• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Діоксид гафнію (в перерахунку на гафній)

Завершена

11 286 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 56 430.00 UAH
Номер: f8e84a839b2c447a8430b10158006e8d
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-10-24-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.10.2022 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 24.10.2022 10:42 - 14.11.2022 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 21.10.2022 № 252 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 38 UA-2022-08-01-007848-a 01.08.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, pashkova.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерних пропозицій (документи, матеріали, інформацію тощо) Gmbh «Бус енд Бус Шпеціальметаллє» встановлено порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питань щодо дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерних документацій вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, щодо своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11 листопада 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерних документацій вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) (в редакції на 01.01.2019), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою Державного підприємства «Східний гірничо-збагачувальний комбінат» (далі – Замовник), тендерну документацію (зі змінами), затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи (Протокол №46 від 01.08.2022), тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю ТПК «Техноімпорт» та Gmbh «Бус енд Бус Шпеціальметаллє», повідомлення про намір укласти договір від 13.09.2022, договір про закупівлю товару від 03.10.2022 № 1192/02/095В (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору, додаткову угоду від 25.10.2022 № 1 до Договору, пояснення Замовнику надані 02.11.2022 через електронну систему закупівель. Моніторингом встановлено, що у пункті 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовник передбачив, що учасник повинен підписати свою пропозицію в цілому кваліфікованим електронним підписом (КЕП) або удосконаленим електронним підписом (УЕП) на кваліфікованому сертифікаті. Учасник має право не засвідчувати печаткою та підписом уповноваженої особи документи (матеріали, інформацію), що подаються Учасником у складі тендерної пропозиції у разі, якщо такі документи подаються у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП) або удосконаленим електронним підписом (УЕП) на кваліфікованому сертифікаті. Водночас учасник Gmbh «Бус енд Бус Шпеціальметаллє» не підписав свою пропозицію в цілому кваліфікованим електронним підписом (КЕП) або удосконаленим електронним підписом (УЕП) на кваліфікованому сертифікаті, чим недотримав вимоги пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника. Однак, на порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію Gmbh «Бус енд Бус Шпеціальметаллє», як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасників відповідно до законодавства та допустив їх до оцінки. Згідно із пунктом 2 частини другої статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 Закону.
Період усунення порушень: 16.11.2022 17:58 - 01.12.2022 00:00
Дата публікації висновку: 16.11.2022 17:58

Оскарження висновку в суді

Опис: Згідно з ч. 10 ст. 8, у разі незгоди Замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. На виконання вищевказаних вимог повідомляємо про направлення Державним підприємством "Східний гірничо-збагачувальний комбінат" до Дніпропетровського окружного адміністративного суду позовної заяви про визнання протиправним та скасування висновку Державної аудиторської служби України про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-08-01-007848-a (вих. № 18/6201 від 30.11.2022).
Дата публікації: 01.12.2022 15:40
Дата відкриття провадження: 21.12.2022 00:00
Номер відкриття провадження: 160/19697/22

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Аргументовані заперечення до висновку UA-M-2022-10-24-000003 f8e84a839b2c447a8430b10158006e8d За результатами проведення моніторингу процедури закупівлі діоксиду гафнію (в перерахунку на гафній) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-08-01-007848-a) 16.11.2022 в електронній системі закупівель Департаментом моніторингу закупівель Державної аудиторської служби України оприлюднено висновок, згідно з яким Держаудитслужба зобов’язує ДП «СхідГЗК» припинити зобов’язання за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору. Керуючись вимогами ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», ДП «СхідГЗК» звернулося до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням від 18.11.2022 № 20-05/5993 змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку. Станом на 23.11.2022 органом державного фінансового контролю роз’яснення змісту висновку та його зобов’язань підприємству не надано. Згідно з вимогами абз. 2 ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Так, відповідно до вимог ч. 3 ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі», під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Разом з тим, відповідно до законодавства у сфері електронних цифрових підписів, послуги надають АЦСК відповідно до регламентів роботи та на підставі договорів. Згідно з положеннями Регламенту кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг (далі — Регламент), затвердженого ДПСУ від 26.09.2019, вказаний Регламент визначає організаційні, технічні та інші умови діяльності Інформаційно-довідкового департаменту ДПС при наданні електронних довірчих послуг (далі — ЕДП). Пунктом 5.2 Регламенту визначено, що встановлення юридичної особи відбувається за установчими документами юридичної особи або копіями таких документів, які нотаріально засвідчені відповідно до законодавства, або іншими відомостями відповідно до Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (у редакції Закону України від 26.11.2015 № 835-VIII), які містяться в Єдиному державному реєстрі. Перелік документів, необхідних для отримання кваліфікованих сертифікатів електронного підпису чи печатки юридичними та фізичними особами, а також особливості отримання ЕЦП різними категоріями осіб визначає розпорядчий документ надавача електронних довірчих послуг; перелік публікують на офіційному інформаційному ресурсі надавача. Таким чином, якщо учасник-нерезидент не має представництва в Україні, то він не може надати інформацію з Єдиного державного реєстру і відповідно отримати електронний підпис в Україні. Адже пунктом 5.3 Регламенту передбачено прийняття рішення про відмову в наданні кваліфікованих сертифікатів електронного підпису чи печатки в разі, зокрема, відсутності документів, необхідних для ідентифікації та реєстрації. Водночас, Законом України «Про електронні довірчі послуги» встановлено, що електронні довірчі послуги, що надають відповідно до вимог нормативно-правових актів, що регулюють правові відносини у сфері електронних довірчих послуг в іноземних державах, визнають в Україні електронними довірчими послугами того самого виду в разі відповідності хоча б одній з таких умов: - кваліфікований надавач електронних довірчих послуг іноземної держави відповідає вимогам цього Закону, що підтверджує центральний засвідчувальний орган (або засвідчувальний центр у разі надання електронних довірчих послуг у банківській системі України та при здійсненні переказу коштів); - кваліфікований надавач електронних довірчих послуг внесено до Довірчого списку держави, з якою Україна уклала відповідний двосторонній або багатосторонній міжнародний договір. При цьому, електронні довірчі послуги не можуть визнавати недійсними лише через те, що їх надано відповідно до вимог нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері електронних довірчих послуг в іноземних державах. Порядок використання інформаційно-телекомунікаційної системи центрального засвідчувального органу для забезпечення визнання в Україні електронних довірчих послуг, іноземних сертифікатів відкритих ключів, що використовують під час надання юридично значущих електронних послуг у процесі взаємодії між суб’єктами різних держав, встановлює Кабінет Міністрів України. Постановою КМУ від 23.01.2019 № 60, яка набрала чинності 08.02.2019, затверджено Порядок взаємного визнання українських та іноземних сертифікатів відкритих ключів, електронних підписів, а також використання інформаційно-телекомунікаційної системи центрального засвідчувального органу для забезпечення визнання в Україні електронних довірчих послуг, іноземних сертифікатів відкритих ключів, що використовують під час надання юридично значущих електронних послуг у процесі взаємодії між суб’єктами різних держав. Вказаний порядок визначає механізм взаємного визнання українських та іноземних сертифікатів відкритих ключів, електронних підписів, а також використання інформаційно-телекомунікаційної системи центрального засвідчувального органу з метою забезпечення визнання в Україні електронних довірчих послуг, іноземних сертифікатів відкритих ключів, що використовують під час надання юридично значущих електронних послуг у процесі взаємодії між суб’єктами різних держав. Порядком передбачено, що Мінцифри для виконання функцій центрального засвідчувального органу забезпечує визнання в Україні електронних довірчих послуг, іноземних сертифікатів відкритих ключів, що використовують під час надання юридично значущих електронних послуг у процесі взаємодії між суб’єктами різних держав, у результаті укладення відповідного міжнародного договору України про взаємне визнання сертифікатів відкритих ключів та електронних підписів (далі — міжнародний договір). Технічне забезпечення реалізації міжнародного договору від України здійснює адміністратор інформаційно-телекомунікаційної системи. Вид міжнародного договору та порядок його укладення визначають відповідно до положень Закону України «Про міжнародні договори України», інших нормативно-правових актів та зважаючи на позиції сторін міжнародного договору. Міжнародний договір публікують відповідно до вимог статті 21 цього Закону, а також на офіційному вебсайті державного органу України, від імені якого укладено міжнародний договір. Доступ користувачів транскордонних електронних довірчих послуг до засобів кваліфікованого електронного підпису, які використовують для визнання електронних довірчих послуг та іноземних сертифікатів відкритих ключів в Україні, надають через офіційний веб-сайт центрального засвідчувального органу. Засоби кваліфікованого електронного підпису, які використовують для визнання електронних довірчих послуг та іноземних сертифікатів відкритих ключів, повинні входити до складу інформаційно-телекомунікаційної системи та відповідати вимогам законодавства у сфері захисту інформації. Створення та підтвердження електронного підпису чи печатки засобами кваліфікованого електронного підпису зі складу інформаційно-телекомунікаційної системи, які використовують для визнання електронних довірчих послуг та іноземних сертифікатів відкритих ключів, здійснюють відповідно до вимог надання кваліфікованої електронної довірчої послуги зі створення, перевірки та підтвердження кваліфікованого електронного підпису чи печатки, визначених Законом України «Про електронні довірчі послуги», якщо інше не передбачено міжнародним договором. Разом з тим, станом на сьогодні відповідний порядок не реалізовано і міжнародних договорів з цього питання не укладено, у зв’язку з чим технічна можливість підписання тендерної пропозиції юридичною особою-нерезидентом цифровим підписом фактично відсутня і, як наслідок, відсутні правові підстави вимагати від учасника виконання вимог ч. 3 ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі» та, відповідно, відсутні правові підстави відхиляти тендерну пропозицію учасника. Крім того, вважаємо, що в разі зазначення в тендерній документації, що на нерезидента не розповсюджується вимога про необхідність підписання своєї пропозиції в цілому кваліфікованим електронним підписом (КЕП) або удосконаленим електронним підписом (УЕП) на кваліфікованому сертифікаті, це було б порушенням п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Додатково вважаємо за необхідне зазначити, що листом від 17.11.2022 компанія «Бусс енд Бусс Шпеціальмєталлє ГмбХ» підтвердила неможливість отримання КЕП або УЕП у зв’язку з тим, що остання є юридичною особою-нерезидентом (документ додано до листа про надання роз’яснення). Враховуючи вищевикладене, керуючись вимогами абз. 2 ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», надаємо аргументовані заперечення до висновку UA-M-2022-10-24-000003 f8e84a839b2c447a8430b10158006e8d.
Дата публікації звіту: 23.11.2022 15:49

Запити/Пояснення