-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з надання невиключної ліцензії на право користування програмним забезпеченням для автоматизації контролю за дотриманням правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів для реалізації функції автоматизованого контролю за дотриманням правил зупинки, стоянки та паркування транспортних засобів у м. Дніпро
Завершена
1 952 640.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 763.20 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 763.20 UAH
Номер:
1fa684d1bb964e548c2e8bfbd0c7c8f0
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-08-31-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.10.2022 00:00
Період моніторингу:
04.10.2022 15:58 - 26.10.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
03.10.2022 № 293
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 03.10.2022 № 293
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
4 UA-2022-07-29-006525-a
29.07.2022 ІНСПЕКЦІЯ З ПИТАНЬ КОНТРОЛЮ ЗА ПАРКУВАННЯМ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ "ЄДИНИЙ ПАРКУВАЛЬНИЙ ПРОСТІР" встановлені порушення вимог пункту 3 частини першої статті 31 та частини сьомої статті 33 Закону № 922-VIII, абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питань: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26. 01.1993 року № 2939-XII, статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства шляхом розірвання договору про закупівлю товарів (робіт або послуг) за бюджетні кошти від 29.08.2022 № 27 зокрема, шляхом укладання відповідної додаткової угоди з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 жовтня 2022 року.
Предметом аналізу були такі питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII із змінами (далі Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII.
Під час моніторингу процедури закупівлі проаналізовано: річний план UA-P-2022-07-28-001333-b на 2022 рік Інспекції з питань контролю за паркуванням Дніпровської міської ради (далі Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену протокольним рішенням Уповноваженої особи Замовника від 28.07.2022 № 31, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ "ЄДИНИЙ ПАРКУВАЛЬНИЙ ПРОСТІР", протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника вiд 17.08.2022 № 39, від 17.08.2022 № 40, повідомлення про намір укласти договір оприлюднене 17.08.2022, договір про закупівлю товару (робіт або послуг) за бюджетні кошти від 29.08.2022 № 27, пояснення Замовника оприлюднені в електронній системі закупівель від 10.10.2022, від 24.10.2022.
Відповідно до частини шостої статті 17 Закону № 922-VIII переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2,3,5,6,8,12 і 13 та частиною другою цієї статті.
Слід зауважити, що листом Міністерства економіки України від 23.06.2022 № 3323-04/40967-06 “Щодо застосування статті 17 Закону у зв’язку із введенням воєнного стану” визначено під час проведення процедури закупівлі, за відсутності вільного доступу замовника до публічної інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, перевірка замовником інформації щодо відсутності підстав, визначених у статті 17 Закону № 922-VIII здійснюється з урахуванням особливостей законодавства правового режиму воєнного стану, зокрема наявних тимчасових обмежень у вільному доступі до такої інформації. Тому, під час проведення торгів, замовник самостійно з урахуванням вимог законодавства правового режиму воєнного стану та інформації, вказаної в тому числі у листах Міністерства внутрішніх справ України від 23.05.2022 № 12655/16-2022, Міністерства юстиції України від 24.05.2022 № 38570/44897-26-22/19.1.3, Національного агентства з питань запобігання корупції від 31.05.2022 № 23-06/12865-22, Державної податкової служби України від 31.05.2022 № 3694/5/99-00-13-01-05 визначає у тендерній документації у який спосіб підтверджується відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених у статті 17 Закону. Поряд з цим, ДП “ПРОЗОРРО” листом від 10.06.2022 № 206/01/659/11, повідомило щодо технічної можливості формування в системі електронних закупівель Prozorro звіту з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (ЄДР) та довідки з Державної податкової служби України про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів).
Моніторингом установлено, що Замовником у підпункті 6 пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації визначено вимогу, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2,3,5,6,8,12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Таким чином, Замовник самостійно визначив у тендерній документації спосіб надання переможцем процедури закупівлі документів передбачених частиною шостою статті 17 Закону № 922-VIII під час воєнного стану, зокрема оприлюднення їх в електронній системі закупівель у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
З урахуванням зазначеного, в тому числі особливостей законодавства правового режиму воєнного стану, зокрема наявних тимчасових обмежень у вільному доступі до окремої інформації, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2,3,5,6,8,12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону № 922-VIII.
Окрім цього, у підпункті 3 пункту 2 Розділу V тендерної документації визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Однак, на порушення вимог пункту 3 частини першої статті 31 та частини сьомої статті 33 Закону № 922-VIII Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі, який визначений переможцем ТОВ "ЄДИНИЙ ПАРКУВАЛЬНИЙ ПРОСТІР" яким не оприлюднено документи в електронній системі закупівель (спосіб, зазначений у тендерній документації Замовника), що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону № 922-VIII.
Поряд з цим, відповідно пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації Замовником визначено, що учасник у складі своєї пропозиції надає замовнику, зокрема проект договору про закупівлю товару з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов (Додаток 3 до тендерної документації), який повинен бути заповнений (інформація та реквізити Учасника) та підписаний уповноваженою на те особою учасника та містити печатку (за наявності).
З урахуванням наданих Замовником пояснень, моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ "ЄДИНИЙ ПАРКУВАЛЬНИЙ ПРОСТІР" завантажений не у повному обсязі Проект договору про закупівлю підписаний уповноваженою на те особою учасника та містить печатку (файл Договор, Додаток 1.pdf), а саме:
- пункт 10.4. та 10.12. Розділу 10 Проекту Договору має не повний зміст, зокрема відсутня частина умови пункту 10.4. Проекту Договору: «…одержанням офіційних дозволів, документів для виконання Договору, сплати податків, інших обов’язкових платежів, а також у випадках, передбачених чинним законодавством» та відсутня частина умов пункту 10.12. Проекту Договору: «Відповідно до вимог статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» та керуючись Цивільним та Господарським кодексами України, істотні умови договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі, проведеної відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії;
3) покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
4) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально…»;
- пункти 10.5., 10.6.,10.7., 10.8., 10.9., 9.10.,10.11. Розділу 10 Договору відсутні в Проекті Договору.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі ТОВ "ЄДИНИЙ ПАРКУВАЛЬНИЙ ПРОСТІР" не відповідала Додатку № 3 до тендерної документації Замовника, та підлягала відхиленню відповідно до абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону № 922-VIII.
Слід звернути увагу, що відхилення тендерної пропозиції за наявності підстав, визначених статтею 31 Закону № 922-VIII, є обов’язком, а не правом замовника, оскільки норми статті 31 Закону № 922-VIII є імперативними, а отже обов’язковими для виконання Замовником.
Однак, Замовник на порушення вимог статті 31 Закону № 922-VIII не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ "ЄДИНИЙ ПАРКУВАЛЬНИЙ ПРОСТІР", визнав його переможцем та уклав з ним договір про закупівлю товару (робіт або послуг) за бюджетні кошти від 29.08.2022 № 27 вартістю, яка складає 1 952 640,00 грн., строк дії до 31 грудня 2022 року.
Період усунення порушень:
26.10.2022 16:58 - 09.11.2022 23:00
Дата публікації висновку:
26.10.2022 16:58
Оскарження висновку в суді
Опис:
Інспекція з питань контролю за паркуванням Дніпровської міської ради подала до Дніпропетровського окружного адміністративного суду позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторінгу закупівель.
Дата публікації:
07.11.2022 14:15
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
10824c31a8b2413ca899bee7bcafd7d3
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
05.10.2022 15:20
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.10.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуги з надання невиключної ліцензії на право користування програмним забезпеченням для автоматизації контролю за дотриманням правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів для реалізації функції автоматизованого контролю за дотриманням правил зупинки, стоянки та паркування транспортних засобів у м. Дніпро, код ДК 021:2015: 72260000-5 — Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням (інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-07-29-006525-a), яку проведено ІНСПЕКЦІЄЮ З ПИТАНЬ КОНТРОЛЮ ЗА ПАРКУВАННЯМ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі Замовник) відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» 26 січня 1993 року № 2939-XII, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» 25 грудня 2015 року № 922-VIII із змінами (далі Закон № 922-VIII), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів):
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Відповідно до пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266) головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Відповідно до Open Budget Державний веб-портал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/42403446/profile) Замовник є розпорядником нижчого рівня місцевого бюджету.
Враховуючи зазначене, просимо надати посилання на сторінку офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів або власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Відповідно до частини шостої статті 17 Закону № 922-VIII переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Так, відповідно до підпункту 6 пункту 5 Розділу ІІІ тендерна документація Замовника містить вимогу, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Аналізом інформації, документів оприлюднених в електронній системі закупівель Замовником установлено, що повідомлення про намір укласти договір про закупівлю оприлюднене 17.08.2022, проте документи які зазначені у підпункті 6 пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації Замовника та визначені нормою частини шостої статті 17 Закону № 922-VIII в електронній системі закупівель учасником процедури закупівлі, який визначений переможцем ТОВ "ЄДИНИЙ ПАРКУВАЛЬНИЙ ПРОСТІР" не оприлюдненіі, що не відповідає вимозі підпункту 6 пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації Замовника та нормі частини шостої статті 17 Закону № 922-VIII.
Просимо надати пояснення, чому учасником процедури закупівлі, який визначений переможцем ТОВ "ЄДИНИЙ ПАРКУВАЛЬНИЙ ПРОСТІР" не оприлюднені в електронній системі закупівель документи, які визначені у підпункті 6 пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації Замовника, та нормою частини шостої статті 17 Закону № 922-VIII?
Пояснення, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. При цьому, Замовник відповідні пояснення (інформацію, документи) повинен надати через електронну систему закупівель.
Номер:
d3cdb7dda54242ac86f39f28bb9c8dfe
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
10.10.2022 09:25
Опис:
Інспекція з питань контролю за паркуванням Дніпровської міської ради на Ваш запит від 05 жовтня 2022 року «Про надання пояснень» щодо закупівлі послуг з надання невиключної ліцензії на право користування програмним забезпеченням для автоматизації контролю за дотриманням правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів для реалізації функції автоматизованого контролю за дотриманням правил зупинки, стоянки та паркування транспортних засобів у м. Дніпро (код ДК 021:2015: 72260000-5 — Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням (інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-07-29-006525-a), повідомляє наступне.
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Для виконання завдань та функцій, покладених на інспекцію та Відповідно до Рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 18.12.2018 № 1272 «Про впровадження у межах м. Дніпра автоматизованої системи контролю оплати вартості послуг з паркування» інспекція є виконавчим органом Дніпровської міської ради, основним завданням якого є притягнення осіб до адміністративної відповідальності за порушення Правил дорожнього руху в частині зупинки, стоянки та паркування транспортних засобів.
Фіксація порушень інспекторами з паркування повинна здійснюватися в напівавтоматичному режимі відповідно до вимог Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУПАП).
Відповідно до норм чинного законодавства, інспектори з паркування мають право притягувати до адміністративної відповідальності за адміністративне правопорушення, передбачене частиною першою статті 152-1 КУПАП, а саме за порушення правил паркування транспортних засобів, у тому числі не оплати вартості послуг з користування майданчиком для платного паркування за кожну добу користування. Відповідальність за вищезазначене порушення передбачає накладення штрафу в двадцятикратному розмірі від вартості однієї години послуги з користування тим майданчиком для платного паркування транспортних засобів, на якому знаходиться транспортний засіб у момент порушення.
Таке право інспекторів з паркуванням інспекції з питань контролю за паркуванням Дніпровської міської ради закріплено Рішенням Виконавчого комітету Дніпровської міської ради № 1164 від 28.11.2018 «Про уповноваження інспекторів з паркування інспекції з питань контролю за паркуванням Дніпровської міської ради розглядати справи про адміністративні правопорушення, накладати адміністративні стягнення та проводити тимчасове затримання транспортних засобів».
Так, відповідно до статті 152-1 КУПАП, під не оплатою вартості послуг з користування майданчиком для платного паркування слід розуміти не оплату вартості послуг з користування майданчиком для платного паркування транспортних засобів більш як за 10 хвилин користування майданчиком для платного паркування транспортних засобів (крім майданчиків, обладнаних автоматичними в’їзними та виїзними терміналами, на яких оплата відбувається під час виїзду з майданчика).
З метою виконання інспекторами з паркування покладених на них завдань та функцій є нагальна необхідність отримання доступу до програмного забезпечення.
Оскільки вищезазначене програмне забезпечення має специфічну структуру, потребує кваліфікованого дослідження щодо вартості надання послуг та не використовується в загальному доступі, в Інспекції з питань контролю за паркуванням Дніпровської міської ради при здійсненні першої процедури закупівлі послуг з надання невиключної ліцензії на право користування програмним забезпеченням для автоматизації контролю за дотриманням правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів для реалізації функції автоматизованого контролю за дотриманням правил зупинки, стоянки та паркування транспортних засобів у м. Дніпро, виникла необхідність у запиті до компаній, які мають відповідну кваліфікацію та досвід в розробці програмного забезпечення, для отримання кваліфікованих даних та розрахунків з цього питання для подальшого формування очікуваної вартості закупівлі (з обов’язковими наданням розрахунку вартості послуг).
Отже, для обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення очікуваної вартості надаємо скановані копіі листів комерційних пропозицій (копії додаються).
Статтею 2 Закону України «Про Національну програму інформатизації» (далі – Закон) передбачено, що Національна програма інформатизації становить комплекс взаємопов'язаних окремих завдань (проектів) інформатизації, спрямованих на реалізацію державної політики та пріоритетних напрямів створення сучасної інформаційної інфраструктури України за рахунок концентрації та раціонального використання фінансових, матеріально-технічних та інших ресурсів, виробничого і науково-технічного потенціалу держави, а також координації діяльності державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності і громадян у сфері інформатизації.
Крім того, статтею 22 Закону передбачено що обов’язком Генерального державного замовника є здійснення координації державних, галузевих, регіональних програм та проектів інформатизації, програм та проектів інформатизації органів місцевого самоврядування та моніторингу у сфері інформатизації.
Відповідно пп.4 п.12 Порядку проведення експертизи Національної програми інформатизації та окремих її завдань (проектів), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 липня 2002 року № 1048, експертиза проводиться з урахуванням фінансово-економічного аспекту, що включає зокрема: загальну вартість об'єкта експертизи та витрати на виконання проекту інформатизації, що здійснюються за рахунок бюджетних і небюджетних коштів.
Таким чином, на Міністерство цифрової трансформації України покладено обов’язок здійснення перевірки фінансово-економічної складової проекту, технічних та якісних характеристик проекту, отримання економічного ефекту, який досягається завдяки наданню послуг.
З урахуванням зазначеного, відповідно до вимог чинного законодавства, Міністерство цифрової трансформації України на виконання функцій Генерального державного замовника Національної програми інформатизації розглядало матеріали щодо погодження проекту інформатизації надані листом Інспекції з питань контролю за паркуванням Дніпровської міської ради щодо послуг з надання невиключної ліцензії на право користування програмним забезпеченням для автоматизації контролю за дотриманням правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів для реалізації функції автоматизованого контролю за дотриманням правил зупинки, стоянки та паркування транспортних засобів у м. Дніпро
Так листом Міністерства цифрової трансформації України від 05.08.2022 №1/06-2-6494 вказана процедура закупівлі (номером ID: UA-2022-07-29-006525-a) була погоджена в повному обсязі та в кількості послуг визначеної у тендерній документації (копія листа додається).
Також, на виконання Розпорядження міського голови від 01.11.2021 №54-1/11-р «Про програмне забезпечення (комп'ютерні програми) та комп'ютерну техніку» закупівля погоджена заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів щодо цифрової трансформації Дніпровської міської ради Цепенніковим Костянтином. (копія листа від 28.07.2022 № 1/2 -221 «Про погодження закупівлі» додається).
Отже, з урахуванням зазначеного, вказана процедура закупівлі пройшла всі етапи погодження та перевірки фахівцями Міністерства цифрової трансформації України та Дніпровської міської ради щодо доцільності її здійснення, в тому числі технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначення розрахунку вартості її, досягнення економічного ефекту від її впровадження з урахуванням рівня віддачі та рентабельності процесу.
2. Відповідно до пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266) головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Відповідно до Open Budget Державний веб-портал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/42403446/profile) Замовник є розпорядником нижчого рівня місцевого бюджету.
Враховуючи зазначене, просимо надати посилання на сторінку офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів або власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Рішенням Дніпровської міської ради №1272 від 18.12.2018 «Про впровадження у межах м. Дніпра автоматизованої системи контролю оплати вартості послуг з паркування» затверджено технічні вимоги та завдання для створення автоматизованої системи контролю оплати вартості послуг з паркування у межах м. Дніпра. Системою передбачено зокрема забезпечення контролю оплати вартості послуг з паркування в автоматичному режимі, створення технічної можливості для фіксації та притягнення до адміністративної відповідальності інспекторами з паркування винних осіб за порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів (https://dniprorada.gov.ua/uk/Widgets/GetWidgetContent?url=/WebSolution2/wsGetTextPublicDocument?pID=208874&name=1272).
Тобто даним рішенням, Дніпровська міська рада, як головний розпорядник коштів, визначила технічні та якісні характеристики, завдання необхідної послуги, яке в подальшому стало предметом процедури закупівлі.
Також варто зазначити, що схожа за технічними характеристиками процедура закупівлі, проводилась в 2021 році, тому розмір бюджетного призначення розраховувався також з урахуванням кількісних показників 2019 - 2021 років та кількості працюючих інспекторів, а очікувана вартість предмета закупівлі з урахуванням отриманого розрахунку вартості послуг та проведених процедур закупівлі у 2019 - 2021 роках.
Окремо зазначаємо, що розміщення інформації на сторінках власного веб-сайту здійснюється виключно відповідного до вимог законодавства, з урахуванням положень Закону України « Про публічні закупівлі».
Відповідно до п.3 ч.2 ст. 4 Закону України « Про публічні закупівлі» у річному плані повинна міститися така інформація: розмір бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі.
Так, ч.1 ст. 4 Закону України « Про публічні закупівлі» передбачено, що річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Інспекцію з питань контролю за паркуванням Дніпровської міської ради, за для дотриманням вимог Закону України « Про публічні закупівлі», постійно у визначений строк оприлюднюються в електронній системі закупівель (Prozorro) річні плани та зміни до нього щодо процедур закупівель, які проводяться.
З урахуванням внесених змін, пунктом 1 частини 4 Постанови Кабінету Міністрів України № 710 «Про ефективне використання державних коштів» ((Редакція станом на 16.08.2022)та листа Дніпровської міської ради від 30.04.2021 № 4/10-496 «Про рекомендації щодо виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266», з метою ефективного та раціонального використання коштів більшості замовників рекомендовано забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та оприлюднення обґрунтування шляхом розміщення на офіційному веб- сайті головного розпорядника бюджетних коштів протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Надаємо посилання на зазначену сторінку, а саме: офіційний веб-сайт Дніпровської міської ради: https://dniprorada.gov.ua/uk/page/inspekciya-z-pitan-kontrolyu-za-parkuvannyam-dniprovskoi-miskoi-radi.
3. Відповідно до частини шостої статті 17 Закону № 922-VIII переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Так, відповідно до підпункту 6 пункту 5 Розділу ІІІ тендерна документація Замовника містить вимогу, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Аналізом інформації, документів оприлюднених в електронній системі закупівель Замовником установлено, що повідомлення про намір укласти договір про закупівлю оприлюднене 17.08.2022, проте документи які зазначені у підпункті 6 пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації Замовника та визначені нормою частини шостої статті 17 Закону № 922-VIII в електронній системі закупівель учасником процедури закупівлі, який визначений переможцем ТОВ "ЄДИНИЙ ПАРКУВАЛЬНИЙ ПРОСТІР" не оприлюдненіі, що не відповідає вимозі підпункту 6 пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації Замовника та нормі частини шостої статті 17 Закону № 922-VIII.
Просимо надати пояснення, чому учасником процедури закупівлі, який визначений переможцем ТОВ "ЄДИНИЙ ПАРКУВАЛЬНИЙ ПРОСТІР" не оприлюднені в електронній системі закупівель документи, які визначені у підпункті 6 пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації Замовника, та нормою частини шостої статті 17 Закону № 922-VIII?
У відповідності до листа Мінекономіки від 23.06.2022 р. № 3323-04/40967-06 “Щодо застосування статті 17 Закону у зв’язку із введенням воєнного стану” під час проведення процедури закупівлі, за відсутності вільного доступу замовника до публічної інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, перевірка замовником інформації щодо відсутності підстав, визначених у статті 17 Закону здійснюється з урахуванням особливостей законодавства правового режиму воєнного стану, зокрема наявних тимчасових обмежень у вільному доступі до такої інформації. Тому, під час проведення торгів, замовник самостійно з урахуванням вимог законодавства правового режиму воєнного стану та інформації, вказаної в тому числі у листах Міністерства юстиції України від 24.05.2022 № 38570/44897-26-22/19.1.3 та Національного агентства з питань запобігання корупції від 31.05.2022 № 23-06/12865-22, визначає у тендерній документації у який спосіб підтверджується відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених у статті 17 Закону. Поряд з цим, ДП “ПРОЗОРРО” листом від 10.06.2022 № 206/01/659/11, повідомило щодо технічної можливості формування в системі електронних закупівель Prozorro звіту з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (ЄДР) та довідки з Державної податкової служби України про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів). З урахуванням зазначеного, в тому числі особливостей законодавства правового режиму воєнного стану, зокрема наявних тимчасових обмежень у вільному доступі до окремої інформації, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Проте, на час дії воєнного стану в Україні, вільний доступ до відомостей,
що містяться в інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних
комунікаційних системах, публічних електронних реєстрах, було тимчасово
зупинено або обмежено.
Звертаємо увагу, що відповідно до роз’яснення Мінестерства економічного розвитку і торгівлі України від 12.02.2019 № 3304-04-/6186-06, Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, починаючи с 04 лютого 2019 року, працює в штатному режимі і доступний за посиланням http://corruptinfo.nazk.gov.ua/. Відповідно до зазначеного Замовник не має права вимагати від переможця процедури закупівлі документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених пунктом 2,3 частини 1 статті 17 Закону, оскількі відповідно до ч.3 статті 17 «замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих державних реєстрах, доступ до яких є вільним».
Також, зазначаємо, що Учасник ТОВ "ЄДИНИЙ ПАРКУВАЛЬНИЙ ПРОСТІР" в момент подання пропозиції документально підтвердив відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, а також після визнання переможця, надав зазначені документи в паперовому вигляді на адресу Інспекції з питань контролю за паркуванням Дніпровської міської ради, з поясненням щодо технічної неможливості оприлюднення інформації в електронній системі закупівель.
Номер:
e599060d880f4cf8bed715a14da5b9df
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
19.10.2022 17:39
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.10.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуги з надання невиключної ліцензії на право користування програмним забезпеченням для автоматизації контролю за дотриманням правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів для реалізації функції автоматизованого контролю за дотриманням правил зупинки, стоянки та паркування транспортних засобів у м. Дніпро, код ДК 021:2015: 72260000-5 — Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням (інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-07-29-006525-a), яку проведено ІНСПЕКЦІЄЮ З ПИТАНЬ КОНТРОЛЮ ЗА ПАРКУВАННЯМ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі Замовник) відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» 26 січня 1993 року № 2939-XII, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» 25 грудня 2015 року № 922-VIII із змінами (далі Закон № 922-VIII), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів):
1. Відповідно до пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації Замовника Учасник, для підтвердження повноважень щодо підпису договору за результатами процедури закупівлі, у складі пропозиції має надати наступні документи:
Інформаційну довідку, складену в довільній формі, про уповноважену особу учасника на підписання договору за результатами процедури закупівлі. До вищезазначеної довідки необхідно надати: копію паспорту (сторінка 1 – 6 та місце проживання).
Моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, який визначений переможцем ТОВ "ЄДИНИЙ ПАРКУВАЛЬНИЙ ПРОСТІР" завантажено копію паспорта уповноваженої особи учасника на підписання договору за результатами процедури закупівлі. Проте, завантажена копія паспорта містить сторінки паспорта 1,2,3,10,11, тоді як сторінки 4, 5,6 копії паспорту відсутні.
Просимо надати пояснення, чому учасником процедури закупівлі, який визначений переможцем ТОВ "ЄДИНИЙ ПАРКУВАЛЬНИЙ ПРОСТІР" не виконано вимогу визначену тендерною документацією Замовника у пункті 1 Розділу ІІІ?
2. Відповідно до частини четвертої статті 41 Закону № 922-VIII умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Відповідно пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації Замовника визначено, що учасник у складі своєї пропозиції надає замовнику, зокрема проект договору про закупівлю товару з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов (Додаток 3 до тендерної документації), який повинен бути заповнений (інформація та реквізити Учасника) та підписаний уповноваженою на те особою учасника та містити печатку (за наявності).
Моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, який визначений переможцем ТОВ "ЄДИНИЙ ПАРКУВАЛЬНИЙ ПРОСТІР" завантажений Проект договору про закупівлю, заповнений (інформація та реквізити Учасника) та підписаний уповноваженою на те особою учасника та містити печатку.
При цьому установлено, що умови укладеного договору про закупівлю товарів (робіт або послуг) за бюджетні кошти від 29.08.2022 № 27 (далі Договір) відрізняються від змісту Проекту Договору підписаного та завантаженого у складі тендерної пропозиції учасника, який визначений переможцем процедури закупівлі ТОВ "ЄДИНИЙ ПАРКУВАЛЬНИЙ ПРОСТІР" (далі Проект Договору), а саме:
- пункт 10.4. Розділу 10 Проект Договору має інший зміст ніж пункт 10.4. Розділу 10 Договору;
- пункти 10.5., 10.6.,10.7., 10.8., 10.9., 9.10.,10.11., 10.12. Розділу 10 Договору відсутні в Проекті Договору.
Просимо надати пояснення, чому на порушення вимоги частини четвертої статті 41 Закону № 922-VIII умови Договору відрізняються від змісту Проекту Договору підписаного та завантаженого у складі тендерної пропозиції учасника, який визначений переможцем процедури закупівлі ТОВ "ЄДИНИЙ ПАРКУВАЛЬНИЙ ПРОСТІР"?
Пояснення (інформацію, документи), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Номер:
8cfce66e102244778a827ce005d5213c
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
24.10.2022 14:46
Опис:
Інспекція з питань контролю за паркуванням Дніпровської міської ради на Ваш запит від 19 жовтня 2022 року «Про надання пояснень» щодо закупівлі послуг з надання невиключної ліцензії на право користування програмним забезпеченням для автоматизації контролю за дотриманням правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів для реалізації функції автоматизованого контролю за дотриманням правил зупинки, стоянки та паркування транспортних засобів у м. Дніпро (код ДК 021:2015: 72260000-5 — Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням (інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-07-29-006525-a), повідомляє наступне.
1. Відповідно до пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації Замовника Учасник, для підтвердження повноважень щодо підпису договору за результатами процедури закупівлі, у складі пропозиції має надати наступні документи:
Інформаційну довідку, складену в довільній формі, про уповноважену особу учасника на підписання договору за результатами процедури закупівлі. До вищезазначеної довідки необхідно надати: копію паспорту (сторінка 1 – 6 та місце проживання).
Моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, який визначений переможцем ТОВ "ЄДИНИЙ ПАРКУВАЛЬНИЙ ПРОСТІР" завантажено копію паспорта уповноваженої особи учасника на підписання договору за результатами процедури закупівлі. Проте, завантажена копія паспорта містить сторінки паспорта 1,2,3,10,11, тоді як сторінки 4, 5,6 копії паспорту відсутні.
Просимо надати пояснення, чому учасником процедури закупівлі, який визначений переможцем ТОВ "ЄДИНИЙ ПАРКУВАЛЬНИЙ ПРОСТІР" не виконано вимогу визначену тендерною документацією Замовника у пункті 1 Розділу ІІІ?
При формулюванні Замовником вимоги в тендерній документації щодо завантаження копії паспорту уповноваженої особи метою було підтвердження її особи та громадянського статусу. Так, відповідно до Порядку оформлення і видачі паспорта громадянина України, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 13.04.2012 № 320, третя і п'ята сторінки паспорта передбачені для вклеювання в паспорт додаткових фотокарток при досягненні особою віку 25 або 45 років. На четверту та шосту сторінки паспорта вноситься запис про орган, яким здійснюється вклеювання фотокарток у паспорт, та вчиняється підпис посадової особи.
У разі заповнення 4-6 сторінок паспорту старого зразку це підтверджує його чинність, однак уповноважена особа Виконавця має паспорт в якому ці сторінки не заповнені, що витікає з дати народження та дати видачі паспорту (1,2 сторінка). З огляду на що фотокопії пустих сторінок не мають інформативного змісту, тому Інспекція з питань контролю за паркуванням Дніпровської міської ради вважає вимоги щодо надання копії паспорту виконаними, оригінал паспорту при укладенні договору додатково пред’явлений та перевірений.
2. Відповідно до частини четвертої статті 41 Закону № 922-VIII умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Відповідно пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації Замовника визначено, що учасник у складі своєї пропозиції надає замовнику, зокрема проект договору про закупівлю товару з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов (Додаток 3 до тендерної документації), який повинен бути заповнений (інформація та реквізити Учасника) та підписаний уповноваженою на те особою учасника та містити печатку (за наявності).
Моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, який визначений переможцем ТОВ "ЄДИНИЙ ПАРКУВАЛЬНИЙ ПРОСТІР" завантажений Проект договору про закупівлю, заповнений (інформація та реквізити Учасника) та підписаний уповноваженою на те особою учасника та містити печатку.
При цьому установлено, що умови укладеного договору про закупівлю товарів (робіт або послуг) за бюджетні кошти від 29.08.2022 № 27 (далі Договір) відрізняються від змісту Проекту Договору підписаного та завантаженого у складі тендерної пропозиції учасника, який визначений переможцем процедури закупівлі ТОВ "ЄДИНИЙ ПАРКУВАЛЬНИЙ ПРОСТІР" (далі Проект Договору), а саме:
- пункт 10.4. Розділу 10 Проект Договору має інший зміст ніж пункт 10.4. Розділу 10 Договору;
- пункти 10.5., 10.6.,10.7., 10.8., 10.9., 9.10.,10.11., 10.12. Розділу 10 Договору відсутні в Проекті Договору.
Просимо надати пояснення, чому на порушення вимоги частини четвертої статті 41 Закону № 922-VIII умови Договору відрізняються від змісту Проекту Договору підписаного та завантаженого у складі тендерної пропозиції учасника, який визначений переможцем процедури закупівлі ТОВ "ЄДИНИЙ ПАРКУВАЛЬНИЙ ПРОСТІР"?
Частина 4 ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі» має наступний зміст –«Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.»
Законодавством висуваються до змісту тендерної пропозиції в ст..1 ЗУ «Про публічні закупівлі» та договору наступні вимоги:
32) тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації;
22) предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку;
6) договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Інспекція з питань контролю за паркуванням Дніпровської міської ради зауважує, що тендерна пропозиція та проект договору не є тотожними поняттями, а тому внесення змін до проекту договору законом не забороняється. Одразу й наголошуємо, що у запиті за текстом йде мова про різницю між проектом договору та договором, А НЕ ТЕНДЕРНОЮ ПРОПОЗИЦІЄЮ ТА ДОГОВОРОМ (про що йде мова у ч.4 ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі»)
Згідно ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі» зазначається, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, прямо передбачених Законом.
Крім того, у разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною 5 статті 41 Закону, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю. Отже, виходячи зі змісту Закону, договір про закупівлю за результатами проведення закупівлі укладається відповідно до норм ЦКУ та ГКУ, а також з урахуванням особливостей, визначених Законом, зокрема вимог статті 41 Закону.
При цьому статтею 638 ЦКУ встановлено, що істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї зі сторін має бути досягнуто згоди.
Статтею 180 ГКУ визначено, що господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї зі сторін повинна бути досягнута згода.
Таким чином, внесені зміни не стосувалися умов договору та взагалі не стосуються умов закупівлі та не могли міститися у тендерній пропозиції, що відповідно, не може тягнути наслідком порушення закону, про що вказано у самому питанні. Тим більше такі зміни не вносилися після підписання договору.
Крім того зазначаємо, що Проект договору містить пункти 10.4 та 10.12 частково, в зв’язку з технічною помилкою сканера. В документах, які були надані протягом 10 днів після оголошення переможця Учасник надав проект договору, що відповідає дійсному.
Також Учасник надав згоду с основними умовами договору листом від 10.08.2022 № 000033, яким дав згоду з проектом договору, чим вважаємо дотримано умову узгодження істотних умов договору, про що йдеться мова у ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі».