Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710.
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі та оціночної вартості, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 вересня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі та очікуваної вартості, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності його умов тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Управління освіти та інноваційного розвитку Печерської районної в м. Києві державної адміністрації № ВТ/12/зм від 20.06.2022 (далі – ТД), зі змінами від 30.06.2022, своєчасність надання відповіді на запитання щодо процедури закупівлі, протокол розгляду тендерних пропозицій від 21.07.2022, реєстр тендерних пропозицій від 01.08.2022, тендерні пропозиції ТОВ «ОХОРОННИЙ ХОЛДІНГ», ТОВ «Л. С. ЦЕНТР-ЗАХИСТУ», ТОВ «ЮКРЕЙН БІЛДІНГ ТРЕЙД», протокол відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ОХОРОННИЙ ХОЛДІНГ» від 21.07.2022, протокол розкриття тендерних пропозицій від 02.08.2022, повідомлення про намір укласти договір від 02.08.2022, договір від 19.08.2022 № ВТ/12/ЛС, відповідь на запит органу державного фінансового контролю від 30.08.2022.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
Згідно із частиною п’ятою статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення(інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північний офіс Держаудитслужби 26.08.2022 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання, зокрема, інформації та документів на підставі яких Замовник обґрунтував розмір витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість, а також щодо отримання інформації про посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якій розміщено зазначену інформацію, відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (надалі – Постанова №710).
Замовником 30.08.2022 надано пояснення через електронну систему закупівель на запит органу державного фінансового контролю, де зазначено посилання на офіційний сайт Управління освіти та інноваційного розвитку Печерської районної в місті Києві державної адміністрації https://sites.google.com/view/pechosvita/.
Разом із тим, аналізом інформації розміщеної на сайті Управління освіти та інноваційного розвитку Печерської районної в місті Києві державної адміністрації встановлено відсутність публікації з інформацією про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Відповідно до вимог 4 пункту Постанови № 710 заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечення оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель, є необов’язковими та мають рекомендаційний характер, у зв’язку з чим Замовником обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на власному веб-сайті не розміщувалось.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 4-1 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів встановлено імперативну вимогу щодо забезпечення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Аналізом інформації, розміщеної на Державному веб-порталі бюджету для громадян за посиланням https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/graphic та критеріями пошуку розпорядників бюджетних коштів встановлено, що Замовник є розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня, у зв’язку з чим зобов’язаний був забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті у встановлений строк згідно вимог Постанови № 710.
На підставі викладеного, Замовником не розміщено вказану інформацію на власному веб-сайті, чим порушено пункт 4-1 Постанови № 710.
Період усунення порушень:
19.09.2022 16:09 - 04.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
19.09.2022 16:09
Опис звіту:
Управлінням освіти та інноваційного розвитку Печерської районної в місті Києві державної адміністрації (далі — Управління) в рамках здійснення моніторингу Північним Офісом Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Державної аудиторської служби України (далі — ДАСУ), опрацьовано інформацію про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі за предметом закупівлі «ДК 021:2015 45310000-3 Електромонтажні роботи. Системи протипожежного захисту (послуги з розробки робочої документації та улаштування системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей) (DK 021:2015 45310000-3 – Electrical work. Fire protection systems (services for the development of working documentation and installation of fire alarm system, fire alarm system and evacuation management)», ідентифікатор закупівлі UA-2022-06-01-004282-a.
На виконання норми ч. 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», надаємо пояснення на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 зі змінами, відповідальною особою за оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель призначено Тимошенко Ю.М., економіста І категорії групи оренди та державних закупівель централізованої бухгалтерії.
Враховуючи те, що за минулі періоди роботи стосовно висвітлення інформації про закупівлі, жодного зауваження, дисциплінарного стягнення у Тимошенко Ю.М. немає, керівником Управління винесено усне попередження про недотримання законодавства зі зменшення на 20% премії у вересні.
Дата публікації звіту:
23.09.2022 11:24