-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги з відведення стічних вод
Послуги з відведення стічних вод
Завершена
210 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
c508642a5b544d1f85254efa2dc9c2dd
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-01-17-000065
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.01.2023 00:00
Період моніторингу:
17.01.2023 13:46 - 08.02.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
17.01.2023
№ 2-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В. О. начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Сергій КОМАШНЯ
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 17.01.2023 № 2-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
2. UA-2022-07-15-005218-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов для застосування переговорної процедури установлено порушення вимог абзацу 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону установлено порушення вимог 8 частини 6 статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством встановлено порушення вимог частини 5 статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 26.07.2022 року № 50-1, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 лютого 2023 року.
Предметом аналізу були питання щодо: наявність умов для застосування переговорної процедури, визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані Відокремленого структурного підрозділу «Фаховий коледж будівництва, архітектури та дизайну Поліського національного університету» (далі – Замовник), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідність повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік, протокол засідання тендерного комітету від 12.07.2022 року № 11-ВОВ, повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) від 15.07.2022 року, укладений договір про закупівлю від 26.07.2022 року № 50-1, додаткові угоди від 26.07.2022 року № 1 та від 16.12.2022 року № 2, пояснення Замовника, що надане через електронну систему закупівель від 27.01.2023 року.
Аналізом умов застосування переговорної процедури закупівель встановлено, що переговорна процедура закупівель проведена відповідно до абзацу 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону, а саме: відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
При цьому, відповідно до пункту 8 частини 6 статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури закупівлі) повинно містити таку інформацію, а саме: обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Разом з тим, Замовник в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури закупівель) зазначив інформацію наступного змісту: «Відсутність конкуренції з технічних причин».
При цьому, в якості експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до абзацу 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону Замовником в електронній системі закупівель не оприлюднено жодного документу.
Таким чином, в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір про закупівлю на порушення норм пункту 8 частини 6 статті 40 відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до абзацу 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону.
Разом з тим, відповідно до вимог пунктів 1 та 2 частини 8 статті 40 Закону встановлено імперативну умову, що у разі якщо замовником допущено порушення, що вплинуло на об’єктивність визначення переможця процедури закупівлі та неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства щодо закупівель переговорна процедура закупівлі відміняється замовником.
За результатами моніторингу питання дотримання Замовником законодавства щодо своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством встановлено, що на порушення вимог частини 5 статті 8 Закону Замовником на запит через електронну систему закупівель посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівель від 23.01.2023 року, надано відповідні пояснення (інформацію, документи) на 4 робочий день з дня оприлюднення вказаного запиту.
Період усунення порушень:
09.02.2023 10:00 - 24.02.2023 00:00
Дата публікації висновку:
09.02.2023 10:00
Запити/Пояснення
Номер:
991b3505657940208fe2bb5290bec732
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
23.01.2023 16:50
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.01.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «Послуги з відведення стічних вод» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-07-15-005218-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
c414cb6395b045e8a488e8587ad04abd
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
27.01.2023 15:02
Опис:
Відповідь
на запит по моніторингу закупівлі ID: UA-2022-07-15-005218-a
«Послуги з відведення стічних вод»
При оголошенні вказаної закупівлі працівники відповідальні за проведення і здійснення закупівлі проаналізувавши об’єктивну потребу коледжу у послугах з водовідведення та відведення стічних вод дійшли висновку у відповідності заявленої кількості послуг у обсязі 18 210 куб. м. на період надання послуг із 01 серпня по 31 грудня 2022 року включно.
Очікувана вартість закупівлі прогнозувалась на підставі діючих тарифів на подібні послуги та була визначена у сумі 210 тис. грн. у т. ч. ПДВ.
Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» було обрано переговорну процедуру скорочену (через відсутність конкуренції у тому числі із технічнх причин). На нашу думку обгрунтування такого рішення не суперечить п.7 ст. 40:
«Замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів у разі застосування переговорної процедур закупівлі з підстав визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих,електричної енергії, послуг з її передавання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії,централізованого постачання гарячої води,послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у том ислі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення…..»
Замовником допущено порушення щодо викладення на на сторінку власного веб-сайту обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та не викладено кошторис, із вказанням розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на сторінку власного веб-сайту.
Уповноважена особа Андрій ПОЛІЩУК
27.01.2023 р.
Номер:
ed09628c4d244684b4423626df93dec4
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
03.02.2023 08:32
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.02.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Послуги з відведення стічних вод» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-07-15-005218-a) відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні інформації та копій документів.
Так, відповідно до частини 1 статті 40 Закону визначено, що переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.
Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 40 Закону передбачено, що переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків, зокрема, відсутності конкуренції з технічних причин.
Слід зазначити, що згідно пункту 8 частини 6 статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Так, аналізом даних електронної системи закупівель встановлено, що у повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури відсутнє посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі, відсутність якого фактично також не підтверджує настання умов, щодо застосування переговорної процедури закупівлі визначених абзацом 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону.
Слід відмітити, що аналогічна позиція з даного приводу (щодо відсутності в обґрунтуванні посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі) зазначена у постанові Верховного суду України від 19 березня 2020 року у справі № 460/853/19.
Отже, поясніть чому в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі не містить посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі?
Пояснення з документами необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.