-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуга з розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок усіх категорій та форм власності в межах Коблівської сільської територіальної громади з можливістю подальшого розміщення матеріалів нормативної грошової оцінки у геоінформаційній системі
Завершена
2 100 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 500.00 UAH
Номер:
52c7a8ad7d9b48839e889488951de9b8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-01-10-000097
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.01.2023 00:00
Період моніторингу:
11.01.2023 10:54 - 02.02.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
10.01.2023 № 2-З
Миколаїв
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8, та на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених в пункті 1 цього наказу.
3. Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедур закупівель оприлюднити в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергія ЧЕРНОВОЛА від 10.01.2023.
В.о. начальника Дмитро СТЕПАНЮК
Додаток
до наказу Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Миколаївській області
від 10.01.2023 № 2-З
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедур закупівель
№ 8 UA-2022-07-25-007747-a 25.07.2022
Начальник відділу контролю у сфері
закупівель Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Миколаївській області Сергій ЧЕРНОВОЛ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 2 та пункту 17 частини другої статті 22 Закону та частини третьої статті 17 Закону.
За результатами аналізу питання внесення змін до Договору встановлено порушення пункту 4 частини 5 статті 41 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема шляхом:
1. Визнання недійсними умов додаткової угоди від 16.01.2022 № 1, які стосуються продовження строку виконання зобов’язань за договором від 26.09.2022 № К-09, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та з урахуванням статті 217 Цивільного кодексу України.
2. Притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 31.01.2023.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); внесення змін до тендерної документації; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2022 рік Коблівської сільської ради (далі – Замовник) (UA-P-2022-07-25-001710-c ); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена протоколом про прийняття рішення уповноваженої особи від 25.07.2022 № 58 із змінами, внесеними протоколами про прийняття рішення уповноваженої особи від 03.08.2022 № 60 та від 10.08.2022 № 61 (далі – Тендерна документація або ТД); реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «ІНАГРО ГРУПП» (далі – ТОВ «ІНАГРО ГРУПП»); тендерна пропозиція Державного підприємства «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» (далі – ДП «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою»); тендерна пропозиція Консорціуму «ОБ'ЄДНАНІ ГЕОДЕЗИЧНІ КОМПАНІЇ»; протокол про прийняття рішення уповноваженої особи від 26.08.2022 № 63 (щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ІНАГРО ГРУПП»); протокол про прийняття рішення уповноваженої особи від 31.08.2022 № 65 (щодо відхилення тендерної пропозиції ДП «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою»); протокол про прийняття рішення уповноваженої особи від 05.09.2022 № 69 (визначення переможця); рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг від 22.09.2022 № 5961-р/пк-пз; повідомлення про намір укласти договір; договір про закупівлю від 26.09.2022 № К-09 (далі – Договір); додаткова угода від 16.12.2022 № 1 до Договору; повідомлення про внесення змін до договору від 16.12.2022; звіт про результати проведення процедури закупівлі; пояснення Замовника, розміщені в електронній системі закупівель 13.01.2023 та 19.01.2023.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що на порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону Замовник в ТД (підпункт 2.3, пункту 2, розділу І «Загальні положення») не зазначив посаду посадової особи, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що на порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону Замовником в ТД не визначенні підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, встановлені статтею 17 Закону.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовник на порушення вимог частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону в тендерній документації для переможця процедури закупівлі, який має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), не визначив спосіб документального підтвердження здійснення заходів у разі розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника, що передбачено пунктом 13 частини першої статті 17 Закону.
Також, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що на порушення пункту 4 частини 5 статті 41 Закону Замовником змінено істотні умови договору в частині продовження терміну виконання робіт без документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження.
Так, відповідно до розділу 9 Договору: «сторони звільняються від відповідальності за невиконання або неналежне виконання своїх зобов’язань за Договором, якщо таке невиконання є наслідком випадку або обставин непереборної сили, які виникли після укладення цього Договору, перебувають поза волею та межами контролю Сторін, та які Сторони не могли ані передбачити, ані попередити розумними заходами (надалі - форс-мажорні обставини) (пункт 9.1);.
під форс-мажорними обставинами Сторони розуміють обставини непереборної сили, визначені частиною другою статті 14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» (пункт 9.2);
при настанні обставин, зазначених у пункті 9.1 розділу 9 цього Договору, Сторона, яка опинилася під їх впливом, повинна в розумний строк повідомити про це іншу Сторону в письмовій формі. Повідомлення повинно містити інформацію про характер обставин і, якщо можливо, оцінку їх впливу на можливість виконання Стороною своїх зобов’язань за цим Договором та графік виконання зобов’язань (пункт 9.3);
Крім того, пунктом 9.4 розділу 9 цього Договору, строк виконання Сторонами своїх зобов’язань за Договором збільшується пропорційно часу, протягом якого діють такі обставини та їх наслідки».
В поясненнях, наданих 19.01.2023 через електронну систему закупівель, Замовник посилається на лист Торгово – промислової палати України від 28.02.2022 № 2024/02.0-7 та лист Виконавця, в якому зазначено обставини, як обґрунтування наявних підстав продовження строку виконання послуг, а саме: «Договір було укладено лише 26.09.2022, тобто на виконання Договору Виконавець мав лише 3 (три) місяці, чого об’єктивно недостатньо для надання такого виду послуг через значний розмір території Коблівської сільської територіальної громади»; «межі Коблівської територіальної громади не встановлені, Виконавцю довелось витратити значно більше часу на надання послуг за першим етапом» та «наявність обставин непереборної сили, а саме: військова агресія Російської Федерації».
Разом з тим, під час внесення змін до Договору (додаткова угода від 16.12.2022 № 1 до Договору - внесено зміни до пунктів 5.1, 10.1 Договору та до Календарного плану (додаток 2 до Договору) в частині продовження строку надання послуг з 30.12.2022 на 30.12.2023) та згідно пояснення, наданого 19.01.2022 під час проведення моніторингу, Замовником не надано документального підтвердження, що обставини, а саме: введення воєнного стану в Україні з 24.02.2022, зазначенні як обґрунтування наявних підстав продовження строку виконання послуги, дійсно мали вплив на виконання Консорціумом «ОБЄДНАНІ ГЕОДЕЗИЧНІ КОМПАНІЇ» зобов’язань за Договором, укладеного 26.09.2022, в установленні Договором строки.
Період усунення порушень:
31.01.2023 10:33 - 15.02.2023 00:00
Дата публікації висновку:
31.01.2023 10:33
Оскарження висновку в суді
Опис:
Інформація щодо поданої позовної заяви. З метою належного виконання вимог ч. 10 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовник повідомляє, що 14 лютого 2023 року Замовником подано позовну заяву до Миколаївського окружного адміністративного суду про визнання протиправним та скасування висновку від 31.01.2023 року Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області про результати моніторингу закупівлі за унікальним номером оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-07-25-007747-a. Відповідно до ч. 10 ст. 8 Закону у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження. Про відкриття Миколаївським окружним адміністративним судом провадження у справі буде зазначено в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та буде зазначено номер такого провадження.
Дата публікації:
15.02.2023 09:53
Дата відкриття провадження:
28.03.2023 00:00
Номер відкриття провадження:
400/1684/23
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Заперечення щодо висновку
Аргументовані заперечення до висновку, відповідно до аб.2 ч.8 ст.8 ЗУ "Про публічні закупівлі». Замовник вважає Висновок необґрунтованим, протиправним та таким, що не відповідає вимогам чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Замовником не було порушено норм чинного законодавства в сфері публічних закупівель при проведені процедури Закупівлі, тому, відповідно до ч.10 ст.8 Закону Висновок Державної аудиторської служби України про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-07-25-007747-a буде оскаржено в суді, та Замовником буде вчинено відповідні дії в електронній системі закупівель.
Реалізуючи надане Законом право на надання заперечення на Висновок, повідомляємо наступне.
1) Відповідно до пункту 17 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості: « прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками». Згідно п. 2.3. розділу 1 Тендерної документації Замовником вказано інформацію про посадову особу замовника, уповноважену здійснювати зв'язок з учасниками, а саме: Уповноважена особа – Ільїчова Олена Олександрівна, телефон: 0939542595, еmail: econom_koblevorada@ukr.net. Відповідно до пункту 35 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» - «уповноважена особа (особи) - службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель згідно з цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту)». Ільїчову Олену Олександрівну призначено на посаду уповноваженої особи з організації та проведення закупівель на підставі розпорядчого рішення замовника – Рішення Коблівської сільської ради №37 від 26.06.2020 року. Таким чином, інформація в Тендерній документації зазначена відповідно до закону.
2) Відповідно до частини пункту 2 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» - один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону».
Згідно із пунктом 5 розділу 3 Тендерної документації: «Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі встановлені ст. 17 Закону. У разі подання тендерної пропозиції об’єднанням учасників підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі встановленими статтею 17 Закону подається по кожному з учасників, які входять у склад об’єднання окремо. Учасник у складі ТП подає інформацію у довільній формі про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону (за винятком пунктів 1 і 7 частини першої статті 17 Закону);
Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель». Також Замовником окремо визначено документи, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника-переможця вимогам статті 17 Закону у Додатку 2.
У частині 3 статті 17 Закону зазначено, що « Учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель».
Повідомляємо, що додатково до вимог Замовника, кожен учасник процедури закупівлі під час подання пропозиції підтвердив відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону. Вказана інформація є у вільному доступі на сторінці закупівлі. Щодо здійснення визначення способу документального підтвердження здійснення заходів у разі розстрочення і відстрочення заборгованості із сплати податків та обов’язкових платежів у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника, то стаття 22 не містить вимог щодо наявності такої інформації в Тендерній документації. Подання вказаної інформації є правом учасника, а не обов’язком.
3) З приводу продовження строку дії Договору, зазначаємо, що введення в країні воєнного стану не є єдиної підставою для продовження строку надання послуг та строку Договору відповідно. Об’єктивні підстави для продовження строк надання послуг за Договором детально викладено у доданому Замовником листі від «14» грудня 2022 №336/1 до пояснень від 19.01.2023 року. Закон не визначає переліку об’єктивних обставин при наявності яких може бути продовжено строк дії Договору, в кожному окремому випадку це можуть бути різні підстави.
Частиною першою статті 629 ЦК України встановлено, що договір є обов’язковим для виконання сторонами. Строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов’язки відповідно до договору згідно з частиною першою статті 631 ЦК України. При цьому відповідно до частини першої статті 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Статтею 526 ЦК України встановлено, що зобов’язання має виконуватися належним чином, зокрема відповідно до умов договору. Поряд з цим, частиною першою статті 525 ЦК України встановлено, що одностороння відмова від зобов’язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Порядок зміни та розірвання господарських договорів передбачений статтею 188 ГК України. Разом з тим, виходячи зі змісту частини першої статті 653 ЦК України, у разі зміни договору зобов’язання сторін змінюються відповідно до змінених умов.
Форма документального підтвердження об’єктивних обставин Законом не визначена, оскільки вона залежить саме від обставин, що спричинили продовження строку дії договору про закупівлю та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг. Тому, замовник самостійно визначає форму документального підтвердження таких обставин з дотриманням законодавства (лист Мінекономрозвитку ЛИСТ № 3304-04_69987-06 ВІД 24.11.2020).
Додатки:
1) Рішення Коблівської сільської ради №37 від 26.06.2020 року.
Дата публікації звіту:
07.02.2023 08:48
Запити/Пояснення
Номер:
4c3d9bd5b08a4165ad0191d56c74a212
Назва:
Запит Замовнику
Дата опублікування:
11.01.2023 12:01
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.01.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом: «Послуга з розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок усіх категорій та форм власності в межах Коблівської сільської територіальної громади з можливістю подальшого розміщення матеріалів нормативної грошової оцінки у геоінформаційній системі», за адресою: 57453, Україна, Миколаївська область, село Коблеве, вулиця Одеська, будинок 4, (ДК 021:2015: 71340000-3: Комплексні інженерні послуги) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 та пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень та інформації з наступного питання.
Пропонуємо пояснити, яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також, просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості.
Пояснення та інформацію необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
693e9ee597864fb9a03debb93ed13dd5
Назва:
Надання пояснень та інформації здійснення обгрунтування технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та визначення його очікуваної вартості, надання посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування.
Дата опублікування:
13.01.2023 11:24
Опис:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі послуг з розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок усіх категорій та форм власності в межах Коблівської сільської територіальної громади з можливістю подальшого розміщення матеріалів нормативної грошової оцінки у геоінформаційній системі:
Відповідно до статті 5 Закону України «Про оцінку земель», нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Відповідно до ст.13 Закону України «Про публічні закупівлі» Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі: визначення розміру земельного податку; визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності; визначення розміру державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом; визначення втрат лісогосподарського виробництва; розробки показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель; відчуження земельних ділянок державної, комунальної власності, якщо відповідно до закону ціна продажу таких земельних ділянок визначається з використанням нормативної грошової оцінки земельних ділянок; проведення інвентаризації масиву земель сільськогосподарського призначення (у разі якщо попередня нормативна грошова оцінка земельних ділянок у цьому масиві не проводилася протягом 5 років до дня прийняття уповноваженим органом рішення про проведення такої інвентаризації).
Відповідно до ст. 18 Закону України «Про оцінку земель» - «Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7-10 років»
Відповідно до ст. 15 Закону України «Про оцінку земель» підставою для проведення нормативно-грошової оцінки є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування передбачено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішується питання відповідно до закону питань регулювання земельних відносин. Відповідно до статті 12 Земельного кодексу України, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин належить організація землеустрою та вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
Відповідно до вищезазначених норм закону, проведення нормативно-грошової оцінки земель територіальної громади, з метою забезпечення планомірного, економічного, комплексного розвитку такої громади, своєчасного та необхідного наповнення місцевих бюджетів, створення сприятливих умов життєдіяльності населення, 13.07.2022 року Коблівською сільською радою було прийнято Рішення № 7 «Про проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок в межах Коблівської сільської територіальної громади», яке є підставою для проведення нормативно-грошової оцінки земельних ділянок усіх категорій та форм власності в межах Коблівської сільської територіальної громади.
Крім того, ст. 15 Закону України «Про оцінку земель» також передбачено, що нормативно-грошова оцінка земельних ділянок може проводитися також на підставі договору, який укладається заінтересованими особами в порядку, встановленому законом. Статтею 18 Закону України «Про оцінку земель» визначено, що «нормативна-грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій"».
Відповідно до ст. 24 Закону України «Про оцінку земель» - Фінансування робіт з оцінки земель та земельних ділянок може проводитися за рахунок коштів Державного бюджету України, місцевих бюджетів, коштів землевласників і землекористувачів та інших джерел, не заборонених законом.
Відповідно до ст.20 Закону України «Про оцінку земель» та п. 19 Методики за результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація. Статтею 23 Закону України «Про оцінку земель» визначено, що технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.
Порядок виконання нормативно-грошової оцінки земельних ділянок передбачено Методикою нормативної грошової оцінки земельних ділянок, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2021 р. № 1147 (далі – Методика).
Відповідно до пункту 1 Методики - об’єктом нормативної грошової оцінки є земельні ділянки усіх категорій та форм власності в межах території територіальної громади (або її частини).
Частиною 1 статті 15 Закону України «Про Державний земельний кадастр» передбачено – до Державного земельного кадастру включаються такі відомості про земельні ділянки, зокрема, нормативна грошова оцінка.
Відповідно до п. 7 статті 21 Закону України «Про Державний земельний кадастр» відомості про нормативну грошову оцінку земель вносяться до Державного земельного кадастру на підставі технічної документації з такої оцінки.
Згідно із частиною 1 статті 32 Закону України «Про Державний земельний кадастр» відомості про нормативну грошову оцінку земель, розташованих у межах територій адміністративно-територіальних одиниць, обмеження у використанні земель, встановлені законами та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами, вносяться до Державного земельного кадастру на підставі рішення відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування про затвердження документації із землеустрою, документації з оцінки земель, яка є підставою для внесення таких відомостей.
Крім того, з метою внесення відомостей та подальшого розміщення матеріалів нормативної грошової оцінки земельних ділянок Коблівської сільської територіальної громади у геоінформаційній системі а також у Містобудівному кадастрі Миколаївської області Замовником вимагається надання геопросторових даних про нормативну грошову оцінку земель у вигляді електронних файлів відповідно до Закону України ««Про національну інфраструктуру геопросторових даних», який визначає правові та організаційні засади створення, функціонування та розвитку національної інфраструктури геопросторових даних, спрямованої на забезпечення ефективного прийняття органами державної влади та органами місцевого самоврядування управлінських рішень, задоволення потреб суспільства в усіх видах географічної інформації, інтегрування у глобальну та європейську інфраструктури геопросторових даних.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі було здійснено відповідно до наступних документів:
- Земельний кодекс України;
- Законів України «Про оцінку земель», «Про ліцензування певних видів господарської діяльності», «Про землеустрій», «Про Державний земельний кадастр», «Про оцінку земель», «Про національну інфраструктуру геопросторових даних», «Про регулювання містобудівної діяльності»;
- наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» від 18.02.2020 №275; Наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25 листопада 2016 року № 489 «Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів»; Постанова Кабінету Міністрів України від 03.11.2021 року №1147 «Про затвердження Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок»;
- Порядок ведення Державного земельного кадастру, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 №1051;
- Порядок функціонування національної інфраструктури геопросторових даних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2021 року №532;
- інших підзаконних нормативних актів та технічних норм, що застосовуються при розробленні містобудівної документації населених пунктів – генерального плану, плану зонування території, історико-архітектурного опорного плану та нормативних актів та технічних норм, що застосовуються при розробленні топографо-геодезичної основи населених пунктів.
Розмір бюджетного призначення визначено відповідно до Програми соціально-економічного розвитку Коблівської сільської ради на 2021-2025 роки, затвердженої рішенням Коблівської сільської ради від 03 вересня 2021 року № 6, рішення виконавчого комітету Коблівської сільської ради від 15.07.2022 № 31 «Про внесення змін до бюджету Коблівської сільської територіальної громади на 2022 рік».
Очікувана вартість визначена відповідно до пункту 4 розділу ІІІ наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» від 18.02.2020 №275.
Керуючись нормами ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі», інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування, здійснення відповідних запитів до операторів ринку землевпорядних послуг. Враховуючи зазначене, Коблівською сільською радою оприлюднено інформацію згідно предмету закупівлі послуг розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок усіх категорій та форм власності в межах Коблівської сільської територіальної громади з можливістю подальшого розміщення матеріалів нормативної грошової оцінки у геоінформаційній системі, очікуваною вартістю 2 100 000,00 гривень на авторизованому електронному майданчику (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-07-25-007747-a).
2. Надати посилання сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості.
Пунктом 4 Постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (далі – Постанова) встановлено: РЕКОМЕНДУВАТИ з урахуванням затверджених цією постановою заходів: 1) органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Таким чином, надаємо посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості: https://koblivska-gromada.gov.ua/news/40985-obgruntuvannia-texnicnix-ta-iakisnix-xarakteristik-predmeta-zakupivli-rozmiru-biudzetnogo-priznacennia-ocikuvanoyi-vartosti
Номер:
57194301a1fc476b835a39f31f9ea36f
Назва:
Запит Замовнику
Дата опублікування:
16.01.2023 09:56
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.01.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом: «Послуга з розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок усіх категорій та форм власності в межах Коблівської сільської територіальної громади з можливістю подальшого розміщення матеріалів нормативної грошової оцінки у геоінформаційній системі», за адресою: 57453, Україна, Миколаївська область, село Коблеве, вулиця Одеська, будинок 4, (ДК 021:2015: 71340000-3: Комплексні інженерні послуги) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 та пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень та інформації з наступного питання.
Додатковою угодою від 16.12.2022 № 1 до договору від 26.09.2022 № К-09 (далі - Договір) внесено зміни в частині продовження строку надання послуг з розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок усіх категорій та форм власності в межах Коблівської сільської територіальної громади з можливістю подальшого розміщення матеріалів нормативної грошової оцінки у геоінформаційній системі, шляхом внесення змін до пунктів 5.1, 10.1 Договору та до Календарного плану (додаток 2 до Договору), термін надання послуг змінено з 30.12.2022 на 30.12.2023.
Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, для обґрунтування внесених змін, вами розміщено: додаткова угода від 16.12.2022 № 1 до Договору (в якій зміни термінів проведення вищевказаних робіт пояснюється введенням воєнного стану в Україні з 24.02.2022 відповідно до Указу Президента від 24 лютого 2022 poку № 64/2022, який продовжено Указом Президента України від 7 листопада 2022 року № 757/2022 з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб та листа Торгово – промислової палати України від 28.02.2022 № 2024/02.0-7).
Разом з тим, в електронній системі закупівлі відсутня інформація, як саме вищезазначені обставини вплинули на неможливість виконання послуг, зазначених в Календарному плані (додаток 2 до Договору).
Крім того, відповідно до розділу 9 Договору: «сторони звільняються від відповідальності за невиконання або неналежне виконання своїх зобов’язань за Договором, якщо таке невиконання є наслідком випадку або обставин непереборної сили, які виникли після укладення цього Договору, перебувають поза волею та межами контролю Сторін, та які Сторони не могли ані передбачити, ані попередити розумними заходами (надалі - форс-мажорні обставини) (пункт 9.1);.
під форс-мажорними обставинами Сторони розуміють обставини непереборної сили, визначені частиною другою статті 14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» (пункт 9.2);
при настанні обставин, зазначених у пункті 9.1 розділу 9 цього Договору, Сторона, яка опинилася під їх впливом, повинна в розумний строк повідомити про це іншу Сторону в письмовій формі. Повідомлення повинно містити інформацію про характер обставин і, якщо можливо, оцінку їх впливу на можливість виконання Стороною своїх зобов’язань за цим Договором та графік виконання зобов’язань (пункт 9.3);
у випадках, передбачених пунктом 9.1 розділу 9 цього Договору, строк виконання Сторонами своїх зобов’язань за Договором збільшується пропорційно часу, протягом якого діють такі обставини та їх наслідки» (пункт 9.4)».
Враховуючи вищевикладене, пропоную надати документальне підтвердження наявності у Консорціуму «ОБЄДНАНІ ГЕОДЕЗИЧНІ КОМПАНІЇ» (юридична адреса: Україна, 03058, місто Київ, вулиця Борщагівська, будинок 192/194, офіс 1) об’єктивних обставин щодо неможливості виконання зобов’язань за Договором (в установленні договором строки), предмет якого полягає у наданні послуг, а також, ґрунтовно пояснити яким чином введення воєнного стану позначилось на строках виконання робіт, враховуючи вимоги розділу 9 Договору.
Пояснення та інформацію необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
38fdb8d0291144eda6b2450e1c880699
Назва:
Надання документального підтвердження та пояснення щодо отриманого запиту
Дата опублікування:
19.01.2023 15:39
Опис:
Між Коблівською сільською радою (далі – Замовник) та Консорціумом «Об’єднані геодезичні компанії» (далі – Виконавець) укладено Договір на надання послуг № К-09 від 26.09.2022 року за предметом: послуги з розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок усіх категорій та форм власності в межах Коблівської сільської територіальної громади з можливістю подальшого розміщення матеріалів нормативної грошової оцінки у геоінформаційній системі (надалі – Договір). На моменту укладання Договору строк надання послуг становив – до 30.12.2022 року.
16.12.2022 року між Сторонами Договору було укладено Додаткову Угоду №1 щодо внесення змін до Договору та продовження строку надання послуг та строку дії Договору до 30.12.2023 року відповідно.
Необхідність внесення змін до Договору була викликана рядом об’єктивних та поважних причин, що вплинули на збільшення строків надання послуг за Договором.
14.12.2022 року Замовником було отримано від Виконавця лист №336/1 (далі – Лист) з детальним описом обставин, які призвели до необхідності продовження строків за Договором. Зокрема Виконавцем виділено такі обставини, як: відсутність встановленої межі Коблівської територіальної громади, що впливає на обсяг роботи в частині самостійного визначення такої межі, затримки із збором вихідних даних через тривалі відповіді уповноважених суб’єктів, розмір територіальної громади, характер та вид послуг з нормативно-грошової оцінки, невнесення інформації в Державний земельний кадастр щодо нормативно-грошової оцінки села Коблеве (на підтвердження цього також додатково надаємо витяг з Державного земельного кадастру від 04.01.2023 року), вплив воєнного стану в країні на надання послуг, зокрема відключення електроенергії та перебої в роботі Державного земельного кадастру тощо.
Зауважимо, що форма документального підтвердження об'єктивних обставин Законом не визначена, оскільки вона залежить саме від обставин, що спричинили продовження строку дії договору про закупівлю та виконання зобов'язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг. Тому, замовник самостійно визначає форму документального підтвердження таких обставин з дотриманням законодавства.
Більш детальний опис підстав для продовження Договору наведено в Листі Виконавця, який додаємо задля уникнення дублювання інформації та у зв’язку із обмеженням по кількості символів в електронній системі закупівель.
Замовник вважає вказані обставини об’єктивними, поважними та достатніми для продовження строків надання послуг за Договором.
Відповідно до п. 11.2. Договору: «Сторона, яка вважає за необхідне змінити умови Договору, направляє іншій Стороні відповідну пропозицію у письмовій формі. Сторона, яка отримала пропозицію про зміну умов Договору, у 5 (п’яти) денний строк після одержання пропозиції письмово повідомляє другу Сторону про результат її розгляду».
Згідно з пунктом 11.4. Договору: «Всі зміни, доповнення до цього Договору є його невід’ємною частиною і мають юридичну силу у разі, якщо вони викладені у письмовій формі, підписані Сторонами та скріплені їх печатками».
Повідомляємо, що виходячи зі змісту частини першої статті 653 ЦК України, у разі зміни договору зобов’язання сторін змінюються відповідно до змінених умов.
Зауважимо, що Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та іншими нормативно-правовими актами не встановлено форму Додаткових угод до Договорів, укладених за результатами закупівлі. Законом не визначено, що Додаткові угоди мають містити перелік всіх об’єктивних обставин для продовження Договору, такі обставини можуть підтверджуватись будь-якими документами, зокрема відповідними листами від Виконавців послуг/робіт та не встановлено будь-яких інших вимог до Додаткових угод, тому Сторони можуть визначити її зміст та форму самостійно.
Щодо інформації наведеної в системі про причини продовження строку надання послуг повідомляємо, що в електронній системі закупівель існують обмеження по кількості символів, тому викласти всі підстави, що вплинули на необхідність продовження строків, технічно неможливо. У зв’язку із чим, Замовником в електронній системі закупівель було виділено декілька таких обставин.
Додатки:
1_ Копія листа №336/1 від 14.12.2022 року;
2_ ВИТЯГ з Державного земельного кадастру про землі в межах території адміністративно-територіальних одиниць від 04.01.2023 року.
3_ лист ТПП України №2024/02.0-7.1 від 28.02.2022 року.