-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015-1533 Оброблені фрукти та овочі (капуста квашена, огірки квашені, сухофрукти, горох свіжоморожений, горох колотий, вишня заморожена, родзинки, чорнослив, томатна паста)
Завершена
276 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 380.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 380.00 UAH
Номер:
e16e613daefd4bf0add2301f93f91745
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-06-000043
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.09.2022 00:00
Період моніторингу:
06.09.2022 16:14 - 28.09.2022 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
06.09.2022 № 271
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
В.о. начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 06.09.2022 № 271.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-07-12-005078-a, 12.07.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, а також правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082 та вимог пункту 4-1 постанови КМУ №710.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Попика Р.Є., визначення його переможцем тендеру та укладення з ним договору встановлено порушення вимог пункту 3 частини першої статті 31 та частини сьомої статті 33 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності тендерної документації вимогам Закону, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог пункту 3 частини першої статті 31 та частини сьомої статті 33 Закону шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ФОП Попика Р.Є. щодо розірвання договору.
Крім того здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082 та вимог пункту 4-1 постанови КМУ №710 при розміщенні, оприлюдненні інформації про закупівлю та заповненні документів, що оприлюднюються відповідно до Закону.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 вересня 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №156 Львівської міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-07-12-001249-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ФОП Попика Романа Євстахійовича (далі - ФОП Попик Р.Є.); повідомлення про намір укласти договір; опубліковані переможцем тендеру документи після аукціону; договір про закупівлю від 17.08.2022 №02; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
За нормою пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок №1082), під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо: назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Відповідно до інформації про предмет закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель (оголошення про проведення відкритих торгів), Замовник зазначив назву предмету закупівлі - ДК 021:2015-1533 Оброблені фрукти та овочі, найменування номенклатурних позицій товару: капуста квашена, огірки квашені, сухофрукти, горох свіжоморожений, горох колотий, вишня заморожена, родзинки, чорнослив, томатна паста, а також код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 15330000-0 Оброблені фрукти та овочі.
Водночас, Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749, містить наступні номенклатурні позиції щодо товару, який є предметом досліджуваної закупівлі, зокрема: 15331461-6 «Квашена капуста», 15332410-1 «Сухофрукти», 03221220-4 «Горох», 03222115-2 «Родзинки» та інше.
Однак, під час розміщення та оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі (оголошення про проведення відкритих торгів) Замовником не зазначено коду товару за предметом закупівлі, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено вимоги пункту 14 Порядку № 1082.
Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) постановлено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктам господарювання державного сектору економіки забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднити таке обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
В опублікованому під час моніторингу поясненні на запит органу державного фінансового контролю щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі Замовник зазначив посилання на сторінку власного веб-сайту https://sites.google.com/view/dnz156lviv-vynnyky.
Водночас, проведеним під час моніторингу аналізом наявної на вищевказаному сайті інформації, за наданим Замовником посиланням, наявності інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі за процедурою закупівлі UA-2022-07-12-005078-a не виявлено.
Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації джерелом фінансування закупівлі UA-2022-07-12-005078-a є кошти місцевого бюджету. Також, відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Замовник є розпорядником бюджетних коштів.
Отже, на порушення вимог пункту 4-1 постанови КМУ №710 Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2022-07-12-005078-a шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі.
Відповідно до вимог частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Отже, нормою частини шостої статті 17 Закону імперативно визначено обов’язок переможця надати замовнику, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, документи, які підтверджують відсутність відповідних підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої цієї статті та частиною другою статті 17 Закону.
Так, у Додатку 1 до тендерної документації наведено перелік документів, що надаються учасником-переможцем, серед яких, на підтвердження відсутності підстав, визначених у пункті 13 частини першої статті 17 Закону переможець повинен надати: скановану копію з оригіналу документа (-ів) або інформацію, видану відповідним органом, який має такі повноваження, що діє станом на дату подання документу; а також на підтвердження відсутності підстав, визначених у частині другій статті 17 Закону - спосіб документального підтвердження визначається переможцем самостійно (наприклад, інформація про відсутність підстав може надаватися у формі довідки в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою (у разі наявності).
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що в недотримання вимог частини сьомої статті 33 Закону та тендерної документації учасником-переможцем тендеру ФОП Попиком Р.Є. не надано Замовнику документи, шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 8, 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Відповідно до пункту 3 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Крім того, відповідно до частини сьомої статті 33 Закону, у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.
Однак, на порушення вимог пункту 3 частини першої статті 31 Закону та частини сьомої статті 33 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця тендеру ФОП Попика Р.Є., яким не надано документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону (пункти 3, 8, 13 частини першої та частиною другою статті 17), в тому числі у спосіб, встановлений в тендерній документації, а укладено з ним договір від 17.08.2022 №02 на суму 235 000,00 гривень.
Період усунення порушень:
14.09.2022 16:21 - 29.09.2022 00:00
Дата публікації висновку:
14.09.2022 16:21
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідь
Дата публікації звіту:
19.09.2022 15:36
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
- other: Відсутній механізм
Опис:
Замовником усунено порушення шляхом розірвання договору. Звіт про виконання договору про закупівлю від 20.10.2022 на суму 92 202,50 грн.
Дата публікації:
22.11.2022 16:22
Запити/Пояснення
Номер:
a7ad1ac4027d409eae0708acd30796dc
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
07.09.2022 13:54
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.09.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-07-12-005078-a, яка проводилась закладом дошкільної освіти (ясла-садок) №156 Львівської міської ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість ?
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
3dc22cbcd8f746658e883d1d39322be0
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
08.09.2022 19:22
Опис:
Пояснення