• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт вулиці Дружби Народів в м. Южноукраїнську Миколаївської області (ІІ черга), згідно ДК 021:2015 код 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація

Завершена

7 073 325.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 70 735.00 UAH
Номер: ac11510e585347c4af032c722565ef84
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-01-10-000101
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 10.01.2023 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41168670
Період моніторингу: 11.01.2023 10:55 - 02.02.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 10.01.2023 № 2-З Миколаїв Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8, та на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених в пункті 1 цього наказу. 3. Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедур закупівель оприлюднити в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергія ЧЕРНОВОЛА від 10.01.2023. В.о. начальника Дмитро СТЕПАНЮК Додаток до наказу Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області від 10.01.2023 № 2-З Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедур закупівель № 1 UA-2022-08-11-008596-a 11.08.2022 Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергій ЧЕРНОВОЛ
Адреса: Ukraine, Миколаїв
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 73) 059-37-47, aleksandrshulga.dasy@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 14 частини другої та частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання внесення змін до договору встановлено порушення пункту 7 частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, внесення змін до тендерної документації, надання роз’яснень щодо тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує: - здійснити заходи щодо усунення порушень, зокрема, визнати недійсними умови додаткової угоди від 20.12.2022 № 4 до Договору про закупівлю щодо зміни розрахунку договірної ціни в частині збільшення цін на ресурси (розділи ІІ та ІІІ підсумкової відомості ресурсів) з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та з урахуванням статті 217 Цивільного кодексу України; - здійснити заходи щодо усунення наслідків виявленого порушення частини третьої статті 22 Закону шляхом внесення змін до Договору про закупівлю з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України щодо виключення підпункту 2 пункту 23.2 Договору про закупівлю. З огляду на відсутність механізму усунення встановленого порушення пункту 14 частини другої статті 22 Закону – здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності особи, якою допущено порушення. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 31 січня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідність умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); внесення змін до тендерної документації; надання роз’яснень щодо тендерної документації; розгляд тендерних пропозицій; своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідність умов договору змісту тендерної пропозиції переможця; внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2022 рік Управління будівництва та ремонтів Южноукраїнської міської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи (протокол від 18.08.2022); зміни до тендерної документації; звернення до Замовника за роз’ясненням щодо тендерної документації та відповідь на нього; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «ДОРБУД 777» (далі – ТОВ «ДОРБУД 777», Підрядник); протокол уповноваженої особи від 05.08.2022 № 150; повідомлення про намір укласти договір; договір про закупівлю робіт від 22.09.2022 № 108-09/22 (далі – Договір про закупівлю); додаткові угоди від 31.10.2022 № 1, від 29.11.2022 № 2, від 20.12.2022 № 3 та від 20.12.2022 № 4; повідомлення про внесення змін до договору від 02.11.2022, від 01.12.2022 та від 20.12.2022; пояснення Замовника, отримані 16.01.2022, 17.01.2022, 18.01.2022 та 25.01.2022 через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовник на порушення пункту 14 частини другої статті 22 Закону в тендерній документації не зазначив кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Також, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовник на порушення частини третьої статті 22 Закону включив до тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством. Так, умови підпункту 2 пункту 20.3 проєкту договору про закупівлю (додаток 5 до тендерної документації) не відповідають предмету закупівлі та застосовуються згідно пункту 2 частини п'ятої статті 41 Закону, якщо предметом закупівлі є товар. При цьому, предметом закупівлі UA-2022-08-11-008596-a є роботи. Як наслідок, укладений Договір про закупівлю також містить підпункт 2 пункту 23.2, умови якого не відповідають предмету закупівлі: «збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії». За результатами моніторингу процедури закупівлі також встановлено, що до Договору про закупівлю вносились зміни. Так, додатковою угодою від 20.12.2022 № 4 до Договору про закупівлю внесено зміни в розрахунок договірної ціни, а саме: змінено обсяги і склад робіт та збільшено ціни на ресурси. Зокрема: 1) зменшено обсяги робіт по позиціях 1-8, 10, 11 локального кошторису в редакції на дату укладання Договору про закупівлю (далі – локальний кошторис до договору); 2) збільшено розцінки вартості одиниці по позиціях 1, 2, 4, 8, 10, 11 локального кошторису до договору; 3) роботи та витрати по позиціях 12-19 локального кошторису до договору з влаштування дорожньої розмітки та встановлення дорожніх знаків на загальну суму в прямих витратах 199230,75 грн замінено новим розділом (розділ 2 ОДР), відповідно до якого роботи з влаштування дорожньої розмітки та встановлення дорожніх знаків розраховано за новими розцінками та в більших обсягах, що призвело до збільшення загальної суми по цих роботах в прямих витратах до 289348,75 гривень; 4) збільшено ціни за одну машино-годину роботи будівельних машин та механізмів (розділ ІІ підсумкової відомості ресурсів); 5) збільшено ціни за одиницю будівельних матеріалів і виробів (розділ ІІІ підсумкової відомості ресурсів), а саме: - «цвяхи будівельні з плоскою головкою 1,8х60 мм» збільшено ціну з 22490,23 грн за тону (далі – грн/т) до 67718,00 грн/т, - «гас для технічних цілей, марка КТ-1, КТ-2» – з 13592,64 грн/т до 57258,06 грн/т, - «поковки з квадратних заготовок, маса 1,8 кг» – з 25481,38 грн/т до 51457,23 грн/т, - «емульсія бітумна, дорожна» – з 23150,00 грн/т до 26000,00 грн/т, - «суміші асфальтобетонні гарячі і теплі [асфальтобетон щільний] (дорожні)(аеродромні), що застосовуються у верхніх шарах покриттів, дрібнозернисті, тип А, марка 1» – з 3540,00 грн/т до 5123,25 грн/т, - «суміші асфальтобетонні гарячі і теплі [асфальтобетон пористий] (дорожні)(аеродромні), що застосовуються у нижніх шарах покриттів, крупнозернисті, марка 1» – з 2970,00 грн/т до 5081,58 грн/т, - «цегла керамічна одинарна повнотіла, розміри 250х120х65 мм, марка М100» – з 3965,46 грн за 1000 шт до 6585,69 грн, - «щитки металеві дорожніх знаків» – з 1000,646 грн за 1 шт до 1349,83 грн, - «суміші бетонні готові важкі, клас бетону В15 [М200], крупність заповнювача більше 40 мм» – з 1695,55 грн/м3 до 4171,13 грн/м3, - «розчин готовий кладковий важкий цементний, марка М50» – з 1219,94 грн/м3 до 2225,24 грн/м3, - «розчин готовий кладковий важкий цементний, марка М100» – з 1414,73 грн/м3 до 2313,39 грн/м3, - «скляні кульки» – з 60318,77 грн/т до 99055,00 грн/т, - «фарба дорожня» – з 120318,77 грн/т до 194390,06 грн/т. Відповідно до умов пункту 3.1 Договору про закупівлю договірна ціна робіт визначена на основі твердого кошторису. Відповідно до повідомлення про внесення змін до договору, оприлюдненого в електронній системі закупівель 20.12.2022, випадком для внесення змін зазначено пункт 7 частини п’ятої статті 41 Закону. В ході проведення моніторингу процедури закупівлі Замовник пояснив, що зміни Додатковою угодою від 20.12.2022 № 4 до Договору про закупівлю внесені у зв’язку із зверненням Підрядника щодо зростанням цін на сировину та матеріали та наданням Підрядником цінової довідки від 18.10.2022 №26-0040, виданої Торгово-промисловою палатою Миколаївської області (далі – Цінова довідка ТТП). Разом з тим, умови Договору про закупівлю не містять порядку зміни ціни згідно пункту 7 частини п’ятої статті 41 Закону та не містять порядку зміни твердої договірної ціни внаслідок істотного зростання після укладення договору підряду цін на ресурси. Крім того, Цінова довідка ТПП не містить інформації щодо зростання цін на сировину та матеріали, використання яких передбачено підсумковою відомістю ресурсів, а лише повідомляє про орієнтовний рівень цін на першу половину жовтня 2022 року на суміш асфальтобетонну гарячу дрібнозернисту щільну тип А, марка 1 на бітумах БНДФ 60/90 та суміш асфальтобетонну гарячу дрібнозернисту щільну тип Б, марка 1 на бітумах БНД 60/90. Зважаючи на вищезазначене, Замовник на порушення пункту 7 частини п’ятої статті 41 Закону додатковою угодою від 20.12.2022 № 4 змінив істотну умову Договору про закупівлю за відсутності в договорі порядку зміни ціни, а саме: змінив розрахунок договірної ціни в частині збільшення цін на ресурси, використання яких необхідне для виконання робіт.
Період усунення порушень: 31.01.2023 10:35 - 15.02.2023 00:00
Дата публікації висновку: 31.01.2023 10:35

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідь на зобов’язання у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-08-11-008596-а Управління будівництва та ремонтів Южноукраїнської міської ради (Замовник) на Ваше зобов’язання щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, зазначене у висновку від 31.01.2023 року час 10:35 про результати моніторингу № UA-M-2023-01-10-000101 процедури закупівлі за предметом «Капітальний ремонт вулиці Дружби Народів в м. Южноукраїнську Миколаївської області (ІІ черга), згідно ДК 021:2015 код 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація», повідомляємо наступне: 1. Згідно з Висновком про результати моніторингу процедури закупівлі встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, що стосуються, зокрема, не визначення замовником у тендерній документації кінцевого строку подання тендерних пропозицій, який відповідно до зазначеної норми Закону визначається замовником, чим порушено пункт 14 частини 2 статті 22 Закону «Про публічні закупівлі» (Закон). Стосовно не визначення у тендерній документації кінцевого строку подання тендерних пропозицій повідомляємо наступне: - на майданчику електронної системи закупівель Прозорро щодо даної закупівлі визначено, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій – до 31.08.2022 час 00.00. (у зв’язку із внесенням змін до тендерної документації, кінцевий строк подання пропозицій подовжувався). В пункті 2 «Дата та час розкриття тендерної пропозиції» Розділу 4 «Подання та розкриття тендерної пропозиції», Тендерної документації зазначається: « - Дата і час розкриття тендерних пропозицій та дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою закупівель автоматично в день оприлюднення замовником оголошення про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель». Уповноважена особа шляхом заповнення електронних полів під час оголошення проведення відкритих торгів, зазначає дану інформацію. Та в електронній системі закупівель Прозорро міститься оголошення про проведення відкритих торгів, де зазначено кінцевий строк подання пропозиції. Додаємо оголошення до даної закупівлі. З урахуванням вищенаведеного, повідомляємо, що не зазначення замовником кінцевого строку подання тендерних пропозицій – 31.08.2022 час 00.00 в тендерній документації, були допущені на етапі оприлюднення інформації про проведення закупівлі, подання тендерних пропозицій, у період з 11.08.2022 до 31.08.2022 і могли бути усунені на вказаних етапах. У відповідності до вимог ст. 24 Закону внесення змін до тендерної документації передбачено лише на стадії подання тендерних пропозицій, оскільки ч. 2 вказаної статті передбачено, що у разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів. Враховуючи те, що процедура закупівлі за предметом «Капітальний ремонт вулиці Дружби Народів в м. Южноукраїнську Миколаївської області (ІІ черга), згідно ДК 021:2015 код 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація», - завершена, у Замовника немає можливості внести зміни до тендерної документації. З огляду на відсутність механізму усунення встановленого порушення пункту 14 частини 2 статті 22 Закону, Замовник, з метою недопущення подібних помилок у подальшому, провів роз’яснювальні заходи з детального вивчення законодавства у сфері публічних закупівель, для врахування та запобігання випадків порушення законодавства з питань публічних закупівель в подальшій роботі. Крім того, Замовником буде направлено уповноважену особу з організації та проведення закупівель Управління будівництва та ремонтів Южноукраїнської міської ради Черешню Л.О. на навчання в Академію Радник, задля підвищення рівня знань, кваліфікації та професійних навичок уповноваженої особи, на спеціальну програму з найактуальнішими темами публічного законодавства. Також додатково повідомляємо, що причетні особи, якими були допущені порушення будуть притягнуті до відповідальності в частині зменшення премій. Отже, станом на сьогодні вказане порушення не становить негативного впливу на бюджет, не є суттєвим і не може бути усунене Замовником, однак у наступних, подальших закупівлях вказане зауваження буде враховано та буде взято до уваги. 2. здійснити заходи щодо усунення наслідків виявленого порушення частини третьої статті 22 Закону шляхом внесення змін до Договору про закупівлю з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України щодо виключення підпункту 2 пункту 23.2 Договору про закупівлю. Здійснено заходи щодо усунення наслідків виявленого порушення частини третьої статті 22 Закону шляхом внесення змін до Договору про закупівлю робіт з урахуванням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України щодо виключення підпункту 2 пункту 20.3 Договору № 108-09/22 від 22.09.2022 року за предметом «Капітальний ремонт вулиці Дружби Народів в м. Южноукраїнську Миколаївської області (ІІ черга), згідно ДК 021:2015 код 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація», шляхом укладення додаткової угоди щодо виключення п.п.2 пункту 20.3 розділу 20 «Інші умови Договору». 3. Згідно з Висновком про результати моніторингу процедури закупівлі за результатами аналізу питання внесення змін до договору встановлено порушення пункту 7 частини п’ятої статті 41 Закону. У ході виконання робіт з капітального ремонту вулиці Дружби Народів в м. Южноукраїнську Миколаївської області (ІІ черга), враховуючи що роботи були розраховані проєктом у цінах 2021 року, в умовах воєнного стану протягом 2022 року відбулося значне здорожчання цін на сировину та матеріали, а на кінець 2022 року за деякими позиціями кошторису набуло статус "суттєвого", коштів на покриття інфляції та ризиків, що були закладені у кошторисі, не вистачало для компенсації здорожчання цін на матеріали, тому Підрядник звернувся до Замовника (лист №47-1 від 16.12.2022 р.) з пропозицією про перегляд договірної ціни за укладеним Договором з проханням укладання додаткової угоди щодо коригування договірної ціни в зв’язку з ціновою довідкою №26-0040 від 18.10.2022 року, виданою Торгово-промисловою палатою Миколаївської області, та внести зміни в розрахунок договірної ціни (Додаток) до договору від 22.09.2022 № 108-09/22. Згідно з ціновою довідкою №26-0040 від 18.10.2022 року, виданою ТПП Миколаївської області орієнтовний рівень цін внутрішнього ринку Півдня України станом на першу половину жовтня 2022 року на: - Суміш асфальтобетонну гарячу дрібнозернисту щільну тип А, марка 1 на бітумах БНДФ 60/90 становить – 4640,00-4750,00 грн./тонна; - Суміш асфальтобетонну гарячу дрібнозернисту щільну тип Б, марка 1 на бітумах БНД 60/90 становить – 4720,00-4800,00 грн./тонна. (ціни без урахування вартості доставки) Враховуючи, що Закон забороняє підвищувати ціну окрім випадків, що передбачені п.6 та п.7 частини 5 статті 41 Закону, Підрядник запропонував здійснити коригування окремих видів робіт кошторису до складу яких входили матеріали, вартість яких суттєво зросла, за рахунок інших видів робіт, тобто загальна вартість за договором залишається незмінною. Відповідно підпункт 15.4.4 розділу 15 - «Права та обов’язки Сторін» Договору № 108-09/22 Замовник має право вносити зміни у проектну та кошторисну документацію до початку робіт або під час їх виконання за умови, що вартість додаткових робіт, викликаних такими змінами, не перевищує договірної ціни і не впливає на характер робіт, визначених у Договорі. Тому було прийнято рішення внесення змін до Договору №108-09/22 від 22.09.2022 року на підставі Додаткової угоди від 20.12.2022 року №4. У своєму висновку Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зазначає спосіб усунення виявлених порушень шляхом визнання недійсними умови додаткової угоди від 20.12.2022 № 4 за договором про закупівлю робіт від 22.09.2022 № 108-09/22, укладеним з ТОВ «ДОРБУД 777» з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та з урахуванням статті 217 Цивільного кодексу України. Але чинне господарське та цивільне законодавство не передбачає можливості односторонньої відмови від договірних зобов’язань, якщо інше не передбачено договором або законом. Договір за наслідками закупівлі підписаний 22.09.2022 року та на даний час майже виконаний, роботи сумлінно виконуються, залишилися окремі роботи - розташування засобів дорожнього руху (установлення дорожніх знакiв, влаштування горизонтальної дорожньої розмітки, розмічання проїзної частини маркірувальною машиною), які відповідно до технічних вимог по данному об’єкту, потребують відповідних погодних умов, тому були перенесені на 2023 рік. Тому визнання недійсними умови додаткової угоди від 20.12.2022 № 4 за договором про закупівлю робіт в одностороньому порядку не є можливим. Замовником буде направлено звернення до Підрядника щодо вирішення цього питання після виходу із лікарняного головного спеціаліста з технічних питань Ярославської Сніжани Петрівни. Висновок щодо визнання недійсними умови додаткової угоди, може призвести до безпідставного порушення майнових прав господарюючих суб’єктів — сторін договору. Таким чином, вимоги органу державного фінансового контролю щодо способу усунення порушень є такими, що наразі виконати неможливо. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, внесення змін до тендерної документації, надання роз’яснень щодо тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено. Додаток Перелік документів, які надаються в електронному вигляді - Скан-копія Додаткова угода до Договору №108-09/22 від 22.09.22 на 1 акуші у вигляді файлу в pdf форматі. - Скан-копія Оголошення про проведення відкритих торгів, на 1 аркуші у вигляді файлу в pdf форматі. Заступник начальника управління - начальник відділу управління будівництва та ремонтів Олег Коноплянников Уповноважена особа управління будівництва та ремонтів Лариса Черешня
Дата публікації звіту: 06.02.2023 16:53

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Частково усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Ні
  • corruptionChanges: Так
Опис: -
Дата публікації: 10.03.2023 12:55

Запити/Пояснення