-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
код НК 024:2019 34870 - Електричне лікарняне ліжко
Завершена
4 760 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 800.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 23 800.00 UAH
Номер:
bf5c0a4a56df4966aed015c5d119ab20
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-03-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.11.2022 00:00
Період моніторингу:
03.11.2022 17:19 - 25.11.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
03.11.2022 № 259
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Галина ВАШЕКА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
27 UA-2022-08-03-007291-a 03.08.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «ПРОТЕК СОЛЮШНЗ УКРАЇНА», ТОВ «Волиньфарм», ТОВ «КОМПАНІЯ «МЕДІО», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до умов договору та їх оприлюднення, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 листопада 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального некомерційного підприємства «ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ПРОТИПУХЛИННИЙ ЦЕНТР» Хмельницької обласної ради (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням Уповноваженої особи (протокол від 03.08.2022 № 2), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерної пропозиції від 12.09.2022, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОТЕК СОЛЮШНЗ УКРАЇНА» (далі – ТОВ «ПРОТЕК СОЛЮШНЗ УКРАЇНА»), товариства з обмеженою відповідальністю «Волиньфарм» (далі – ТОВ «Волиньфарм») та товариства з обмеженою відповідальністю «КОМПАНІЯ «МЕДІО» (далі – ТОВ «КОМПАНІЯ «МЕДІО»), протокол розгляду тендерних пропозицій від 06.09.2022, протокол від 12.09.2022 № 4, повідомлення про намір укласти договір від 12.09.2022, договір про закупівлю товарів від 23.09.2022 № 135, додаткова угода від 23.09.2022 № 1, пояснення (інформація та документи) Замовника, надані 14.11.2022 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби.
Згідно з нормою частини першої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Відповідно до частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема оголошення про проведення відкритих торгів - не пізніше ніж за 30 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі перевищує межі, встановлені у частині третій цієї статті.
Так, згідно з частиною третьою статті 10 Закону оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг - 133 тисячам євро, для робіт – 5 150 тисячам євро.
Отже, Законом передбачена імперативна норма щодо обов’язкового оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі товарів і послуг перевищує суму, еквівалентну 133 тисячам євро. Одночасно, у частині другій статті 21 Закону визначено перелік інформації, що повинна міститись в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 11.06.2020 №1082 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
Також, згідно з пунктом 21 Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 №166, оператор авторизованого/попередньо авторизованого електронного майданчика повинен забезпечити для замовників на безоплатній основі можливість вчинення усіх необхідних дій для проведення закупівлі та виконання інших вимог, встановлених Законом.
Разом з цим, моніторингом встановлено, що оприлюднене Замовником оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою не містить викладеної англійською мовою наступної інформації (обов’язковість зазначення якої в оголошенні визначена частиною другою статті 21 Закону): місцезнаходження Замовника, кількість та місце поставки товарів, строк поставки товарів, умов оплати, мови (мов), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції. Таким чином, у разі технічної неможливості заповнити електронне поле щодо оприлюднення інформації, передбаченої Законом, Замовник мав можливість завантажити окремо документ, доступний для друку, із зазначенням всієї необхідної інформації англійською мовою, проте не зробив цього, що призвело до порушення частини третьої статті 10 Закону внаслідок неоприлюднення в оголошенні про проведення відкритих торгів англійською мовою обов’язкової інформації, визначеної пунктом 1 (в частині не зазначення місцезнаходження Замовника) та пунктами 3, 5, 7, 8 частини другої статті 21 Закону.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 11.11.2022 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації та документів на підставі яких Замовник здійснив обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
На зазначений запит Держаудитслужби Замовник 14.11.2022 надав пояснення, зокрема що для визначення очікуваної вартості учасникам ринку було направлено повідомлення з описом необхідних та бажаних вимог до предмета закупівлі та отримано письмові цінові пропозиції від виробників, офіційних представників, дилерів, постачальників.
При цьому, Замовником не надано письмові цінові пропозиції від виробників, офіційних представників, дилерів, постачальників на підставі яких здійснено розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень:
24.11.2022 20:35 - 09.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
24.11.2022 20:35
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Комунальним некомерційним підприємством "Хмельницький обласний протипухлинний центр" Хмельницької обласної ради Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-08-03-007291-a, розглянуто. За результатами розгляду, на підставі ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі», надаємо аргументовані заперечення до Висновку та інформацію про причини неможливості усунення виявлених нібито порушень.
По-перше, стосовно того, що Замовником оприлюднено оголошення англійською мовою яке не містить інформацію про місцезнаходження Замовника, кількість та місце поставки товарів, строк поставки товарів, умов оплати, мови (мов), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції.
Відповідно до а.1 п.1 ч.1 ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель, тендерну документацію та проект договору про закупівлю - оголошення про проведення відкритих торгів - не пізніше ніж за 15 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує межі, встановлені у частині третій цієї статті, та не пізніше 30 днів у разі перевищення таких меж.
Пунктом 13 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 1082 від 11 червня 2020 року (набрав законної сили 17.07.2020) передбачено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо:
назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі;
коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Відповідно до положень ст.ст. 10, 21 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель, тендерну документацію та проект договору про закупівлю.
Крім того, відповідно до ч.3 ст.10 Закону, оголошення про проведення процедури закупівлі у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну для товарів - 133 тисячам євро.
Таким чином, повідомляємо Вас, що при поданні оголошення про проведення процедури закупівлі Замовником у повній мірі дотримано вимог згідно Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 1082 від 11 червня 2020 року (набрав законної сили 17.07.2020).
Варто зауважити, що Замовник не розмістив інформацію про місцезнаходження Замовника, кількість та місце поставки товарів, строк поставки товарів, умов оплати, мови (мов), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції, оскільки такої технічної можливості у нього не було, а положення Закону № 922-VIII не зобов`язують публікувати інформацію інакше, ніж через відповідні наявні у Електронній системі закупівель (далі - ЕСЗ) поля. Таким чином, заповнюючи оголошення про проведення відкритих торгів, Замовник використовував законодавчо затверджену форму такого оголошення та надав всю обов`язкову інформацію, передбачену чинною формою документа.
Варто зауважити, що наші твердження абсолютно співпадають із позицією Верховного суду України.
Зокрема, згідно позицій Верхового Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду по справі № 200/10490/20-а від 03 листопада 2022 року, а також від 5 жовтня 2021 року у справі №440/6311/20 і від 28 жовтня 2021 року у справі №440/6309/20, від 17 серпня 2022 року у справі №520/14902/2020.
Так, згідно позиції Верхового Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду по справі № 200/10490/20-а від 03 листопада 2022 року, суд зазначає, що оскільки Замовник заповнюючи оголошення про проведення відкритих торгів, використовував законодавчо затверджену форму такого оголошення та надав всю обов`язкову інформацію, передбачену чинною формою документа та з об`єктивних причин був позбавлений технічної можливості виконати приписи частини другої статті 21 Закону № 922-VIII, Касаційну скаргу Східного офісу Держаудитслужби залишити без задоволення (копія Додається).
Викладене вище свідчить про повне дотримання Замовником вимог діючого законодавства.
По-друге, стосовно не надання письмових цінових пропозицій від виробників, офіційних представників, дилерів, постачальників на підставі яких здійснено розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі.
У відповідності довимог ч.5 ст.8 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Замовник отримано запит про надання пояснень від 2022-11-11 12:36:34 наступного змісту: «У межах проведення моніторингу процедури код НК 024:2019 34870 - Електричне лікарняне ліжко (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-08-03-007291-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. Також, надати інформацію та документи, що підтверджують виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин для укладання додаткової угоди від 23.09.2022 № 1 до договору від 23.09.2022 № 135, а також надати розрахунки стосовно зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до змін таких ставок та/або пільг з оподаткування.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.».
На виконання умов запиту, Замовником у порядку ч.5 ст.8 ЗУ «Про публічні закупівлі» надано відповідь на запит через електронну систему закупівель 2022-11-14 13:10:35 із інформацією стосовно обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, а також надано службову записку стосовно визначення технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Варто зауважити, що згідно запиту про надання пояснень від 2022-11-11 12:36:34 не встановлено надання будь-яких конкретизуючих документів, в тому числі (письмові цінові пропозиції від виробників, офіційних представників, дилерів, постачальників).
Замовником на виконання Вашого запиту надано грунтовні пояснення стосовно визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик, зокрема очікувана вартість визначалася у відповідності до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, що затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». У відповідності до пункту 3 Розділу ІІ «Етапи визначення очікуваної вартості» Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі Замовником було використано загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товарів, які містились у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" і т.д., а також надано службову записку стосовно визначення технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Разом з тим, на виконання Вашого висновку нами додаються комерційні пропозиції різних Учасників.
Окрім того, повідомляємо, що Замовником взято до уваги вказану у запиті інформацію. Вказана інформація буде врахована уповноваженою особою під час проведення подальших процедур закупівель, що здійснюватимуться замовником.
Дата публікації звіту:
30.11.2022 12:35
Запити/Пояснення
Номер:
e6b44152508647d7abc0c29ab8e54c2c
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
11.11.2022 12:36
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.11.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури код НК 024:2019 34870 - Електричне лікарняне ліжко (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-08-03-007291-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. Також, надати інформацію та документи, що підтверджують виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин для укладання додаткової угоди від 23.09.2022 № 1 до договору від 23.09.2022 № 135, а також надати розрахунки стосовно зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до змін таких ставок та/або пільг з оподаткування.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
f979ea7641ef43ebab8b3fa2468f6f6c
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
14.11.2022 13:10
Опис:
Доброго дня, КНП "ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ПРОТИПУХЛИННИЙ ЦЕНТР" ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ уважно вивчило Ваш Запит на надання пояснень від 2022-11-11 12:36:34 та повідомляє наступне.
І. При здійсненні закупівлі по предмету: «код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник": 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні» (код НК 024:2019 34870 - Електричне лікарняне ліжко)» було залучено відповідальних фахівців, які відповідають за подальше використання медичного обладнання, що будуть закуплені, як того вимагає положення пункту 2 Розділу ІІ «Етапи визначення очікуваної вартості» Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, що затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». Окрім того Замовником моніторився ринок закупівлі медичного обладнення та бралися до уваги відкриті данні оприлюднені на різних сайтах.
Технічні та якісні характеристики предмету сформовано на основі наявної потреби закладу в медичному обладнані та технічного завданні підписаного головною медичною сестрою Єрмакова В.С. КНП "ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ПРОТИПУХЛИННИЙ ЦЕНТР" ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (копії документів додаються).
КНП "ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ПРОТИПУХЛИННИЙ ЦЕНТР" ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (надалі – Замовник) закупівлі здійснюються у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та із дотриманням визначених ним принципів.
Звертаємо увагу, що для забезпечення максимальної конкуренції та економії Замовником в технічному завданні передбачено до більшості параметрів приписку «не більше», «не менше», щоб уникнути випадку, що медико-технічні характеристики предмету закупівлі, відповідають лише продукції одного виробника також передбачено що всі посилання на торговельну марку, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника слід читати як «або еквівалент».
Очікувана вартість закупівлі також формувалась відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
У відповідності до пункту 3 Розділу ІІ «Етапи визначення очікуваної вартості» Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі Замовником було використано загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товарів, які містились у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" і т.д.
Окрім того, Замовником було проведено ринкові консультації. Ми, як Замовник направили учасникам ринку повідомлення з описом необхідних та бажаних вимог до предмета закупівлі. За результатами ринкових консультацій, ми отримали письмові цінові пропозиції від виробників, офіційних представників, дилерів, постачальників.
Окрім того, з метою об’єктивного визначення очікуваної вартості нами здійснювався аналіз ринку (через систему Прозорро)
ІІ. Щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі повідомляємо наступне.
Відповідно до пункту 38 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України одержувач бюджетних коштів - суб'єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету.
Згідно пункту 47 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України розпорядник бюджетних коштів - бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов'язань, довгострокових зобов’язань за енергосервісом, середньострокових зобов’язань у сфері охорони здоров’я та здійснення витрат бюджету.
Відповідно до інформації, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Замовник з 15.10.2019 року втратив статус закладу охорони здоров’я (далі — ЗОЗ) та був реорганізований в результаті перетворення із бюджетної установи у комунальне некомерційне підприємство (далі — КНП).
Враховуючи вищевикладене починаючи з 15.10.2019 року Замовник втратив статус розпорядника бюджетних коштів, на даний час Замовник, як КНП має статус лише їх одержувача.
Відповідно до положень пункту 41 Постанови Кабінету України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 р. № 710 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1266). головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Підсумовуючи вищевикладене та враховуючи той факт, що ми не є бюджетною установою та як наслідок розпорядником бюджетних коштів обов’язку розміщення на власному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі в нас немає.
Повідомляємо, що нами, як Замовником було проінформовано розпорядників бюджетних коштів про проведення закупівлі «код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник": 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні» (код НК 024:2019 34870 - Електричне лікарняне ліжко)». КНП "ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ПРОТИПУХЛИННИЙ ЦЕНТР" ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ не володіє інформацією про розміщення на веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. З вказаним питанням рекомендуємо звернутись безпосередньо до головного розпорядника бюджетних коштів.
Принагідно повідомляємо, що на офіційному сайті КНП "ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ПРОТИПУХЛИННИЙ ЦЕНТР" ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ за посиланням: http://hood.net.ua/departments/priymalne/ наявна інформація про очікувану вартість, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
ІІІ. Щодо виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин для укладання додаткової угоди від 23.09.2022 № 1 до договору від 23.09.2022 № 135 повідомляємо наступне.
Відповідно до пункту 71 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, в редакції ЗУ «Про внесення змін до деяких актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій, у звязку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» № 540-ІХ від 30.03.2020 р., Постанови Камінету Міністрів України від 20 березня 2020 року № 224 (із внесеними змінами), та у відповідності до п. 6 ч.5 ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі», сторонами зменшено загальну варість договору на 309 112.15 (триста дев’ять тисяч сто дванадцять гривень 15 копійок).
Варто зазначити, що відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами Податкового кодексу України (далі - Кодекс) (п. 1.1 ст. 1 Розділу І Кодексу).
Правові основи оподаткування податком на додану вартість встановлено розділами І, V та підрозділом 2 розділу ХХ Кодексу.
Законом України від 30 березня 2020 року № 540-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на зебезпечення додаткових соціальних та економічних гарантиій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» викладено в новій редакціх пункт 71 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу.
Згідно з пунктом 71 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу (з урахуванням змін) від оподаткування податком на додатну вартість звільняються такі операції:
з ввезення на митну територію України товарів (в тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), перелік яких визначено Кабінетом Міністрів України;
з постачання на митній території України товарів (в тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), перелік яких визначено Кабінетом Міністрів України.
Перелік товарів (у тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, операції з ввезення яких на митну територію України та/або операції з постачання яких на митній території України звільняються від оподаткування податком на додану вартість та які звільняються від сплати ввізного мита, встановлений пунктом 71 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2020 року № 224 зі змінами та доповненнями (далі – Перелік № 224).
Таким чином, головним критерієм для застосування пільги з оподаткування, встановленої пунктом 71 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу, є включення товару до Переліку № 224.
До переліку постанови Кабінету Міністрів України від 20 березня 2020 року № 224 зі змінами та доповненнями внесено в тому числі: «Функціональне ліжко», тобто товар, який являється предметом закупівлі згідно договору від 23.09.2022 № 135.
На основі вищевикладеного, з метою дотримання вимог ЗУ «Про публічні закупівлі», Податкового кодексу України, інших номативно-правових актів України, сторонами зменшено загальну вартість договору на 309 112.15 (триста дев’ять тисяч сто дванадцять гривень 15 копійок) відповідно до ставки податку від бази оподаткування, оскільки опадаткування податком на додану вартість звільняються операції згідно з пунктом 71 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу та постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2020 року № 224 зі змінами та доповненнями, розрахунки стосовно зміни ціни в договорі про закупівлю здійснено у відповідності до ст. 193 Податкового кодексу України.