-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Вуличні світильники
Завершена
300 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
Номер:
e7424affb00a44f181864963a08a9477
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-08-15-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.08.2022 00:00
Період моніторингу:
16.08.2022 08:11 - 07.09.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
15.08.2022 №21-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 15.08.2022 №21-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
6. UA-2022-07-08-007711-a від 08.07.2022 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 10 частини першої, частин третьої та п’ятої статті 17, пунктів 2 та 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами моніторингу відповідності пропозиції ТОВ ТД «Ватра-Захід» умовам тендерної документації встановлено порушення пунктів 1 та 2 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу, питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону, оприлюднення інформації про публічну закупівлю, відповідність оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору про закупівлю від 15.08.2022 за № 33 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію, що свідчить про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 серпня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації вимогам Закону, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Міськсвітло» Чортківської міської ради (далі - Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 08.07.2022 за № 31, тендерну документацію із змінами від 11.07.2022, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю ТД «Ватра-Захід» (далі – ТОВ ТД «Ватра-Захід»), протокол уповноваженої особи від 29.07.2022 за №37, щодо визначення переможця торгів, повідомлення про намір укласти договір від 29.07.2022, договір про закупівлю від 15.08.2022 за № 33, відповідь Замовника на запит, оприлюднена в електронній системі закупівель 17.08.2022.
За результатами моніторингу встановлено невідповідність тендерної документації вимогам Закону, а саме :
- на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону, визначений Замовником (пункт 1 розділу 3) в тендерної документації перелік формальних помилок, не відповідає переліку, затвердженому Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за №715/34998, (далі – Наказ № 710) , а саме відсутні пункти 1-12 та не містить прикладів формальних несуттєвих помилок;
- на порушення вимог пункту 10 частини 1 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону Замовником, при вартості закупівлі товарів на суму менше 20 мільйонів гривень, в Додатку 6 до тендерної документації встановлено вимогу для учасників торгів щодо надання антикорупційної програми або копії наказу про призначення Уповноваженого з реалізації антикорупційної програми;
- на порушення пункту 2 частини другої статті 22 та частини п’ятої статті 17 Закону в додатку 4 тендерної документації зазначено вимогу щодо подачі інформації яка міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, а саме Виписки або свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця;
- на порушення частини 3 статті 17 Закону Замовником не визначено для переможця торгів способу документального підтвердження відсутності підстав, передбачених частиною другою статті 17 Закону (Додаток 6 тендерної документації).
За результатами аналізу пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю ТОВ ТД «Ватра-Захід» встановлено невідповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації, а саме:
- на порушення вимог пункту 1 «Процедура надання роз’яснень щодо тендерної документації» розділу 2 «Порядок унесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації» тендерної документації, не надано у складі тендерної пропозиції – гарантійний лист-підтвердження про те, що вся інформація, яка викладена у тендерній документації Замовника є зрозумілою та не вимагає додаткових роз’яснень;
- на порушення вимог пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, не надано у складі тендерної пропозиції: - листів-гарантій про підтвердження відповідності пропозиції Учасника необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі згідно Додатку 1, у тому числі відповідній технічній специфікації (у разі потреби – планам, кресленням, малюнкам чи опису предмета закупівлі) та інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно Додатку 4 до цієї тендерної документації;- заповненого і підписаного договору згідно Додатку 3;
- на порушення вимог пункту 6 розділу «Інша інформація (для УЧАСНИКІВ - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців)» в поданій довідці від 20.07.2022 за №15 файл 12 «Довідка в довільній формі, яка містить інформацію щодо найменування виробника(ів) продукції, міста та країни походження товару; року виготовлення, гарантійного терм.pdf» не зазначено інформацію про гарантійний термін зберігання продукції.
Однак, Замовником на порушення пунктів 1 та 2 частини першої статті 31 Закону тендерну пропозицію ТОВ ТД «Ватра-Захід» не відхилено як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям установленим статтею 16 Закону та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Період усунення порушень:
29.08.2022 10:37 - 13.09.2022 00:00
Дата публікації висновку:
29.08.2022 10:37
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Порушення усунено. Договір №33 від 15.08.2022 р. розірвано.
Дата публікації звіту:
31.08.2022 15:00
Запити/Пояснення
Номер:
84b7fc80ac95407ca43feeff0c9b4dbf
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
16.08.2022 08:19
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.08.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Вуличні світильники», (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2022-07-08-007711-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів?
Також, необхідно надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
2729a5e5b28f4ff881da697ecb9b7343
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
17.08.2022 13:57
Опис:
Комунальне підприємство «Міськсвітло» Чортківської міської ради (далі – Замовник) розглянув запит про надання пояснень Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, який надійшов у процесі проведення моніторингу закупівлі товарів «Вуличні світильники» ДК 021:2015: 31520000-7- Світильники та освітлювальна арматура, за номером UA-2022-07-08-007711-a. Згідно зі статтею 22 Закону Тендерна документація повинна містити: інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Замовником надано альтернативність товару - Вуличні свільники, без посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип, джерело походження або виробника. Зауважимо, що Закон взагалі не містить положень, що вимоги до технічних характеристик предмета закупівлі повинні в повній мірі відповідати національним чи міжнародним стандартам. Закон не обмежує право Замовника на визначення технічних характеристик товару, який повністю задовольняє потребам замовника. Більш того, згідно ч.3 ст.23 Закону технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. Тому Закон зобов'язує замовників зазначати у технічній специфікації детальний опис технічних та якісних характеристик. Нормами ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» не встановлено, що Замовник зобов’язаний підтверджувати або обґрунтовувати вимоги, які він висуває до предмету закупівлі. Пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону, передбачено обов’язкове включення до тендерної документації детального опису товарів, робіт, послуг, у тому числі їх технічні та якісні характеристики. Замовником надано альтернативність товару без посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип, джерело походження або виробника. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та його очікувана вартість визначені згідно розробленого технічного завдання. Окрім того повідомляємо, що в КП «Міськсвітло» ЧМР відсутній веб-сайт, а всі дані щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі оприлюднені на веб-сайті Чортківської міської ради.