-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Прибирання та підмітання вулиць Могилів-Подільської міської територіальної громади Могилів-Подільського району Вінницької області
Завершена
1 964 518.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 822.59 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 822.59 UAH
Номер:
875a95ca8e784c559e96237d5e1d3f1f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-27-000014
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.09.2022 00:00
Період моніторингу:
27.09.2022 17:15 - 19.10.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
27.09.2022 №59-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 27.09.2022 №59-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
1.UA-2022-08-03-002066-a 03.08.2022 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог пункту 18 частини другої статті 22 Закону, частини восьмої статті 12 Закону та пункту 3 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції установлено порушення абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності вимогам Закону повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей установлено порушення вимог частини шістнадцятої статті 29 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 жовтня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, відповідності вимогам Закону повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління житлово-комунального господарства Могилів-Подільської міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 03 серпня 2022 року №87 (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Могилів-Подільського міського комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств», повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей Могилів-Подільським міським комунальним підприємством «Комбінат комунальних підприємств», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 24 серпня 2022 року №106, повідомлення про намір укласти договір, договір на закупівлю послуг від 07 вересня 2022 року №131 (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі та пояснення від 04 жовтня 2022 року, отримане від Замовника через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу закупівлі установлено, що тендерна документація складена не у відповідності із вимогами Закону, а саме Замовником не встановлено вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг, чим порушено вимоги пункту 18 частини другої статті 22 Закону.
Частиною восьмою статті 12 Закону визначено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
Водночас, частиною шостою статті 17 Закону визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
При цьому, частиною другою статті 41 Закону передбачено, що переможець процедури закупівлі/спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю та копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Поряд із цим, пунктом 3 частини першої статті 31 Закону визначено конкретний перелік підстав, за наявності яких Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, зокрема у разі, якщо переможець процедури закупівлі: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону; не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 Закону; не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Однак, на порушення вимог частини восьмої статті 12 Закону Замовником в додатку №2 (стор.5) тендерної документації встановлено вимогу щодо надання учасником-переможцем (у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір) в паперовому вигляді за адресою: 24000, м. Могилів-Подільський, площа Шевченка, 6/16, документів, що були дозавантажені переможцем та документів, що були надані учасником раніше в електронному (сканованому) вигляді для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям та умовам тендерної документації. При цьому, Замовником зазначено, що неспроможність подати всю інформацію, що потребує документація, або подання пропозиції, яка не відповідає вимогам в усіх відношеннях, буде віднесена на ризик учасника та потягне за собою відхилення такої пропозиції, чим порушено вимоги пункту 3 частини першої статті 31 Закону.
Крім того, моніторингом установлено, що Замовником в пункті 2 розділу ІІ «Порядок унесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації» тендерної документації встановлено вимогу щодо надання учасниками в складі пропозицій листа, в якому зазначають про розуміння умов щодо порядку внесення змін до тендерної документації й надання роз’яснень до неї та погодження з ними.
Однак, у тендерній пропозиції учасника Могилів-Подільське міське комунальне підприємство «Комбінат комунальних підприємств», наданій ним до кінцевого строку подання тендерних пропозицій (19 серпня 2022 року), відсутній лист, в якому зазначено про розуміння умов, вказаних розділі ІІ «Порядок унесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації» тендерної документації, та погодження з ними, чим не дотримано вимоги пункту 2 розділу ІІ тендерної документації.
Відповідно до абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі, якщо вона не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Проте, Замовник оприлюднив учаснику Могилів-Подільське міське комунальне підприємство «Комбінат комунальних підприємств» повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, зокрема: «Відсутній лист, визначений пунктом 2 розділу ІІ тендерної документації (Розуміння умов внесення змін до тендерної документації та погодження з ними)».
Водночас, частиною шістнадцятою статті 29 Закону визначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Проте, Замовник оприлюднив учаснику Могилів-Подільське міське комунальне підприємство «Комбінат комунальних підприємств» повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, які не відносяться до таких, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону та на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю, чим порушив вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону.
Отже, Замовник на порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію Могилів-Подільського міського комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств», як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а обрав його переможцем та уклав з ним договір загальною вартістю 1 964 517,85 гривень.
Період усунення порушень:
18.10.2022 15:52 - 01.11.2022 23:00
Дата публікації висновку:
18.10.2022 15:52
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
При складанні висновку Північного офісу Держаудитслуби від 18 жовтня 2022 року не прийнято до уваги інформації зазначеної в Ціновій пропозиції Учасника, що опубліковано на офіційному веб-сайті електронної системи закупівель (де зазначено що учасник підтверджує повну, безумовну і беззаперечну згоду із усіма умовами проведення процедури закупівлі) та частини 3 статті 22 Закону (де зазначено що, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відтак висновок Північного офісу Держаудитслуби від 18 жовтня 2022 року є безпідставним, та не може бути прийнятий до уваги.
Детально, щодо спростування висновку Північного офісу Держаудитслуби від 18 жовтня 2022 року описано впротокольному рішенні №140 від 21.10.2022 року (копія додається).
Дата публікації звіту:
21.10.2022 15:49
Запити/Пояснення
Номер:
b01c603cc1b14b7cb8a76483d6138d68
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
30.09.2022 15:31
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.10.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі послуг прибирання та підмітання вулиць Могилів-Подільської міської територіальної громади Могилів-Подільського району Вінницької області (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2022-08-03-002066-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Яким чином дотримано вимоги частини другої статі 24 Закону та вимоги пункту 3 частини першої статті 10 Закону щодо оприлюднення в окремому документі переліку змін, що вносяться до тендерної документації?
3. Яким чином дотримано вимог пункту 18 частини другої статті 22 Закону щодо встановлення в тендерній документації вимоги про зазначення учасниками у тендерній пропозиції інформації щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 % від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг?
4. З яких підстав в додатку №2 (стор.5) тендерної документації встановлено вимогу щодо надання учасником-переможцем (у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір) Замовнику в паперовому вигляді за адресою: 24000, м. Могилів-Подільський, площа Шевченка, 6/16, документів, що були дозавантажені переможцем та документів, що були надані Учасником раніше в електронному (сканованому) вигляді для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям та умовам тендерної документації?
5. Яким чином дотримано вимог частини 16 статті 29 Закону щодо розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону та на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю, а також щодо відображення у повідомленні з вимогою про усунення невідповідностей інформації про перелік виявлених невідповідностей; посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
f01fd7b388f44523b698b481c937b1e3
Назва:
Про розгляд запиту Північного офісу Держаудитслужби від 30.09.2022 р., щодо закупівлі за предметом «Прибирання та підмітання вулиць Могилів-Подільської міської територіальної громади Могилів-Подільського району Вінницької області»
Дата опублікування:
04.10.2022 17:25
Опис:
Запит Північного офісу Держаудитслужби від 30.09.2022 р. опрацьовано та підготовлено обгрунтовану відповідь у вигляді протокольного рішення № 123 від 04.10.2022 року (копія додається).