-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт дороги вулиці Львівська в с. Бірки Яворівського району Львівської області»
Торги відмінено
5 520 623.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 27 603.12 UAH
мін. крок: 0.5% або 27 603.12 UAH
Номер:
5ae6bf47deef4c478bb69b7b02c61655
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-01-10-000082
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.01.2023 00:00
Період моніторингу:
10.01.2023 15:22 - 01.02.2023 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
10.01.2023 №6
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 10.01.2023 №6.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-07-12-006306-a, 12.07.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 4-1 Постанови КМУ №710.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено включення до тендерної документації Замовника умов, що суперечать нормам пункту 5.31 розділу V Настанови №281, чим порушено абзац перший частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БК «Захід Нео Буд» встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
Крім того, встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок ненадання Замовником інформації, документів у випадках, передбачених законом.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, , правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи щодо усунення порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону, а саме, у випадку не укладання за результатами процедури закупівлі UA-2022-07-12-006306-a договору - шляхом відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «БК «Захід Нео Буд», або у разі укладання договору - припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «БК «Захід Нео Буд» щодо розірвання договору.
Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення в подальшому порушень вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації, документів у випадках, передбачених законом, вимог пункту 4-1 Постанова КМУ №710 – при розміщенні та оприлюдненні ініормації про закупівлі, а також врахування норм пункту 5.31 розділу V Настанови №281 при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 27 січня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); відповідності тендерної документації вимогам Закону; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Івано-Франківської селищної ради (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-07-12-001510-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Гарнобуд» та товариства з обмеженою відповідальністю «Блек Кет Груп» (щодо правомірності їх відхилення Замовником); протоколи розгляду тендерних пропозицій учасників від 05.08.2022, від 02.09.2022 та від 08.09.2022; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельної компанії «Захід Нео Буд» (далі – ТОВ «БК «Захід Нео Буд»); протоколи розгляду тендерної пропозиції від 15.09.2022 та від 04.10.2022; повідомлення про намір укласти договір від 04.10.2022; опубліковані переможцем тендеру після аукціону документи та інформацію.
Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Під час моніторингу (11.01.2023) Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель надано Замовнику запит щодо надання інформації, зокрема, щодо обґрунтування бюджетних призначень, розміру очікуваної вартості предмета закупівель, його технічних та якісних характеристик, а також посилання на сторінку веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення), а також щодо фактичного укладання договору про закупівлю.
Однак, станом на час завершення моніторингу (27.01.2023) Замовником не надано пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель на запит органу державного фінансового контролю, чим порушено вимогу частини п’ятої статті 8 Закону.
У пункті 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) постановлено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктам господарювання державного сектору економіки забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Замовником на запит органу державного фінансового контролю щодо надання посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі інформації не надано.
Водночас, проведеним під час моніторингу аналізом інформації, розміщеної на веб-сайті Замовника (https://if-gromada.gov.ua) встановлено, що інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2022-07-12-006306-a на вказаному веб-сайті не опублікована.
Таким чином, Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2022-07-12-006306-a шляхом розміщення на власному веб-сайті у визначений строк, чим порушено вимогу пункту 4-1 Постанови КМУ №710.
Умовами тендерної документації (частина 1 розділу 3) Замовника визначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), та завантаження файлів, зокрема, з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (згідно з вимогами частини 5 розділу 3 та Додатку 1 до тендерної документації).
Зокрема, на підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», учасник при поданні тендерної пропозиції повинен підтвердити існування у нього трудових відносин з фахівцем з охорони праці. Кваліфікація спеціаліста, що відповідатиме за охорону праці, підтверджується додатково документом встановленого законодавством взірця (шляхом подання сканованих з оригіналу копій посвідченнь та протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань), що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, які чинні на дату кінцевого строку подання пропозицій, а саме: учасник повинен надати чинні документи з перевірки знань спеціаліста із загального курсу з охорони праці (пункт 2 Додатку №1 до тендерної документації).
Так, відповідно до наданої учасником ТОВ «БК «Захід Нео Буд» у складі тендерної пропозиції Інформаційної довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (№2707/24 від 27.07.2022, файл «Довідка про наявність працівників.pdf») до виконання робіт за досліджуваною процедурою закупівлі буде залучено, зокрема, інженера з охорони праці Задирайчука Віктора Броніславовича.
Відповідно до наданого у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «БК «Захід Нео Буд» наказу від 28.05.2019 №8-к «Про особовий склад» Задирайчука В.Б. прийнято на посаду інженера з охорони праці ТОВ «БК «Захід Нео Буд» за сумісництвом.
Проведеним моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «БК «Захід Нео Буд» у складі тендерної пропозиції надано копії посвідчень (№07/013-17 та №001-08), виданих Задирайчуку В.Б. як інженеру з охорони праці за місцем роботи ТзОВ «Галицька Будівельна Гільдія» та ТзОВ «БК «КОМФОРТБУД-1», а також копії витягів з протоколів від 27.11.2017 №013-17, від 22.11.2019 №088-19 та від 24.11.2020 №057-20 засідань комісії з перевірки знань з питань охорони праці Задирайчука В.Б. як працівника ТзОВ «Галицька Будівельна Гільдія».
Водночас, відповідно до статті 13 Закону України від 14.10.1992 №2694-XII «Про охорону праці» роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. Одночасно, відповідно до статті 15 зазначеного Закону на підприємстві з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку.
За нормами п. 1.6. НПАОП 0.00-4.35-04 «Типове положення про службу охорони праці» передбачено, що навчання та перевірка знань з питань охорони праці працівників служби охорони праці проводиться в установленому законодавством порядку під час прийняття на роботу та періодично один раз на три роки.
Такі ж вимоги по проведенню навчання та перевірки знань з питань охорони праці встановлюють пп. 3.1, 3.11, 5.1, п. 5 Додатка 3 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05), затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 № 15 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15.02.2005 за №231/10511, далі – Типове положення №15). А згідно з пунктом 3.16 цього Положення, не допускаються до роботи працівники, у тому числі посадові особи, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з питань охорони праці.
Також, у пункті 5.6. Типового положення №15 позачергове навчання і перевірка знань посадових осіб, а також фахівців з питань охорони праці проводяться при переведенні працівника на іншу роботу або призначенні його на іншу посаду, що потребує додаткових знань з питань охорони праці; а відповідно до пункту 3.6 - особи, які суміщують професії, проходять навчання, інструктаж і перевірку знань з питань охорони праці як з їхніх основних професій, так і за професіями, що суміщуються.
Однак, подані учасником ТОВ «БК «Захід Нео Буд» у складі тендерної пропозиції документи не підтверджують проходження навчання, інструктажу і перевірку знань з питань охорони праці Задирайчука В.Б. як працівника ТОВ «БК «Захід Нео Буд».
Отже, учасником ТОВ «БК «Захід Нео Буд» не дотримано вимог пункту 2 Додатку №1 до тендерної документації Замовника щодо підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід».
Слід вказати, що учасником ТОВ «БК «Захід Нео Буд» у складі тендерної пропозиції надано лист від 27.07.2022 №2707/11, згідно з яким для виконання робіт, що є предметом закупівлі, субпідрядників/співвиконавців залучатись не буде (файл «Довідка про незалучення субпідрядників.pdf»).
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника, якщо вона, зокрема, не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Таким чином, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця торгів ТОВ «БК «Захід Нео Буд», яка не відповідала кваліфікаційному критерію, встановленому у тендерній документації, а опубліковано у електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір на суму 5 479 924,32 грн з ПДВ.
Слід вказати, що за нормами пункту 3 частини другої статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом.
Крім того, за умовами тендерної документації (частина 6 розділу ІІІ) передбачено, що ціна тендерної пропозиції учасника повинна бути визначена і розрахована за твердою договірною ціною та згідно з Настановою з визначення вартості будівництва, затвердженою наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова №281). До договірної ціни учасник враховує кошти на покриття ризиків учасників будівництва у розмірі два відсотки.
Водночас, за вимогою пункту 5.31 розділу V Настанови №281 у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: стадії проектування; виду будівництва; технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; тривалості будівництва; способів фінансування будівництва; виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
При цьому у пункті 5.31 розділу V Настанови №281 вказано, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) зазначені кошти за твердої договірної ціни враховуються у розмірі до 1,5%.
Отже, встановлення у тендерній документації вимоги щодо враховуння при розрахунку договірної ціни коштів на покриття ризиків учасників будівництва у розмірі 2 відсотки суперечить вимогам пункту 5.31 розділу V Настанови №281, чим порушено абзац перший частини третьої статті 22 Закону.
Слід зазначити, що у наданій у складі тендерної пропозиції договірній ціні (файл «Кошторисні розрахунки.rar») учасником ТОВ «БК «Захід Нео Буд» враховано кошти на покриття ризику в розмірі 2 відсотка (84,82491 тис. грн) від підсумку глав 1 – 12 (4241,24556 тис. грн), що не відповідає вимогам пункту 5.31 розділу V Настанови №281.
З врахуванням вищенаведеного, при актуванні виконаних робіт у випадку підписання договору ймовірним є завищення вартості таких робіт розрахунково на суму 21,20622 тис. гривень.
За нормами частини шостої статті 33 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.
Проведеним моніторингом своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено повідомлення про намір укласти договір прийняте уповноваженою особою від 04.10.2022 щодо визначення переможцем тендеру ТОВ «БК «Захід Нео Буд» та повідомлення про намір укласти договір з вказаним переможцем.
Однак станом на час прийняття рішення про проведення моніторингу та опублікування повідомлення про початок проведення моніторингу (10.01.2023) договору не опубліковано.
Слід зазначити, що кінцевий строк для укладення договору з ТОВ «БК «Захід Нео Буд» (з урахуванням його продовження до 60 днів) настав 03.12.2022.
З врахуванням вимог пункту 4 розділу 3 тендерної документації Замовника (строк, протягом якого пропозиції є дійсними дії зазначено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 календарних днів з кінцевого строку для подання тендерних пропозицій) строк, протягом якого тендерні пропозиції учасників процедури закупівлі UA-2022-07-12-006306-a були дійсними, завершився 27.10.2022.
Під час моніторингу пояснення стосовно укладання договору за результатами процедури закупівлі UA-2022-07-12-006306-a Замовником не надано.
Таким чином, перевірити під час моніторингу питання дотримання Замовником своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення не видалося за можливе.
Відповідно до норм пункту 2 частини першої статті 32 Закону замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Період усунення порушень:
27.01.2023 15:57 - 11.02.2023 00:00
Дата публікації висновку:
27.01.2023 15:57
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Відсутній механізм
- corruptionAwarded: Так
- other: Відсутній механізм
- corruptionFailureDocuments: Відсутній механізм
Опис:
Торги відмінено
Дата публікації:
10.04.2023 11:36
Запити/Пояснення
Номер:
c56c204612e74b0ab42379c833f79a0d
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
11.01.2023 17:15
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.01.2023 00:00
Опис:
Дата: 11.01.2023
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-07-12-006306-a, яка проводилась Івано-Франківською селищною радою (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування бюджетних призначень, розміру очікуваної вартості предмета закупівель, його технічних та якісних характеристик?
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
За нормами частини шостої статті 33 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Чи укладався Замовником договір за результатами процедури закупівлі UA-2022-07-12-006306-a? У разі укладання – пояснити причини його не опублікування.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.