-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги з проведення медичного огляду працівників закладів освіти Золочівської територіальної громади (лабораторні дослідження) за ДК 021:2015 – 85145000-7-послуги медичних лабораторій
Завершена
411 000.00
UAH без ПДВ
Номер:
bce335d142724a54a90b7308056f6492
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-08-30-000045
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.08.2022 00:00
Період моніторингу:
30.08.2022 15:24 - 21.09.2022 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
30.08.2022 № 264
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
В.о. начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 30.08.2022 № 264.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-08-23-007800-a, 23.08.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 та вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення встановлено порушення вимог частини сьомої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, надання учасником-переможцем під час проведення переговорів документів щодо підтвердження відсутності підстав для відмови йому в участі у процедурі закупівлі, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень у встановленому законодавством порядку, а саме вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами проведеної переговорної процедури закупівлі договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до Золочівського районного відділу Державної установи «Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України» щодо розірвання договору.
Крім того, зобов’язуємо здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 та вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 12 вересня 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); надання учасником-переможцем під час проведення переговорів документів щодо підтвердження відсутності підстав для відмови йому в участі у процедурі закупівлі; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу з питань освіти, молоді і спорту Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-08-23-001884-a); оприлюднені в електронній системі закупівель обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі; протокол переговорів від 23.08.2022 №359; протокол розкриття тендерних пропозицій; повідомлення про намір укласти договір; договір від 29.08.2022 №2908670 та додаткову угоду від 29.08.2022 №1 до вказаного договору; опубліковані під час моніторингу відповідь та документи Замовника на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) постановлено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктам господарювання державного сектору економіки забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Під час моніторингу, на відповідний запит Західного офісу Держаудитслужби, Замовником надано відповідь, у якій, зокрема, надано посилання на сайт (https://osvita-zolochiv.gov.ua/publichni-zakupivli-16-06-48-07-02-2022/), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2022-08-23-007800-a.
Оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель UA-2022-08-23-007800-a опубліковано в електронній системі закупівель 23.08.2022.
Водночас, проведеним під час моніторингу аналізом інформації на сайті Замовника за наданим посиланням (https://osvita-zolochiv.gov.ua/news/1662559252/) у розділі «Публічні закупівлі» встановлено, що відповідні обґрунтування щодо предмета закупівлі UA-2022-08-23-007800-a опубліковано 07.09.2022, тобто з порушенням (перевищенням) строку, визначеного пунктом 4-1 Постанови КМУ №710 (протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель).
Відповідно до норм пункту 2 частини другої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, зокрема, якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом (при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації).
За нормою пункту 8 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі.
Одночасно, згідно з пунктом 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Проведеним моніторингом встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено повідомлення про намір укласти договір, у якому умовою застосування переговорної процедури закупівлі вказано пункт 1 частини другої статті 40 Закону (двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом).
При цьому, в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі в оприлюдненому повідомленні про намір укласти договір Замовником вказано, зокрема, що враховуючи потребу у здійсненні закупівлі у зв’язку з тим, що відкриті торги по закупівлі «Послуги з проведення медичного огляду працівників закладів освіти Золочівської територіальної громади (лабораторні дослідження) за ДК 021:2015 – 85145000-7-послуги медичних лабораторій» двічі не відбулися через відсутність достатньої кількості учасників (закупівлі UA-2022-07-12-000828-а та UA-2022-07-29-000859-а), може бути застосована переговорна процедура закупівлі.
У наданому під час моніторингу поясненні Замовником, зокрема, зазначено, що в Законі не визначений перелік та терміни технічних, експертних, нормативних та інших документів (зокрема у ст.1 Закону, яка дає визначення термінів, що вживаються у цьому Законі, та у якому саме значенні вони вживаються), їх зміст та порядок завантаження до повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, а також що у листі від 03.10.2020 №3304-04/60124 Мінекономіки зазначається, що замовник самостійно визначає документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Також, у поясненні Замовником вказано, що в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі Замовник вказав, які саме процедури відкритих торгів не відбулися через відсутність достатньої кількості учасників (закупівлі UA-2022-07-12-000828-а та UA-2022-07-29-000859-а), а в обґрунтуванні технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміщеному на сайті Замовника міститься саме обґрунтування підстав проведення переговорної процедури, а також звіти про результати проведення процедур закупівель UA-2022-07-12-000828-а та UA-2022-07-29-000859-а, які не відбулися
Крім того, зазначено, що оскільки інформація по даних відкритих торгах вже міститься у ЕСЗ, тому Замовником не визначено, які ще експертні, нормативні, технічні та інші документами слід завантажити у ЕСЗ додатково, щоб обґрунтувати застосування переговорної процедури, якщо двічі відмінені процедури відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій.
Проте, як вказано вище, відповідно до норми пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури окрім обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі повинно містити експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі (а не лише посилання на такі документи).
Слід зазначити, що відповідно до частини другої статті 10 Закону звіт про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель оприлюднюється відповідно до статті 19 цього Закону, а згідно з частиною другою статті 19 Закону звіт про результати проведення закупівлі автоматично формується електронною системою закупівель та оприлюднюється протягом одного дня після оприлюднення замовником договору про закупівлю в електронній системі закупівель або відміни тендеру/спрощеної закупівлі, або визнання тендеру таким, що не відбувся, а відповідно до пункту 11 частини першої цієї ж статті Закону – у звіті про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель обов’язково зазначаються підстави прийняття рішення про неукладення договору про закупівлю, у разі якщо в результаті проведення тендеру/спрощеної закупівлі не було укладено договір про закупівлю.
Згадуваний Замовником у поясненні лист Мінекономіки №3304-04/60124 від 03.10.2020 містить роз’яснення щодо нечинної редакції пункту 8 частини шостої статті 40 Закону (а саме «повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити таку інформацію, зокрема обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі»).
Водночас, відповідно до чинної на момент проведення процедури закупівлі редакції норми пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури окрім обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі повинно містити експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі (а не лише посилання на такі документи).
Таким чином, на порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону, разом з повідомленням про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) Замовником не оприлюднено відповідні документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, визначених у пункті 1 частини другої статті 40 Закону.
За нормою частини сьомої статті 40 Закону замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що Замовником опубліковано 23.08.2022 інформацію про проведення переговорної процедури закупівлі UA-2022-08-23-007800-a (умова застосування - пункт 1 частини другої статті 40 Закону) як скороченої процедури та укладено договір за результатами такої процедури 29.08.2022 (договір від 29.08.2022 №№2908670, укладений з Золочівським районним відділом Державної установи «Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України»), раніше строку, визначеного частиною сьомою статті 40 Закону (не раніше ніж через 10 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю).
Проте, нормами частини сьомої статті 40 Закону скорочення строку для укладання договору про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі - у строк не раніше ніж через 5 днів передбачено у виключних випадках, а саме: у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування.
Таким чином, Замовником при укладенні договору про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівлі UA-2022-08-23-007800-a порушено строки, визначені частиною сьомою статті 40 Закону.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 4 частини першої статті 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладання з порушенням строків, передбачених частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону.
Період усунення порушень:
13.09.2022 15:59 - 28.09.2022 00:00
Дата публікації висновку:
13.09.2022 15:59
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання припису Західного офісу Держаудитслужби в рамках даного моніторингу повідомляємо по те, що відділ з питань освіти, молоді і спорту Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області звернувся до Золочівського районного відділу Державної установи «Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України» із письмовим повідомленням про намір розірвати договір, укладений за результатами цієї закупівлі, а також Золочівському районному відділу Державної установи «Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України» був надісланий проєкт додаткової угоди № 1 про розірвання договору (Додається).
Дата публікації звіту:
20.09.2022 09:28
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Договір розірвано
Дата публікації:
10.04.2023 11:45
Запити/Пояснення
Номер:
ea59cb7a87894a06aabb48a39076905c
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
05.09.2022 09:41
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.09.2022 00:00
Опис:
Дата: 05.09.2022
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-08-23-007800-a, яка проводилась Відділом з питань освіти, молоді і спорту Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Зокрема, під час моніторингу досліджується питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість ?
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Моніторингом встановлено, що відповідно до обґрунтування застосування переговорної процедури за ID: UA-2022-08-23-007800-a, яке оприлюднено Замовником в електронній системі закупівель, умовою застосування вказано: двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом.
За нормою пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити таку інформацію, зокрема, обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Вказати причини не опублікування в електронній системі закупівель експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Згідно з частиною шостою статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Також, відповідно до частини третьої статті 40 Закону замовник (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої цієї статті) під час проведення переговорів вимагає від учасника (учасників) надати підтвердження про відсутність підстав для відмови йому (їм) в участі у процедурі закупівлі відповідно до частини першої статті 17 цього Закону.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
4. Вказати, яким чином учасником-переможцем переговорної процедури закупівлі Золочівським районним відділом Державної установи «Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України» виконано вимогу частини шостої статті 17 Закону щодо надання Замовнику документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. До інформації обов’язково долучити документальне підтвердження виконання переможцем вимог частини шостої статті 17 Закону.
Відповідно до частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, а також копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
5. Надати відповідну інформацію щодо надання учасником-переможцем переговорної процедури закупівлі Золочівським районним відділом Державної установи «Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України» при укладанні договору відповідних документів про підтвердження права підписання договору про закупівлю та копій ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності (з обов’язковим долученням до пояснення відповідних підтверджуючих документів).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
9385a8e6e41a47fc8382b495581d185e
Назва:
Пояснення по запитаннях моніторингу
Дата опублікування:
07.09.2022 17:32
Опис:
У відповідь на запит надаємо пояснення відповідно по пунктах:
1.
ОБҐРУНТУВАННЯ ТЕХНІЧНИХ ТА ЯКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, РОЗМІРУ БЮДЖЕТНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ, ОЧІКУВАНОЇ ВАРТОСТІ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ
Предмет закупівлі:
Послуги з проведення медичного огляду працівників закладів освіти Золочівської територіальної громади (лабораторні дослідження) за ДК 021:2015 – 85145000-7-послуги медичних лабораторій
Річні плани державних закупівель - Послуги з проведення медичного огляду працівників закладів освіти - Держзакупівлі.онлайн (dzo.com.ua)
Обґрунтування доцільності закупівлі.
Згідно з рішенням Золочівської міської ради №35 від 27.11.2020 року відділ з питань освіти, молоді і спорту Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області визнано бюджетною установою-балансоутримувачем та головним розпорядником коштів, за якою закріплюється на праві господарського відання майно освітніх установ Золочівської територіальної громади комунальної власності, та покладено виконання таких завдань/функцій:
- Організація проходження медичного огляду – обстеження лікарів-спеціалістів, клінічних лабораторних та інших досліджень, працівниками установ освіти за рахунок місцевого бюджету та залучених коштів відповідно до чинного законодавства України (відповідно до пункту 3.8.8 Положення про відділ з питань освіти, молоді і спорту Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області)
Для виконання зазначених завдань/функцій Замовник повинен, зокрема, забезпечити проведення закупівель відповідних послуг.
Обґрунтування обсягів закупівлі.
Обсяги визначено відповідно до очікуваної потреби, обрахованої Замовником на основі фактичної кількості працівників закладів освіти, яким потрібно пройти медогляд, та обсягу фінансування.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі.
Якісні характеристики визначено відповідно до особливостей послуг, які необхідно отримати, з урахуванням загальноприйнятих норм і стандартів для зазначеного предмета закупівлі, а також на підставі Переліку необхідних обстежень лікарів-спеціалістів, видів клінічних, лабораторних та інших досліджень, що необхідні для проведення обов’язкових медичних оглядів, та періодичність їх проведення, затвердженого наказом МОЗ від 23.07.2002 року №280.
Обґрунтування очікуваної ціни закупівлі/бюджетного призначення.
Очікувана вартість обрахована відповідно до середньоринкового рівня цін, визначеного на основі моніторингу цін на зазначені послуги у медзакладах Львівської області.
2. Надаємо посилання на сайт відділу з питань освіти, молоді і спорту Золочівської міської ради:
https://osvita-zolochiv.gov.ua/publichni-zakupivli-16-06-48-07-02-2022/
3. Надаємо пояснення по питанню 3:
У протоколі переговорів від 23 серпня 2022 року №359 між Золочівський районний відділ Державної установи «Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України наявне обгрунтування застосування переговорної процедури:
«Згідно з пунктом 1 частини другої статті 40 Закон України «Про публічні закупівлі» замовник має право як виняток застосувати переговорну процедуру закупівлі у разі, якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом.
Застосування переговорної процедури закупівлі в таких випадках здійснюється за рішенням замовника щодо кожної процедури. З огляду на це та враховуючи потребу у здійсненні закупівлі у зв’язку з тим, що відкриті торги по закупівлі Послуги з проведення медичного огляду працівників закладів освіти Золочівської територіальної громади (лабораторні дослідження) за ДК 021:2015 – 85145000-7-послуги медичних лабораторій
двічі не відбулися через відсутність достатньої кількості учасників (закупівлі UA-2022-07-12-000828-а, UA-2022-07-29-000859-а), може бути застосована переговорна процедура закупівлі.
За результатами проведених переговорів сторонами погоджено обсяг закупівлі та її очікувану вартість , про що складено відповідний протокол переговорів»
Стосовно неопублікування експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури, повідомляємо наступне.
Державні замовники застосовують переговорну процедуру, як виняток за наявності підстав згідно ч. 2. ст. 40 ЗУ “Про публічні закупівлі”
Однією із підстав є двічі відмінені процедури відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. При застосуванні нами переговорної процедури дані вимоги були дотримані.
Надаємо звіти про результати проведення процедур закупівлі UA-2022-07-12-000828-а, UA-2022-07-29-000859-а (додатки 1,2), запрошення на переговори Вих № 01-29/504 від 22.08.2022р. (додаток 3), тендерні документації по закупівлях UA-2022-07-12-000828-а, UA-2022-07-29-000859-а (додатки 4,5) , з яких видно, що предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника закупівлі не відрізняються від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.
У п.8 ч.6 ст.40 не надано чітко визначеного переліку документів, які повинен завантажити Замовник у систему при застосуванні переговорної процедури у випадку наявності конкретного винятку. Зрозуміло, що різні винятки вимагають опублікування різних документів.
П.8 ч.6 ст.40. не визначає, чи потрібно завантажити будь-які (або експертні, або технічні, або нормативні чи інші), або усі документи, що мають ознаки експертних, технічних, нормативних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної закупівлі, або щодо деяких підстав застосування переговорної закупівлі (зокрема, якщо є двічі відмінені процедури відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій , достатньо надати посилання на документи, що вже містяться у ЕСЗ.
Також в Законі не визначений перелік та терміни технічних, експертних, нормативних та інших документів (зокрема у ст.1 Закону, яка дає визначення термінів, що вживаються у цьому Законі, та у якому саме значенні вони вживаються), їх зміст та порядок завантаження до повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
У Листі від 03.10.2020 №3304-04/60124 Мінекономіки (далі-Лист) зазначається, що замовник самостійно визначає документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Щодо підстави переговорної закупівлі п.1 ч.2 ст.40 Закону ( двічі відмінені процедури відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій), то у даному випадку незрозуміло, які саме документи можуть бути такими експертними, нормативними, технічними та інш. документами.
Тому в обгрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі в даному випадку замовник вказав, які саме процедури відкритих торгів з предметом закупівлі Послуги з проведення медичного огляду працівників закладів освіти Золочівської територіальної громади (лабораторні дослідження) за ДК 021:2015 – 85145000-7-послуги медичних лабораторій (закупівлі UA-2022-07-12-000828-а, UA-2022-07-29-000859-а), а в обгрунтуванні технічних та якісних характеристик предмета закупівлі Послуги з проведення медичного огляду працівників закладів освіти Золочівської територіальної громади (лабораторні дослідження) за ДК 021:2015 – 85145000-7-послуги медичних лабораторій, розміщеному на сайті відділу освіти міститься саме обгрунтування підстав проведення переговорної процедури, а також звіти про результати проведення процедур закупівель UA-2022-07-12-000828-а, UA-2022-07-29-000859-а, які не відбулися. Оскільки інформація по даних відкритих торгах вже міститься у ЕСЗ, тому Замовником не визначено, які ще експертні, нормативні, технічні та інші документами слід завантажити у ЕСЗ додатково, щоб обгрунтувати застосування переговорної процедури, якщо двічі відмінені процедури відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій.
4. У тендерних документаціях на проведення відкритих торгів, які не відбулися, а також у запрошенні до переговорів є пункт про те, що «У разі, якщо на дату подання документів (в період проведення технічних робіт) відповідний реєстр (Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення) не буде функціонувати або доступ до нього буде обмежено у зв’язку з воєнним станом, учасник-переможець процедури закупівлі може надати відповідну інформацію у вигляді гарантійного листа (довідки) у довільній формі»
На підтвердження виконання вимог частини шостої статті 17 Закону щодо надання Замовнику документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті учасником-переможцем переговорної процедури закупівлі Золочівським районним відділом Державної установи «Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України» надано гарантійний лист №1235/02 від 23.08.2022 року (додаток 6).
5. Золочівським районним відділом Державної установи «Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України» при укладанні договору надані такі документи про підтвердження права підписання договору про закупівлю:
-довіреність (додаток 7);
-лист-згода (додаток 8);
-свідоцтво (додаток 9).