• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

код НК 024:2019 34870 - Електричне лікарняне ліжко

Завершена

4 760 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 800.00 UAH
Номер: bf5c0a4a56df4966aed015c5d119ab20
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-11-03-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.11.2022 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 03.11.2022 17:19 - 25.11.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 03.11.2022 № 259 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Галина ВАШЕКА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 27 UA-2022-08-03-007291-a 03.08.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, osypova.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «ПРОТЕК СОЛЮШНЗ УКРАЇНА», ТОВ «Волиньфарм», ТОВ «КОМПАНІЯ «МЕДІО», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до умов договору та їх оприлюднення, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 23 листопада 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального некомерційного підприємства «ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ПРОТИПУХЛИННИЙ ЦЕНТР» Хмельницької обласної ради (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням Уповноваженої особи (протокол від 03.08.2022 № 2), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерної пропозиції від 12.09.2022, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОТЕК СОЛЮШНЗ УКРАЇНА» (далі – ТОВ «ПРОТЕК СОЛЮШНЗ УКРАЇНА»), товариства з обмеженою відповідальністю «Волиньфарм» (далі – ТОВ «Волиньфарм») та товариства з обмеженою відповідальністю «КОМПАНІЯ «МЕДІО» (далі – ТОВ «КОМПАНІЯ «МЕДІО»), протокол розгляду тендерних пропозицій від 06.09.2022, протокол від 12.09.2022 № 4, повідомлення про намір укласти договір від 12.09.2022, договір про закупівлю товарів від 23.09.2022 № 135, додаткова угода від 23.09.2022 № 1, пояснення (інформація та документи) Замовника, надані 14.11.2022 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби. Згідно з нормою частини першої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Відповідно до частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема оголошення про проведення відкритих торгів - не пізніше ніж за 30 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі перевищує межі, встановлені у частині третій цієї статті. Так, згідно з частиною третьою статті 10 Закону оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг - 133 тисячам євро, для робіт – 5 150 тисячам євро. Отже, Законом передбачена імперативна норма щодо обов’язкового оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі товарів і послуг перевищує суму, еквівалентну 133 тисячам євро. Одночасно, у частині другій статті 21 Закону визначено перелік інформації, що повинна міститись в оголошенні про проведення відкритих торгів. Слід зазначити, що відповідно до пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 11.06.2020 №1082 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку. Також, згідно з пунктом 21 Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 №166, оператор авторизованого/попередньо авторизованого електронного майданчика повинен забезпечити для замовників на безоплатній основі можливість вчинення усіх необхідних дій для проведення закупівлі та виконання інших вимог, встановлених Законом. Разом з цим, моніторингом встановлено, що оприлюднене Замовником оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою не містить викладеної англійською мовою наступної інформації (обов’язковість зазначення якої в оголошенні визначена частиною другою статті 21 Закону): місцезнаходження Замовника, кількість та місце поставки товарів, строк поставки товарів, умов оплати, мови (мов), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції. Таким чином, у разі технічної неможливості заповнити електронне поле щодо оприлюднення інформації, передбаченої Законом, Замовник мав можливість завантажити окремо документ, доступний для друку, із зазначенням всієї необхідної інформації англійською мовою, проте не зробив цього, що призвело до порушення частини третьої статті 10 Закону внаслідок неоприлюднення в оголошенні про проведення відкритих торгів англійською мовою обов’язкової інформації, визначеної пунктом 1 (в частині не зазначення місцезнаходження Замовника) та пунктами 3, 5, 7, 8 частини другої статті 21 Закону. Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 11.11.2022 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації та документів на підставі яких Замовник здійснив обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. На зазначений запит Держаудитслужби Замовник 14.11.2022 надав пояснення, зокрема що для визначення очікуваної вартості учасникам ринку було направлено повідомлення з описом необхідних та бажаних вимог до предмета закупівлі та отримано письмові цінові пропозиції від виробників, офіційних представників, дилерів, постачальників. При цьому, Замовником не надано письмові цінові пропозиції від виробників, офіційних представників, дилерів, постачальників на підставі яких здійснено розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень: 24.11.2022 20:35 - 09.12.2022 00:00
Дата публікації висновку: 24.11.2022 20:35

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Комунальним некомерційним підприємством "Хмельницький обласний протипухлинний центр" Хмельницької обласної ради Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-08-03-007291-a, розглянуто. За результатами розгляду, на підставі ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі», надаємо аргументовані заперечення до Висновку та інформацію про причини неможливості усунення виявлених нібито порушень. По-перше, стосовно того, що Замовником оприлюднено оголошення англійською мовою яке не містить інформацію про місцезнаходження Замовника, кількість та місце поставки товарів, строк поставки товарів, умов оплати, мови (мов), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції. Відповідно до а.1 п.1 ч.1 ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель, тендерну документацію та проект договору про закупівлю - оголошення про проведення відкритих торгів - не пізніше ніж за 15 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує межі, встановлені у частині третій цієї статті, та не пізніше 30 днів у разі перевищення таких меж. Пунктом 13 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 1082 від 11 червня 2020 року (набрав законної сили 17.07.2020) передбачено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо: назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Відповідно до положень ст.ст. 10, 21 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель, тендерну документацію та проект договору про закупівлю. Крім того, відповідно до ч.3 ст.10 Закону, оголошення про проведення процедури закупівлі у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну для товарів - 133 тисячам євро. Таким чином, повідомляємо Вас, що при поданні оголошення про проведення процедури закупівлі Замовником у повній мірі дотримано вимог згідно Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 1082 від 11 червня 2020 року (набрав законної сили 17.07.2020). Варто зауважити, що Замовник не розмістив інформацію про місцезнаходження Замовника, кількість та місце поставки товарів, строк поставки товарів, умов оплати, мови (мов), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції, оскільки такої технічної можливості у нього не було, а положення Закону № 922-VIII не зобов`язують публікувати інформацію інакше, ніж через відповідні наявні у Електронній системі закупівель (далі - ЕСЗ) поля. Таким чином, заповнюючи оголошення про проведення відкритих торгів, Замовник використовував законодавчо затверджену форму такого оголошення та надав всю обов`язкову інформацію, передбачену чинною формою документа. Варто зауважити, що наші твердження абсолютно співпадають із позицією Верховного суду України. Зокрема, згідно позицій Верхового Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду по справі № 200/10490/20-а від 03 листопада 2022 року, а також від 5 жовтня 2021 року у справі №440/6311/20 і від 28 жовтня 2021 року у справі №440/6309/20, від 17 серпня 2022 року у справі №520/14902/2020. Так, згідно позиції Верхового Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду по справі № 200/10490/20-а від 03 листопада 2022 року, суд зазначає, що оскільки Замовник заповнюючи оголошення про проведення відкритих торгів, використовував законодавчо затверджену форму такого оголошення та надав всю обов`язкову інформацію, передбачену чинною формою документа та з об`єктивних причин був позбавлений технічної можливості виконати приписи частини другої статті 21 Закону № 922-VIII, Касаційну скаргу Східного офісу Держаудитслужби залишити без задоволення (копія Додається). Викладене вище свідчить про повне дотримання Замовником вимог діючого законодавства. По-друге, стосовно не надання письмових цінових пропозицій від виробників, офіційних представників, дилерів, постачальників на підставі яких здійснено розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі. У відповідності довимог ч.5 ст.8 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Замовник отримано запит про надання пояснень від 2022-11-11 12:36:34 наступного змісту: «У межах проведення моніторингу процедури код НК 024:2019 34870 - Електричне лікарняне ліжко (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-08-03-007291-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме: 1. Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. 2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). 3. Також, надати інформацію та документи, що підтверджують виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин для укладання додаткової угоди від 23.09.2022 № 1 до договору від 23.09.2022 № 135, а також надати розрахунки стосовно зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до змін таких ставок та/або пільг з оподаткування. Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.». На виконання умов запиту, Замовником у порядку ч.5 ст.8 ЗУ «Про публічні закупівлі» надано відповідь на запит через електронну систему закупівель 2022-11-14 13:10:35 із інформацією стосовно обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, а також надано службову записку стосовно визначення технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Варто зауважити, що згідно запиту про надання пояснень від 2022-11-11 12:36:34 не встановлено надання будь-яких конкретизуючих документів, в тому числі (письмові цінові пропозиції від виробників, офіційних представників, дилерів, постачальників). Замовником на виконання Вашого запиту надано грунтовні пояснення стосовно визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик, зокрема очікувана вартість визначалася у відповідності до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, що затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». У відповідності до пункту 3 Розділу ІІ «Етапи визначення очікуваної вартості» Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі Замовником було використано загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товарів, які містились у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" і т.д., а також надано службову записку стосовно визначення технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Разом з тим, на виконання Вашого висновку нами додаються комерційні пропозиції різних Учасників. Окрім того, повідомляємо, що Замовником взято до уваги вказану у запиті інформацію. Вказана інформація буде врахована уповноваженою особою під час проведення подальших процедур закупівель, що здійснюватимуться замовником.
Дата публікації звіту: 30.11.2022 12:35

Запити/Пояснення