-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги з очищення стоків
Завершена
202 500.00
UAH з ПДВ
Номер:
697f9450958f459e9a105380dedda217
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-12-05-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.12.2022 00:00
Період моніторингу:
05.12.2022 12:47 - 27.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
05.12.2022 Одеса № 285
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 02.12.2022.
Начальник Наталія СТОЯНОВА
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 05.12.2022 № 285
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
54 UA-2022-06-23-002883-a 23.06.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури (скорочена) вимогам Закону встановлено порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності умов застосування переговорної процедури (скорочена), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору узгодженій ціні пропозиції учасника при застосуванні переговорної процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 15 грудня 2022 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності умов застосування переговорної процедури (скорочена), відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури (скорочена) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору узгодженій ціні пропозиції учасника при застосуванні переговорної процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Біляївський водоканал» (далі – Замовник) на 2022 рік, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури закупівлі (скорочена), оприлюднене в електронній системі закупівель 23.06.2022, обґрунтування застосування переговорної процедури (скорочена), протокол переговорів щодо проведення переговорної процедури закупівлі між Замовником та міським комунальним підприємством «Теплодарводоканал» від 23.06.2022 № 1, договір про надання послуги з приймання та очистки стічних вод від 30.06.2022 № 32/22 (далі – Договір), пояснення та документи Замовника від 13.12.2022 отримані через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури (скорочена) вимогам Закону встановлено наступне.
За результатами моніторингу установлено, що 23.06.2022 Замовником оприлюднено повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури (скорочена) за номером ІD: UA-2022-06-23-002883-a за предметом закупівлі: ДК 021-2015: 90420000-7: Послуги з очищення стічних вод, очікуваною вартістю 202 500,00 грн з ПДВ.
Зазначена переговорна процедура (скорочена) застосована відповідно до абзацу 4 пункту 2 частини другої статті 40 Закону як виняток у разі: відсутності конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником, з наданням відповідних підтверджуючих документів
Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 09.12.2022 щодо відсутності експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, Замовником 13.12.2022 оприлюднено в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначено, що відсутність конкуренції з технічних причин пояснюється схемою місцезнаходження напорного каналізаційного трубопроводу, введеного в дію в 1985р., за яким кінцевим пунктом транспортування стічних вод є очисні споруди міського комунального підприємства «Теплодарводоканал» (далі - МКП «Теплодарводоканал»), розташовані в с. Надлиманське Одеського району. МКП «Теплодарводоканал» включений в зведений перелік суб’єктів природних монополій станом на 30.04.2022 № 36, має ліцензію на надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення за № 472126 від 23.03.2010.
Проте на порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури (скорочена) відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Так 26.06.2021 набув чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель», яким внесені зміни в тому числі щодо виключення у пункті 8 частини шостої статті 40 Закону слова «з посиланням на».
Таким чином, оприлюднене Замовником повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури (скорочена) повинно містити саме документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Період усунення порушень:
15.12.2022 15:51 - 30.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
15.12.2022 15:51
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
додаємо розширену відповідь на висновок про порушення законодавства при проведенні процедури закупівлі послуги з очищення стоків, а також план-схему розташування каналізаційного колектора та очисних споруд, що доводить застосування переговорної процедури з причини відсутності конкуренції з технічних причин
Дата публікації звіту:
19.12.2022 15:55
Запити/Пояснення
Номер:
1417ccd4f2674ef4bee2855237dc026f
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
09.12.2022 10:10
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.12.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Обґрунтуйте наявність підстави щодо застосування переговорної процедури (скорочена), а саме: відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником, з наданням відповідних підтверджуючих документів (експертні, нормативні, технічні та інші документи), що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури (скорочена).
3. Надайте інформацію щодо стану виконання умов Договору в тому числі документи, що підтверджують отримання Замовником послуг, та платіжні документи.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
cc942af9aa8b4d2bafb1566e423f7332
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
13.12.2022 11:09
Опис:
На Ваш запит по ID моніторингу UA-M-2022-12-05-000023 про надання пояснення по процедурі проведення закупівлі UA-2022-06-23-002883-а надаємо наступну інформацію:
1. Запланований розмір закупівлі послуги з очищення стоків обраховувався на підставі діючого в період проведення закупівлі тарифу МКП «Теплодарводоканал», затвердженого Рішенням виконавчого комітету Теплодарської міської ради №192/В-2020 від 31.12.2020р. в розмірі 4,50грн/м3, в т.ч.ПДВ20% та планових об’ємів послуги 45000м3(на підставі фактичних об’ємів послуги за 2021р.)та склав 45000м3 х 4,50грн/м3=202500грн.,в т.ч. ПДВ.
КП «Біляївський водоканал» є комунальним підприємством, яке здійснює свою діяльність на принципах комерційного розрахунку та власного комерційного ризику, послуги з очищення стоків сплачуються власними коштами, отриманими від господарської діяльності.
2. Відсутність конкуренції з технічних причин пояснюється схемою місцезнаходження напорного каналізаційного трубопроводу, введеного в дію в 1985р., за яким кінцевим пунктом транспортування стічних вод є очисні споруди МКП «Теплодарводоканал», розташовані в с. Надлиманське Одеського району. МКП «Теплодарводоканал» включений в зведений перелік суб’єктів природних монополій станом на 30.04.2022р. під №36, має ліцензію на надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення за №472126 від 23.03.2010р. Трубопровід каналізаційний напірний між м.Біляївка та каналізаційними очисними спорудами м.Теплодар було побудовано у 1985 році. З того часу почалося каналізування м.Біляївка. В 2013р. був введений в дію комплекс очисних споруд м. Біляївка, але не всі стічні води потрапляють туди.
На сьогоднішній день КНС м.Біляївка разом з КНС ВОС «Дністер» качають близько 280м3 на добу . Ще близько 250м3 качає ОКЗ. Стоки ОКЗ ніяк не можуть потрапити на КОС м.Біляївка. Для цього необхідно :
- З'єднати ОКЗ з КОС м.Біляївка (будівництво 1,0км трубопроводу)
- Виконати роботи по реконструкції КОС м.Біляївка
У 2009 був розроблений проект «Реконструкція системи водовідведення м.Біляївка» до складу якого увійшов розділ «Модернізація каналізаційних очисних споруд (КОС) ВОС «Дністер»». Саме під цей проект м.Одеса передали КОС м.Біляївка.
Розрахункова потужність модернізованих КОС складала 750 м3 на добу.
Експлуатація модернізованих КОС на протязі 10 років визначила фактичну потужність КОС у розмірі 300м3 на добу.
У 2021 році за рахунок державного бюджету був виконаний проект «Реконструкція мережі господарсько-побутової каналізації по вул.. Отамана Головатого (від. Вул.. Київська до вул.. Миколаївська), І пров. Нижній, ІІ пров. Нижній, ІІІ пров. Нижній, вул.. Дружби, вул.. Кравченко, І пров. Кравченко, І пров. Шевченко та каналізаційних очисних споруд по вул.. Генерала Глібова, 84 в м. Біляївка, Одеської області.»
Після виконання робіт по вище зазначеному проекту потужність КОС м.Біляївка зросте до фактичних 750м3 на добу, що надасть можливість відмовитися від послуг КОС м.Теплодар після будівництва 1,0км трубопроводу.
3. За період дії договору з 30.06.2022р. по 30.11.2022р. було надано послуг з очищення стоків на очисних спорудах МКП «Теплодарводоканал» на суму 146770,38грн, сплачено 1164754,62грн.,заборгованість за надані послуги складає 30294,76грн.