• Переговорна процедура (скорочена)
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Послуги з проведення медичного огляду працівників закладів освіти Золочівської територіальної громади (лабораторні дослідження) за ДК 021:2015 – 85145000-7-послуги медичних лабораторій

Завершена

411 000.00 UAH без ПДВ
Номер: bce335d142724a54a90b7308056f6492
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-08-30-000045
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 30.08.2022 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 30.08.2022 15:24 - 21.09.2022 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 30.08.2022 № 264 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. В.о. начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 30.08.2022 № 264. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-08-23-007800-a, 23.08.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 та вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону. За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення встановлено порушення вимог частини сьомої статті 40 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, надання учасником-переможцем під час проведення переговорів документів щодо підтвердження відсутності підстав для відмови йому в участі у процедурі закупівлі, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень у встановленому законодавством порядку, а саме вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами проведеної переговорної процедури закупівлі договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до Золочівського районного відділу Державної установи «Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України» щодо розірвання договору. Крім того, зобов’язуємо здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 та вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 12 вересня 2022 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); надання учасником-переможцем під час проведення переговорів документів щодо підтвердження відсутності підстав для відмови йому в участі у процедурі закупівлі; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу з питань освіти, молоді і спорту Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-08-23-001884-a); оприлюднені в електронній системі закупівель обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі; протокол переговорів від 23.08.2022 №359; протокол розкриття тендерних пропозицій; повідомлення про намір укласти договір; договір від 29.08.2022 №2908670 та додаткову угоду від 29.08.2022 №1 до вказаного договору; опубліковані під час моніторингу відповідь та документи Замовника на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) постановлено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктам господарювання державного сектору економіки забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Під час моніторингу, на відповідний запит Західного офісу Держаудитслужби, Замовником надано відповідь, у якій, зокрема, надано посилання на сайт (https://osvita-zolochiv.gov.ua/publichni-zakupivli-16-06-48-07-02-2022/), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2022-08-23-007800-a. Оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель UA-2022-08-23-007800-a опубліковано в електронній системі закупівель 23.08.2022. Водночас, проведеним під час моніторингу аналізом інформації на сайті Замовника за наданим посиланням (https://osvita-zolochiv.gov.ua/news/1662559252/) у розділі «Публічні закупівлі» встановлено, що відповідні обґрунтування щодо предмета закупівлі UA-2022-08-23-007800-a опубліковано 07.09.2022, тобто з порушенням (перевищенням) строку, визначеного пунктом 4-1 Постанови КМУ №710 (протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель). Відповідно до норм пункту 2 частини другої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, зокрема, якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом (при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації). За нормою пункту 8 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі. Одночасно, згідно з пунктом 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Проведеним моніторингом встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено повідомлення про намір укласти договір, у якому умовою застосування переговорної процедури закупівлі вказано пункт 1 частини другої статті 40 Закону (двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом). При цьому, в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі в оприлюдненому повідомленні про намір укласти договір Замовником вказано, зокрема, що враховуючи потребу у здійсненні закупівлі у зв’язку з тим, що відкриті торги по закупівлі «Послуги з проведення медичного огляду працівників закладів освіти Золочівської територіальної громади (лабораторні дослідження) за ДК 021:2015 – 85145000-7-послуги медичних лабораторій» двічі не відбулися через відсутність достатньої кількості учасників (закупівлі UA-2022-07-12-000828-а та UA-2022-07-29-000859-а), може бути застосована переговорна процедура закупівлі. У наданому під час моніторингу поясненні Замовником, зокрема, зазначено, що в Законі не визначений перелік та терміни технічних, експертних, нормативних та інших документів (зокрема у ст.1 Закону, яка дає визначення термінів, що вживаються у цьому Законі, та у якому саме значенні вони вживаються), їх зміст та порядок завантаження до повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, а також що у листі від 03.10.2020 №3304-04/60124 Мінекономіки зазначається, що замовник самостійно визначає документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Також, у поясненні Замовником вказано, що в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі Замовник вказав, які саме процедури відкритих торгів не відбулися через відсутність достатньої кількості учасників (закупівлі UA-2022-07-12-000828-а та UA-2022-07-29-000859-а), а в обґрунтуванні технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміщеному на сайті Замовника міститься саме обґрунтування підстав проведення переговорної процедури, а також звіти про результати проведення процедур закупівель UA-2022-07-12-000828-а та UA-2022-07-29-000859-а, які не відбулися Крім того, зазначено, що оскільки інформація по даних відкритих торгах вже міститься у ЕСЗ, тому Замовником не визначено, які ще експертні, нормативні, технічні та інші документами слід завантажити у ЕСЗ додатково, щоб обґрунтувати застосування переговорної процедури, якщо двічі відмінені процедури відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій. Проте, як вказано вище, відповідно до норми пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури окрім обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі повинно містити експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі (а не лише посилання на такі документи). Слід зазначити, що відповідно до частини другої статті 10 Закону звіт про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель оприлюднюється відповідно до статті 19 цього Закону, а згідно з частиною другою статті 19 Закону звіт про результати проведення закупівлі автоматично формується електронною системою закупівель та оприлюднюється протягом одного дня після оприлюднення замовником договору про закупівлю в електронній системі закупівель або відміни тендеру/спрощеної закупівлі, або визнання тендеру таким, що не відбувся, а відповідно до пункту 11 частини першої цієї ж статті Закону – у звіті про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель обов’язково зазначаються підстави прийняття рішення про неукладення договору про закупівлю, у разі якщо в результаті проведення тендеру/спрощеної закупівлі не було укладено договір про закупівлю. Згадуваний Замовником у поясненні лист Мінекономіки №3304-04/60124 від 03.10.2020 містить роз’яснення щодо нечинної редакції пункту 8 частини шостої статті 40 Закону (а саме «повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити таку інформацію, зокрема обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі»). Водночас, відповідно до чинної на момент проведення процедури закупівлі редакції норми пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури окрім обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі повинно містити експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі (а не лише посилання на такі документи). Таким чином, на порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону, разом з повідомленням про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) Замовником не оприлюднено відповідні документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, визначених у пункті 1 частини другої статті 40 Закону. За нормою частини сьомої статті 40 Закону замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що Замовником опубліковано 23.08.2022 інформацію про проведення переговорної процедури закупівлі UA-2022-08-23-007800-a (умова застосування - пункт 1 частини другої статті 40 Закону) як скороченої процедури та укладено договір за результатами такої процедури 29.08.2022 (договір від 29.08.2022 №№2908670, укладений з Золочівським районним відділом Державної установи «Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України»), раніше строку, визначеного частиною сьомою статті 40 Закону (не раніше ніж через 10 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю). Проте, нормами частини сьомої статті 40 Закону скорочення строку для укладання договору про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі - у строк не раніше ніж через 5 днів передбачено у виключних випадках, а саме: у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування. Таким чином, Замовником при укладенні договору про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівлі UA-2022-08-23-007800-a порушено строки, визначені частиною сьомою статті 40 Закону. Слід зазначити, що відповідно до пункту 4 частини першої статті 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладання з порушенням строків, передбачених частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону.
Період усунення порушень: 13.09.2022 15:59 - 28.09.2022 00:00
Дата публікації висновку: 13.09.2022 15:59

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання припису Західного офісу Держаудитслужби в рамках даного моніторингу повідомляємо по те, що відділ з питань освіти, молоді і спорту Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області звернувся до Золочівського районного відділу Державної установи «Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України» із письмовим повідомленням про намір розірвати договір, укладений за результатами цієї закупівлі, а також Золочівському районному відділу Державної установи «Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України» був надісланий проєкт додаткової угоди № 1 про розірвання договору (Додається).
Дата публікації звіту: 20.09.2022 09:28

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Договір розірвано
Дата публікації: 10.04.2023 11:45

Запити/Пояснення