• Переговорна процедура
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Нафта і дистиляти (Бензин А-92, дизельне паливо)

Завершена

793 250.00 UAH з ПДВ
Номер: 554bfb86726f4d7194aa2f09f93da229
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-08-08-000049
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.08.2022 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 08.08.2022 15:09 - 30.08.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 08.08.2022 № 239 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Лесю ПИШНИК. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 08.08.2022 № 239. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-08-01-006781-a, 01.08.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082 та вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, надання учасником-переможцем під час проведення переговорів документів щодо підтвердження відсутності підстав для відмови йому в участі у процедурі закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону, а також вимог пункту 14 Порядку № 1082 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 15 серпня 2022 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання учасником-переможцем під час проведення переговорів документів щодо підтвердження відсутності підстав для відмови йому в участі у процедурі закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти, культури, розвитку туризму, молоді та спорту Красненської селищної ради Золочівського району Львівської області (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-08-01-001701-c), оприлюднені в електронній системі закупівель обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, протокол розкриття тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір, опубліковані під час моніторингу відповідь та документи Замовника на запити органу державного фінансового контролю. Вимогами пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), визначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Відповідно до оприлюдненої в електронній системі закупівель інформації в повідомленні про намір укласти договір Замовник зазначив вид предмету закупівлі: товари – бензин А-92, дизельне паливо, класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти. Водночас, Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749, містить наступні номенклатурні позиції щодо товару, який є предметом досліджуваної закупівлі, зокрема, 09132000-3 «Бензин», 09134200-9 «Дизельне паливо». Однак, за результатами моніторингу встановлено, що під час розміщення та оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі) Замовником порушено вимоги пункту 14 Порядку № 1082 щодо зазначення коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Відповідно до норм пункту 2 частини другої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, зокрема, якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. За нормою пункту 8 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі. Одночасно, згідно з пунктом 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Проведеним моніторингом встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено повідомлення про намір укласти договір, у якому умовою застосування переговорної процедури закупівлі вказано пункт 1 частини другої статті 40 Закону (двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом). У наданому під час моніторингу поясненні Замовником 11.08.2022 зазначено, що Законом не встановлено конкретного найменування документу, яким має бути підтверджено наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, Замовником на виконання вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону, згідно якої саме повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити таку інформацію, зокрема, обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, додатково самостійно складено та завантажено в електронну систему закупівель документ «Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про намір укласти договір» від 01 серпня 2022 року №01-08-П. Також у поясненні вказано, що аргументована підстава щодо вибору переговорної процедури закупівлі Замовником міститься у повідомленні про намір укласти договір, документі «Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про намір укласти договір» від 01 серпня 2022 року №01-08-П. Проте, як вказано вище, відповідно до норми пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури окрім обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі повинно містити експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі (а не лише посилання на такі документи). Слід зазначити, що відповідно до частини другої статті 10 Закону звіт про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель оприлюднюється відповідно до статті 19 цього Закону, а згідно з частиною другою статті 19 Закону звіт про результати проведення закупівлі автоматично формується електронною системою закупівель та оприлюднюється протягом одного дня після оприлюднення замовником договору про закупівлю в електронній системі закупівель або відміни тендеру/спрощеної закупівлі, або визнання тендеру таким, що не відбувся, а відповідно до пункту 11 частини першої цієї ж статті Закону – у звіті про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель обов’язково зазначаються підстави прийняття рішення про неукладення договору про закупівлю, у разі якщо в результаті проведення тендеру/спрощеної закупівлі не було укладено договір про закупівлю. Таким чином, на порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону, разом з повідомленням про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) Замовником не оприлюднено відповідні документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, визначених у пункті 1 частини другої статті 40 Закону.
Період усунення порушень: 15.08.2022 16:52 - 30.08.2022 00:00
Дата публікації висновку: 15.08.2022 16:52

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: У відповідь на ваш висновок за результатами моніторингу закупівлі повідомляємо наступне. Згідно до п. 22 ч.1, ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі»: предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Відповідно до п.3 Розділу 1 Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 р. № 708: Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Закон України «Про публічні закупівлі та чинне законодавство не містять визначення терміну «код товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі». Звертаємо вашу увагу на те, що жоден нормативно-правовий акт не встановлює за яким саме знаком/конкретним показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника слід визначати предмет закупівлі Бензин А-92, дизельне паливо. Рішення про вибір значення показника цифри Єдиного закупівельного словника покладено на розсуд особи – відповідальної за організацію та здійснення закупівель – уповноважену особу. ЗУ «Про публічні закупівлі» не встановлено конкретного найменування документу, яким має бути підтверджено наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. ПОВІДОМЛЕННЯ про намір укласти договір формується системою автоматично на підставі інформації, заповненої в електронній системі закупівель (додаємо в складі пояснення). Замовником на виконання вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону, згідно якої саме ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО НАМІР УКЛАСТИ ДОГОВІР про закупівлю ПОВИННО МІСТИТИ таку інформацію, зокрема, обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, ЕКСПЕРТНІ, НОРМАТИВНІ, ТЕХНІЧНІ ТА ІНШІ ДОКУМЕНТИ, ЩО ПІДТВЕРДЖУЮТЬ НАЯВНІСТЬ УМОВ ЗАСТОСУВАННЯ ПЕРЕГОВОРНОЇ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ, додатково самостійно складено та завантажено в електронну систему закупівель документ "ПРОТОКОЛ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ ПРО НАМІР УКЛАСТИ ДОГОВІР" від 01 серпня 2022 р. №01-08-П. Відтак, Замовником виконано вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону та завантажено ДОКУМЕНТИ, ЩО ПІДТВЕРДЖУЮТЬ НАЯВНІСТЬ УМОВ ЗАСТОСУВАННЯ ПЕРЕГОВОРНОЇ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ. Тому, вважаємо, що аргументована підстава щодо вибору переговорної процедури закупівлі Замовником міститься у Повідомленні про намір укласти договір, документі «"ПРОТОКОЛ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ ПРО НАМІР УКЛАСТИ ДОГОВІР" від 01 серпня 2022 р. №01-08-П» а також, окрім цього, така інформація вказана в розділі Обгрунтування застосування переговорної процедури в Оголошенні, що опубліковане Замовником в електронній системі закупівель. В той же час, повідомляємо про те, що Замовником виконано рішення здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушення. Уповноважена особа провела детальний аналіз висновку моніторингу проведеного Західним офісом Державної аудиторської служби, Закону України «Про публічні закупівлі» та інших нормативно-правових актів в сфері публічних закупівель. Також, Уповноважена особа, на виконання висновку за результатами моніторингу закупівлі, вже 16.08.2022 р. відвідала навчання від ДП PROZORRO: https://www.facebook.com/1598455800369916/posts/pfbid02dpi9bc1pXrPW1ennfbXCN4kWEVBUbfAFac146Ku1YWzScuXVcJZxU1dGPUCiyaiml/?d=n та планує відвідати наступні онлайн навчання для підвищення кваліфікації Уповноважених осіб щодо проведення публічних закупівель. Уповноважена особа, зобов’язується в майбутньому не допускати порушень та проводити всі закупівлі виключно з відповідністю до чинного законодавства. З повагою.
Дата публікації звіту: 16.08.2022 17:12

Запити/Пояснення