Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, встановлено порушення вимог пункту 13 Наказу №1082
Крім того, Замовником допущено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок ненадання інформації та документів у випадках, визначених Законом.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082, при внесенні інформації до оголошення про проведення закупівлі та вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації та документів у випадках, визначених Законом.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Турківська центральна міська лікарня» Турківської міської ради Самбірського району (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-07-28-000780-a), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю ОВ «СТМ-Фарм» (далі – ТОВ «СТМ-Фарм»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника про намір укласти від 19.08.2022 №146, повідомлення про намір укласти договір, опубліковані переможцем тендеру документи після аукціону, опубліковані під час моніторингу Замовником інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до вимог пункту 13 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок №1082) крім полів, визначених пунктом 12 цього Порядку, у випадках, зазначених у цьому пункті, додатково в окремих полях заповнюється інформація щодо міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (далі - МНН), у разі визначення предмета закупівлі - лікарський засіб. Якщо предмет закупівлі містить два та більше лікарських засобів, замовником зазначається МНН кожного лікарського засобу.
Проте, проведеним моніторингом встановлено, що на порушення вимог пункту 13 Порядку №1082 в оприлюдненому Замовником оголошенні про проведення відкритих торгів за досліджуваною процедурою закупівлі не вказана інформація щодо міжнародної непатентованої назви (МНН) лікарських засобів, що є предметом закупівлі (Натрію хлорид розчин для інфузій 9 мг/мл по 100 мл, Натрію хлорид розчин для інфузій 9 мг/мл по 200 мл, Натрію хлорид розчин для інфузій 9 мг/мл по 400 мл, Глюкоза розчин для інфузій 50 мг/мл по 200 мл, Ксилат®, розчин для інфузій по 200 мл, Трисоль розчин для інфузій по 200 мл, Новокаїн розчин для ін'єкцій 5 мг/мл по 200 мл, Розчин Рінгера розчин для інфузій по 200мл, Тівортін® розчин для інфузій 42 мг/мл по 100 мл, Лефлоцин® розчин для інфузій 5 мг/мл пщ 100 мл, Сангера розчин для ін'єкцій 100 мг/мл по 5 мл в ампулі №5, Інфулган розчин для інфузій 10 мг/мл по 100 мл, Гекодез розчин для інфузій,60 мг\мл, по200 мл ,Флюконазол розчин для інфузій, 2мг\мл по 100 мл у пляшках). Калію хлорид конц. д/інф. 7.5% фл).
Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснення щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель розміщено запит до Замовника щодо надання інформації про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, а також щодо надання посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено вказане обґрунтування.
Однак, станом на 07.09.2022 Замовником не надано пояснення через електронну систему закупівель на запит органу державного фінансового контролю, чим порушено вимогу частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень:
13.09.2022 16:49 - 28.09.2022 00:00
Дата публікації висновку:
13.09.2022 16:49
Опис звіту:
У відповідь на висновок моніторингу повідомляємо наступне:
1) Щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі:
Обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі'. Під час визначення вимог щодо підтвердження якості медичних розчинів враховуються вимоги Закону України «Про лікарські засоби» із змінами та доповненнями. Медичні розчини як лікарські засоби повинні бути належним чином зареєстровані в Україні у передбаченому законодавством порядку. Документи, які підтверджують якість та реєстрацію лікарських засобів: реєстраційне посвідчення на лікарський засіб, сертифікат якості та/або паспорт якості (для імпортованих лікарських засобів - висновок про якість ввезеного в Україну лікарського засобу). Якісні та технічні характеристики заявленої кількості лікарських засобів визначені з урахуванням реальних потреб підприємства та оптимального співвідношення ціни та якості.
Обґрунтування розміру бюджетного призначення'. Відповідно до річного плану даної закупівлі фінансування здійснюється за рахунок коштів НСЗУ. Кошти, які отримує КПП "Турківська центральна міська лікарня" Турківської міської ради Самбірського району від Національної служби здоров’я України, за правовим статусом не є бюджетним фінансуванням, і їх використання не регулюється бюджетним законодавством.
Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі'Хіїл, час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі враховувалась примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, що затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, а саме застосовувався метод обрахування очікуваної вартості товарів, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів, з урахуванням фактичних показників минулого року. Очікувана вартість закупівлі медичних розчинів здійснювалася також з урахуванням Реєстру оптово-відпускних цін на лікарські засоби.
2) Щодо посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі:
Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами): Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Однак, КНП "Турківська центральна міська лікарня" Турківської міської ради Симбірського району здійснює закупівлі за рахунок коштів НСЗУ, а також згідно з реєстром розпорядників та одержувачів бюджетних коштів не є головним розпорядником чи одержувачем державних коштів. Відтак положення, що передбачене п. 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), не поширюється на КНП "Турківська центральна міська лікарня" Турківської міської ради Самбірського району.
Зважаючи на Висновок про результати моніторингу закупівлі: порушення, які були виявлені під час проведення моніторингу, Уповноваженою особою було виконано висновок та проведено заходи направлені на не допущення під час проведення майбутніх закупівель встановлених та будь яких інших порушень. Зокрема, Уповноважена особа провела детальний аналіз висновку моніторингу проведеного Західним офісом Державної аудиторської служби, Закону України «Про публічні закупівлі» та інших нормативно-правових актів в сфері публічних закупівель. Також, Уповноважена особа планує відвідати онлайн навчання для підвищення кваліфікації Уповноважених осіб щодо проведення публічних закупівель. Уповноважена особа, зобов’язується в майбутньому не допускати порушень та проводити всі закупівлі виключно з відповідністю до чинного законодавства.
Дата публікації звіту:
19.09.2022 14:54