отримав позовну заяву ще 23.01.2023.
Станом на теперішній час, будь-яка інформація, стосовно поданої позовної заяви, відсутня на порталі «Судова влада» за посиланням: https://court.gov.ua/, жодних ухвал до КП «ЦЗО» ДМР також не надходило, на дзвінки за вказаним номером телефону на сайті суду (за посиланням: https://adm.ko.court.gov.ua/sud1070/pro_sud/contacts/), а саме: (044) 207-80-91, суд не відповідає, на повідомлення, надіслані через офіційну електронну пошту inbox@adm.ko.court.gov.ua, суд також не відповідає.
На офіційному сайті Київського окружного адміністративного суду в розділі «Контакти» за посиланням: https://adm.ko.court.gov.ua/sud1070/pro_sud/contacts/ розміщена інформація про те, що суд за номером +380936556910 має власний акаунт «Telegram». КП «ЦЗО» надіслало лист на вказаний акаунт «Telegram» за номером +380936556910 лист з запитом: «Доброго ранку! Я представник Комунального підприємства «Централізована закупівельна організація» Дніпровської міської ради. 17.01.2023 я подавав позовну заяву, відповідно до даних «Укрпошти», суд отримав позовну заяву 23.01.2023, проте, на сайті «Судова влада» немає інформації щодо позову. Жодної ухвали ми також не отримували. Додзвонитися також не виходить, бо на вказаний номер телефону не відповідають. Підкажіть, будь ласка, як можна дізнатись про рух позовної заяви? Ми писали на електронну пошту, але відповіді так і не отримали. Номер накладної поштового відправлення позовної заяви: 4900098976685. Засоби зв‘язку: 0993416698, електронна пошта: czo.sds@gmail.com».
На вказане повідомлення Київський окружний адміністративний суд відповів КП «ЦЗО» ДМР: «Добрий ранок! У зв*язку з надмірним навантаження реєстрація вхідної кореспонденції затримується, однак судом вживаються всі необхідні заходи для пришвидшення реєстрації. Дякуємо за розуміння.» (роздруківка листування з судом надається)
Станом на теперішній час КП «ЦЗО» очікує розгляд зазначеної позовної заяви в судовому порядку у зв’язку з чим рішення АМКУ не виконується.
Звертаємо увагу, що електронна система «PROZORRO» та законодавство не передбачають можливості зазначення інформації в закупівлях, що рішення АМКУ знаходиться на стадії судового оскарження.