-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Мультилотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги телефонного зв'язку та передачі даних, а також послуги, пов’язані технологічно з електронними комунікаційними послугами (послуги мобільних операторів) три лоти
Завершена
1 049 770.00
UAH з ПДВ
Номер:
7940de1dcbc44f31a85720a57b0e0e36
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-08-23-000061
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.08.2022 00:00
Період моніторингу:
23.08.2022 16:32 - 14.09.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
23.08.2022 Одеса № 214
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 23.08.2022.
Начальник Наталія СТОЯНОВА
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 23.08.2022 № 214
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
19 UA-2022-06-22-006758-a 22.06.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю вимогам Закону встановлено порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання наявності умов застосування переговорної процедури (скорочена) встановлено порушення пункту 2 частини другої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 серпня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури (скорочена), відповідності повідомлень про намір укласти договір про закупівлю вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф» Одеської обласної ради» (далі – Замовник) на 2022 рік, повідомлення про намір укласти договір оприлюднені 29.06.2022 в електронній системі закупівель, протокол щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 29.06.2022 № 29/1, протокол щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 29.06.2022 № 29/2, протокол щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 29.06.2022 № 29/3, генеральна угода про надання послуг рухомого (мобільного) зв’язку від 05.07.2022 № КК 124/2022, договір про закупівлю від 05.07.2022 № 295381274866, договір про закупівлю від 05.07.2022 № 205222129, пояснення, отримані 29.08.2022 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури (скорочена) встановлено наступне.
Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Проте на порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури (скорочена) відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури (скорочена).
Так, 26.06.2021 набув чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель», яким внесено зміни в тому числі щодо виключення у пункті 8 частини шостої статті 40 Закону слова «з посиланням на».
Таким чином, оприлюднене Замовником повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури (скорочена) повинно містити саме документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури (скорочена).
За результатами аналізу питання наявності умов застосування переговорної процедури (скорочена) встановлено наступне.
Відповідно до повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури (скорочена), оприлюдненого в електронній системі закупівель 29.06.2022, переговорна процедура (скорочена) застосована Замовником за умови відповідно до пункту 2 частини другої статті 40 Закону: відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена Замовником.
Замовник за результатами застосування переговорної процедури (скорочена), за лотами 1, 2, 3, уклав договори про закупівлю з приватним акціонерним товариством «Київстар», приватним акціонерним товариством «ВФ Україна», товариством з обмеженою відповідальністю «Лайфселл» на загальну суму 1 049 770,00 грн без ПДВ.
Водночас здійснивши аналіз процедур закупівель в електронній системі Prozorro встановлено, що на послуги телефонного зв'язку та передачі даних, які є предметом закупівлі, існує відкритий конкурентний ринок, що підтверджується рядом закупівель, які проведені замовниками за конкурентними процедурами закупівель з вищезазначеними учасниками.
Таким чином, Замовником безпідставно застосовано переговорну процедуру (скорочена), оскільки існує відкритий конкурентний ринок на закупівлю послуг телефонного зв'язку та передачі даних, чим порушено вимоги пункту 2 частини другої статті 40 Закону.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 24.08.2022 щодо застосування переговорної процедури (скорочена) із обґрунтуванням застосування зазначеної процедури «Відсутність конкуренції з технічних причин», Замовник 29.08.2022 надав пояснення, які не спростовують факту встановленого порушення.
Період усунення порушень:
31.08.2022 10:03 - 15.09.2022 00:00
Дата публікації висновку:
31.08.2022 10:03
Запити/Пояснення
Номер:
ab3e2ce5000e45808a4073a4e1a95b5d
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
24.08.2022 13:17
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.08.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні наступних пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Чому Замовником під час закупівлі послуг телефонного зв’язку та передачі даних застосовано переговорну процедуру (скорочена) із обґрунтуванням застосування зазначеної процедури «Відсутність конкуренції з технічних причин», тоді як здійснивши аналіз процедур закупівель в електронній системі Prozorro встановлено, що на послуги телефонного зв’язку та передачі даних, які є предметом закупівлі, існує відкритий конкурентний ринок, що підтверджується рядом закупівель, які проведені замовниками за конкурентними процедурами закупівель та укладаються договори про закупівлю з ПрАТ «Київстар», ПрАТ «ВФ Україна», ТОВ «Лайфселл» тощо?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
b685944464fb4ad08cd8947ce969bb3b
Назва:
Відповідь на моніторинг (ID моніторингу: UA-M-2022-08-23-000061) щодо іншіх порушеннь законодавства у сфері закупівель, закупівлі за предметом Послуги телефонного зв'язку та передачі даних, а також послуги, пов’язані технологічно з електронними комунікаційними послугами (послуги мобільних операторів) три лоти Ідентифікатор плану закупівлі: UA-P-2022-06-22-003768-b, унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2022-06-22-006758-a.
Дата опублікування:
29.08.2022 20:34
Опис:
1. Стсовно п.1 запиту моніторингу на сайті згідно Ідентифікатор плану закупівлі: UA-P-2022-06-22-003768-b опубліковані файли на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, Посилання на сторінку власного веб сайту: http://emd.od.ua/rationale/
Стсовно п.2 запиту моніторингу на сайті: На виконання вимог статті 8 Закону України «Про екстрену медичну допомогу» від 05.07.2012 р., за №5081-VI Комунальним некомерційним підприємством «Одеській обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф» Одеської обласної ради» було створено Єдину оперативно-диспетчерська службу екстреної медичної допомоги (надалі ЄОДС) у приміщеннях, розташованих за адресом: м. Одеса, вул. Академіка Воробйова, 9, будівля І-19. Відповідно до розробленої Одеською Національною академією зв’язку імені О.С. Попова проектно-кошторисної документації за титулом «Технічне переоснащення Єдиної оперативно-диспетчерської служби екстреної медичної допомоги Комунальної установи «Одеській обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф» Одеської обласної ради» за адресом: м. Одеса, вулиця Академіка Воробйова, 9, будівля І-19. Створення системи зв’язку і передачі даних» бригади екстреної медичної допомоги були оснащені мобільними терміналами стандарту GSM з двома картами SIM та планшетними пристроями для забезпечення постійного та стійкого зв’язку з диспетчерами супроводу ЄОДС з максимальною зоною покриття території Одеської області. Комунальному некомерційному підприємству «Одеській обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф» Одеської обласної ради» необхідно здійснити закупівлю послуг мобільного телефонного зв’язку у трьох національних операторів мобільного зв’язку. Крім того, відповідно до вимог статті 7 Закону України «Про підвищення доступності та якості медичного обслуговування у сільській місцевості», вимог Закону України «Про екстрену медичну допомогу», Наказу Міністерства охорони здоров’я України № 1311 від 05.06.2020 року «Про затвердження Примірного табеля (переліку) оснащення структурних підрозділів системи екстреної медичної допомоги», у відповідності до обласної цільової програми «Доступна медицина на 2018-2020 роки Комунальне некомерційне підприємство «Одеській обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф» Одеської обласної ради» закінчило повне оснащення всіх бригад екстреної медичної допомоги на території Одеської області 12-канальними ЕКГ-апаратами «ЮКАРД-100» с функцією передачі даних для забезпечення передачі електрокардіограм від міста виклику бригади до телеметричного центру Єдиної оперативно-диспетчерської служби.
Безперебійна робота Єдиної оперативно-диспетчерської служби за номером виклику «103» є вкрай важливою, оскільки забезпечує своєчасне надання екстреної медичної допомоги населенню у законодавчо визначений термін (з моменту надходження звернення до диспетчера прийому виклику оперативно-диспетчерської служби до моменту прибуття бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги на місце події за зверненнями, що належать до категорії критичних, становлять 10 хвилин, до категорії екстрених, становлять 20 хвилин), а також забезпечує належне оперативне реагування на виникнення надзвичайних ситуацій та стихійних лих. Згідно Закону України «Про екстрену медичну допомогу» від 05.07.2012 року № 5081-VI визначено організаційно-правові засади забезпечення екстреною медичною допомогою громадян України та інших осіб, які перебувають на її території.
Відповідно Закону України «Про електронні комунікації» від 16.12.2020 р., за №1089-IX, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації (далі – НКРЗІ) має повноваження щодо здійснення в установленому нею порядку визначення ринків певних електронних (телекомунікаційних) послуг, проведення їх аналізу та визначення операторів, провайдерів електронних (телекомунікаційних) послуг з істотною ринковою перевагою (далі - ІРП) на ринках таких послуг.
З метою забезпечення своєї діяльності Комунальне некомерційне підприємство «Одеській обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф» Одеської обласної ради» користується послугами мобільного зв’язку від ПрАТ «Київстар», ПрАТ «ВФ Україна» та ТОВ «лайфселл», які являються операторами з ІРП. Всі телефонні номери зафіксовані у лікувальних закладах міста Одеса та Одеській області, підрозділах Одеської обласної державної адміністрації, органах місцевого самоврядування. Затримка із закупівлею зазначеної послуги може призвести до збоїв в роботі управління підрозділами КНП «ООЦЕМД і МК» ООР», збоїв у взаємодії з лікувальними закладами міста та області, взаємодії з Департаментом охорони здоров’я та іншими підрозділами Одеської обласної державної адміністрації, органами місцевого самоврядування районів Одеської області, а також значними витратами часу та фінансових ресурсів щодо організації нових ліній зв’язку, оскільки існуючі телефонні номери, є власністю зазначених мобільних операторів.
Крім того проектом, розробленим Одеською Національною академією зв’язку імені О.С. Попова за титулом «Технічне переоснащення Єдиної оперативно-диспетчерської служби екстреної медичної допомоги Комунальної установи «Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф» Одеської обласної ради» за адресом: м. Одеса, вулиця Академіка Воробйова, 9, будівля І-19. Створення системи зв’язку і передачі даних» передбачено організація прямого включення операторів мобільного зв’язку до ЄОДС. В даний час фахівцями ПрАТ «Київстар», та ТОВ «лайфселл» визначено технічні можливості такого включення.
Виходячи з вищенаведеного, з метою забезпечення стійкого мобільного зв’язку з бригадами екстреної медичної допомоги при максимально можливому покритті території Одеської області, для забезпечення безперебійної роботи диспетчерів супроводу ЄОДС з бригадами ЕМД, забезпечення можливості термінових телемедичних консультацій щодо хворих на серцево-судині захворювання необхідно провести переговорну процедуру з трьома Національними операторами мобільного зв’язку, з ІРП що визначено в рішенні НКРЗІ від 01.10.2019 року., за №455 та які забезпечують найбільше покриття території Одеської області, а саме: ПрАТ «Київстар», ПрАТ «ВФ Україна», ТОВ «лайфселл».