• Переговорна процедура
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Бульдозер ТС-10 (аналог)

Завершена

2 700 000.00 UAH з ПДВ
Номер: 6c62061a39404bc7851118c6418cbdd1
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-07-18-000014
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.07.2022 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 18.07.2022 15:38 - 09.08.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 18.07.2022 № 206 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 18.07.2022 № 206. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-07-01-005132-a, 01.07.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону. Крім того, встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення в подальшому порушень вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю, а також вимог частини п’ятої статті 8 Закону – при наданні інформації, документів у випадках, передбачених законом. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 03 серпня 2022 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Комунальник» (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-07-01-000597-c); оприлюднену в електронній системі закупівель інформацію щодо обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокол засідання уповноваженої особи Замовника від 01.07.2022 №2; повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури; договір про закупівлю від 14.07.2022 №173. Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Під час моніторингу (25.07.2022 та 27.07.2022) Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель надано Замовнику запити щодо надання інформації, зокрема, щодо обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, виконання учасником-переможцем переговорної процедури закупівлі вимог частини шостої статті 17 Закону щодо надання Замовнику документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, а також вимог частини другої статті 41 Закону при укладанні договору (інформацію про право підписання договору про закупівлю та копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності). Однак, станом на час завершення моніторингу (03.08.2022) Замовником не надано пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель на запити органу державного фінансового контролю, чим порушено вимогу частини п’ятої статті 8 Закону. Проведеним моніторингом встановлено, що в опублікованому повідомлені про намір укласти договір умовою застосування переговорної процедури закупівлі зазначено: двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом) через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної Законом, що відповідає пункту 1 частини другої статті 40 Закону. За нормою пункту 8 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі. Одночасно, згідно з вимогою пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Так, в обгрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі в повідомлені про намір укласти договір Замовником зазначено, що через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій закупівлі від 13.04.2022 та від 04.05.2022 не відбулися. Водночас, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі при опублікуванні повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) не надано (не опубліковано). Проведеним аналізом наявної у вільному публічному доступі в електронній системі закупівель інформації встановлено, що у 2022 році Замовником було оголошено дві процедури відкритих торгів за предметом «Бульдозер DM-7 з механічною трансмісією або аналог», очікуваною віртістю – 2 700 00,00 грн з ПДВ (ID закупівель: UA-2022-03-28-000687-c та UA-2022-04-18-000376-b), однак, у зв’язку із поданням для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій торги не відбулися. Слід зазначити, що відповідно до норми пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури окрім обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі повинно містити експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі (а не лише посилання на такі документи). Відповідно до частини другої статті 10 Закону звіт про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель оприлюднюється відповідно до статті 19 цього Закону Згідно з частиною другою статті 19 Закону звіт про результати проведення закупівлі автоматично формується електронною системою закупівель та оприлюднюється протягом одного дня після оприлюднення замовником договору про закупівлю в електронній системі закупівель або відміни тендеру/спрощеної закупівлі, або визнання тендеру таким, що не відбувся, а відповідно до пункту 11 частини першої цієї ж статті Закону – у звіті про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель обов’язково зазначаються підстави прийняття рішення про неукладення договору про закупівлю, у разі якщо в результаті проведення тендеру/спрощеної закупівлі не було укладено договір про закупівлю. Таким чином, на порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону, разом з повідомленням про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури за ID: UA-2022-07-01-005132-a) Замовником не оприлюднено відповідні документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, визначених у пункті 1 частини другої статті 40 Закону. У разі застосування замовником преговорної процедури закупівлі на підставі пункту 1 частини другої статті 40 Закону предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. Під час моніторингу (27.07.2022) Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель надано Замовнику запит щодо надання інформації стосовно основних технічних характеристик (тип двигуна; робочий об'єм; комплектація двигуна; номінальна потужність; трансмісія; коробка передач; кількість передач; експлуатаційна вага (з відвалом); ходова система: кількість опорних катків, кількість підтримуючих катків, гусениця, ширина башмака, кількість башмаків, інтервал зубчастого зчеплення; висота відвалу; ширина відвалу; гарантійний період, тощо) предмету переговороної процедури закупівлі – Бульдозера ТС-10 (2021 р.в.). Однак, станом на час завершення моніторингу (03.08.2022) Замовником не надано відповідної інформації чи документів через електронну систему закупівель на відповідний запит органу державного фінансового контролю. Таким чином, перевірити під час моніторингу питання дотримання Замовником обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі на підставі пункту 1 частини другої статті 40 Закону в частині відповідності технічних та якісних характеристик предмету закупівлі вимогам, що були визначені Замовником у тендерній документації за двічі відміненими процедурами відкритих торгів не видалося за можливе. Також, у зв’язку з ненаданням Замовником на відповідний запит органу державного фінансового контролю інформації та документів щодо відсутності підстав для відхилення, визначених у частині першій та другій статті 17 Закону, а також відповідних документів про підтвердження права підписання договору про закупівлю та копій ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності питання виконання учасником-переможцем переговорної процедури закупівлі вимог частини шостої статті 17 Закону та вимог частини другої статті 41 Закону при укладанні договору під час моніторингу не досліджено.
Період усунення порушень: 03.08.2022 10:12 - 18.08.2022 00:00
Дата публікації висновку: 03.08.2022 10:12

Запити/Пояснення