• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуга з розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок усіх категорій та форм власності в межах Коблівської сільської територіальної громади з можливістю подальшого розміщення матеріалів нормативної грошової оцінки у геоінформаційній системі

Завершена

2 100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 500.00 UAH
Номер: 52c7a8ad7d9b48839e889488951de9b8
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-01-10-000097
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 10.01.2023 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41168670
Період моніторингу: 11.01.2023 10:54 - 02.02.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 10.01.2023 № 2-З Миколаїв Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8, та на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених в пункті 1 цього наказу. 3. Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедур закупівель оприлюднити в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергія ЧЕРНОВОЛА від 10.01.2023. В.о. начальника Дмитро СТЕПАНЮК Додаток до наказу Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області від 10.01.2023 № 2-З Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедур закупівель № 8 UA-2022-07-25-007747-a 25.07.2022 Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергій ЧЕРНОВОЛ
Адреса: Ukraine, Миколаїв
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 93) 225-36-47, tatyanasirotkina23@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 2 та пункту 17 частини другої статті 22 Закону та частини третьої статті 17 Закону. За результатами аналізу питання внесення змін до Договору встановлено порушення пункту 4 частини 5 статті 41 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема шляхом: 1. Визнання недійсними умов додаткової угоди від 16.01.2022 № 1, які стосуються продовження строку виконання зобов’язань за договором від 26.09.2022 № К-09, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та з урахуванням статті 217 Цивільного кодексу України. 2. Притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 31.01.2023. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); внесення змін до тендерної документації; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2022 рік Коблівської сільської ради (далі – Замовник) (UA-P-2022-07-25-001710-c ); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена протоколом про прийняття рішення уповноваженої особи від 25.07.2022 № 58 із змінами, внесеними протоколами про прийняття рішення уповноваженої особи від 03.08.2022 № 60 та від 10.08.2022 № 61 (далі – Тендерна документація або ТД); реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «ІНАГРО ГРУПП» (далі – ТОВ «ІНАГРО ГРУПП»); тендерна пропозиція Державного підприємства «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» (далі – ДП «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою»); тендерна пропозиція Консорціуму «ОБ'ЄДНАНІ ГЕОДЕЗИЧНІ КОМПАНІЇ»; протокол про прийняття рішення уповноваженої особи від 26.08.2022 № 63 (щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ІНАГРО ГРУПП»); протокол про прийняття рішення уповноваженої особи від 31.08.2022 № 65 (щодо відхилення тендерної пропозиції ДП «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою»); протокол про прийняття рішення уповноваженої особи від 05.09.2022 № 69 (визначення переможця); рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг від 22.09.2022 № 5961-р/пк-пз; повідомлення про намір укласти договір; договір про закупівлю від 26.09.2022 № К-09 (далі – Договір); додаткова угода від 16.12.2022 № 1 до Договору; повідомлення про внесення змін до договору від 16.12.2022; звіт про результати проведення процедури закупівлі; пояснення Замовника, розміщені в електронній системі закупівель 13.01.2023 та 19.01.2023. Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що на порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону Замовник в ТД (підпункт 2.3, пункту 2, розділу І «Загальні положення») не зазначив посаду посадової особи, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що на порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону Замовником в ТД не визначенні підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, встановлені статтею 17 Закону. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовник на порушення вимог частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону в тендерній документації для переможця процедури закупівлі, який має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), не визначив спосіб документального підтвердження здійснення заходів у разі розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника, що передбачено пунктом 13 частини першої статті 17 Закону. Також, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що на порушення пункту 4 частини 5 статті 41 Закону Замовником змінено істотні умови договору в частині продовження терміну виконання робіт без документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження. Так, відповідно до розділу 9 Договору: «сторони звільняються від відповідальності за невиконання або неналежне виконання своїх зобов’язань за Договором, якщо таке невиконання є наслідком випадку або обставин непереборної сили, які виникли після укладення цього Договору, перебувають поза волею та межами контролю Сторін, та які Сторони не могли ані передбачити, ані попередити розумними заходами (надалі - форс-мажорні обставини) (пункт 9.1);. під форс-мажорними обставинами Сторони розуміють обставини непереборної сили, визначені частиною другою статті 14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» (пункт 9.2); при настанні обставин, зазначених у пункті 9.1 розділу 9 цього Договору, Сторона, яка опинилася під їх впливом, повинна в розумний строк повідомити про це іншу Сторону в письмовій формі. Повідомлення повинно містити інформацію про характер обставин і, якщо можливо, оцінку їх впливу на можливість виконання Стороною своїх зобов’язань за цим Договором та графік виконання зобов’язань (пункт 9.3); Крім того, пунктом 9.4 розділу 9 цього Договору, строк виконання Сторонами своїх зобов’язань за Договором збільшується пропорційно часу, протягом якого діють такі обставини та їх наслідки». В поясненнях, наданих 19.01.2023 через електронну систему закупівель, Замовник посилається на лист Торгово – промислової палати України від 28.02.2022 № 2024/02.0-7 та лист Виконавця, в якому зазначено обставини, як обґрунтування наявних підстав продовження строку виконання послуг, а саме: «Договір було укладено лише 26.09.2022, тобто на виконання Договору Виконавець мав лише 3 (три) місяці, чого об’єктивно недостатньо для надання такого виду послуг через значний розмір території Коблівської сільської територіальної громади»; «межі Коблівської територіальної громади не встановлені, Виконавцю довелось витратити значно більше часу на надання послуг за першим етапом» та «наявність обставин непереборної сили, а саме: військова агресія Російської Федерації». Разом з тим, під час внесення змін до Договору (додаткова угода від 16.12.2022 № 1 до Договору - внесено зміни до пунктів 5.1, 10.1 Договору та до Календарного плану (додаток 2 до Договору) в частині продовження строку надання послуг з 30.12.2022 на 30.12.2023) та згідно пояснення, наданого 19.01.2022 під час проведення моніторингу, Замовником не надано документального підтвердження, що обставини, а саме: введення воєнного стану в Україні з 24.02.2022, зазначенні як обґрунтування наявних підстав продовження строку виконання послуги, дійсно мали вплив на виконання Консорціумом «ОБЄДНАНІ ГЕОДЕЗИЧНІ КОМПАНІЇ» зобов’язань за Договором, укладеного 26.09.2022, в установленні Договором строки.
Період усунення порушень: 31.01.2023 10:33 - 15.02.2023 00:00
Дата публікації висновку: 31.01.2023 10:33

Оскарження висновку в суді

Опис: Інформація щодо поданої позовної заяви. З метою належного виконання вимог ч. 10 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовник повідомляє, що 14 лютого 2023 року Замовником подано позовну заяву до Миколаївського окружного адміністративного суду про визнання протиправним та скасування висновку від 31.01.2023 року Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області про результати моніторингу закупівлі за унікальним номером оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-07-25-007747-a. Відповідно до ч. 10 ст. 8 Закону у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження. Про відкриття Миколаївським окружним адміністративним судом провадження у справі буде зазначено в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та буде зазначено номер такого провадження.
Дата публікації: 15.02.2023 09:53
Дата відкриття провадження: 28.03.2023 00:00
Номер відкриття провадження: 400/1684/23

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заперечення щодо висновку Аргументовані заперечення до висновку, відповідно до аб.2 ч.8 ст.8 ЗУ "Про публічні закупівлі». Замовник вважає Висновок необґрунтованим, протиправним та таким, що не відповідає вимогам чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Замовником не було порушено норм чинного законодавства в сфері публічних закупівель при проведені процедури Закупівлі, тому, відповідно до ч.10 ст.8 Закону Висновок Державної аудиторської служби України про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-07-25-007747-a буде оскаржено в суді, та Замовником буде вчинено відповідні дії в електронній системі закупівель. Реалізуючи надане Законом право на надання заперечення на Висновок, повідомляємо наступне. 1) Відповідно до пункту 17 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості: « прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками». Згідно п. 2.3. розділу 1 Тендерної документації Замовником вказано інформацію про посадову особу замовника, уповноважену здійснювати зв'язок з учасниками, а саме: Уповноважена особа – Ільїчова Олена Олександрівна, телефон: 0939542595, еmail: econom_koblevorada@ukr.net. Відповідно до пункту 35 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» - «уповноважена особа (особи) - службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель згідно з цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту)». Ільїчову Олену Олександрівну призначено на посаду уповноваженої особи з організації та проведення закупівель на підставі розпорядчого рішення замовника – Рішення Коблівської сільської ради №37 від 26.06.2020 року. Таким чином, інформація в Тендерній документації зазначена відповідно до закону. 2) Відповідно до частини пункту 2 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» - один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону». Згідно із пунктом 5 розділу 3 Тендерної документації: «Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі встановлені ст. 17 Закону. У разі подання тендерної пропозиції об’єднанням учасників підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі встановленими статтею 17 Закону подається по кожному з учасників, які входять у склад об’єднання окремо. Учасник у складі ТП подає інформацію у довільній формі про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону (за винятком пунктів 1 і 7 частини першої статті 17 Закону); Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель». Також Замовником окремо визначено документи, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника-переможця вимогам статті 17 Закону у Додатку 2. У частині 3 статті 17 Закону зазначено, що « Учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель». Повідомляємо, що додатково до вимог Замовника, кожен учасник процедури закупівлі під час подання пропозиції підтвердив відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону. Вказана інформація є у вільному доступі на сторінці закупівлі. Щодо здійснення визначення способу документального підтвердження здійснення заходів у разі розстрочення і відстрочення заборгованості із сплати податків та обов’язкових платежів у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника, то стаття 22 не містить вимог щодо наявності такої інформації в Тендерній документації. Подання вказаної інформації є правом учасника, а не обов’язком. 3) З приводу продовження строку дії Договору, зазначаємо, що введення в країні воєнного стану не є єдиної підставою для продовження строку надання послуг та строку Договору відповідно. Об’єктивні підстави для продовження строк надання послуг за Договором детально викладено у доданому Замовником листі від «14» грудня 2022 №336/1 до пояснень від 19.01.2023 року. Закон не визначає переліку об’єктивних обставин при наявності яких може бути продовжено строк дії Договору, в кожному окремому випадку це можуть бути різні підстави. Частиною першою статті 629 ЦК України встановлено, що договір є обов’язковим для виконання сторонами. Строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов’язки відповідно до договору згідно з частиною першою статті 631 ЦК України. При цьому відповідно до частини першої статті 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Статтею 526 ЦК України встановлено, що зобов’язання має виконуватися належним чином, зокрема відповідно до умов договору. Поряд з цим, частиною першою статті 525 ЦК України встановлено, що одностороння відмова від зобов’язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Порядок зміни та розірвання господарських договорів передбачений статтею 188 ГК України. Разом з тим, виходячи зі змісту частини першої статті 653 ЦК України, у разі зміни договору зобов’язання сторін змінюються відповідно до змінених умов. Форма документального підтвердження об’єктивних обставин Законом не визначена, оскільки вона залежить саме від обставин, що спричинили продовження строку дії договору про закупівлю та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг. Тому, замовник самостійно визначає форму документального підтвердження таких обставин з дотриманням законодавства (лист Мінекономрозвитку ЛИСТ № 3304-04_69987-06 ВІД 24.11.2020). Додатки: 1) Рішення Коблівської сільської ради №37 від 26.06.2020 року.
Дата публікації звіту: 07.02.2023 08:48

Запити/Пояснення