• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Євроруберойд бікроеласт

Завершена

720 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 200.00 UAH
Номер: 8e52f8682591417786c6c3357c133374
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-07-18-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.07.2022 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 18.07.2022 15:39 - 09.08.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 18.07.2022 № 206 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 18.07.2022 № 206. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-05-30-001167-a, 30.05.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини третьої статті 17 Закону та пунктів 2, 17 та 19 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЗАХІД ПРОМ ПОСТАЧ», визначення його переможцем тендеру та укладення з ним договору встановлено порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення ТОВ «ЗАХІД ПРОМ ПОСТАЧ» щодо розірвання договору. Крім того здійснити заходи (зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення порушень частини третьої статті 17 Закону та пунктів 2, 17 та 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 20 липня 2022 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до вимог Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Червонограджитлокомунсервіс» (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-05-30-000112-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; опубліковані звернення за роз’ясненнями щодо процедури закупівлі та відповідь Замовника на таке звернення; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «ЗАХІД ПРОМ ПОСТАЧ»; протоколи уповноваженої особи від 21.06.2022 №128 та від 28.06.2022 №130; повідомлення про намір укласти договір; оприлюднені переможцем тендеру документи та інформацію після аукціону; договір від 11.07.2022 №17; опубліковані під час моніторингу Замовником відповідь та документи на запити органу державного фінансового контролю. Відповідно до вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються: прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками. Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що на порушення пункту 17 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації Замовника не зазначена електронна адреса посадових осіб Замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками. Відповідно до вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. На порушення пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації Замовника не наведено опису та прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Відповідно до частини третьої статті 17 Закону спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, для надання таких документів переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель, визначається замовником. Крім того, відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Водночас, Замовником при складанні тендерної документації допущено порушення вимог частини третьої статті 17 Закону та пункту 2 частини другої статті 22 Закону в частині не зазначення підстав, встановлених статтею 17 цього Закону, та способу документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених частиною другою статті 17 Закону, для надання таких документів переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель. Нормою частини шостої статті 17 Закону імперативно визначено обов’язок переможця надати замовнику, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, документи, які підтверджують відсутність відповідних підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої цієї статті та частиною другою статті 17 Закону. Крім того, відповідно до частини сьомої статті 33 Закону, у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув. Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що в недотримання вимог сьомої статті 33 Закону переможцем тендеру ТОВ «ЗАХІД ПРОМ ПОСТАЧ» у визначений Законом термін не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 8 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Однак, на порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця тендеру ТОВ «ЗАХІД ПРОМ ПОСТАЧ», яким не надано документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону (пункти 2, 3, 8 частини першої та частиною другою статті 17), а укладено з ним договір від 11.07.2022 №17 на суму 623 340,00 грн з ПДВ.
Період усунення порушень: 20.07.2022 15:43 - 04.08.2022 00:00
Дата публікації висновку: 20.07.2022 15:43

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Інформація про вжиття заходів щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель на виконання висновку Західного офісу Держаудитслужби по результатах моніторингу процедури закупівлі UA-2022-05-30-001167-a Детально ознайомившись з висновком Західного офісу Держаудитслужби по результатах моніторингу процедури закупівлі UA-2022-05-30-001167-a повідомляємо: 1. Вимогу " ... здійснити заходи щодо усунення порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону шляхом припинення зобов'язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення ТОВ "ЗАХІД ПРОМ ПОСТАЧ" щодо розірвання договору" виконати не можливо з наступних підстав: а) укладений договір може бути розірваний лише на підставах, встановлених законом та/або на підставах, встановлених договором. Закон не містить такої підстави розірвання договору як "на підставі висновку ДАСУ" (за зобов'язанням ДАСУ). У відповідності до статті 629 Цивільного кодексу України (далі -ЦК України), договір є обов'язковим для виконання сторонами. Статтею 651 ЦК України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Згідно частини 1 статті 652 ЦК України, у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов'язання. Відповідно до частини 1 статті 188 Господарського кодексу України (далі - ГК України), зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або договором. Отже, що ГК України та ЦК України не містить норм, які б передбачали підстави для розірвання діючого договору висновок ДАСУ, так само як і правового порядку розірвання такого договору. б) Закупівля UA-2022-05-30-001167-a проводиться у воєнний час, коли через воєнні дії ряд виробників рубероїду в Україні призупинили виробництво, через військову агресію Російської Федерації проти України, 29.04.2022 року достроково розірвано договір від 10.01.2022 року № 4 про закупівлю євроруберойду з ТОВ "Класика комфорту", 29.05.2022 року перший раз не відбулась закупівля вказаного товару . В обгрунтуванні технічних та якісних характеристик предмета закупівлі вказано, що відповідно до статуту КП "Червонограджитлокомунсервіс" надає послуги із ремонту житлового і нежитлового фонду м. Червонограда, який значно зношений. Для підготовки його до експлуатації в осінньо-зимовий період виникла нагальна потреба в покрівельних матеріалах, зокрема в євроруберойді. Закупівля євроруберойду проводиться за власні кошти підприємства, отримані як квартплата мешканців багатоквартирних будинків і використовується на ремонт дахів у їхніх помешканнях. в) В казаний Договір від 11 липня 2022 року №17 між замовником та переможцем на час початку моніторингу майже виконано в частині поставки товару. Тому висновок ДАСУ з зобов'язанням про розірвання укладеного договору не є таким, що прийнятий "пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія)". 2. З метою недопущення в подальшому порушень частини третьої статті 17 та пунктів 2,17 та 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації організовано та проведено нараду з працівниками відділу публічних закупівель та матеріально-технічного забезпечення, на якій проведено роз'яснювальну роботу щодо взяття до уваги інформацію про неухильне дотримання норм закону України "Про публічні закупівлі", зокрема в частині складання тендерної документації, а саме крім переліку наведеному у наказі Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 720 Замовник буде самостійно наводити приклади формальних помилок у Тендерній документації. Обговорено, що крім самостійної перевірки Замовником пункту 3 статті 17 Закону у Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення та пункту 8 статті Закону у Єдиному реєстрі підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, Замовник буде ставити вимогу у тендерній документації, щодо подання такої інформації в довільній формі додатково Учасником- переможцем. Також привернуто увагу присутніх до пункту 17 частини другої статті 22 Закону, яка вимагає у тендерній документації Замовника зазначати електронну адресу однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками. Начальник відділу публічних закупівель, уповноважена особа у червні 2022 року прийняв участь у навчанні з публічних закупівель для замовників на тему: " Закупівлі під час воєнного стану: Постанова чи Закон. Переваги, ризики, практичний досвід застосування", що проводився Академією Радник, отримавши нові знання та інструменти для ефективних закупівель. Додатки: - копія видаткової накладної від 12.07.2022 року № 473 про поставку євроруберойду Бітумакс ЕКП -4 - 5510,0 кв.м на суму 572433,90 грн; - копія товаро-транспортна накладна від 12 липня 2022 року на перевезення євроруберойду Бітумакс ЕКП -4 в кількості 5510,0 кв. м; - копія звіту по завершенню навчання від Академії Радник; - копія сертифікату на ім'я Турко Василь.
Дата публікації звіту: 26.07.2022 10:21

Запити/Пояснення