• Переговорна процедура
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

дрова для опалення приміщень закладів освіти та культури Грабовецько-Дулібівської сільської ради

Завершена

879 630.00 UAH з ПДВ
Номер: e28da075a92446dc843f2104aa5f25f7
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-08-08-000050
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.08.2022 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 08.08.2022 15:09 - 30.08.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 08.08.2022 № 239 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Лесю ПИШНИК. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 08.08.2022 № 239. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-07-29-001316-a, 29.07.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону та пункту 4-1 Постанови КМУ №710. Крім того, Замовником допущено порушення вимог частини п'ятої статті 8 Закону внаслідок ненадання інформації та документів у випадках, визначених Законом. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 8 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону, пункту 4-1 Постанови КМУ №710 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю та вимог частини п’ятої статті 8 Закону – при наданні інформації та документів у випадках, передбачених законом. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 18 серпня 2022 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання учасником-переможцем під час проведення переговорів документів, в тому числі щодо підтвердження відсутності підстав для відмови йому в участі у процедурі закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти, молоді, спорту, культури і туризму Грабовецько-Дулібівської ради Стрийського району Львівської області (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-07-29-000272-c); оприлюднене в електронній системі закупівель обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 28.07.2022 №10; протокол переговорів від 28.07.2022; повідомлення про намір укласти договір; договір поставки від 12.08.2022 №101 та протокол уповноваженої особи від 15.08.2022. Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) постановлено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктам господарювання державного сектору економіки забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Під час моніторингу на запит Західного офісу Держаудитслужби від 12.08.2022 Замовником надано відповідь, у якій зазначено, що обґрунтування технічних та якісних характеристик товару опубліковано на сайті Грабовецько-Дулібівської сільської ради за посиланням http://grabovecka.gromada.org.ua. Моніторингом встановлено, що при переході на сайті Грабовецько-Дулібівської сільської ради (http://grabovecka.gromada.org.ua) у розділі «відділ освіти, молоді, спорту, культури і туризму Грабовецько-Дулібівської ради Стрийського району Львівської області», «Держзакупівлі» розміщено обґрунтування доцільності, обсягів, технічних та якісних характеристик, а також очікуваної вартості закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 03413000-8 — Паливна деревина (дрова для опалення приміщень закладів освіти та культури Грабовецько-Дулібівської сільської ради)» (Ідентифікатор закупівлі UA-2022-07-29-001316-a). Проте, вищевказане обґрунтування розміщено на сайті Грабовецько-Дулібівської сільської ради (http://grabovecka.gromada.org.ua) лише 12.08.2022, тобто у термін більше п’яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель (29.07.2022), чим порушено вимоги пункту 4-1 Постанови КМУ №710. Моніторингом встановлено, що Замовником при проведенні переговорної процедури закупівлі зазначено умову її застосування – двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом, що відповідає пункту 1 частини другої статті 40 Закону. В обґрунтуванні застосування переговорної процедури зазначено, що відкриті торги за предметом закупівлі «ДК 021:2015 — «03413000-8 — Паливна деревина з очікуваною вартістю 879 630,00 грн (унікальні номери оголошень про проведення конкурентних процедур закупівель: UA-2022-07-06-005833-a та UA-2022-06-23-005222-a) двічі відмінялися через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій. За нормою пункту 8 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі. Одночасно, згідно з пунктом 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Слід зазначити, що відповідно до частини другої статті 10 Закону звіт про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель оприлюднюється відповідно до статті 19 цього Закону, а згідно з частиною другою статті 19 Закону звіт про результати проведення закупівлі автоматично формується електронною системою закупівель та оприлюднюється протягом одного дня після оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель або відміни тендеру, або визнання тендеру таким, що не відбувся, а відповідно до пункту 11 частини першої цієї ж статті Закону – у звіті про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель обов’язково зазначаються підстави прийняття рішення про неукладення договору про закупівлю, у разі якщо в результаті проведення тендеру/спрощеної закупівлі не було укладено договір про закупівлю. Проте, на порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону, при опублікуванні повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури UA-2022-07-29-001316-a відповідні документи, що підтверджують наявність умови застосування переговорної процедури закупівлі, визначеної у пункті 1 частини другої статті 40 Закону, Замовником не опубліковано. Відповідно до норми частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Під час моніторингу 12.08.2022 Західним офісом Держаудитслужби надано через електронну систему закупівель запит Замовнику щодо надання інформації (з обов’язковим долученням відповідних документів) про те, яким чином Замовником виконано вимогу частини третьої статті 40 Закону та яким чином підтверджено учасником (ДП «Сколівське лісове господарство») відсутність підстав для відмови йому в участі у процедурі закупівлі відповідно до частини першої статті 17 цього Закону, в тому числі виконано вимогу частини шостої статті 17 Закону щодо надання Замовнику документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Проте, на час завершення моніторингу (18.08.2022) відповідної інформації та документів Замовником через електронну систему закупівель не надано, чим порушено вимогу частини п’ятої статті 8 Закону. З врахуванням наведеного, дослідити під час моніторингу питання надання учасником-переможцем під час проведення переговорів документів, в тому числі щодо підтвердження відсутності підстав для відмови йому в участі у процедурі закупівлі, не видалося за можливе.
Період усунення порушень: 18.08.2022 16:51 - 02.09.2022 00:00
Дата публікації висновку: 18.08.2022 16:51

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Щодо вжиття заходів спрямованих на усунення порушень виявлених при моніторингу закупівлі (UA-2022-07-29-001316-a ) «дрова для опалення приміщень закладів освіти та культури Грабовецько-Дулібівської сільської ради)» повідомляємо наступне: для недопущення подібного в подальшій роботі будуть вжиті заходи з підвищення рівня кваліфікації шляхом самонавчання та по можливості проходження навчання для підвищення кваліфікації в спеціалістів з професійної підготовки в даному напрямі.
Дата публікації звіту: 25.08.2022 15:34

Запити/Пояснення