-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Какао
Математична формула для розрахунку приведеної ціни — не застосовується. Детальна інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведено в Додатку 4 до тендерної документації.
Завершена
228 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 140.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 140.00 UAH
Номер:
399713f0227444c8aae89bda668a9ff5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-08-08-000100
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.08.2022 00:00
Період моніторингу:
08.08.2022 17:03 - 30.08.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
08.08.2022
№ 25-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 08.08.2022 № 25-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
9. UA-2022-06-28-000613-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог частини 4 статті 23 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації відповідно до вимог Закону, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерних пропозицій учасників ТОВ «Рошен-Полісся» та ФОП Кравчук Ігор Михайлович, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель та відсутності механізму його усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущене порушення вимог частини 4 статті 23 Закону, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 серпня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Управління освіти і науки Бердичівської міської ради (далі - Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, тендерна пропозиція учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «Рошен-Полісся» (далі - ТОВ «Рошен-Полісся»), тендерна пропозиція переможця ФОП Кравчук Ігор Михайлович, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.07.2022 № 70 щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Рошен-Полісся», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.07.2022 № 71 про визначення переможця, повідомлення про намір укласти договір від 21.07.2022 року, договір про закупівлю від 01.08.2022 № 131.
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що в порушення вимог частини 4 статті 23 Закону тендерна документація Замовника («Технічна специфікація» Додатку № 4 до тендерної документації) містить посилання на конкретну торгову марку та виробника («Мрія») з виразом «або еквівалент», але без обґрунтування необхідності такого посилання.
Період усунення порушень:
22.08.2022 19:29 - 06.09.2022 00:00
Дата публікації висновку:
22.08.2022 19:29
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Розглянувши висновок про результати проведеного моніторингу процедури закупівлі: Какао ДК 021:2015 –15840000-8 Какао; шоколад та цукрові кондитерські вироби, в результаті якого Державною аудиторською службою України Північним офісом Держаудитслужби управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області встановлені порушення вимог частини 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: тендерна документація Замовника («Технічна специфікація» Додатку № 4 до тендерної документації) містить посилання на конкретну торгову марку та виробника («Мрія») з виразом «або еквівалент», але без обґрунтування необхідності такого посилання та зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
У відповідності до ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі», управління освіти і науки Бердичівської міської ради надає інформацію та документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних заупівель, викладених у висновку моніторингу від 22.08.2022 в закупівлі ідентифікатор закупівлі: UA-2022-06-28-000613-a
Особою, уповновженою на проведення публічних закупівель Замовника, притягнуто до відповідальності у вигляді зняття преміювання в розмірі 10 %. Крім того, проведено роз’яснювальну роботу з приводу недопущення в подальшій роботі порушення чинних норм та вимог Закону України «Про публічні закупівлі», а також інших нормативно-правових актів з питань публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
29.08.2022 16:16
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом притягнення до відповідальності винної особи (зняття преміювання в розмірі 10 %).
Дата публікації:
06.02.2023 15:08
Запити/Пояснення
Номер:
a36f6ec9dd3f457095776b6c2c989fc8
Назва:
Заперечення на висновок
Дата опублікування:
24.08.2022 15:51
Опис:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ
До висновку про результати моніторингу закупівлі
№ UA-2022-06-28-000613-a
Управління освіти і науки Бердичівської міської ради, розглянувши висновок про результати моніторингу № UA-2022-06-28-000613-a від 22 серпня 2022 року, де предметом моніторингу були питання за результатами яких:
- відповідність вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель - встановлено порушення;
- визначення предмета закупівлі – порушень не встановлено;
- відображення закупівлі у річному плані - порушень не встановлено;
- оприлюднення інформації відповідно до вимог закону - порушень не встановлено;
- повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель - порушень не встановлено;
- розгляд тендерних пропозицій учасників ТОВ «Рошен-Полісся» та ФОП Кравчук Ігор Михайлович - порушень не встановлено;
- своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено;
- своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено;
- відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Своїм рішенням зігно моніторингу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області за результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог частини 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Встановлене порушення фахівцями Північного офісу Держаудитслужби Вимога Замовника відповідно до тендерної документації Частина 4 статті 23 Закону
Тендерна документація Замовника («Технічна специфікація» Додатку № 4 до тендерної документації) містить посилання на конкретну торгову марку та виробника («Мрія») з виразом «або еквівалент», але без обґрунтування необхідності такого посилання.
Какао-порошок (без додавання цукрів та підсолоджувачів, по типу какао-порошок ТМ «Мрія» або еквівалент). Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Позиція Замовника
Із висновком не погоджуємось, оскільки в технічній специфікації (Додаток № 4 до тендерної документації) Замовника відсутні: вимога про виробника какао-порошку та посилання на конкретну торгову марку, так як в реченні міститься словосполучення «по типу» ТМ «Мрія» , що означає «на зразок» ТМ «Мрія». Відповідно до Академічного тлумачного словника української мови, слово «тип» означає - зразок, модель, форма, яким відповідає певна група предметів, понять, явищ. Слово «Зразок» – означає предмет за яким можна скласти уявлення про інші подібні предмети ( той/те, якого варто наслідувати; взірець, приклад). Вище зазначена інформація є підтвердженням того що у вимогах Замовника не міститься посилання на конкретну торгову марку та виробника, тому по суті і нічого обґрунтовувати.
Окрім того, згідно Додатку 4 до тендерної документації «Технічна специфікація» Замовник вимагав якість какао-порошку підтвердити документами:
- Протокол випробувань та/або експертний висновок та/або звіт/тощо, з додатками в разі посилання в документі на додатки (оригінал документа/копія, засвідчена підписом та печаткою уповноваженої особи учасника) з дослідженнями за 2022 рік , на вміст: токсичних елементів, пестицидів, радіонуклідів. Дані документи повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Учасник, якого було визначено переможцем даної закупівлі надав Протокол випробувань № 183 (ПВ) від 19 січня 2022 року з відповідними дослідженнями на какао іншої торгової марки, що в свою чергу вказує на відсутність дискримінаційних вимог Замовника.
Також звертаємо вашу увагу на те, що відповідно до ч.5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівлі, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, яке не було використане та не надана можливість замовнику надати відповідні пояснення.
Таким чином, вважаємо, що висновком за результатами моніторингу безпідставно встановлено порушення Замовником частини 4 статті 23 Закону, просимо врахувати дані заперечення до висновку та скасувати вищезазначений висновок , як безпідставний.