-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо (CPV) (вугілля кам'яне)
Торги відмінено
4 240 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 42 400.00 UAH
мін. крок: 1% або 42 400.00 UAH
Номер:
5fd6ac6c5cf44969b9e7a232609aeed0
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-08-26-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.08.2022 00:00
Період моніторингу:
26.08.2022 15:49 - 17.09.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
26.08.2022 № 38
м. Рівне
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 187,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу.
3. Контроль за виконання даного наказу залишаю за собою.
Начальник Управління Західного
офісу Держаудитслужби в
Рівненській області Анатолій КАРП’ЮК
Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 26.08.2022 № 38
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3 UA-2022-07-05-006195-a 05.07.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері
закупівель Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Рівненській області Віктор ГРИГОРУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення норм частини третьої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення норм частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, 05.09.2022 Замовник відмінив відкриті торги за номером ID: UA-2022-07-05-006195-a відповідно до пункту 2 частини першої статті 32 Закону, у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути (протокол від 05.09.2022).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 вересня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти, культури, молоді та спорту Зарічненської селищної ради (далі - Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію зі змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 11.08.2022), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію учасника ТОВ «ВПК ЗАХІД», вимогу про усунення невідповідностей, протокол від 25.08.2022, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 29.08.2022 та 05.09.2022.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне.
Згідно з інформацією розміщеною в електронній системі закупівель видом (предметом) закупівлі є товари. Відповідно до частини третьої статті 10 Закону оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну для товарів і послуг - 133 тисячам євро.
Курс євро визначається згідно з офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі.
Згідно з інформацією розміщеною в електронній системі закупівель по відкритих торгах (оголошення про проведення відкритих торгів UA-2022-07-05-006195-a ) очікувана вартість закупівлі 4240000,00 гривень. Дата оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюдненого в електронній системі закупівель – 05 липня 2022 року.
Офіційний курс євро до гривні за інформацією Національного банку України станом на 05 липня 2022 року – 30,5816 грн. Враховуючи курс євро на 05.07.2022 сума еквівалентна 133 тисячам євро на вказану дату складає 4067352,80 гривень.
Тобто, очікувана вартість закупівлі перевищує суму еквівалентну 133 тисячам євро.
Враховуючи вищевикладене, Замовник, під час проведення процедури закупівлі, очікуваною вартістю 4240000,00 грн не оприлюднив на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі англійською мовою, чим порушив вимоги частини третьої статті 10 Закону. Відповідно до інформації розміщеної в електронній системі закупівель річним планом закупівель Замовника на 2022 рік за номером UA-P-2022-07-05-003206-b, передбачено проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів з очікуваною вартістю 4240000,00 грн (п. 8 та п. 9 плану), а не за процедурою відкритих торгів з публікацією англійською мовою. Оскільки опублікований 05.07.2022 річний план UA-P-2022-07-05-003206-b знаходиться в статусі «оголошено тендер» у Замовника відсутня можливість внести зміни в річний план щодо процедури закупівлі. Відповідно до пункту 2 частини першої статті 32 Закону замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне.
Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВПК ЗАХІД» виявлено невідповідності в документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та подання яких вимагалось тендерною документацією, зокрема, учасником в Додатку № 4 до тендерної документації в абзаці першому зазначена марка вугілля не відповідає вимогам тендерної документації.
При цьому, замовником розміщено повідомлення з вимогою про усунення вищевказаної невідповідності.
Згідно з частиною шістнадцятою статті 29 Закону Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Враховуючи вищевикладене, Замовником розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в пропозиції учасника, які не стосуються інформації, передбаченої частиною шістнадцятою статті 29 Закону.
Як наслідок, Замовником на порушення пункту першого частини першої статті 31 Закону не відхилено пропозицію ТОВ «ВПК ЗАХІД», як таку що не відповідала вимогам тендерної документації.
В ході моніторингу Замовник відмінив тендер по зазначеній процедурі закупівлі відповідно до пункту 2 частини першої статті 32 Закону, у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути (протокол від 05.09.2022).
Період усунення порушень:
07.09.2022 16:06 - 22.09.2022 00:00
Дата публікації висновку:
07.09.2022 16:06
Запити/Пояснення
Номер:
ca6fc4c2cfe84904b62234e5e65eaaa6
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
26.08.2022 15:50
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.09.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі вугілля кам'яного (інформацію про закупівлю оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі Prozorro за номером ID: UA-2022-07-05-006195-a ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень з питань.
Згідно з інформацією розміщеною в електронній системі закупівель видом (предметом) закупівлі є товари.
Відповідно до частини третьої статті 10 Закону оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну для товарів і послуг - 133 тисячам євро.
Курс євро визначається згідно з офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі.
Згідно з інформацією розміщеною в електронній системі закупівель по відкритих торгах (оголошення про проведення відкритих торгів UA-2022-07-05-006195-a ) очікувана вартість закупівлі 4240000,00 гривень. Дата оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюдненого в електронній системі закупівель – 05 липня 2022 року.
Офіційний курс євро до гривні за інформацією Національного банку України станом на 05 липня 2022 року – 30,5816 грн. Враховуючи курс євро на 05.07.2022 сума еквівалентна 133 тисячам євро на вказану дату складає 4067352,80 гривень.
Тобто, очікувана вартість закупівлі перевищує суму еквівалентну 133 тисячам євро.
Враховуючи вищевикладене, поясніть чому в електронній системі закупівель опубліковано річний план закупівлі на 2022 рік за номером UA-P-2022-07-05-003206-b яким передбачено проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів, а не закупівлі за процедурою відкритих торгів з публікацією англійською мовою. Вкажіть підстави не оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі додатково англійською мовою. Також, поясніть чому у зв’язку з перевищенням вартості закупівлі межі, встановленої у частині третій статті 10 Закону, оголошення про проведення процедури закупівлі та тендерна документація, оприлюднені не пізніше ніж за 15 днів до дня розкриття тендерних пропозицій, а не в строк не пізніше 30 днів, як це визначено частиною першою статті 10 Закону.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень просимо долучити документальне підтвердження.
Номер:
0a7cf79a259740e4810b7862bdfb8f1d
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
29.08.2022 16:35
Опис:
У відкритих торгах за предметом закупівлі Код ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо (CPV) (вугілля кам'яне), ідентифікатор процедури закупівлі - UA-2022-07-05-006195-a, при оголошенні закупівлі та визначенні вартісних меж закупівлі, уповноважена особа орієнтувалася на курс євро по кількох показниках. Перш за все такі дії були пов’язані з нестабільністю національної валюти та різкими коливаннями на ринку. Проаналізувавши валютний курс в державному банку Приватбанк, середній курс обміну валюти в банках України та курс конвертації за валютними картками ( далі додається https://index.minfin.com.ua/ua/exchange/archive/2022-07-05/) станом на 05 липня 2022 року було прийнято рішення оголошення закупівлі відкритими торгами
Курс обміну готівкових валют в КБ Приватбанк на 5.07.2022
Валюта Купівля (грн.) Продаж (грн.)
USD долар США 35,1000 -0.1000 -0.284 % 35,5000 -0.1000 -0.281 %
EUR Євро 36,1000 -0.1000 -0.276 % 37,2000 -0.1000 -0.268 %
Середній курс обміну валют в банках України на 5.07.2022
Валюта Купівля (грн.) Продаж (грн.)
BYN білоруський рубль 12,5000 0.0000 0.000 % 15,0000 0.0000 0.000 %
CHF швейцарський франк 33,0000 0.0000 0.000 % 37,0000 -0.1500 -0.404 %
CZK чеська крона 1,3600 -0.0100 -0.730 % 1,5000 0.0000 0.000 %
EUR Євро 36,2000 -0.3000 -0.822 % 37,0000 -0.3000 -0.804 %
GBP фунт стерлінгів Велико¬британії 39,8000 -0.1000 -0.251 % 43,0300 -0.1100 -0.255 %
HUF угорський форинт 0,0845 -0.0003 -0.354 % 0,0920 -0.0009 -0.969 %
ILS ізраїльський шекель 6,5000 0.0000 0.000 % 7,5000 0.0000 0.000 %
PLN польський злотий 7,3500 +0.0250 +0.341 % 7,8600 -0.0550 -0.695 %
RUB російський рубль 0,3350 0.0000 0.000 % 0,3850 0.0000 0.000 %
USD долар США 35,0000 -0.2000 -0.568 % 35,5000 -0.1500 -0.421 %
Курс конвертації за платіжними картками КБ Приватбанк на 5.07.2022
Валюта Купівля (грн.) Продаж (грн.)
USD долар США 33,6000 +4.3451 +14.853 % 33,7838 +0.9969 +3.041 %
EUR Євро 35,1500 +4.6240 +15.148 % 35,7143 +1.5846 +4.643 %
RUB російський рубль 0,3200 0.0000 0.000 % 0,3500 0.0000 0.000 %
Станом на момент оголошення відкритих торгів (оголошення про проведення відкритих торгів UA-2022-07-05-006195-a ) 05 липня 2022 року відбулися коливання курсу євро. При оголошенні закупівлі на суму 4 240 000, 00 грн уповноважена особа застосувала курс КП «ПриватБанк», який станом на 05 липня 2022 року становив 36,1000 грн за 1 євро. Щодо курсу Нацбанку то у вівторок, 5.07.2022, валютні курси склали: долар США – 29,2549 грн./ USD, Євро – 30,5816 грн./ EUR. В комерційних банках 5.07.2022 середні курси обміну зберегли тенденцію до зниження. Середні курси купівлі / продажу склали: USD (долар США) – 35 / 35,5 грн., EUR (Євро) – 36,2 / 37 грн., що на погляд фінансових аналітиків, більш відповідає реальності та економічній ситуації.. Тому уповноваженою особою було прийняте рішення оголошення закупівлі за процедурою відкриті торги. Відкриті торги - одна з основних та найчастіше вживаних процедур закупівель. В Законі можна виділити два типи процедури відкритих торгів:
Відкриті торги - одна з основних та найчастіше вживаних процедур закупівель. В Законі можна виділити два типи процедури відкритих торгів:
• відкриті торги (так звані “українські”);
• відкриті торги з публікацією англійською мовою (так звані “європейські”).
Даний поділ є умовним, оскільки процедура одна - відкриті торги, проте в залежності від порогів має деякі особливості. Основними особливостями різновиду процедури відкритих торгів є обов’язкова публікація оголошення англійською мовою, довший строк для подачі пропозицій, двоетапність процедури, строки оскарження. Процедура відкритих торгів для закупівель вище порогів ЄС — традиційний відкритий тендер, який має стандартні строки проведення та передбачає спочатку проведення перевірки кваліфікації учасників і технічних характеристик.
Також однією з підстав яка, вплинула на обрання процедури закупівлі є тривалість процедури закупівлі. Для проведення процедури закупівлі відкритих торгів з публікацією англійською мовою Замовникові треба щонайменше два місяці для того щоб укласти контракт та розпочати отримання товару (не враховуючи потенційні ризики – відсутність учасників, оскарження умов тендеру, відмова від підписання договору або ж неможливість його виконати). А оскільки мова йде про підготовку до опалювального сезону та забезпечення усіх закладів (дошкільних та закладів загальної середньої освіти) відповідною сировиною, в умовах воєнного стану дане питання має вирішитися якнайшвидше. Враховуючи постанову Кабінету Міністрів України «Про деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» від 28.02.2022 № 169 (зі змінами) Замовник мав можливість закупити даний товар прямим договором, але обрав процедуру відкритих торгів, що дозволить в повній мірі дотриматися принципів публічних закупівель, зокрема – економії коштів.
Тому врахувавши нестабільність національної валюти та непросту ситуацію, яка склалася на території України закупівлю було оголошено про процедурі відкриті торги задля вчасного забезпечення твердим паливом заклади освіти на опалювальний сезон.
Номер:
8034d75d0af3499a881aacb14c6a3b54
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
31.08.2022 16:39
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.09.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі вугілля кам'яного (інформацію про закупівлю оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі Prozorro за номером ID: UA-2022-07-05-006195-a ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень з питань.
Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВПК ЗАХІД» виявлено невідповідності в документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та подання яких вимагалось тендерною документацією, зокрема учасником в Додатку №4 до тендерної документації в абзаці першому зазначена марка вугілля не відповідає вимогам тендерної документації.
При цьому, замовником розміщено повідомлення з вимогою про усунення вищевказаної невідповідності.
Згідно з частиною шістнадцятою статті 29 Закону Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати пояснення, чому Вами розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, які не підпадають під інформацію передбачену частиною шістнадцятою статті 29 Закону.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень просимо долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
fe067c8e29e544c7b8c485a068ec581f
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
05.09.2022 14:27
Опис:
У відкритих торгах за предметом закупівлі Код ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо (CPV) (вугілля кам'яне), ідентифікатор процедури закупівлі - UA-2022-07-05-006195-a. Відповідно до частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та / або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Департаментом сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, зазначено таке: оскільки Законом передбачена можливість виправлення учасником процедури закупівлі невідповідностей в інформації та / або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлених замовником після розкриття тендерних пропозицій, замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням уточнених або нових документів, що були завантажені учасником через електронну систему закупівель протягом 24 годин та самостійно приймає рішення щодо їх відповідності вимогам, встановленим у тендерній документації.
Розглянувши документи учасника «ТОВ "ВПК ЗАХІД", стало зрозуміло, що учасник у підготовці тендерної пропозиції скористався першим зразком тендерної документації, доданої при оголошенні закупівлі ще 05 липня 2022 року, де зазначалися відповідні марки вугілля: вугілля кам’яне марки ДГ/Г(Г2) 0-100, вугілля кам’яне марки Д/Г(Г2) 13-100, вугілля кам’яне марки ДГ/Г (Г2)/А(20-200) . Під час здійснення закупівлі код ДК 021:2015«09110000-3 Тверде паливо (CPV) Вугілля кам’яне ( UA-2022-07-05-006195-a) кілька раз вносилися зміни, безпосередньо зміни вносились в марки вугілля. На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель No5222-р/пк-пз від 28.07.2022 внести зміни до Тендерної документації : вугілля кам’яне марки ДГ/Г(Г2) 0-100, вугілля кам’яне марки Д/Г(Г2) 13-100, вугілля кам’яне марки ДГ/Г (Г2)/А(20-200) було замінено на вугілля кам’яне марки Г(Г2) 13-100, вугілля кам’яне марки Г (Г2) (25-200) . При оцінці тендерної пропозиція учасника «ТОВ "ВПК ЗАХІД" уповноважена особа виявила певні невідповідності, а саме: в інформативній частині тендерної пропозиція була вказана назва закупівлі, код ДК закупівлі та безпосередньо марки вугілля , ті які були зазначені ще до внесення змін до тендерної документації, а у основній частині тендерної пропозиції, де безпосередньо зазначається назва товару, одиниця виміру, кількість, ціна за одиницю та загальна вартість товару з урахуванням транспортування марки вугілля прораховані відповідно до вимог тендерної документації. Проаналізувавши всі надані документи у складі пропозиції учасника стало зрозуміло, що дана не відповідність являє собою формальну помилку допущену по неуважності, адже в інших документах все прописано вірно. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, відповідно не є підставою для відхилення пропозиції учасника. Але оскільки питання класифікації марки вугілля було предметом оскарження до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель,уповноваженою особою було прийнято рішення про надання 24 годин для виправлення такої невідповідності. Можливо, поглянувши на дану ситуацію зі сторони, здається що вимога про усунення такої невідповідності була дещо зайвою та надлишковою, і дану невідповідність можна було б врегулювати при поданні оновленої тендерної пропозиції чи при завантаженні підписаного контракту разом з оновленою пропозицією. Та все ж уповноважена особа вирішила дати можливість виправити недоліки у документах наданих учасником.