• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

03210000-6 - Зернові культури та картопля

Завершена

765 960.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 659.60 UAH
Номер: 2e7ae39a6bd44a2abfbc580fe7796ebb
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-09-26-000061
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 26.09.2022 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 27.09.2022 08:16 - 19.10.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 26.09.2022 № 65-З Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області 26.09.2022 № 65-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1. UA-2022-08-01-007499-a, 01.08.2022, інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Адреса: Ukraine, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 66) 229-59-96, lika-aa@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання вимог Постанови № 710 встановлено порушення пункту 4-1 постанови № 710. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; повноти відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону; відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах вимогам Закону; розгляду тендерних пропозицій; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства при укладанні договору; своєчасності надання відповіді замовником на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму його усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 14 жовтня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; повноти відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах вимогам Закону; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); розгляду тендерних пропозицій; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства при укладанні договору; своєчасності надання відповіді замовником на запит органу державного фінансового контролю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту освіти Полтавської міської ради (далі – замовник) на 2022 рік; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи 01.08.2022 № 21; вимога про усунення невідповідностей до 19 серпня 2022 р. до ТОВ «МОЛОКІНІ»; протокол Уповноваженої особи про намір укласти договір від 19.08.2022 № 54, договір про закупівлю товарів від 30.08.2022 № 44У; відповідь замовника на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднена в електронній системі закупівель 30.09.2022. Моніторингом питання дотримання вимог Постанови № 710 в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель, встановлено. З метою з’ясування наявності ознак порушень органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 27.09.2022 через електронну систему закупівель було надано запит замовнику щодо документального обґрунтування виконання вимог Постанови № 710: - яким чином забезпечено виконання вимог Наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» в частині формування очікуваної вартості предмету закупівлі? - яким чином забезпечено виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) в частині: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Замовником 30.09.2022 в електронній системі закупівель надано відповідь: «На ваш запит від 27.09.2022 року, яким чином забезпечено виконання вимог Наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» в частині формування очікуваної вартості предмету закупівлі, яким чином забезпечено виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) в частині:обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі 03210000-6 - Зернові культури та картопля, ДК 021:2015:03210000-6: Зернові культури та картопля (UA-2022-08-01-007499-a), повідомляємо таке. Нами, Департаментом освіти Полтавської міської ради як Замовником, забезпечується виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до нормативної документації, які містяться у Додатку № 2 до тендерної документації, яка є у загальному доступі у системі Prozorro. Вимоги до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі розроблені з дотриманням Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів», Наказу № 234 МОЗУ від 24.03.2016 р. «Про затвердження Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів». Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів», Наказу № 234 МОЗУ від 24.03.2016 р. «Про затвердження Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів», відповідно до нормативних документів, ДСТУ, ТУ У, що діють на території України, та іншого чинного законодавства України, що стосується предмета закупівлі. Очікувана вартість предмета закупівлі 03210000-6: Зернові культури та картопля (UA-2022-08-01-007499-a) сформована Замовником відповідно до Наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 "Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі" на підставі довідки про середні споживчі ціни Головного управління статистики у Полтавській області, отриманої на дату формування тендерної документації закупівлі картоплі. Додатково повідомляємо, що Замовником щомісячно проводиться моніторинг споживчих цін по Україні та у Полтавській області на товар (картопля пізня) та організовується відповідна коригувальна робота з постачальниками. Унаслідок аналізу цінової політики на картоплю та виявлення динаміки її зменшення по регіону у вересні Замовником вжито заходи щодо зменшення ціни за 1 кг товару (картопля пізня), а саме направлено офіційно лист-пропозицію Постачальнику щодо поставки картоплі за зменшеною ціною. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Департамент освіти Полтавської міської ради є Замовником в окремій сфері господарювання та під час проведення публічних закупівель діє виключно в межах Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон) та керуючись частиною першою статті 10 Закону самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом. Згідно з частиною четвертою зазначеної вище статті Закону інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування. При цьому, положення статті 10 Закону не містять як вимог щодо публікації замовником на своєму веб-сайті інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, так і вимог щодо обов'язку замовника оприлюднювати зазначену інформацію. Відповідна інформація наводиться замовником у тендерній документації, відповідно до вимог Закону». В той же час, пунктом 4-1 постанови № 710 передбачено: «Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель». Таким чином, Замовник на порушення пункту 4-1 Постанови № 710 не оприлюднив вищезазначену інформацію на сторінках власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів). Щодо твердження замовника про його приналежність до замовників в окремих сферах господарювання, то нормами частини другої статті 2 Закону чітко окреслено перелік видів діяльності, що належать до окремих сфер господарювання, при цьому, жодна з них не притаманна Департаменту освіти Полтавської міської ради: 1) забезпечення транспортування, розподілу, зберігання (закачування, відбору) та постачання природного газу на користь третіх осіб (замовників), видобутку природного газу та надання послуг установки LNG; 2) забезпечення виробництва, транспортування та постачання теплової енергії споживачам; 3) забезпечення виробництва, передачі, розподілу, купівлі-продажу, постачання електричної енергії споживачам, диспетчерське управління та забезпечення відпуску електричної енергії до/з системи передачі/розподілу та забезпечення функціонування ринку електричної енергії "на добу наперед" і внутрішньодобового ринку електричної енергії та балансуючий ринок електричної енергії та організація купівлі-продажу електричної енергії на цих ринках; 4) забезпечення виробництва, транспортування та постачання питної води, забезпечення функціонування централізованого водовідведення; 5) проведення зрошувальних, осушувальних або осушувально-зволожувальних меліоративних заходів, якщо обсяг води, що використовуватиметься для постачання питної води, становить більш ніж 20 відсотків загального обсягу води, одержання якої забезпечують зрошувальні чи осушувальні системи; 6) надання послуг з користування інфраструктурою залізничного транспорту загального користування, забезпечення функціонування міського електричного транспорту, у тому числі метрополітену, та експлуатація його об’єктів для надання послуг з перевезення, а також надання послуг з перевезення пасажирів автобусами в межах міст, з дотриманням умов, визначених відповідними органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування на визначених ними маршрутах; 7) надання послуг автостанцій, портів, аеропортів, послуг з аеронавігаційного обслуговування польотів повітряних суден; 8) надання послуг поштового зв’язку; 9) розробка родовищ нафти і газу, родовищ вугілля та інших видів твердого палива, видобуток нафти, вугілля та інших видів твердого палива. Згідно даних електронної системи закупівель для участі у тендері свої пропозиції подали два учасника: ТОВ «МОЛОКІНІ» (первинна та остаточна пропозиція 746 811,00 грн) та ТОВ «Командор» (первинна та остаточна пропозиція 765 960,00 грн). За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно з цим Законом, про що свідчать норми частини п’ятнадцятої статті 29 Закону. Відомості електронної системи закупівель свідчать, що замовник визначив переможцем процедури закупівлі учасника ТОВ «МОЛОКІНІ», тендерна пропозиція якого була найбільш економічно вигідною. Відповідно, тендерна пропозиція другого учасника - ТОВ «Командор» замовником не розглядалася.
Період усунення порушень: 17.10.2022 09:45 - 31.10.2022 23:00
Дата публікації висновку: 17.10.2022 09:45

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Департамент освіти Полтавської міської ради, розглянувши висновок від 17.10.2022 року, повідомляє наступне, що відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Метою Закону України «Про публічні закупівлі», (далі - Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Своїм рішенням, згідно з моніторингом UA-2022-08-01-007499-a від 17.10.2022 року Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області за результатами аналізу питання дотримання вимог Постанови № 710 встановлено порушення пункту 4-1 постанови № 710. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; повноти відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону; відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах вимогам Закону; розгляду тендерних пропозицій; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства при укладанні договору; своєчасності надання відповіді замовником на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено. Моніторингом встановлено, що відповідно до пункту 4-1 постанови № 710 передбачено: «Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель». Таким чином, Замовник на порушення пункту 4-1 Постанови № 710 не оприлюднив вищезазначену інформацію на сторінках власного веб-сайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів). Департамент освіти Полтавської міської ради є Замовником в окремій сфері господарювання та під час проведення публічних закупівель діє виключно в межах Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон) та, керуючись частиною першою статті 10 Закону, самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом. Згідно з частиною четвертою зазначеної вище статті Закону інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування. При цьому, положення статті 10 Закону не містять як вимог щодо публікації замовником на своєму вебсайті інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, так і вимог щодо обов'язку замовника оприлюднювати зазначену інформацію. Відповідна інформація наводиться замовником у тендерній документації, відповідно до вимог Закону. Замовник взяв до уваги зауваження Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області.
Дата публікації звіту: 21.10.2022 10:41

Запити/Пояснення