-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
03220000-9«Овочі, фрукти та горіхи» (Капуста рання, Капуста пізня, Морква рання, Морква пізня, Буряк столовий ранній, Буряк столовий пізній, Цибуля, , Огірки свіжі, Помідори свіжі)
Завершена
761 000.00
UAH без ПДВ
Номер:
7e5d4294475a4fb8b1162210f8e11e14
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-07-13-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.07.2022 00:00
Період моніторингу:
14.07.2022 08:35 - 05.08.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
13.07.2022 №22-з
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02 липня 2018 року № 189,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу від 13.08.2022 № 22-з
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
1
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
Особа,
відповідальна за здійснення моніторингу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
6
UA-2022-06-06-000985-a 06.06.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Шинкаренко Г.В.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю встановлено порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам узгодженої ціни пропозиції учасника – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує врахувати виявлені порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону та не допускати їх в подальшому.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 липня 2022 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам узгодженої ціни пропозиції учасника.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік Комунального підприємства «Хмельницька міська лікарня» Хмельницької міської ради (далі – Замовник), протокол переговорів уповноваженою особою Замовника від 06.06.2022 №50, повідомлення про намір укласти договір від 06.06.2022, договір про закупівлю товарів від 17.06.2022 №210, пояснення від 15.07.2022, отримані від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель.
Згідно частини першої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.
Відповідно до пункту 7 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити умову застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини другої цієї статті.
Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Виходячи зі змісту статті 40 Закону необхідною складовою застосування і проведення переговорної процедури закупівлі є наявність документально підтвердженої умови для застосування, виключний перелік яких визначений частиною другою статті 40 Закону, що підтверджують винятковість ситуації щодо неможливості застосувати іншу, конкурентну, процедуру закупівлю.
Згідно інформації, оприлюдненої Замовником в електронній системі закупівель умовою для застосування переговорної процедури закупівлі Замовником визначено пункт 1 частини другої статті 40 Закону, а саме: двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом.
При цьому, в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі у повідомленні про намір укласти договір Замовником зазначено: «Враховуючи потребу лікарні в овочах та двічі відміну відкритих торгів через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, у даному випадку відповідно до пункту 1 частини другої статті 40 Закону може бути застосована переговорна процедура закупівлі, яка для укладення договору з обраним учасником вимагає попередньо проведення з ним переговорів».
Підтвердженням наявності умов для застосування переговорної процедури закупівлі згідно пункту 1 частини другої статті 40 Закону (якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом) є звітні документи замовника, пов’язані із застосуванням конкурентних процедур (оголошення про проведення, звіти про результати проведення процедури закупівлі).
Проте, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю не містить документів, що підтверджують наявність умови застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 1 частини другої статті 40 Закону.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що в порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю не містить документів (експертних, нормативних, технічних та інших документів), що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі згідно пункту 1 частини другої статті 40 Закону , а саме: двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом.
Період усунення порушень:
22.07.2022 11:20 - 06.08.2022 00:00
Дата публікації висновку:
22.07.2022 11:20
Запити/Пояснення
Номер:
eac88bd2ad094aaf839dcdb1fb27f4cf
Назва:
Про надання інформації (пояснень)
Дата опублікування:
15.07.2022 09:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.07.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі товару – «Овочі, фрукти та горіхи» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-06-06-000985-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням з наступного питання.
У повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюдненого в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-06-06-000985-a, Замовником зазначено умову застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 1 частини другої статті 40 Закону, а саме: двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом.
Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
При цьому, переговорна процедура закупівлі застосовується у разі відміни торгів на підставі абзацу другого пункту 1 частини другої статті 32 Закону (подання для участі у відкритих торгах менше двох тендерних пропозицій) та за умови прийняття таких рішень щодо здійснення закупівлі у поточному році.
У разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстави, визначеної пунктом 1 частини другої статті 40 Закону обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі повинно містити звіти про результати проведення таких процедур закупівель, відмінених у зв’язку з відсутністю достатньої кількості учасників, предметом закупівлі в яких були ті самі товари, роботи і послуги, що є предметом закупівлі у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Водночас, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю містить обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, що не підтверджує наявності умови застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 1 частини другої статті 40 Закону.
Враховуючи викладене, для уточнення питань, що виникли в ході моніторингу, прошу надати відповідну інформацію (пояснення):
- чому повідомлення про намір укласти договір про закупівлю не містить документів, які підтверджують підставу застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 1 частини другої статті 40 Закону?
Прошу надати посилання на звіти про результати проведення процедур відкритих торгів, відмінених у зв’язку з відсутністю достатньої кількості учасників, предметом закупівлі в яких були ті самі товари, що є предметом закупівлі під час застосування переговорної процедури закупівлі.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення необхідно долучити його документальне підтвердження.
Номер:
667c9c4a3e444681b0a55051d2dbd725
Назва:
Пояснення і звіти
Дата опублікування:
15.07.2022 13:12
Опис:
Чинною підставою для застосування переговорної процедури закупівлі «Овочі, фрукти та горіхи» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-06-06-000985-a) застосовується пункт 1 частини другої статті 40 Закону, а саме: двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом.
Фактичним підтвердженням такої підстави є звіти про результати проведення процедури відкритих торгів, відмінених у зв’язку з відсутністю достатньої кількості учасників, предметом закупівлі в яких були ті самі товари, що є предметом закупівлі -ДК 021:2015:03220000-9» Овочі, фрукти та горіхи» за номером ID: UA-2022-04-21-001728-a та UA-2022-05-11-002085-a ,відмінених на підставі абзацу другого пункту 1 частини другої статті 32 Закону (подання для участі у відкритих торгах менше двох тендерних пропозицій) та за умови прийняття таких рішень щодо здійснення закупівлі у поточному році).
Інформація про визнання торгів такими,що не відбулися (Звіт) опубліковано в електронній системі закупівель,надаємо копії даних звітів.