• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт по заміні віконних та дверних конструкцій філії початкова школа Зарічівської гімназії Перечинської міської ради Закарпатської області по вул. Шевченка, 4 А в с. Зарічово Ужгородського району Закарпатської області

Завершена

1 530 768.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 653.84 UAH
Номер: ba9b6265e07a436dba04a84b3237cbb8
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-08-08-000059
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.08.2022 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40922492
Період моніторингу: 08.08.2022 15:43 - 30.08.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 08.08.2022 № 19-з Ужгород Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Світлана МИГОЛИНЕЦЬ Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 08.08.2022 № 19-з Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 3 UA-2022-07-05-006465-a 05.07.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Закарпатська, Ужгород
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Закарпатська обл.), +38 (0 99) 555-05-13, kolodiynataliya86@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «БУДКОМПЛЕКТ» встановлено порушення частини шістнадцятої статті 29 та абзаців другого та третього частини першої статті 31 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII, дотримання вимог Постанови № 710, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за укладеним договором з ТОВ «БУДКОМПЛЕКТ» від 09.08.2022 №161 з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України та статті 651 Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 26 серпня 2022 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані на 2021 рік, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами від 16.12.2020 № 1266, далі - Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII. Під час моніторингу проаналізовано: річний план Відділу освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Перечинської міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 05.07.2022 №39-2022 та з внесеними змінами від 11.07.2022 №40-2022; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «БУДКОМПЛЕКТ» (далі – ТОВ «БУДКОМПЛЕКТ»); вимогу про усунення невідповідностей до 23.07.2022; протокол прийняття рішення уповноваженою особою щодо визначення переможця та про намір укласти договір з ТОВ «БУДКОМПЛЕКТ» від 25.07.2022 №42-2022; повідомлення про намір укласти договір від 25.07.2022; договір підряду від 09.08.2022 №161; пояснення, надані Замовником через електронну систему закупівель 12.08.2022 на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області. В ході аналізу питання дотримання законодавства під час надання повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей виявлених під час розгляду тендерних пропозицій встановлено, що Замовником направлено повідомлення учаснику ТОВ «БУДКОМПЛЕКТ» з вимогою про усунення невідповідностей, виявлених під час розгляду тендерної пропозиції у поданих документах/інформації щодо невідповідності в документах, зокрема: скан-копію оригіналу довідки з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами станом на дату, яка повинна бути не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення закупівль. Частиною шістнадцятою статті 29 Закону № 922 визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону № 922-VIII; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. За результатами розгляду вищезазначеної вимоги та документів, поданих учасником на виконання вимоги Замовника про усунення виявлених невідповідностей встановлено, що Замовником на порушення частини шістнадцятої статті 29 Закону № 922-VIII вимагалося надання інформації та документів, які не визначені в переліку зазначеної норми Закону та не стосуються кваліфікаційних критеріїв та документів на право підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Отже, Замовник установлює до учасників вимоги про усунення невідповідностей у документах, стосовно кваліфікаційних критеріїв та документів на право підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. При цьому, Замовник установив учаснику ТОВ «БУДКОМПЛЕКТ» вимогу про усунення невідповідностей, шляхом надання документів, які не підпадали під вимогу усуненню, а саме: скан-копію оригіналу довідки з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами станом на дату, яка повинна бути не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення закупівль, чим порушив вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону № 922-VIII. Виходячи з вищевикладеного тендерна пропозиція ТОВ «БУДКОМПЛЕКТ» підлягала відхилення в зв’язку з не виконанням вимог підпункту 9 пункту І «Зміст пропозиції і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» тендерної документації, а саме відсутністю в складі тендерної пропозиції скан-копії оригіналу довідки з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами станом на дату, яка повинна бути не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення закупівль. Окрім того, аналізом питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерних пропозицій встановлено, що відповідно до вимог пункту 3 Додатку №2 до тендерної документації для підтвердження виконання аналогічного договору учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати зокрема: скан-копію оригіналу аналогічного договору, що наведений в довідці про виконання аналогічного договору з усіма додатками та додатковими угодами, копіями актів виконаних робіт КБ-2в за наданим договором Проте, в тендерній пропозиції учасника ТОВ «БУДКОМПЛЕКТ» на підтвердження кваліфікаційного критерію наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, надано аналогічний договір № 27/05 від 27.05.2020 (файл Аналогічний договір 27 05 оригінал.pdf) не в повному обсязі, оскільки відсутній календарний графік виконання робіт, який відповідно до пункта 6.5 Договору є невід’ємною частиною договору. Враховуючи зазначене, учасником ТОВ «БУДКОМПЛЕКТ» документально (в повному обсязі) не підтверджено кваліфікаційний критерій щодо підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), у спосіб, встановлений Замовником у тендерній документації та який би в повній мірі відповідав вимогам Замовника (пункту 3 Додатку №2 до тендерної документації). Враховуючи зазначене, за результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерних пропозицій, Замовником в порушення абзаців другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону № 922-VIII не відхилено учасника ТОВ «БУДКОМПЛЕКТ», який не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII вимогам до учасника відповідно до законодавства, а визначено переможцем торгів та за результатами процедури закупівлі, проведеної з порушенням законодавства у сфері закупівель, укладено з ТОВ «БУДКОМПЛЕКТ» договір підряду від 09.08.2022 №161 на загальну суму 1 298 899,49 гривень.
Період усунення порушень: 26.08.2022 14:37 - 10.09.2022 00:00
Дата публікації висновку: 26.08.2022 14:37

Оскарження висновку в суді

Опис: Подано адміністративний позов до Закарпатського окружного адміністративного суду (позов від 08.09.2022 № 01-30/1018)
Дата публікації: 09.09.2022 13:26
Дата відкриття провадження: 15.09.2022 00:00
Номер відкриття провадження: 260/3382/22

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заперечення щодо висновку (згідно положень абзацу 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі») Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами, Західним офісом Держаудитслужби 08.08.2022 прийнято рішення про початок моніторингу закупівлі «Капітальний ремонт по заміні віконних та дверних конструкцій філії початкова школа Зарічівської гімназії Перечинської міської ради Закарпатської області по вул. Шевченка, 4 А в с. Зарічово Ужгородського району Закарпатської області» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-07-05-006465-a) на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель (ID моніторингу:UA-M-2022-08-08-000059). За результатами моніторингу Західним офісом Держаудитслужби (далі – Держаудитслужба) 26.08.2022 складено та оприлюднено висновок, у якому зазначено про встановлення порушення частини 16 статті 29 та абзаців другого та третього частини першої статті 31 Закону № 922-VІІІ та зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. За висновком Держаудитслужби порушення полягають в тому, що Замовник в порушення абзаців другого та третього частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «БУДКОМПЛЕКТ», який не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника згідно законодавства, а визначено переможцем торгів та за результатами процедури закупівлі, проведеної з порушенням законодавства у сфері закупівель, укладено з ТОВ «БУДКОМПЛЕКТ» договір підряду від 09.08.2022 № 161 на загальну суму 1 298 899,49 гривень. Окрім того, Держаудитслужба у висновку зазначає, що Замовник установив учаснику ТОВ «БУДКОМПЛЕКТ» вимогу про усунення невідповідностей шляхом надання документів, які не підпадали під вимогу усунення, а саме: скан-копію оригіналу довідки з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами станом на дату, яка повинна бути не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення закупівель, чим порушив вимоги частини 16 статті 29 Закону № 922-VІІІ. Відділ освіти, культури, сім'ї, молоді та спорту Перечинської міської ради не погоджується ані з висновком Держаудитслужби за результатом моніторингу закупівлі в частині встановлення порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі», ані з заходами, які орган моніторингу зобов’язав здійснити замовника. Керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», викладаємо свої заперечення щодо висновку. Так, в оприлюдненому 26.08.2022 в електронній системі закупівель висновку Держаудитслужби у частині «Інформація про результати моніторингу закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі» зазначено: «Дата закінчення моніторингу: 26 серпня 2022 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані на 2021 рік, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами від 16.12.2020 № 1266, далі - Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII.» Необхідно зауважити, що до річного плану закупівлі на 2021 рік Замовником не включалась закупівля «Капітальний ремонт по заміні віконних та дверних конструкцій філії початкова школа Зарічівської гімназії Перечинської міської ради Закарпатської області по вул. Шевченка, 4 А в с. Зарічово Ужгородського району Закарпатської області». Відповідно така закупівля у 2021 році за відповідною процедурою не оголошувалась та не проводилась. З огляду на викладене, результат моніторингу Держаудитслужби не відповідає предмету аналізу закупівлі. Щодо висунення вимоги Замовником про усунення невідповідностей, шляхом надання документів, які не підпадали під вимогу усуненню, як зазначено у висновку Держаудитслужби, що подавалась учаснику ТОВ «БУДКОМПЛЕКТ» через електронну систему закупівель, необхідно зазначити наступне. Так, дана вимога, як передбачено ч. 16 ст. 29 Закону, стосувалась саме невідповідності документів, які подані учасником у складі тендерної пропозиції/та або подання яких вимагалось тендерною документацією, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону, зокрема: щодо наявності працівників відповідної кваліфікації (в частині підтвердження належним чином трудового стажу) та фінансової спроможності, оскільки фінансовий звіт учасником міг бути поданий лише за період, що минув (у даному випадку - 2021 рік), а фінансова спроможність учасника вирішальним чином може залежати від наявності в учасника заборгованості за кредитами на дату після оприлюднення закупівлі, у зв'язку з чим у складі тендерної пропозиції і вимагалось подання довідки з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами станом на дату, яка повинна бути не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення закупівель. Стосовно невідповідності у повній мірі, як викладено у висновку Держаудитслужби, учасника кваліфікаційному критерію щодо підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), у спосіб, встановлений Замовником у тендерній документації та вимогам Замовника, то слід зазначити наступне. Як випливає з пункту 3 Додатку 2 до тендерної документації, досвід виконання аналогічних договорів підтверджується сукупністю документів, а саме: 3.2.Довідкою про виконання аналогічного договору упродовж 2020-2022 років за цим же предметом закупівлі, із зазначенням назви, адреси замовника, П.І.П., номерів телефонів контактних осіб замовників; 3.2. Скан-копією оригіналу аналогічного договору, що наведений в довідці про виконання аналогічного договору з усіма додатками та додатковими угодами, копіями актів виконаних робіт КБ-2в за наданим договором; 3.3. Скан-копією оригіналу листа-відгуку про виконання учасником аналогічного договору на фірмовому бланку, належно оформлений, (повинен містити інформацію про назву предмету закупівлі (договору), вихідний номер, дату, підпис уповноваженої особи, відбиток печатки (якщо печатка передбачена для даного підприємства), рік виконання договору та інформацію про виконання договору в повному обсязі. Із аналізу документів, поданих учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, встановлено, що довідкою про виконання аналогічних договорів № 623 від 14.07.2022 (файл довідка про виконання аналогічних договорів. pdf), аналогічним договором № 27/05 від 27.05.2020 та актами приймання виконаних будівельних робіт № 1 та № 2 форми КБ-2в за червень та липень 2020 року, довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за серпень 2020 року (містяться у файлі Аналогічний договір 27 05 оригінал.pdf), а також листом відгуком контрагента № 67 від 22.09.2020 (файл лист відгук до Договору 27 05 оригінал.pdf) учасник належним чином документально підтвердив досвід виконання аналогічних договорів. Щодо усунення порушень шляхом припинення зобов’язань за укладеним договором, зазначаємо наступне. Так, Західний офіс Держаудитслужби у своєму висновку зазначає зобов’язання щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, а саме: зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за укладеним договором з ТОВ «БУДКОМПЛЕКТ» від 09.08.2022 № 161 з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України та статті 651 Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Водночас, відділ освіти, культури, сім'ї, молоді та спорту Перечинської міської ради не погоджується з таким зобов’язанням, викладеним у висновку Західного офісу Держаудитслужби. Вважаємо, що такий захід щодо усунення зазначеного порушення як припинення зобов’язань за договором, тобто розірвання договору, зі сторони контролюючого органу є неправомірним, суперечить вимогам Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Положення про Державну аудиторську службу, що затверджено постановою Кабінету Міністрів України № 43 від 03.02.2016. Адже здійснення публічної закупівлі, щодо якої здійснювався моніторинг, відповідає меті Закону України «Про публічні закупівлі». У даному випадку, закупівля здійснена з відповідним обґрунтуванням у її дійсній потребі, за заздалегідь розробленою та затвердженою у встановленому порядку проектно-кошторисною документацією, за відповідною процедурою, визначеною Законом України «Про публічні закупівлі». Відповідно, за результатами відкритих торгів уповноваженою особою відділу освіти, культури, сім'ї, молоді та спорту Перечинської міської ради було прийнято рішення, яке повністю виправдовує цілі та потреби Замовника та відповідно засновника закладу освіти здійснити капітальний ремонт із заміни віконних та дверних конструкцій закладу загальної середньої освіти - Зарічівської гімназії Перечинської міської ради, потреба в якому є очевидною та обґрунтованою, задля підвищення енергоефективності будівлі, в результаті чого буде досягнуто скорочення обсягів використання паливних ресурсів у період опалювального сезону та створення більш комфортних умов для здійснення навчального процесу, а також раціонально реалізувати бюджетні кошти. Також вважаємо за належне зазначити, що договір про закупівлю, зобов’язання за яким вимагає припинити Держаудитслужба, укладено згідно абзацу першого частини 6 статті 33 Закону України «Про публічні закупівлі» з ТОВ «БУДКОМПЛЕКТ» як з переможцем аукціону. Стаття 41 Закону визначає основні вимоги до договору про закупівлю, який повинен укладатися відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом, та умови укладеного договору не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції. Відповідно до статті 202 Цивільного кодексу України правочином є погоджена дія двох або більше сторін спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Господарські зобов’язання виникають з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать. Згідно з частиною сьомою статті 179 Господарського кодексу України господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів. Відповідно до ст. 509 Цивільного кодексу України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Зобов'язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу. Згідно ч.1 ст.526 Цивільного кодексу України - зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. У відповідності до окремих положень ст. 598 Цивільного кодексу України відзначено, що зобов'язання припиняється частково або у повному обсязі на підставах, встановлених договором або законом. Припинення зобов'язання на вимогу однієї із сторін допускається лише у випадках, встановлених договором або законом. Згідно з положеннями чинного законодавства зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Так, договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим (Стаття 651 Цивільного Кодексу України). Відповідно до статті 188 Господарського Кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі, якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності цим рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду. Тобто, чинним законодавством, зокрема Господарським та Цивільним Кодексами України не передбачено такої підстави для розірвання договору, як зобов’язання Держаудитслужби щодо вчинення таких дій. Більше того, у відповідності до Положення про Державну аудиторську службу, що затверджено постановою Кабінету Міністрів України № 43 від 03.02.2016, Держаудитслужба не наділена повноваженнями щодо покладення зобов’язань на розірвання договорів. З урахуванням описаного, ані положення Договору № 161 від 09.08.2022, ані положення чинного законодавства не передбачають розірвання цього Договору згідно зобов’язання Держаудитслужби. Додатково повідомляємо, що до суду ні сторони за договором від 09.08.2022 № 161, ні інші державні органи, із заявами (позовами) про припинення (розірвання) даного договору не звертались. Роботи за договором з ТОВ «БУДКОМПЛЕКТ» від 09.08.2022 № 161 розпочато та тривають, що на сьогоднішній день є належним виконанням зобов’язань обидвох сторін. Розірвання договору із переможцем торгів, який запропонував найбільш економічно вигідну пропозицію та виконує умови укладеного з ним договору з огляду на положення чинного законодавства та умови договору є неможливим.
Дата публікації звіту: 02.09.2022 12:55

Запити/Пояснення